Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018

12-05-2017 11:23 1429 berichten
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Awina 29/33 Eerste 6 januari Meisje! :love: 16 december bevallen! :heart:
Wolkje85 32/32 Eerste 10 januari Jongen!
Jongen!
:love: .. december bevallen! :heart:
Nx3 33 Vierde 3 januari Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
GettingEven 30/40 Eerste 30 december Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
UkkePuckje2017 31/33 Tweede* 7 januari Meisje! :love: 29 december bevallen! :heart:
happyapple Tweede 2 januari nnb :love: .. december bevallen! :heart:
Mamarjan 31/34 Tweede 3 januari Meisje! :love: 31 december bevallen! :heart:
xkussie 25/28 Eerste 10 januari Meisje! :love: 8 januari bevallen! :heart:
Anais_ 31/31 - .. januari Meisje! :love: 17 januari bevallen! :heart:
Lotte_joy 31/39 Tweede 30 december Jongen! :heart: :duckie:
ASP 28/27 Eerste 30 december Jongen! :heart: :duckie:
Floor789 25/27 Eerste 31 december Jongen! :heart: :duckie:
Lissjay 32/32 Tweede 2 januari Meisje! :heart: :duckie:
Blauwe_Stoel 33/34 Eerste 3 januari Jongen! :heart: :duckie:
SuperPannenkoek 31/39 Tweede 11 januari Jongen! :heart: :duckie:
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pannenkoek.
Bovenaan bij de tabel staat het wachtwoord om in te kunnen loggen om je gegevens in de tabel te kunnen zetten. Gebruikersnaam is de topicopener.
Leuk hoor, ik ben zelf ook 8 januari uitgerekend en 26 mei de eerste echo! Super spannend! Duurt allemaal nog zo lang!
Ik zal eens kijken of ik me in de tabel kan toevoegen.
Het wachten duurt inderdaad lang...
Goedemorgen meiden, Wat is er weer lekker veel geschreven dit weekend.
Welkom nieuwe meiden, leuk dat jullie meeschrijven! Ik denk dat we allemaal gespannen aan het afwachten zijn tot we de eerste echo hebben...
Hopelijk kunnen we elkaar er nog een beetje doorheen slepen (ik moet nog 11 nachtjes en dat voelt als een eeuwigheid).

Hoe gaat het hier verder met iedereen? Ik vind het soms lastig om alles bij te houden (helemaal na zo'n weekend waar veel geschreven wordt). Dus zal proberen wat vaker in te checken. Alleen op de telefoon is het forum echt verschrikkelijk geworden :( Grrr..l
Welkom SuperPannenkoek en gefeliciteerd!

Wolkje ik snap je helemaal, ik had net een reactie getypt en als ik dan op posten druk zegt ie: sorry we kunnen uw bericht niet plaatsen...

Haha ongeduldige dames hier, jullie hebben makkelijk praten ;) ;) had ik maar vast een echo in mei :P
Nu maakt het me nog niet zoveel uit maar als ik hier straks over al jullie echo's lees dan wordt ik vast een enorme stuiterbal.
Oh ja, montana, ik zie in de tabel staan dat je pas 9 juni eerste echo hebt, hoezo eigenlijk zo laat? (misschien heb je het al gezegd, maar dan heb ik het gemist, sorry)
Op de vk praktijk zelf maken ze geen echo's en de dame van het zkh wou mij niet eerder dan bij 10 weken inplannen voor een termijn echo anders is de kans te groot dat ze het niet goed kunnen bepalen en dat je terug moet komen.
Maar ergens blijf ik het gek vinden dat best veel dames hier al wel eerder een echo krijgt. Zou ik dan toch eerder kunnen denk ik dan :?:
Nou, dat vind ik heel apart klinken Montanah.
Ik moet niet naar een verloskundige maar naar mijn eigen gyn omdat ik in een fertiliteitstraject zit. Echter, ik weet van vriendinnen van mij die 'gewoon' zwanger zijn geworden dat ze ook allemaal bij 7 weken via de verloskundige praktijk al een echo hadden. Althans, dan hadden ze bij 6 weken ofzo de intake bij de praktijk, en een verwijzing naar een echocentrum voor een echo, en die kon dan ook al bij 7 weken.
Misschien toch eens bellen/ navragen, of een andere verloskundige praktijk eens bellen. Wachten tot je 10 weken zwanger bent vind ik echt wel heel erg lang hoor!
@MontanaH ik heb hetzelfde hoor. Bij ons is de intake rond 8 weken en is de eerste echo meteen een termijnecho met 10 weken. Ik vind het ook erg lang wachten. Ik ga vandaag of morgen toch nog proberen om een ''vroege'' echo rond week 8 te boeken. Ook al moet ik er dan zelf voor betalen. Ik vind het toch wel fijn om iets van de binnenkant van mijn baarmoeder te zien.
Maanroosvis dan moet jij idd ook lang wachten, doen ze de echo's bij jou ook niet op de vk praktijk zelf? Ik heb de intake as donderdag, maar ik vraag me af of ze dan al met de doptone een hartslag kunnen horen. Donderdag maar eens goed navragen of de echo niet eerder kan.
@Montana nee, ze hebben met een aantal praktijken een echoscopisch centrum omgezet.
Hoeveel weken ben je dan? Ik dacht dat een doptone pas rond week 12-14 kon.
Ik heb wel eens begrepen dat het te maken heeft met de verzekering. Je hebt als zwangeren recht op zoveel echo's en alles wat meer wordt gemaakt betaal je zelf...tenzij de praktijk en/of zkh er een medische noodzaak van maakt, dan kunnen ze het wel declareren. Sommige verloskundigenpraktijken zijn daar creatief mee, anderen houden zich echt aan die norm.
Je krijgt de termijnecho, de 20 weken echo en nog eentje later in het traject.
Meer kost jou of de praktijk zonder geldige reden meer geld.
Ik zit volgens mij ook in mijn tiende week als ik de eerste echo heb..
Volgens mij had het simpelweg met planning te maken. Maar men, wat duurt het lang.

Ik voel me echt zo normaal dat ik me ernstig afvraag wat er allemaal gebeurt daarbinnen. Misschien dat ik morgen nog even een keer test, gewoon voor hst gevoel.
Ik heb mijn eerste echo tegelijkertijd met de intake, als ik het goed begrepen heb. En die is met ruim 8 weken. Dus volgens mij verschilt het gewoon per praktijk / ziekenhuis wat de richtlijnen zijn.

Ik ben nu trouwens ruim 6 weken en waar ik tot voor het weekend nauwelijks iets voelde op een licht buikkrampje na, beginnen de klachten nu wel te komen. Vooral moe en bij vlagen een beetje misselijk (maar komt niet eens bij overgeven in de buurt hoor).
Dubbel
borboletas wijzigde dit bericht op 15-05-2017 14:48
Reden: Dubbel
98.70% gewijzigd
Mijn echo duurt ook nog heel erg lang :-(
De afspraak zou rond de 8 weken zijn, maar planningstechnisch kwamen we helaas al op bijna 9 weken uit :-(
Tja het is niet anders... Maar ik baal er ook van hoor.

Hartslag met de doptone kunnen ze pas rond de 12-14 weken horen inderdaad.

Bij mijn eerste zwangerschap lukte de termijn echo niet goed en moest het een week later nog een keer. Achteraf zag ik dat die echo gedeclareerd was op basis van bloedverlies omdat de verzekering dit anders niet zou dekken. Vind ik wel belachelijk dat dat alleen zo kan trouwens, maar ja wat doe je eraan he ;-)
Bij het afspreken van de echo benoemde de telefoniste bij mij dat ze bij 8 weken een echo aanbieden als service van de praktijk, maar wanneer het niet uitkwam in mijn agenda, dat het gerust mocht vervallen en dat ze het alleen liet bij de intake met 10 weken. (Ik ga op vakantie in week 8 en 9) nu echo afgesproken bij 7+5 dgn, ik wil heel graag die echo voor de vakantie!
Volgens mij maken ze bij onze praktijk de termijnecho dan weer bij 12 weken, maar misschien al bij de intake met 10 weken, die ik na onze vakantie afgesproken heb. Die 2 weken zullen wel snel gaan, maar de aankomende 9 dagen lijkt nog een maand te duren.
Afgelopen weekend mijn schoonouders verteld, hun reactie; o.
Wat een droge reactie van je schoonouders Mamarjan, hebben ze al meer kleinkinderen? Of was het een o van in shock?
Ik snap wel dat je voor de vakantie een echo wil als die mogelijkheid er is.

Dat van die echo en de zorgverzekeraar klinkt wel logisch. Zeker met dat verhaal van jouw declaraties Happyappel.
de verloskundige praktijk waar ik de vorige 3 x ben geweest, daar krijg je pas een echo met 12 weken. de praktijk waar ik nu voor heb gekozen, wist ik van dat ze meteen een echo doen bij de intake, dus heb bewust daar voor gekozen zodat ik niet nog langer hoef te wachten haha. volgende week maandag is de echo, gaat al snel nu
@Mamarjan wat stom dat je schoonouders zo reageerden. Weet je waarom ze zo reageerden?
vandaag heb ik het op mijn werk verteld aan 1 iemand , die gaat over de ziekmeldingen etc. omdat ik echt extreem moe ben en staand werk doe, is het best moeilijk soms. ze was zo lief voor mij en zei meteen meid denk aan jezelf en als het niet gaat meld ik he gewoon ziek bij het uwv. dat geeft een fijn gevoel , ik mag echt van geluk spreken met mijn werk en hoe ze reageren etc.
mamarjan schreef:
15-05-2017 18:32
Bij het afspreken van de echo benoemde de telefoniste bij mij dat ze bij 8 weken een echo aanbieden als service van de praktijk, maar wanneer het niet uitkwam in mijn agenda, dat het gerust mocht vervallen en dat ze het alleen liet bij de intake met 10 weken. (Ik ga op vakantie in week 8 en 9) nu echo afgesproken bij 7+5 dgn, ik wil heel graag die echo voor de vakantie!
Volgens mij maken ze bij onze praktijk de termijnecho dan weer bij 12 weken, maar misschien al bij de intake met 10 weken, die ik na onze vakantie afgesproken heb. Die 2 weken zullen wel snel gaan, maar de aankomende 9 dagen lijkt nog een maand te duren.
Afgelopen weekend mijn schoonouders verteld, hun reactie; o.
dat is niet zo een leuke reactie, ik weet dat ik van mijn ouders ook geen leuke reactie ga krijgen want die waren het bij de derde het er al niet mee eens. ben ook wel bang om het tegen hun te zeggen haha. denk dat ik het maar via de app gewoon ga zeggen.
Wat een lauwe reactie mamarjan, heeft dat een reden? Wij gaan t komend weekend vertellen aan m'n schoonouders en volg week aan mijn vader.

Duurt nog lang tot de echo, maar snap ook wel dat ze t niet standaard zo vroeg aanbieden. Kans is dan toch groot dat je het nog niet goed kunt zien.

Hoe gaat t met de kwaaltjes meiden?
Wat jammer van zulke reacties van (schoon)ouders!

En Nx3, wat hebben zij er voor last van dat er een 4e komt? Ze moeten juist trots zijn dat in deze tijden (met het nieuws dat er meer mensen sterven dan er geboren worden) jij een goed aandeel in brengt :-P

Wij zijn na deze compleet trouwens. Ik vind het nu al druk, maar de wens voor een 2e was groot genoeg om ervoor te gaan. Maar hierna zijn we echt klaar ;)
Onze nr 2 en voor hen 4e kleinkind.
Mn man vertelde het hen in z'n moedertaal zodat we zeker waren dat ze het begrepen; 'moeder, vader, wij worden weet moeder en vader, Marjan is zwanger'
Toen was het o, op een toon als, maar het is Moederdag en wij worden geen moeder... Wat wil je met deze mededeling? Niet heel anders als met de eerste... Toen lieten we de echo zien. (Waar ik over twijfelde, want hoe zouden ze denken over het tonen van een baarmoeder, niet te intiem lichaamdeel?) maar blijkbaar is dat hun standaard reactie... O?
Ach ja, ze zijn heel prima, gelukkig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven