Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Merelpubers :hyper:

Vandaag een gelukje, iemand kwam een prachtige kamerplant brengen op werk. Vriendelijk verzocht die weer mee naar huis te nemen, die heb ik na werktijd opgehaald. Ook nog iemand met een mooie tuinpot, die halen we morgen op met de auto. :yes:
Wauw die aardbeienpot is vet! En kamerplanten bij de stort? Barbaren!!

Hier heerlijk in de tuin gezeten. M'n cliënten hadden ook geen zin dus iedereen belde z'n afspraken af met suffe smoesjes. Ik heb het maar door de vingers gezien. :yes:
Lekker met een boek in de tuin gezeten en zo feestje in de stad. Morgen vrij, hele zeldzaamheid. Dus morgenvroeg (. Et kater) sproeien en lekker kijken naar m'n tuintje.
Volgens mij had half Nederland gisteren een suf smoesje, man wat was het overal druk! Iedereen had vrij of leek dat te hebben. Succes met je kater koet :proud:
Goeiemogge dames!
Vanmorgen vroeg opgestaan om alles open te zetten. Inmiddels zijn de gordijnen aan de voorkant al weer dicht om de zon buiten te houden. Alle bakken en potten hebben een sloot water gehad om er tegen te kunnen, ik heb het onkruid tussen de bestrating begoten met azijn en ik heb het gazon alweer geharkt om het mos er uit te krijgen. Ons gras staat een beetje zielig te wezen tussen het mostapijt, de pollen klaver, talloze paardenbloemen, weegbree en allerlei kruipspul dat ik niet wil. Manlief wil het liefst al het gras zonder gras omspitten en opnieuw beginnen. Ik heb daar niet zoveel trek in omdat ik dan wekenlang tegen een kale vlakte aan zit te koekeloeren, en ik verwacht dat een nieuw aangelegd grasveldje binnen de kortste keren weer zo'n zooitje is als nu.
Ik wil gewoon een mooi gazonnetje zonder onkruid ( wel met madeliefjes maar da's ook geen onkruid :rofl: )
Ik heb het hele arsenaal aan onkruid behalve madeliefjes en gras in mijn gazon. Uiteindelijk moeten het een soort graspaden tussen de borders worden, maarja, zo ver is het nog lang niet.... Grrrrrrr.
Dus voor nu blijf ik harken, onkruid uitsteken, kale stukjes bijzaaien, pappen en nathouden. Ik snap niet hoe die Engelsen het voor mekaar krijgen om perfecte gazons te hebben die overal even groen zijn, geen sprietje dat verkeerd groeit enzoooo.
Zijn er hier gazonliefhebbers die het wel voor mekaar krijgen of wil ik iets onmogelijks? :swear:
De stortplant
Afbeelding

De grote klaproos, nog helemaal gekreukeld.Afbeelding

Deze foto, en die van het overzicht door het keukenraam, ga ik regelmatig maken dit seizoen. Eens kijken of ik daar een soort timelapse van kan maken. Bijna alles moet nog bloeien. Afbeelding
Ik hoop dat jullie vandaag allemaal vrij zijn om van het weer te genieten! Ik moet wel werken, gelukkig maar een kort dagje
Felix, mooi die klaproos met z'n petje nog op! Jouw stortplant heb ik ook, die kan echt enorm worden! Je kunt m in de zomer ook buiten neerzetten, dan gaat ie nog harder.
Ik zie nu ook dat het foto icoontje terug is, dus ik ga binnenkort ook maar es weer een poging doen om foto's te plakken. Nu eerst naar de supermarkt om boodschappen te doen voordat het snikheet wordt. Vanmiddag vanaf 16.00 uur hebben we een tuinfeest van buren die 30 jaar getrouwd zijn, dat wordt vast heel gezellig. ( ik heb erg leuke bourgondische buren, dus geen kringzitfeestje waar ik meestal de pest in heb ;) )
Straks lekker de tuin in met een haakwerkje en uitzicht op pa en moe merel!
We gaan het weer proberen! Het is iets te zonnig om met de iPad knappe foto's te maken, maar voor een kleine impressie is het wel ok.

Tuintje dochter, ik heb wat bloeiers eruit gehaald, viooltjes e.d. Zodat de groente meer ruimte en licht krijgt:
Afbeelding

Voortuin, let op de vlinderstruik (niet scherp gekregen helaas)

Afbeelding

Afbeelding

En wat los in de achtertuin:

Afbeelding
anoniem_278679 wijzigde dit bericht op 27-05-2017 12:39
Reden: Verkeerde linkjes gebruikt, nu wel foto's te zien.
13.94% gewijzigd
Helaas te laat wakker om te sproeien, pas om 9 uur op. Kater valt mee gelukkig! Plantjes moeten maar even hard worden en wachten tot vanavond. Zit heerlijk in de tuin te lezen. Hoef pas vanavond weer wat te doen dus ga lekker luilakken vandaag.
Vriend zit alweer binnen, die kan er nu al niet meer tegen.
Mooie foto's Felix, en leuke kamerplant.

Rosa, het tuintje van je dochter ziet er echt goed uit.

Koettie, ik heb het tot 15.00 uur in de tuin uitgehouden, maar nu zit ik ook binnen. Vanmorgen inderdaad al wat gesproeid voordat de zon kwam. Daarna lekker onder de kastanjeboom gaan zitten.

Mijn rozen bloeien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pioenroos staat op barsten:
Afbeelding
Wat is het warm hè dames!
Net nog de bloempot opgehaald, daar moet ik nog een mooi plekje voor verzinnen. Er is een kans dat hij eindigt als egelhuis, liggen op zijn kant in de schaduwborder.

Voor nu ben ik blij dat ik uit de zon ben en even kan zitten
Rosa en duet, mooie foto's! Wat veel verschillende rozen!
En zie ik nou goed dat de vlinderstruik toch is uitgelopen?
Ja Felix, hij is echt san het uitlopen! Veel groene plukjes! Dus nu krijgt hij weer vaker water met de hitte om hem te stimuleren goed te groeien!

Tuin van dochter ziet er echt erg goed uit inderdaad! Tuinbonen groeien goed, aardappeltjes gaan als een trein (heb er een paar uitgetrokken omdat ze de hele bak vulden) vendeltje, sla, bietjes. Leuk om alles zo goed te zien groeien!

Qua levende haven gaat het ook goed, een paar musjes en mereltjes weten de tuin te vinden, ook steeds meer bijen, ook in het insecten hotel!
Yeeey ik zie zoveel mooie plaatjes! :heart:
Zo, ik heb wat plaatjes bij elkaar geplakt dat gaat toch makkelijker.

Afbeelding
De moestuin staat er goed bij. Ik heb nu tomaten, komkommer, courgette, paprika, kropsla, rucola, brocolli en paksoi.

Afbeelding
Mijn "binnentuintje" wordt steeds gezelliger. Ik heb een hele leuke gieter gehad van mijn beste vriendin.

Afbeelding
De voortuin staat er best aardig bij. De pioenrozen bloeien. Ik ben gedroogde lupines aan het leegplukken voor de tuin. De gladiolen beginnen op te komen. Ik heb een zakje vlinderbloemmengsel gezaaid, zonnebloemen, en nog meer bloemen maar kan even niet op alle namen komen. :$
Leuke poes YL.

Ik weet niet wat er verkeerd is gegaan, maar beide stekken ribes zijn de pijp uitgegaan. Zal een nieuwe poging wagen met stekgel.
Volgens mij is mij een ook heel erg overleden. Genoeg water gegeven 'n maar alles is kapottt. Misschien toch te warm.
Wat leuk alle foto's, ik zal ook eens kijken of het mij lukt om wat foto's te plaatsen.
Fijne dag allemaal :sun:
De foto's bekijk ik zodra ik thuis ben, de Wifi is hier te beroerd. Maar we zijn met een groep naar Wenen gestuurd dus heerlijk genoten van de tuinen van Sisi gisteren en vandaag in Belvedere rond gelopen. :heart: Wilde ik even melden. Weer veel inspiratie opgedaan. Zie jullie snel dames. :hello:
He getsie Frambozen, wat een vervelende plek om te zijn.... :proud:
Veel plezier daar!
Ben helemaal blij. Zat vanmiddag te lezen in de zon en had voor het eerst vogeltjes in de tuin. Jonge koolmeesjes. Zelfs uit m'n drinkbak gedronken. Ze waren niet schuw, was leuk om te zien. Tot Dikke Dame naar buiten kwam.. Katten.

Gaat steeds meer bloeien hier. Ik ga de ribbes van Felix uitgraven en in een emmer zetten, voor de minikaart dat hij nog leeft. En een gerarium van de achtertuin naar de voortuin verplaatsen. Doe ik morgen ofzo wel. Ik dacht 't dat het zou gaan regenen maar nog steeds heel lekker weer!
Minikans, niet minikaart. Ik zag niet meer wat ik typte
Wat een prachtige foto's zie ik hier langskomen.

Afgelopen paar dagen heb ik genoten in en van de tuin en maar weinig gedaan verder behalve plantjes water geven. Heerlijk zulke dagen. Zit nu nog steeds lekker buiten, zo jammer dat morgen het werk weer roept...
Afbeelding

Even testen of de foto werkt..

Hij doet het :cheer2:

Dit is dus mijn klimroos, er zitten inmiddels al zo'n 30 knoppen in! Straks zal ik meer foto's plaatsen!
Mooi!

Net onder het afdakje genoten van koffie en een gigantische onweersbui.. Lekker wakker worden. Inmiddels weer zonnig, meteen weer warm. Volgens mij zijn m'n salamanders heel enthousiast eitjes aan het leggen. :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven