Gezondheid alle pijlers

Beenmergpunctie heup

14-05-2017 18:06 8 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van beenmergpunctie in de heup.
Hoe pijnlijk was het? Heb je er litteken aan over gehouden? Welke klachten had je erna?
Hoi TO,

Ik heb 6 jaar geleden een beenmergpunctie gehad. Vond het bijzonder pijnlijk en ik ben écht niet flauw. Heb liggen huilen op de behandeltafel.
Daarna vooral heel erg stijf en beurs gevoel. Heb er alleen een soort "stipje" aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb geen litteken eraan over gehouden.
Ze maakte een kleine sneetje en daarin ging ze met een naald richting mijn beenmerg. Ik kreeg wel verdoving maar niet een gehele verdoving in mijn onderrug.

Op het moment dat ze de beenmerg naderde voelde ik pijn, bij de hapjes ook en ook toen ze de naald er weer uit haalde. Daar zat namelijk geen verdoving. Ja, er vielen tranen tijdens de behandeling.

Ik werd wel goed begeleid door zowel de arts als verpleegkundige die erbij waren. Binnen 30 minuten stond ik weer buiten. Het gaat gelukkig snel. Ik heb daarna geen last gehad. Ik heb wel paracetamol voor de zekerheid ingenomen en ben gaan slapen.

Sterkte!

Geen leuk onderzoek maar is snel voorbij.
Het is inderdaad echt een pijnlijk onderzoek. Sorry, niet wat je wilt horen :(
Veel beterschap en sterkte (weet niet wat er speelt maar zo'n onderzoek doen ze niet voor n verkoudheid)
-
Om dan ook maar iets positiefs te melden: het viel mij 100% mee.

Ik had mij naar aanleiding van verhalen op internet al ingesteld op een pijnlijk onderzoek, maar uiteindelijk heb ik er niets van gevoeld. Het opzuigen van het beenmerg geeft een wat raar en trekkend gevoel, maar pijnlijk kon ik het niet noemen. Ook het nemen van de twee botbiopten was totaal niet pijnlijk (hiervoor werd ik wel gewaarschuwd dat het gevoelig kan zijn, maar dat was het dus niet bij mij).

Ik ben direct na het onderzoek gewoon weer een uur met de auto naar huis gereden (dat was de reden dat ik per se geen roesje wilde) en heb een paar dagen nog een beetje een beurs gevoel gehad. Alsof ik mij een beetje gestoten had. Daarna niets meer.
Ik heb dit zelf in januari gehad. Opzich valt het onderzoek echt mee behalve wanneer de boor door je bot gaat, helaas is dat echt extreem pijnlijk maar het duurt niet heel lang, ik heb er geen litteken aan overgehouden en een paar dagen een beurs gevoel. In sommige ziekenhuizen willen ze het nog wel eens onder narcose doen dus daar zou ik naar informeren.
Ik heb het 3 x ondergaan zonder roesje /narcose of verdoving en vond het heel erg pijnlijk,ik heb het 2 x in mijn heup gehad en 1 x in mijn borstbeen.In de heup vond ik erger als in het borstbeen.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Ik heb het 3 x ondergaan zonder roesje /narcose of verdoving en vond het heel erg pijnlijk,ik heb het 2 x in mijn heup gehad en 1 x in mijn borstbeen.In de heup vond ik erger als in het borstbeen.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven