Werk & Studie alle pijlers

Rijkstrainee 2017

05-04-2017 09:19 37 berichten
Ik heb mij net aangemeld voor het Rijkstraineeprogramma! Nu nog de capaciteitentest maken en een tekst maken waaruit blijkt dat ik maatschappelijk betrokken ben (lastig).

Ik zag dat voorgaande jaren ook topic over waren, maar voor dit jaar nog niet! Misschien kunnen we hier met elkaar sparren over de procedure en resultaten etc.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit traineeship, of zich juist ook net hebben aangemeld? Of die zich ook ooit hebben aangemeld en ervaring hebben met de sollicitatieprocedure?

Nu ik alle componenten heb gezien op de aanmeldpagina vraag ik mij af hoe er nu een beeld gemaakt wordt bij welk ministerie precies bij je past? Kan je in een verder stadium een voorkeur voor minister aangeven, of wordt dit allemaal ingedeeld door de selecteurs?
Ik heb me ook aangemeld. Ik heb vooral veel oude topics en andere sites doorgepluisd voor informatie over de sollicitatie procedure. Ik moet de capaciteitentest nog maken, ben er nog een beetje voor aan het oefenen. Heb jij hem ondertussen al gemaakt?
Net de capaciteitentest gedaan, boven gemiddeld gescoord dus dat scheelt. Hoe gaat de aanmelding bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Tweeling met je goede uitslag. Wat voor onderdelen hebben ze dit jaar bij de capaciteitentest?
Dankjewel. Dit jaar bestond het uit analogieën, cijferreeks, figuurreeks en diagrammen.
Ik ben momenteel bezig met mijn aanmelding! Maar loop een beetje tegen de capaciteitentest aan te hikken. Wat vonden jullie van de drijfverentest en persoonlijkheidstest?
Ik zat ook erg tegen die capaciteitentest aan te hikken. Vandaar dat ik hem op een gegeven moment maar heb gemaakt. Dat was ook mede omdat ik ergens gelezen had dat als je onder het gemiddelde zit, het vaak geen zin heeft om je aanmelding af te maken. Ik dacht, ik maak hem maar, dan kan ik (als ik ver onder het gemiddelde zit) nog even bedenken of het zin heeft om het af te maken. Ik vond trouwens het lastigst dat het op tijd gaat en ik daar soms beetje van in de stress schoot.

Ik heb nu alles ingevuld, behalve de drijfverentest en persoonlijkheidstest. Die ga ik straks/vanmiddag maken. Wat vond jij ervan? Ondertussen de capaciteitentest gedaan?
Nee ik ga hem vanavond maken dan kan ik vanmiddag nog even oefenen met de cijferreeksen en figuurreeksen. Ja die zijn allebei prima om te doen, ik heb daar vooral niet heel erg over nagedacht gewoon het eerste wat in mij opkomt. De persoonlijkheidstest heb ik volgens mij goed gedaan de drijfverentest weet ik niet zo goed. Ben wel overal eerlijk geweest dus de uitslag was ook heel herkenbaar, want denk dat ze daar anders tijdens de eventuele volgende rondes ook wel doorheen prikken. Heb jij ondertussen deze testen al gemaakt? Hoe vond jij het gaan en was je blij/kon je je herkennen in de uitslag?
Een voorkeur voor een minister aangeven? Huh? Een ministerie denk ik?
We don't see things as they are we see things as we are
Ik kan je zeker aanraden om te oefenen ja. Ik had alle vier de onderdelen paar keer geoefend voor ik de test ging maken, helpt toch.

De persoonlijkheidstest heb ik denk ik ook goed gedaan. Drijfveren is lastiger te zeggen, je weet toch niet echt waar ze meer/minder waarde aanhechten. Ik ben ook overal eerlijk geweest, inderdaad vanwege het er later doorheen prikken mocht je doorgaan. Vond het dan ook een herkenbare uitslag. Wel geinig om dat zo te kunnen zien.

Ik zag wel dat 24 april de eerste uitslag al komt. Best snel.
Ik doe ook mee aan de selectie, heb net alles afgerond (bijna vergeten toestemming te geven om mijn gegevens te gebruiken.. ). Vind het heel spannend! Zelf vond ik de persoonlijkheids/drijfverentest ook heel herkenbaar.

En dat de uitslag dan al komt is inderdaad heel snel! Leuk!
Zo! Helemaal geen notificaties van reacties gekregen!

Ik herkende mij dus niet echt in de persoonlijkheidstesten. Vraag me dan ook af hoe de scores hier uit komen. Ik heb op weinig vragen JA! of Nee! geselecteerd, misschien dat het daardoor komt. De capaciteitentest heb ik dan wel weer erg goed gemaakt.

Spannend!
Mij lijkt het ook ontzettend leuk maar helaas, niet hoog genoeg opgeleid :(
Jammer Foodisgood. :(

Ik hoopte dat de uitslag voor het weekend zou komen, aangezien er in de e-mail stond uiterlijk 24 april, maar denk dat het toch echt 24 april gaat worden.
Dat is echt jammer foodisgood :( Wat voor opleiding(sniveau) heb je (gedaan) als ik vragen mag?

Vanmorgen hebben we bericht gekregen over de uitslag! Ik ben door :D! Jullie ook?
Jaa ik ook! :-)
Ik ook
Aan welk ministerie zijn jullie toegewezen?
Ik ben ingedeeld bij defensie. En jij? Tevreden?
Leuk! Ben je er tevreden mee? Ik wel heel erg, ben bij volksgezondheid ingedeeld
Fijn! Ik ben er ook erg tevreden mee. Lukt het met het invullen van de gedragsvoorbeelden?
Dat is fijn! Lukt voor de meeste wel, maar vindt het wel erg lastig. Wil niet alleen maar studie-gerelateerde situaties doen, maar ook niet teveel van daarbuiten. Dus ben een beetje aan het zoeken naar een balans. Hoe gaat het bij jou?
Ik ben ook ingedeeld bij Defensie!

De gedragsvoorbeelden gaan redelijk. Heb nu een mix tussen studie (2x), bijbaan (2x), studentenvereniging (1x) en persoonlijke leven (1x). Alleen vind ik het nog wel lastig om exact onder woorden te brengen wat je er nu precies van geleerd hebt.
Ik heb net bericht gehad dat ik door ben naar de volgende ronde, de interviewfase. Spannend!

Zijn jullie ook door?
Gefeliciteerd! Ik heb ook net mail dat ik door ben naar de interviewfase :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven