37jarige man, advies gevraagd

zondag 21 mei 2017 om 20:25
Naar mijn weten heb ik nog nooit over iemand als minder of meer of goed of slecht geoordeeld. Alleen dat ze als persoonlijkheidstype niet bij me passen, omgekeerd is de kans groot dat zij dat ook zo ervaren.blijfgewoonbianca schreef: ↑21-05-2017 20:05Je oordeelt juist enorm.
En een introverte voeler ? Ik ? Hahaha moet niet gekker worden, hoor.
Maar jij kan dus niet zo goed op een aardige manier een gesprek beginnen en de mensen die jouw verkapte beledigingen niet begrijpen die vind jij leuk ? Okayyyyyy.
En ik kan heel aardig zijn hoor, maar ik heb niet zoveel met aardige mensen en ik ben er al helemaal niet in geïnteresseerd om aardig gevonden te worden.
Maarre, ik gaf die opmerkingen aan strikje als voorbeeld. Blijkbaar vond je het noodzakelijk om te laten weten dat je ze niet grappig vond. Da's verder helemaal goed, maar ik denk niet dat ik nu ineens dat soort opmerkingen niet meer maak, dus dit is een discussie zonder einde.
Zullen we gewoon accepteren dat we beide anders zijn, want zoals gezegd, wij begrijpen elkaar toch niet. En daar is niets mis mee, het is wat het is. Ik klik dan fundamenteel weer meer met een type als Strikje, die begrijp ik goed en ik ben meer geïnteresseerd in haar bijdragen dus richt ik me daar liever op.
maandag 22 mei 2017 om 07:56
Jee wat een topic dit. Ik dacht dat moeilijk doen om het moeilijk doen aan vrouwen was voorbehouden (sorry dames voor de generalisering). Maar he le maal in de stress schieten van wat een paar meiden denken als je je rol pepermunt laat vallen. Daar snap ik dus echt niks van.
Denk je nou werkelijk dat over 5 jaar die meiden het er nog over hebben? Van "weet je nog die keer in het park was er een man die zijn PEPERMUNT liet vallen OMG"
Nee dus.
Het ligt niet aan je kop tenzij hij eruit ziet alsof je de Intercity naar Utrecht hebt proberen te knuffelen. Maar aan houding. Vrouwen bijten niet (meestal dan) en vallen op iemand die een beetje zelfspot kan hebben en relaxt is. Iemand die met ze durft te praten in plaats van allerlei gekke kronkels in het hoofd te halen waar de arme vrouw in kwestie totaal geen weet van heeft.
Echt ik ben verre van Brad Pitt en heb het lijf van Chris Pratt VOOR hij in de gewichten ging hangen en het kost me totaal geen moeite om een simpel praatje aan te knopen. Mijn advies: stop met allerlei dingen in je hoofd te halen maar ga gewoon praten met vrouwen. Niet met als doel te daten of de Ware te vinden maar om een beetje te aclimatiseren en aan ze te wennen. Als je eenmaal in staat bent om een vriendschap te sluiten komt de rest vanzelf wel. Het lijkt alsof hier bij alle mannen die het zo met elkaar eens zijn het kwartje maar niet wil vallen dat het niet aan de vrouwen ligt maar aan hun eigen houding.
O ja en wat ik ook vaak zie in mijn omgeving: verlegen man, introvert, weinig tot geen relatie ervaring en dan op Tinder alleen de Doutzens swipen en dan pissig worden dat niemand hem wil. Ook zo kansloos.
Denk je nou werkelijk dat over 5 jaar die meiden het er nog over hebben? Van "weet je nog die keer in het park was er een man die zijn PEPERMUNT liet vallen OMG"
Nee dus.
Het ligt niet aan je kop tenzij hij eruit ziet alsof je de Intercity naar Utrecht hebt proberen te knuffelen. Maar aan houding. Vrouwen bijten niet (meestal dan) en vallen op iemand die een beetje zelfspot kan hebben en relaxt is. Iemand die met ze durft te praten in plaats van allerlei gekke kronkels in het hoofd te halen waar de arme vrouw in kwestie totaal geen weet van heeft.
Echt ik ben verre van Brad Pitt en heb het lijf van Chris Pratt VOOR hij in de gewichten ging hangen en het kost me totaal geen moeite om een simpel praatje aan te knopen. Mijn advies: stop met allerlei dingen in je hoofd te halen maar ga gewoon praten met vrouwen. Niet met als doel te daten of de Ware te vinden maar om een beetje te aclimatiseren en aan ze te wennen. Als je eenmaal in staat bent om een vriendschap te sluiten komt de rest vanzelf wel. Het lijkt alsof hier bij alle mannen die het zo met elkaar eens zijn het kwartje maar niet wil vallen dat het niet aan de vrouwen ligt maar aan hun eigen houding.
O ja en wat ik ook vaak zie in mijn omgeving: verlegen man, introvert, weinig tot geen relatie ervaring en dan op Tinder alleen de Doutzens swipen en dan pissig worden dat niemand hem wil. Ook zo kansloos.

maandag 22 mei 2017 om 08:47
In eerste instantie gaat het om de gesprekken wat langer te laten duren. Om gewoon te leren om met vrouwen te praten. Zonder direct het doel van flirten of daten te hebben. Eigenlijk een beetje zoals Electric hierboven het omschrijft.
maandag 22 mei 2017 om 10:07
En wat vrouwen ook vaak doorhebben is wanneer het gaat om hén of wanneer het een man gaat om 'als er maar een vrouw aandacht aan me schenkt'. Voor dat laatste zijn ze allergisch. En ik geef ze geen ongelijk want ik vind het zelf ook geen fijn idee om volledig inwisselbaar te zijn. Graag iemand die mij leuk vindt om mij. Omdat ik in haar ogen de leukste, grappigste en lekkerste ben.
maandag 22 mei 2017 om 10:50
Het is lang geleden dat ik de tig pagina's heb gelezen maar ik denk dat TO en een paar andere mannen sowieso op het werk wel gewoon met vrouwen praten. De vraag is wel of ze in privë situaties met genoeg vrouwen omgaan.Electric schreef: ↑22-05-2017 07:56Mijn advies: stop met allerlei dingen in je hoofd te halen maar ga gewoon praten met vrouwen. Niet met als doel te daten of de Ware te vinden maar om een beetje te aclimatiseren en aan ze te wennen. Als je eenmaal in staat bent om een vriendschap te sluiten komt de rest vanzelf wel. Het lijkt alsof hier bij alle mannen die het zo met elkaar eens zijn het kwartje maar niet wil vallen dat het niet aan de vrouwen ligt maar aan hun eigen houding.
Heb je ernaast gezeten dat je weet dat zij alleen fotomodellen zoeken? Uiteraard is dat kansloos maar ik denk dat een beneden gemiddelde man op Tinder sowieso weinig tot geen kans maakt, heel veel concurrentie.
maandag 22 mei 2017 om 11:30
maandag 22 mei 2017 om 11:49
Grappig, dat over Tinder, ik heb juist vaak het idee dat Tinder juist voor vrouwen net zo 'lastig' is. Ik heb sowieso het idee dat er gemiddeld genomen meer leuke vrouwen zijn dan leuke mannen (oké wat leuk is is relatief natuurlijk), en op Tinder zitten een hoop leuke vrouwen, tel daarbij op dat de meeste mannen vrijwel alles naar rechts swipen, en als vrouw chat je vaak met mannen die heel veel leuke vrouwen als matches hebben.
maandag 22 mei 2017 om 11:59
Ik denk dat het bij veel mannen ook op de onderstreepte punten zal stranden.
Ik plak over dit onderwerp een treffend citaat uit een boek hierover;
Liefdes verlegen mannen hebben een volledig onrealistische wens ten aanzien van de schoonheid van een partner, met name een knap en jong gezicht. Met gemiddeld uitziende vrouwen spreken ze niet af, om over seksueel contact helemaal te zwijgen.
Bijzonder fataal is dat liefdes verlegen mannen de eigen aantrekkelijkheid als ondergemiddeld inschatten. Wanneer bovendien sociale vaardigheden, zelfbewustzijn en status vanuit het beroep ontbreken hebben zij niet bepaald gunstige kansen de door hen begeerde droomprinses te veroveren.
Gilmartin:
Wanneer een liefdes verlegen man door een verschrikkelijk ongeval blind zou worden heeft hij vermoedelijk een veel grotere kans ooit een keer aan een partner te geraken.
Uit: Unberührt van Arne Hoffmann.
maandag 22 mei 2017 om 13:58
Dit is 1 facet en wel leuk geformuleerd inderdaad. Enkele knappe vrouwen zijn wel arrogant maar dat is echt niet aantrekkelijk.

maandag 22 mei 2017 om 14:17
Nou schiet me ineens de vrouw te binnen die ook in MrBean speelt, dit is dus het type vrouw waarbij de kans zéér groot is:
http://resources2.news.com.au/images/20 ... istmas.jpg
http://resources2.news.com.au/images/20 ... istmas.jpg
maandag 22 mei 2017 om 14:22
Tja lastig of daar wat van te leren is. Op dit moment denk ik niet veel omdat ik nu echt niet opzoek ben naar een relatie. Maar daar ben ik ook heel duidelijk over hoor. Ik luis niemand erin voor seks. Maar ik sluit het ook niet uit. Klinkt tegenstrijdig wellicht. Maar zou ik aan komen kakken met dingen als 'Hey lekkertje, ziet er goed uit' dan kan ik het wel vergeten.
Wat ik meestal doe is iets uit het profiel halen van de dame en daar een opmerking over maken die ze niet ziet aankomen. Dus niet de standaard 'Hey mooie lach, ziet er goed uit' bullshit. Maar stel ze staat op de foto voor een berg dan kom ik met een of ander vaag weetje over bergen. Even als voorbeeld he. Ik hou ervan als het gesprek humor heeft en neigt naar het absurdistische. Dat we er allebei om moeten lachen van Wow hoe zijn we hier überhaupt opgekomen.
Verder geef ik dus aan net uit een lange relatie te komen en een semi lange die niet zo leuk eindigde en dat ik niet op zoek ben naar iets vasts. Als ik wat ga drinken met iemand laat ik het initiatief tot seks over aan de vrouw. Weet je ik ben al blij als ik een leuke avond heb. Iemand een beetje leren kennen, praten en lachen in plaats van met een zak chips voor de tv te zitten. Ik hou van het contact en het praten zelf. Dus als er een kus op de wang volgt en ze gaat naar haar eigen huis dan zie ik dat niet als een gefaalde avond. Dan zie ik dat niet als reden om woest te zijn op het systeem. Het is een leermoment. Meestal loopt het stuk na een paar dates op rammelende eierstokken bij de vrouw. Ik date geen 19 jarigen dus de meeste dames hebben stiekem toch de hoop dat zij degene zijn die mij van gedachten laat veranderen over het 'nu even niet op zoek zijn naar een vaste relatie'. Bij sommigen vind ik dat wel jammer want er had best meer ingezeten maar als iemand heel krampachtig gaat lopen doen en dwingend dan ben ik weg.

maandag 22 mei 2017 om 14:30
Ja, leuk is dat he. Daar hou ik ook van, van dat soort gesprekken. Alleen jammer dat ik IRL vaak van de zenuwen binnen de geijkte onderwerpen blijf.Electric schreef: ↑22-05-2017 14:22Maar stel ze staat op de foto voor een berg dan kom ik met een of ander vaag weetje over bergen. Even als voorbeeld he. Ik hou ervan als het gesprek humor heeft en neigt naar het absurdistische. Dat we er allebei om moeten lachen van Wow hoe zijn we hier überhaupt opgekomen.

maandag 22 mei 2017 om 14:32
Exact, daar ben ik het helemaal mee eens. Zo sta ik er ook in. Als je samen kan lachen, en het leuk hebt dan is dat ook een succes. En ook een zoen op de wang kan heel fijn zijn.Electric schreef: ↑22-05-2017 14:22Weet je ik ben al blij als ik een leuke avond heb. Iemand een beetje leren kennen, praten en lachen in plaats van met een zak chips voor de tv te zitten. Ik hou van het contact en het praten zelf. Dus als er een kus op de wang volgt en ze gaat naar haar eigen huis dan zie ik dat niet als een gefaalde avond. Dan zie ik dat niet als reden om woest te zijn op het systeem. Het is een leermoment.
maandag 22 mei 2017 om 15:48
Ja dat is ook eng maar meestal ben ik dan wel zo dat ik terugval op het gekke Tinder gesprek zodat het ijs een beetje breekt en dat werkt. Of ik zoek iets waar we gezamelijk om kunnen lachen. Iets raars op de kaart, een klungelige ober... er is altijd wel wat voorhanden. Of ik zeg het gewoon eerlijk. Zo van 'shit hee, zitten we uren te chatten en nu sta ik even met mijn bek vol tanden'. Meestal is dat dan wederzijds en gaan we het hebben over hoe awkward daten eigenlijk is.

maandag 22 mei 2017 om 16:13
Het feit dat je meisjes en vrouwen nooit hebt kunnen plaatsen geeft al aan dat je de ongeschreven regels in sociale interacties niet kent. En die vallen gewoon niet (aan) te leren, die ongeschreven regels. Die snap, lees en beheers je of niet. Daar zit geen middenweg tussen. Dat heb je vast ook gelezen in dat onderzoeksartikel over autisme en sociale vaardigheden wat iemand hier plaatste.hans66 schreef: ↑20-05-2017 18:05Ik ben nog steeds erg argwanend tegenover de vorige leidinggevende. Ik ga daar niet mee in discussie; ik heb niets van wat ik vind, tegen hem gezegd, maar ik denk dat hij mij in dezen wel doorheeft. Ik verwijt hem niet eerlijk te zijn geweest in functioneringsgesprekken. Ik schreef al eerder dat de hulpverlening mij niets wou leren, en alleen op geld uit was (van mij en van mijn Zorgverzekeraar).
Ik zag geen mogelijkheid om het versieren te leren. Dus de zin daarvan zag ik ook niet. Eerst moest het treiteren ophouden. Dat hield uiteindelijk op, en daarmee kregen de sociale vaardigheden meer kans. Het gedrag van meisjes en vrouwen heb ik nooit kunnen plaatsen. Ze leken mij aantrekkelijk te vinden, maar het kan ook Spielerei zijn. Dollen of ouwehoeren, zonder echte interesse. Dat bestond bij mij niet. Als ik het dan een paar keer serieus nam, was het inderdaad Spielerei. Ik vond - en ik vind nog steeds - dat flirten of leren flirten alleen zin heeft, en dat men daar alleen mee kan oefenen, als je redelijk in de relatiemarkt zit. Zolang ik daar ernstig aan twijfel, vraag ik me af, hoe je dat kunt leren. De situatie doet zich zelden voor. Het is wel grappig dat jonge onbekende vrouwen aanleiding zien om mij te groeten.
Bij de collega lijk ik erg goed te liggen; er is tussen hen en mij wel humor.
Maar al met al, heb ik toch wel een andere ontwikkeling willen hebben, maar veel mensen hebben vaak genoeg op de rem getrapt, omdat zij vermoedelijk vinden, dat ik te veel wil.
Dat zal dus ook de reden zijn dat ook hulpverlening je niet verder kan helpen op dit gebied.
maandag 22 mei 2017 om 16:53