37jarige man, advies gevraagd

maandag 22 mei 2017 om 20:06
Dat van dat jong, daar kan ik nog wel een verhaal aan breien: je bent zelf een verlegen, onhandige stuntelaar, dus dan liever een onschuldig jong ding en geen door de wol geverfde kenau van eigen leeftijd. Zoiets.ooitverlegen schreef: ↑22-05-2017 11:59Ik denk dat het bij veel mannen ook op de onderstreepte punten zal stranden.
Ik plak over dit onderwerp een treffend citaat uit een boek hierover;
Liefdes verlegen mannen hebben een volledig onrealistische wens ten aanzien van de schoonheid van een partner, met name een knap en jong gezicht. Met gemiddeld uitziende vrouwen spreken ze niet af, om over seksueel contact helemaal te zwijgen.
Bijzonder fataal is dat liefdes verlegen mannen de eigen aantrekkelijkheid als ondergemiddeld inschatten. Wanneer bovendien sociale vaardigheden, zelfbewustzijn en status vanuit het beroep ontbreken hebben zij niet bepaald gunstige kansen de door hen begeerde droomprinses te veroveren.
Gilmartin:
Wanneer een liefdes verlegen man door een verschrikkelijk ongeval blind zou worden heeft hij vermoedelijk een veel grotere kans ooit een keer aan een partner te geraken.
Uit: Unberührt van Arne Hoffmann.
Niet realistisch, zeker als je ziet dat sommige van de verlegen en onhandige mannen in dit en vergelijkbare topics niet zoeken naar een beetje jonger, maar rustig 10-15 leeftijdsverschil met hen zelf! Het komt voor hoor, zulke leeftijdsverschillen, maar de meeste vrouwen hebben toch liever een man van ongeveer dezelfde leeftijd.
Maar waarom naast jong ook nog knap? Daar snap ik dan weer niet zo goed. Een soort van 'als ik dan eindelijk een vrouw weet te versieren moet ze wel knap zijn', omdat een minder mooi exemplaar toch als een falen voelt? Ik verzin maar iets hoor, maar vind het eigenlijk erg vergezocht.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 22 mei 2017 om 20:12
Ze zeggen "een mens is nooit te oud om te leren", maar ik vraag me af of dat voor alle vaardigheden opgaat. In dit geval zie ik het ook somber in.-bambi- schreef: ↑22-05-2017 16:13Het feit dat je meisjes en vrouwen nooit hebt kunnen plaatsen geeft al aan dat je de ongeschreven regels in sociale interacties niet kent. En die vallen gewoon niet (aan) te leren, die ongeschreven regels. Die snap, lees en beheers je of niet. Daar zit geen middenweg tussen. Dat heb je vast ook gelezen in dat onderzoeksartikel over autisme en sociale vaardigheden wat iemand hier plaatste.
Dat zal dus ook de reden zijn dat ook hulpverlening je niet verder kan helpen op dit gebied.
maandag 22 mei 2017 om 20:25
Jong, omdat we visueel ingesteld zijn en zoeken naar vrouwen die kinderen kunnen baren. Een strakke huid en een volle bos haar geven daar uiting aan.tonkje schreef: ↑22-05-2017 20:06Dat van dat jong, daar kan ik nog wel een verhaal aan breien: je bent zelf een verlegen, onhandige stuntelaar, dus dan liever een onschuldig jong ding en geen door de wol geverfde kenau van eigen leeftijd. Zoiets.
Niet realistisch, zeker als je ziet dat sommige van de verlegen en onhandige mannen in dit en vergelijkbare topics niet zoeken naar een beetje jonger, maar rustig 10-15 leeftijdsverschil met hen zelf! Het komt voor hoor, zulke leeftijdsverschillen, maar de meeste vrouwen hebben toch liever een man van ongeveer dezelfde leeftijd.
Maar waarom naast jong ook nog knap? Daar snap ik dan weer niet zo goed. Een soort van 'als ik dan eindelijk een vrouw weet te versieren moet ze wel knap zijn', omdat een minder mooi exemplaar toch als een falen voelt? Ik verzin maar iets hoor, maar vind het eigenlijk erg vergezocht.
Knap, heeft meer te maken met het feit dat sommige (veel?) mannen een vrouw als trofee zien. Het is meer een object dat laat zien dat ze succesvol zijn. Oppervlakkig, maar zo zijn veel mannen.
maandag 22 mei 2017 om 20:37
spell68 schreef: ↑22-05-2017 20:25Jong, omdat we visueel ingesteld zijn en zoeken naar vrouwen die kinderen kunnen baren. Een strakke huid en een volle bos haar geven daar uiting aan.
Knap, heeft meer te maken met het feit dat sommige (veel?) mannen een vrouw als trofee zien. Het is meer een object dat laat zien dat ze succesvol zijn. Oppervlakkig, maar zo zijn veel mannen.
Als je al niet spontaan opdroogt als vrouw van zo'n instelling, zou je er lesbisch van worden.
Maar goed, vrouwen schijnen geen haar beter te zijn, want voor hen moet een man rijk zijn, om goed voor het kroost te kunnen zorgen.
maandag 22 mei 2017 om 20:38
Als ze niet opgeven en de juiste keuzes maken geloof ik daarin maar je moet ook de tijd en kans krijgen.
Ik kreeg afgelopen zaterdag antwoord van een moderator die een forum beheert bij onze oosterburen. Dat forum is specifiek voor relatie onervaren mensen maar er wordt nog maar heel weinig op gepost. Deze situatie is ontstaan nadat de gewaardeerde oprichter in 2012 is omgekomen. De ouders van deze jongeman (toen 27) hadden hierover een bericht geplaatst. Ik kreeg uitgebreid antwoord op mijn mail maar daar stond ook in dat het niet zeker is dat hij door een ongeluk om het leven is gekomen. Toen dacht ik echt neeeeej!
maandag 22 mei 2017 om 20:42
Blijkbaar zijn er voldoende vrouwen die erin mee gaan anders zou het niet gebeuren denk ik.
Net zoals niet alle mannen op "knap" vallen, zijn er ook zat vrouwen die onafhankelijkheid en zelfredzaamheid boven "weelde" stellen.
Ik neem aan dat degene die erin meegaan, zich er prettig bij voelen, maar ik ben nogal naïef in het relatiegebeuren, dus ik kan er zo maar naast zitten.
maandag 22 mei 2017 om 20:50
Het schijnt dat het 'zij = jong, hij = rijk' nog best diep in ons systeem zit, ook al ontkennen we het nog zo hard. Want we zijn toch moderne mensen en zo.spell68 schreef: ↑22-05-2017 20:42Blijkbaar zijn er voldoende vrouwen die erin mee gaan anders zou het niet gebeuren denk ik.
Net zoals niet alle mannen op "knap" vallen, zijn er ook zat vrouwen die onafhankelijkheid en zelfredzaamheid boven "weelde" stellen.
Ik neem aan dat degene die erin meegaan, zich er prettig bij voelen, maar ik ben nogal naïef in het relatiegebeuren, dus ik kan er zo maar naast zitten.
Ik heb er verder ook weinig verstand van, want ben erg gesteld op mijn single-zijn.
maandag 22 mei 2017 om 20:50
Het kan ook te maken hebben met angst voor negatieve beoordeling door ouders, vrienden enz. Er is sowieso een grote angst factor in het spel.
maandag 22 mei 2017 om 21:10
Ik weet dat het in Italië heel normaal is dat oudere mannen met jonge vrouwen gaan. Idd zij biedt jeugd en hij biedt ervaring.
Ik ben ook single, want ik kan voor mezelf niet uitvogelen wat ik nou uit een relatie zou moeten halen.
Ik lees de topics hier, omdat het me interesseert hoe mensen met relaties en elkaar omgaan, maar het is vaak echt een ver-van-mijn-bed-show verhaal voor me.
Ik kan me er dan totaal geen beeld van vormen en ik snap ook niet hoe mensen zo makkelijk een puinhoop van hun leven kunnen maken.
maandag 22 mei 2017 om 21:15
Uiteraard is de ultieme motivator angst voor afwijzing die er hoogstwaarschijnlijk aan te grondslag ligt. Dat had ik ook toen ik 17 was. Bang dat mijn vrienden haar niet knap genoeg vonden en het zelfs uitmaken, omdat ik mezelf had wijsgemaakt dat ze dat vonden.ooitverlegen schreef: ↑22-05-2017 20:50Het kan ook te maken hebben met angst voor negatieve beoordeling door ouders, vrienden enz. Er is sowieso een grote angst factor in het spel.
Maar met het volwassen worden, zou je daar toch overheen moeten groeien, want het is niet echt aantrekkelijk.
maandag 22 mei 2017 om 21:22
ooitverlegen schreef: ↑22-05-2017 20:50Het kan ook te maken hebben met angst voor negatieve beoordeling door ouders, vrienden enz. Er is sowieso een grote angst factor in het spel.
Pff, dat lijkt me reuze vermoeiend.
Gaat het dan alleen maar om de vriendin, of ook om andere dingen: vinden ze mijn huis/baan/kleding/etc etc etc wel goed genoeg?

maandag 22 mei 2017 om 21:23
Is gewoon de natuur. Ik heb ook liever een man die mij kan beschermen. Ik ben erg autonoom, maar ik vind het ook erg prettig als een man sterk is en beschermend. Dan wil ik wel extra koken en zo, helemaal geen punt. Zo lang het geen 'jij moet dit en dat want jij bent vrouw' wordt is er geen probleem. Ik vind typische gender rollen dus wel heel erg leuk, wel in een moderner jasje natuurlijk maar toch.

maandag 22 mei 2017 om 21:24
Doet me denken aan die meme trouwens van '2/10 wouldn't bang'. Ik kan geen plaatjes plakken, maar wel een link: http://knowyourmeme.com/memes/210-would-not-bang
maandag 22 mei 2017 om 21:28
Jawel maar in veel gevallen gaat het om een combinatie van oorzaken die elkaar versterken of op zijn minst in stand houden.spell68 schreef: ↑22-05-2017 21:15Uiteraard is de ultieme motivator angst voor afwijzing die er hoogstwaarschijnlijk aan te grondslag ligt. Dat had ik ook toen ik 17 was. Bang dat mijn vrienden haar niet knap genoeg vonden en het zelfs uitmaken, omdat ik mezelf had wijsgemaakt dat ze dat vonden.
Maar met het volwassen worden, zou je daar toch overheen moeten groeien, want het is niet echt aantrekkelijk.
maandag 22 mei 2017 om 21:29
Nee niet echt. Ik heb wel eens een relatie gehad en toen ben ik gedumpt, toen was mijn gevoelsleven wel erg van slag en dat vond ik niet zo prettig, maar achteraf had dat, althans dat maak ik zelf van, meer te maken met het feit dat ik mijn leven niet op orde had.ooitverlegen schreef: ↑22-05-2017 21:22Je hebt er dus geen verlangen naar? Weet je wel hoe het voelt dan? Ik denk dat het heel simpel is: Om dat verlangen in te vullen gaan mensen soms zo ver dat ze er een puinhoop van maken. Dan is de emotie de baas over de ratio.
Maar "verlangen" naar een relatie, dat heb ik nog nooit gehad, ook niet naar vriendschappen of zo trouwens. Ik zou het wel eens een dag willen ervaren, zodat ik me beter kan voorstellen hoe het merendeel van de mensen in het leven staat.
maandag 22 mei 2017 om 21:30
spell68 schreef: ↑22-05-2017 21:29Nee niet echt. Ik heb wel eens een relatie gehad en toen ben ik gedumpt, toen was mijn gevoelsleven wel erg van slag en dat vond ik niet zo prettig, maar achteraf had dat, althans dat maak ik zelf van, meer te maken met het feit dat ik mijn leven niet op orde had.
Maar "verlangen" naar een relatie, dat heb ik nog nooit gehad, ook niet naar vriendschappen of zo trouwens. Ik zou het wel eens een dag willen ervaren, zodat ik me beter kan voorstellen hoe het merendeel van de mensen in het leven staat.
Heb jij dat verlangen wel en zo ja, wat moet ik me daar bij voorstellen?
maandag 22 mei 2017 om 21:44
Ja ik heb dat verlangen heel zeker. Kreeg er ook last van gehad dat jarenlang niet te kunnen invullen, dan ga je dat echt missen. Maar het is natuurlijk ontzettend moeilijk om een gevoel te beschrijven zonder in vage termen als geborgen te vervallen.
Het is een combinatie van veiligheid, rust, in elkaars ziel kunnen kijken. Aanvoelen wat een ander voelt zonder dat te zeggen, bevestiging dat je er mag zijn, een prettig gevoel hebben bij elkaar in de buurt te zijn.
Het is een combinatie van veiligheid, rust, in elkaars ziel kunnen kijken. Aanvoelen wat een ander voelt zonder dat te zeggen, bevestiging dat je er mag zijn, een prettig gevoel hebben bij elkaar in de buurt te zijn.
maandag 22 mei 2017 om 22:17
Om eerlijk te zijn vind ik de opmerkingen van Spell ook bizar. IRL weeg ik mijn opmerkingen zorgvuldig af, en een enkele keer is een opmerking van mij onhandig om te maken.
World of Warcraft: Legion
maandag 22 mei 2017 om 22:23
Dat is idd heel moeilijk voor me om voor te stellen, maar ik begrijp dat als je zo bent dat het erg frustrerend en eenzaam kan zijn als je niemand tegenkomt, waar je dat bij vindt.ooitverlegen schreef: ↑22-05-2017 21:44Ja ik heb dat verlangen heel zeker. Kreeg er ook last van gehad dat jarenlang niet te kunnen invullen, dan ga je dat echt missen. Maar het is natuurlijk ontzettend moeilijk om een gevoel te beschrijven zonder in vage termen als geborgen te vervallen.
maandag 22 mei 2017 om 22:26
Ik praat op mijn werk gewoon met mannen en vrouwen op een gelijkwaardige manier. Ik negeer het geslacht (behalve taalkundig uiteraard). Daarbuiten kom ik vrijwel geen vrouwen tegen met wie ik praat.ooitverlegen schreef: ↑22-05-2017 10:50Het is lang geleden dat ik de tig pagina's heb gelezen maar ik denk dat TO en een paar andere mannen sowieso op het werk wel gewoon met vrouwen praten. De vraag is wel of ze in privë situaties met genoeg vrouwen omgaan.
Heb je ernaast gezeten dat je weet dat zij alleen fotomodellen zoeken? Uiteraard is dat kansloos maar ik denk dat een beneden gemiddelde man op Tinder sowieso weinig tot geen kans maakt, heel veel concurrentie.
World of Warcraft: Legion