Fulltime werken als moeder
woensdag 17 mei 2017 om 12:38
En ja hoor, dan krijg ik ineens een aanbieding voor een onwijs leuke baan maar het is fulltime. Een vrij zelfstandige functie in mijn woonplaats dus geen reistijd en begin pas om 10.00hr .
Het lijkt me geweldig maarja.....Kan ik dat wel maken als moeder?
We kunnen gebruik maken van een gastouder aan huis waardoor er geen geleur is met bso e.d. en mijn man is altijd 1 dag thuis.
Nogmaals, is het niet zielig voor kinderen als ik de baan accepteer?
Het zou zoveel betekenen voor mij op persoonlijk vlak en het geld kunnen we goed gebruiken....
Het lijkt me geweldig maarja.....Kan ik dat wel maken als moeder?
We kunnen gebruik maken van een gastouder aan huis waardoor er geen geleur is met bso e.d. en mijn man is altijd 1 dag thuis.
Nogmaals, is het niet zielig voor kinderen als ik de baan accepteer?
Het zou zoveel betekenen voor mij op persoonlijk vlak en het geld kunnen we goed gebruiken....
woensdag 17 mei 2017 om 13:20
Fee-de-Goede schreef: ↑17-05-2017 13:03Het ligt eraan. Gaat je partner nog effe net minder werken? Dat zou wel zo eerlijk zijn btw.
Ik vind dat als er 2 ouders zijn er 2 zorgplicht hebben. Soms kan het echt niet anders ivm schulden of alleenstaande ouder maar zodra er 2 ouders aanwezig zijn vind ik beiden bijna fulltime werken niet nodig en wenselijk.
2 full time of bijna full time werkende ouders wil niet per se zeggen dat de kinderen erbij inschieten.
woensdag 17 mei 2017 om 13:21
Dat deed mijn moeder ook, het enige dat ik er, als kind, aan heb overgehouden is een gezonde ambitie om zelf ook fulltime te willen werken.
Wij hadden ook een oppas aan huis en die was heel vertrouwd maar kwam nooit in de buurt van de rol van mijn ouders.
En het is uiteindelijk maar een paar uur per dag hè? Tussen 15.00 en 18.00 (?), precies de uren dat ze de helft van de tijd ook nog druk met vriendjes aan het spelen zijn.
Wij hadden ook een oppas aan huis en die was heel vertrouwd maar kwam nooit in de buurt van de rol van mijn ouders.
En het is uiteindelijk maar een paar uur per dag hè? Tussen 15.00 en 18.00 (?), precies de uren dat ze de helft van de tijd ook nog druk met vriendjes aan het spelen zijn.
woensdag 17 mei 2017 om 13:22
woensdag 17 mei 2017 om 13:28
Dat vind ik vaak niet in de praktijk.
Ik vond het echt niet leuk als ik thuis kwam na school dat ik nooit mijn verhaal kwijt kon, dat alles gehaast moest en mijn ouders vaak niet konden kijken op school bij voorstellingen. Me niet konden brengen naar sport, kijken bij zwemles....ect. Als ik al kon en mocht op sport ivm opvang.
Had me geen bal uitgemaakt welke ouder dat deed.
Maar als er met uren geschoven kan worden en de zorgtaken goed verdeeld zijn kan veel idd.
Ligt dus ook aan de partner en wat die op zich gaat nemen.
Persoonlijk zou ik het niet willen maar beiden wat minder werken of beiden 4x9 als de max.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 13:34
6.69% gewijzigd
woensdag 17 mei 2017 om 13:32
De jongste is 1,5, dus dat denk ik niet, maar die heeft dan wel elke dag nog tot tien uur tijd met zijn/haar moeder alleen. Als je vier dagen werkt vanaf 9 uur is dat vast niet meer.
woensdag 17 mei 2017 om 13:38
Bedankt voor jullie reacties!
Tja...het is vooral het dogma wat mij tegenhoudt , zelf was ik ook altijd van mening dat als je als ouders het financieel niet nodig hebt om beide fulltime te werken , je dat vooral ook niet moet doen!
Financieel hebben wij het dus niet perse nodig maar het zou ons wel helpen alle schulden sneller te kunnen aflossen.
Kind van 8 is altijd aan het buitenspelen en daar zal in de nieuwe situatie weinig veranderen maar de kleine van 1.5....die gaat mij wel missen gok ik zo.
Verder vind mijn partner het een mooie kans en zei dat ik er ook zo weer mee kan stoppen als het niet bevalt.
Hij zou bijv. eerder kunnen beginnen zodat hij eerder thuis is maar koken enzo zie ik hem niet doen, dat betekent dat ik de boel goed moet gaan organiseren.
Tja...het is vooral het dogma wat mij tegenhoudt , zelf was ik ook altijd van mening dat als je als ouders het financieel niet nodig hebt om beide fulltime te werken , je dat vooral ook niet moet doen!
Financieel hebben wij het dus niet perse nodig maar het zou ons wel helpen alle schulden sneller te kunnen aflossen.
Kind van 8 is altijd aan het buitenspelen en daar zal in de nieuwe situatie weinig veranderen maar de kleine van 1.5....die gaat mij wel missen gok ik zo.
Verder vind mijn partner het een mooie kans en zei dat ik er ook zo weer mee kan stoppen als het niet bevalt.
Hij zou bijv. eerder kunnen beginnen zodat hij eerder thuis is maar koken enzo zie ik hem niet doen, dat betekent dat ik de boel goed moet gaan organiseren.
woensdag 17 mei 2017 om 13:40
zusters schreef: ↑17-05-2017 13:38Bedankt voor jullie reacties!
Want?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 17 mei 2017 om 13:43
Wat jammer dat je jezelf als het (enige) centrum van het universum ziet als het op het huishoudelijke werk aankomt. Hoezo "koken zie ik hem niet doen".. hij heeft toch ook handen?
Hij zegt zelf dat het een mooie kans voor je is. Is je relatie dan zo ongelijkwaardig dat je hem niet vertrouwt thuis? En nogmaals, als jullie het teveel vinden voor je 1 1/2 jarige, dan kan hij toch 3 dagen gaan werken?
Hij zegt zelf dat het een mooie kans voor je is. Is je relatie dan zo ongelijkwaardig dat je hem niet vertrouwt thuis? En nogmaals, als jullie het teveel vinden voor je 1 1/2 jarige, dan kan hij toch 3 dagen gaan werken?
woensdag 17 mei 2017 om 13:43
Tja, als hij jou steunt zal hij dus ook wat meer taken op zich moeten nemen. Of verwacht hij dat jij naast een fulltime baan ook nog alles blijft doen wat je voorheen ook al deed.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
woensdag 17 mei 2017 om 13:45
Dan zeg jij dat je precies hetzelfde doet. Tijd om je vent op te voeden, man man.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 17 mei 2017 om 13:45
Klinkt alsof jij die inslag ook hebt.
Jij werkt straks ook 4/5 dagen. En dan?
woensdag 17 mei 2017 om 13:48
Schulden. Dus dan heb je het financieel wel nodig.zusters schreef: ↑17-05-2017 13:38Bedankt voor jullie reacties!
En belachelijk dat je man niet zou gaan koken. Jij werkt straks vijf dagen om het geld binnen te halen, moet jij dan nog steeds thuis meer doen dan hij?
Wel erg fijn dat je gastouder de andere huishoudelijke klussen doet, goed geregeld. Doen dus, die baan!
woensdag 17 mei 2017 om 13:57
Dan zou ik juist fulltime gaan werken. Wie weet wordt hij daar wat moderner van.
woensdag 17 mei 2017 om 14:05
Ja, en zometeen werk jij ook 5 dagen en dan ga jij ook niet nog eens allerlei taken doen. En dan?
woensdag 17 mei 2017 om 14:21
Haha. Het is 2017. Ik zou niet iets extra organiseren qua kookgedoe, hij krijgt vanzelf honger. Of hij vraagt (en betaalt) de oppas om eten te regelen.
Lekker makkelijk trouwens: jij werken voor de schulden én de taken blijven doen die je al deed.
Zou het hoe dan ook doen (ook zonder financiele noodzaak en ook mét heel vaak tosti
)
Lekker makkelijk trouwens: jij werken voor de schulden én de taken blijven doen die je al deed.
Zou het hoe dan ook doen (ook zonder financiele noodzaak en ook mét heel vaak tosti
woensdag 17 mei 2017 om 14:37
Jeetje wat een geneuzel over dat koken. Man kan hier veel. Maar koken en de was doe ik. Hij mist een gen daarvoor ofzo, mijn schoonmoeder kan het namelijk ook niet. Is in mijn ogen dus niet zo zeer een man of vrouw gebonden, maar míjn man heeft nul aanleg daarvoor.
Eens dat mannen en vrouwen samen moeten zorgen, maar wij verdelen dan wel de taken zó dat ieder doet waar hij goed in is. Ik sta liever een half uurtje eerder op om alvast iets voor te bereiden voor het eten, dan dagelijks mijn man laten koken.
Eens dat mannen en vrouwen samen moeten zorgen, maar wij verdelen dan wel de taken zó dat ieder doet waar hij goed in is. Ik sta liever een half uurtje eerder op om alvast iets voor te bereiden voor het eten, dan dagelijks mijn man laten koken.
woensdag 17 mei 2017 om 14:39
Als er schulden zijn, zou ik niet twijfelen. Aanpakken die baan. Hoe fijn is het om geen schulden meer te hebben?zusters schreef: ↑17-05-2017 13:38Bedankt voor jullie reacties!
woensdag 17 mei 2017 om 14:40
Natuurlijk! Grijp deze kans! Ik snap werkelijk niet waarom dit niet zou kunnen omdat je een vrouw bent.
Ok, dat mag jouw mening zijn natuurlijk. Dan gaan wij een hele onwenselijke en onnodige situatie tegemoet thuis met twee fulltime werkende ouders straks als onze baby er is. Ik kan helaas echt mijn rekeningen niet betalen als ik minder ga werken, helaas. Ik vind het echt een luxe als mensen minder kunnen werken als er kinderen komen. Je levert namelijk best wel wat salaris in.Fee-de-Goede schreef: ↑17-05-2017 13:03Soms kan het echt niet anders ivm schulden of alleenstaande ouder maar zodra er 2 ouders aanwezig zijn vind ik beiden bijna fulltime werken niet nodig en wenselijk.
sanpellegrino wijzigde dit bericht op 17-05-2017 14:44
0.07% gewijzigd
woensdag 17 mei 2017 om 14:41
Jij werkt fulltime? En hebt een man die een jaren 50 instelling heeft?sssssst schreef: ↑17-05-2017 14:37Jeetje wat een geneuzel over dat koken. Man kan hier veel. Maar koken en de was doe ik. Hij mist een gen daarvoor ofzo, mijn schoonmoeder kan het namelijk ook niet. Is in mijn ogen dus niet zo zeer een man of vrouw gebonden, maar míjn man heeft nul aanleg daarvoor.
woensdag 17 mei 2017 om 14:43
Het lijkt hier alleen niet te gaan om niet kùnnen, maar niet wìllen. Kleine nuance maar hoor.sssssst schreef: ↑17-05-2017 14:37Jeetje wat een geneuzel over dat koken. Man kan hier veel. Maar koken en de was doe ik. Hij mist een gen daarvoor ofzo, mijn schoonmoeder kan het namelijk ook niet. Is in mijn ogen dus niet zo zeer een man of vrouw gebonden, maar míjn man heeft nul aanleg daarvoor.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
woensdag 17 mei 2017 om 14:44
En dat ook..Solivagant schreef: ↑17-05-2017 14:43Het lijkt hier alleen niet te gaan om niet kùnnen, maar niet wìllen. Kleine nuance maar hoor.
En staat die man vanaf nu ook dat half uurtje eerder om de vaat te doen, de boel te zuigen ect?
Vast niet met zijn jaren 50 instelling.