Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
dinsdag 23 mei 2017 om 19:46
Vandaag een ware tsunami in de brievenbus, 7 kaartjes waarvan 1 van een andere site, 6 van Postcrossing. O.a. uit Indonesie, Griekenland en Brazilie
Wel jammer dat 1 persoon er helemaal niets op had geschreven, gewoon blanco. Zou het kunnen dat hij of zij dat gewoon vergeten is? Ik ga het wel even noemen als ik het kaartje registreer.
Vorige week had ik ook al iets geks, een envelop met alleen een briefje erin, kladblaadje. Ze schrijft dat het haar spijt maar dat het al heel laat is en ze geen kaartjes heeft om te sturen. Vind het zo gek, dan trek je toch geen adres of je wacht desnoods tot je wel weer kaartjes hebt? Ik heb het maar even voorgelegd aan de admins van Postcrossing, ik moest een foto opsturen en die kijken er verder naar. ik mocht het nog niet registreren. Wordt vervolgd dus

Vorige week had ik ook al iets geks, een envelop met alleen een briefje erin, kladblaadje. Ze schrijft dat het haar spijt maar dat het al heel laat is en ze geen kaartjes heeft om te sturen. Vind het zo gek, dan trek je toch geen adres of je wacht desnoods tot je wel weer kaartjes hebt? Ik heb het maar even voorgelegd aan de admins van Postcrossing, ik moest een foto opsturen en die kijken er verder naar. ik mocht het nog niet registreren. Wordt vervolgd dus

dinsdag 23 mei 2017 om 19:58
Oh wow, dat is echt wel bizar sneeuwvosje.
En ze had de volgende dag toch wel een kaartje kunnen kopen? Of de dag daarna? Zelfs een standaard kaartje is nog beter dan een kladje.
Misschien is ze net met Postcrossing begonnen en snapt ze het idee niet helemaal?
. . . . . . . . . Edit
Mijn tekst verdween weer uit beeld.
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe dit zal aflopen.
Hier niets gebeurd. Maar ik sta te popelen om een Hurray van een zorgenkindje.

En ze had de volgende dag toch wel een kaartje kunnen kopen? Of de dag daarna? Zelfs een standaard kaartje is nog beter dan een kladje.
Misschien is ze net met Postcrossing begonnen en snapt ze het idee niet helemaal?
. . . . . . . . . Edit
Mijn tekst verdween weer uit beeld.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe dit zal aflopen.
Hier niets gebeurd. Maar ik sta te popelen om een Hurray van een zorgenkindje.

anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 20:02
Reden: Stom forum
Reden: Stom forum
28.67% gewijzigd
dinsdag 23 mei 2017 om 22:52
Bij mij gaat het op het werk weer goed nuSnorhaar schreef: ↑23-05-2017 17:47Nou het voordeel van dat rottige nieuwe forum is dat ik nu op mijn werk niet meer forum. En laat dat nou al heel lang een goed voornemen van mij zijnDreamer, ik vind eigenlijk ook dat even forummen als pauze prima kan, maar dat loopt bij mij vroeg of laat weer uit de hand...

Later is nu
dinsdag 23 mei 2017 om 22:57
Leuk van de tsunami, maar raar van dat kladje, Sneeuwvosje. Een leeg kaartje kan vergeten zijn. Heb ik ook bijna een keer gehad. Gelukkig check ik de kaartjes meestal nog of ik het nummer erop gezet heb, dus toen viel het me op.
Ik ga morgen nog weer wat schrijven, denk ik. Beviel heel goed afgelopen zondag én ik heb m'n nieuwe postzegels binnen. Er moeten er 4 op!
Ik ga morgen nog weer wat schrijven, denk ik. Beviel heel goed afgelopen zondag én ik heb m'n nieuwe postzegels binnen. Er moeten er 4 op!
Later is nu

woensdag 24 mei 2017 om 11:13
Kladblaadje opsturen..?! Maak dan op zijn mist een tekening erop, doe er iets leuks in de enveloppe of zo.. Ben ook wel benieuwd hoe het afloopt.
wow 7 kaarten krijgen op een dag!! Leuk maar wel erg veel vind ik persoonlijk.
Heb zelf gistermiddag een kaartje uit Italië gekregen. Helaas kan ik bij niet lezen wat hij er op heeft geschreven. De letter E maakt hij met 3 streepjes. Halve blokletter lijken het. Jammer.
Nog geen kaartjes geschreven de laatste dagen. Vorige week bijna 50 uur gewerkt en net 2 dagen vrij gehad gelukkig. Maandag mijn huisje wat toonbaarder gemakt en genoten van de zon. gisteren heel de dag de hort op met mijn vriend omdat hij een broek wilde kopen in de buurt van Amersfoort.. Al met al bijna 500 km gereden gisteren met de auto... Misschien vrijdag of volgende week. Moet de komende 2 weken 2 diensten draaien ( lange diensten) en dan een weekje vakantie!!
Al hoewel.. er is nog maar 1 kaartje onderweg naar Rusland/ Siberië .....
wow 7 kaarten krijgen op een dag!! Leuk maar wel erg veel vind ik persoonlijk.
Heb zelf gistermiddag een kaartje uit Italië gekregen. Helaas kan ik bij niet lezen wat hij er op heeft geschreven. De letter E maakt hij met 3 streepjes. Halve blokletter lijken het. Jammer.
Nog geen kaartjes geschreven de laatste dagen. Vorige week bijna 50 uur gewerkt en net 2 dagen vrij gehad gelukkig. Maandag mijn huisje wat toonbaarder gemakt en genoten van de zon. gisteren heel de dag de hort op met mijn vriend omdat hij een broek wilde kopen in de buurt van Amersfoort.. Al met al bijna 500 km gereden gisteren met de auto... Misschien vrijdag of volgende week. Moet de komende 2 weken 2 diensten draaien ( lange diensten) en dan een weekje vakantie!!
Al hoewel.. er is nog maar 1 kaartje onderweg naar Rusland/ Siberië .....
woensdag 24 mei 2017 om 13:41
donderdag 25 mei 2017 om 12:06
Ik heb een giraffedeur
Een wat?
Een giraffedeur!!!
Een groot deel van de giraffekaartjes zijn nu met washitape op de deur geplakt. We zijn nog niet klaar, de deur is nog niet vol, maar het ziet er heel leuk uit
En ik schreef gisterenavond nog 4 kaartjes. Hetzelfde schaap met mutsje van van de week gaat naar een geit (
) in Amerika, die 'm bij z'n favorieten had staan. (en verder niet zo van dierenkaartjes houdt.. een geit dus
)
Het leesplankje gaat naar een gepensioneerde lerares in Portugal. De getekende skyline met daarboven 'Er gaat niets boven Groningen' gaat naar Rusland en het topje van de Martini gaat naar Duitsland.
Geen nieuwe landen dus, dat klopt.
Een wat?

Een giraffedeur!!!

Een groot deel van de giraffekaartjes zijn nu met washitape op de deur geplakt. We zijn nog niet klaar, de deur is nog niet vol, maar het ziet er heel leuk uit

En ik schreef gisterenavond nog 4 kaartjes. Hetzelfde schaap met mutsje van van de week gaat naar een geit (

Het leesplankje gaat naar een gepensioneerde lerares in Portugal. De getekende skyline met daarboven 'Er gaat niets boven Groningen' gaat naar Rusland en het topje van de Martini gaat naar Duitsland.
Geen nieuwe landen dus, dat klopt.
Later is nu

donderdag 25 mei 2017 om 22:28
nou das lekker heel mijn bericht weg.. Fijn nieuw forum!.. ggrr
Giraffendeur? Is dat iets met alleen maar Giraffenkaartjes op 1 deur?
Heb zelf nu 2 kaartjes geschreven maar vergeten om ze op de bus te doen. 1 gaat naar Italy. Prins bernard. en de andere naar Amerika. Een stel koeien in de wei.
Nu 4 kaartje onderweg.. ( soort van dan hiih)
Rusland, Taiwan, Italy en Amerika. Best leuke landen. Misschien morgen weer een kaartje schrijven. Nu eerst tukkie doen.
Via mijn tel kan ik niet meer op het forum komen.. Zo lastig en jammer is dat....
Heb zelf nu 2 kaartjes geschreven maar vergeten om ze op de bus te doen. 1 gaat naar Italy. Prins bernard. en de andere naar Amerika. Een stel koeien in de wei.
Nu 4 kaartje onderweg.. ( soort van dan hiih)
Rusland, Taiwan, Italy en Amerika. Best leuke landen. Misschien morgen weer een kaartje schrijven. Nu eerst tukkie doen.
Via mijn tel kan ik niet meer op het forum komen.. Zo lastig en jammer is dat....

donderdag 25 mei 2017 om 22:48
Ik denk dat Dreamer nu zoiets heeft:Zomerelfje schreef: ↑25-05-2017 22:28

En balen dat je nog niet mobiel kunt forummen! Wat duurt dat lang...

zaterdag 27 mei 2017 om 09:17
haha die deur. Leuk bedacht, maar niet voor in mijn huis hihi.
Gisteren een ballerina kaartje gekregen uit Rusland. Stond verder niks opgeschreven dan de id en de naam van de persoon ( denk ik..)
Geen idee of ik vandaag nog een kaartje ga schrijven. Moet nog het een en ander doen in huis/ thuin. Boodschapjes doen en ben zo moe..
ook vandaag van de zon genieten.
Fijne zaterdag!
Gisteren een ballerina kaartje gekregen uit Rusland. Stond verder niks opgeschreven dan de id en de naam van de persoon ( denk ik..)
Geen idee of ik vandaag nog een kaartje ga schrijven. Moet nog het een en ander doen in huis/ thuin. Boodschapjes doen en ben zo moe..

Fijne zaterdag!
zaterdag 27 mei 2017 om 17:45
Wat leuk die deur! Ik had alleen in mijn hoofd dat je het ook nog in de contour van een giraffe zou doen.
Dat krijg je met creatieve hersens
Ik vandaag een leuke hurray gekregen, dus ik mag ook weer 1 versturen. Maar daar is het te hot voor hoor
Morgen lijkt me een betere 'wandelen naar de brievenbus dag'
Dat krijg je met creatieve hersens

Ik vandaag een leuke hurray gekregen, dus ik mag ook weer 1 versturen. Maar daar is het te hot voor hoor

Morgen lijkt me een betere 'wandelen naar de brievenbus dag'
zondag 28 mei 2017 om 13:40
Oh.. dat was ook leuk geweest, Suikerspin, maar daarvoor heb ik teveel giraffekaartjes. Zou ik zelfs nog met de overgebleven giraffekaartjes op een ándere deur kunnen doen
Helaas laat de washitape wat los hier en daar.
Heb heerlijke dagen gehad bij een vriendin met vriendinnen. En kreeg al een hurray uit Duitsland!

Heb heerlijke dagen gehad bij een vriendin met vriendinnen. En kreeg al een hurray uit Duitsland!
Later is nu
zondag 28 mei 2017 om 19:10
Hoi allemaal! Een tijdje terug hier een post geplaatst met de vraag of ik mee mocht schrijven als ik eenmaal weer begonnen was. Inmiddels is dat zo en ben weer aardig op stoom. As we speak heb ik 10 kaarten reizende en de meest exotische daarvan is Brazilië. Het waren allemaal hele leuke profielen en heb ook voor iedereen een passende kaart kunnen vinden met voor een aantal zelfs bijpassende zegels. Op de een of andere manier geeft me dat dan een extra fijn gevoel. Heb ook alweer wat kaartjes mogen ontvangen. Ik bewaar alles in een ordner en lees ze ook zo nu en dan weer eens terug. Al met al echt een hele fijne hobby. Maar dat hoef ik híer vast niet uit te leggen
Er zit wel 1 kaart tussen de reizende waarvan ik hoop dat ie binnen de 60 dagen termijn aan gaat komen. Die is onderweg naar Rusland. Dame is al een aanzienlijke tijd lid, maar aan de aantallen ontvangen en verzonden kaarten te zien, komt er óf een hoop niet aan, óf ze registreert ze niet. Ze heeft maar 5 geregistreerde kaarten, allemaal op dezelfde dag geregistreerd en allemaal tussen de 80-90 dagen onderweg geweest. Zal me dus benieuwen of dat goed gaat komen. Die van mij is nu 11 dagen reizende daar naartoe dus heb nog de tijd.

Er zit wel 1 kaart tussen de reizende waarvan ik hoop dat ie binnen de 60 dagen termijn aan gaat komen. Die is onderweg naar Rusland. Dame is al een aanzienlijke tijd lid, maar aan de aantallen ontvangen en verzonden kaarten te zien, komt er óf een hoop niet aan, óf ze registreert ze niet. Ze heeft maar 5 geregistreerde kaarten, allemaal op dezelfde dag geregistreerd en allemaal tussen de 80-90 dagen onderweg geweest. Zal me dus benieuwen of dat goed gaat komen. Die van mij is nu 11 dagen reizende daar naartoe dus heb nog de tijd.
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
maandag 29 mei 2017 om 12:30
Oei, dat lijkt me een lastige Tinkerhell, die Russische.. Rare manier ook. Misschien ontvangt ze de kaartjes in een postbus, die ze niet al te vaak leegt ofzo. Anders kan ik me niet voorstellen dat je ze thuis eerst een paar maanden op de schoorsteenmantel zet ofzo.
Na Duitsland, afgelopen vrijdag, heb ik nu al een hurray uit Japan! 8 dagen reistijd, maar korter natuurlijk, omdat de bus vorige week maandag pas geleegd is. Het kan dus wel.
Na Duitsland, afgelopen vrijdag, heb ik nu al een hurray uit Japan! 8 dagen reistijd, maar korter natuurlijk, omdat de bus vorige week maandag pas geleegd is. Het kan dus wel.
Later is nu
dinsdag 30 mei 2017 om 08:12
Vanmorgen een erg leuke Hurray uit Duitsland. Leuk om de dag zo mee te beginnen. Het was een leuk, maar lastig profiel om iets bij te vinden. Maar het is dus gelukt en daar ben ik blij om. Ga vanmiddag weer een nieuw adres trekken denk ik, want nu genoeg te doen even. Ik heb al een paar keer geprobeerd of het van invloed is op welk moment van de dag je een adres trekt. Tot nu toe heb ik dat idee niet, omdat je soms ook gewoon adressen krijgt van mensen die al een tijd niet online geweest zijn. Tot enkele weken aan toe. Dus ik denk dat het echt gewoon willekeurig is. Nu maar even op mn handen gaan zitten om niet nu gelijk tóch een adres te trekken
Fijne dag allemaal!

Fijne dag allemaal!
anoniem_332585 wijzigde dit bericht op 30-05-2017 08:13
Reden: spelfout
Reden: spelfout
0.15% gewijzigd
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
dinsdag 30 mei 2017 om 09:40