Teamuitje
maandag 15 mei 2017 om 20:00
Hallo allemaal,
Met een klein budget organiseren een collega en ik een teamuitje voor ongeveer 30 mensen. Voor t uitje kunnen we ongeveer 15 euro p/p uitgeven, voor t eten gelukkig meer.
Nu zie ik op internet zogenaamde doe-het-zelf- uitjes: spelvormen ( bijv. detective/ wie is de mol) in de stad adhv gps of gebruikmakend van een app. Je krijgt een pakket toegestuurd en moet dus zelf alles regelen ( geen spelleider ofzo). Uiteraard staan op hun eigen site goede recensies, maar ik kan op internet verder niks vinden.
Heeft iemand van jullie ervaring met zulke uitjes? Was het wat?
Met een klein budget organiseren een collega en ik een teamuitje voor ongeveer 30 mensen. Voor t uitje kunnen we ongeveer 15 euro p/p uitgeven, voor t eten gelukkig meer.
Nu zie ik op internet zogenaamde doe-het-zelf- uitjes: spelvormen ( bijv. detective/ wie is de mol) in de stad adhv gps of gebruikmakend van een app. Je krijgt een pakket toegestuurd en moet dus zelf alles regelen ( geen spelleider ofzo). Uiteraard staan op hun eigen site goede recensies, maar ik kan op internet verder niks vinden.
Heeft iemand van jullie ervaring met zulke uitjes? Was het wat?
maandag 15 mei 2017 om 20:31
Brabant geen ervaring. Zuid-Holland wel. Was een soort wandeling met opdrachten die je uit moest voeren.
Zoiets: http://www.gpstocht.nl/bedrijfsuitje/gps-citygame
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 15 mei 2017 om 20:49
Tickel schreef: ↑15-05-2017 20:31Brabant geen ervaring. Zuid-Holland wel. Was een soort wandeling met opdrachten die je uit moest voeren.
Zoiets hebben wij een paar jaar geleden gedaan in Eindhoven. Best leuk.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
maandag 15 mei 2017 om 21:21
Ik heb een keer een Wie is de mol spel gespeeld met een werk uitje. Ook zo'n zelf pakket. Was erg goed bevallen. We moesten door de stad allerlei puzzels oplossen of dingen doen om punten te verdienen. Je werkt dan in meerdere groepjes (volgens mij rond de 8 personen) In elk groepje zit een mol. En die moet je zien te ontdekken. Je probeert met je groepje de meeste punten te krijgen.
Enige nadeel bij ons was erg slecht weer. Dan wordt een paar uur wandelen door de stad toch iets minder...
Vereiste was in elk groepje moet een goed werkende telefoon met Internet een gps aanwezig zijn. En iedereen moet een lang stuk kunnen wandelen.
Bij ons konden twee collega's niet echt meedoen omdat zij de groepjes moesten indelen en dus wisten wie de mollen waren.
Enige nadeel bij ons was erg slecht weer. Dan wordt een paar uur wandelen door de stad toch iets minder...
Vereiste was in elk groepje moet een goed werkende telefoon met Internet een gps aanwezig zijn. En iedereen moet een lang stuk kunnen wandelen.
Bij ons konden twee collega's niet echt meedoen omdat zij de groepjes moesten indelen en dus wisten wie de mollen waren.
maandag 15 mei 2017 om 21:29
Bedankt allemaal!
Tickel, inderdaad zoiets bedoel ik. Vond je het leuk?
En Solivigant: is het ook leuk als je al bekend bent in de stad waarin je de tocht doet?
Ik heb dit ook nog gevonden: ( mag ik dit hier plaatsen?) https://www.gpsspellen.nl/gps-tochten/detectivespel/. Beetje cluedoachtig denk ik. Iemand hier nog ervaring mee?
Louseau: lijkt mij leuk, maar ons team is daar niet voor te porren
Tickel, inderdaad zoiets bedoel ik. Vond je het leuk?
En Solivigant: is het ook leuk als je al bekend bent in de stad waarin je de tocht doet?
Ik heb dit ook nog gevonden: ( mag ik dit hier plaatsen?) https://www.gpsspellen.nl/gps-tochten/detectivespel/. Beetje cluedoachtig denk ik. Iemand hier nog ervaring mee?
Louseau: lijkt mij leuk, maar ons team is daar niet voor te porren
dinsdag 16 mei 2017 om 06:49
Volgens mij was het mogelijk om voor extra geld iemand van het bedrijf de groepjes en mollen te laten indelen. Dan moest je de namen doorgeven en dan deden zij alle rollen in enveloppen met daarop namen. Maar over kosten en hoe het precies zit kan ik je helaas niet verder helpen.
dinsdag 16 mei 2017 om 10:35
Ik heb alleen eens wie is de mol gespeeld via een bedrijf met spelleider. Onze namen en emailadressen werden doorgegeven en 2 of 3 dagen voor het spel kreeg ik een mail dat ik de mol was en alle vragen en puzzels etc al doorgestuurd met antwoorden zodat je al wist wat ging komen en hoe je dat kon saboteren. Dat was wel leuk want daardoor kon ik de rol beter spelen. Als je het met lootjes doet kan dit deel dus niet. Afhankelijk van hoe veel iedereen van de stad weet kan het soms wel lastig worden dan.
dinsdag 16 mei 2017 om 10:39
Je kunt een paar dagen van tevoren de lootjes trekken en de stapel met alle vragen en puzzels op een plek in het bedrijf leggen waar de mol ze kan ophalen.Sunshine1992 schreef: ↑16-05-2017 10:35Ik heb alleen eens wie is de mol gespeeld via een bedrijf met spelleider. Onze namen en emailadressen werden doorgegeven en 2 of 3 dagen voor het spel kreeg ik een mail dat ik de mol was en alle vragen en puzzels etc al doorgestuurd met antwoorden zodat je al wist wat ging komen en hoe je dat kon saboteren. Dat was wel leuk want daardoor kon ik de rol beter spelen. Als je het met lootjes doet kan dit deel dus niet. Afhankelijk van hoe veel iedereen van de stad weet kan het soms wel lastig worden dan.