Werk & Studie alle pijlers

Rijkstrainee 2017

05-04-2017 09:19 37 berichten
Ik heb mij net aangemeld voor het Rijkstraineeprogramma! Nu nog de capaciteitentest maken en een tekst maken waaruit blijkt dat ik maatschappelijk betrokken ben (lastig).

Ik zag dat voorgaande jaren ook topic over waren, maar voor dit jaar nog niet! Misschien kunnen we hier met elkaar sparren over de procedure en resultaten etc.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit traineeship, of zich juist ook net hebben aangemeld? Of die zich ook ooit hebben aangemeld en ervaring hebben met de sollicitatieprocedure?

Nu ik alle componenten heb gezien op de aanmeldpagina vraag ik mij af hoe er nu een beeld gemaakt wordt bij welk ministerie precies bij je past? Kan je in een verder stadium een voorkeur voor minister aangeven, of wordt dit allemaal ingedeeld door de selecteurs?
Jij ook gefeliciteerd, leuk! :)

Ik ben benieuwd naar de extra informatie over het interview morgen. :)
Alle reacties Link kopieren
Candonymous schreef:
19-05-2017 14:28
Gefeliciteerd! Ik heb ook net mail dat ik door ben naar de interviewfase :)
Hoi Candonymous en Tweeling-, gefeliciteerd! :)

Ik ben ook ingedeeld bij VWS Candonymous. Heb jij ook een mail gekregen dat je op speeddate moet bij dit ministerie? In die mail staat iets over dat dit een extra mogelijkheid is voor het ministerie en jezelf om met elkaar kennis te maken. Denk jij dat hierna dus nog een stap komt, of krijgen wij al op 1 juni te horen of wij worden aangenomen of niet?

Ik hoor graag van je en succes allebei! :)
Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd! :)
Als ik alles goed begrijp, is dit een extra stap in de selectie. Er staat dat na de speeddate de competentie interviews gepland wordt. Extra spannend dus!
@Candonymous, sorry helemaal niet gelezen maar ik ben mijn HBO studie aan het afronden.

Jij en Tweeling gefeliciteerd!
Hoe is jullie speeddate gegaan? En hebben jullie 1 juni (gister) nog wat te horen gekregen?
Ik heb mijn interview ondertussen gehad en ook de beoordeling al binnen. Beoordeling was positief, dus daar ben ik opgelucht over. Nu afwachten op de uitslag.
Hee allemaal! ik ben gekoppeld aan het ministerie van EZ en heb afgelopen woensdag mijn competentie interview gehad. Ik ben benieuwd naar hoe er overall gescoord is op dit interview. Ik had op drie competenties een score van 4/4 en op 4 competenties een score van 3/4. Eindscore competenties was 3/4 en geschiktheidsscore was 4/5. Hoe was dit bij jullie?
Wat vinden jullie van capaciteitentests?
cartouche_dn schreef:
03-06-2017 13:32
Hee allemaal! ik ben gekoppeld aan het ministerie van EZ en heb afgelopen woensdag mijn competentie interview gehad. Ik ben benieuwd naar hoe er overall gescoord is op dit interview. Ik had op drie competenties een score van 4/4 en op 4 competenties een score van 3/4. Eindscore competenties was 3/4 en geschiktheidsscore was 4/5. Hoe was dit bij jullie?

Vroegen ze bij jou ook veel voorbeelden van competenties waar het fout ging?
Hoi iedereen! Ik heb pas as. donderdag mijn interview! Ik ben ingedeeld bij BKZ. Ik heb alleen nooit een speeddate bij een ministerie gehad - kreeg de 19e meteen al te horen dat ik op gesprek mocht komen. Wat maf zeg! Misschien was dat alleen bij bepaalde ministeries zo?

Heeft iemand toevallig nog goede tips voor het interview? Ben me nu alvast goed aan het voorbereiden, maar weet alsnog niet helemaal wat ik kan verwachten - zeker qua sfeer tijdens het interview. Ik richt me nu vooral op de verschillende competenties, en ik zorg ervoor dat ik voor alles een aantal voorbeelden heb (met een combinatie van studie, bestuursfuncties, bijbanen, commissiewerk). Maar ik vroeg me ook eigenlijk af of ze ook inhoudelijke vragen over de ministeries gaan vragen - om je kennis te testen zeg maar.
anoniem_348524 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 09:21
Reden: Toevoeging
30.94% gewijzigd
edit
Mijn speeddate ging goed, had ook goed gescoord. Maar ben het toch niet geworden helaas. Achteraf ook logisch, ben net iets te introvert. Hebben jullie al wat meer gehoord?
Candonymous schreef:
21-06-2017 14:25
Mijn speeddate ging goed, had ook goed gescoord. Maar ben het toch niet geworden helaas. Achteraf ook logisch, ben net iets te introvert. Hebben jullie al wat meer gehoord?
Hoi, ik ben van plan om dit jaar te solliciteren voor het Rijkstraineeship. Helaas ben je het 2 jaar geleden net niet geworden (ik hoop dat je ondertussen een leuke baan hebt gevonden). Ik heb een paar vragen, zou ik je die misschien mogen stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven