hij heeft een dubbelleven

17-12-2008 10:26 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ontdekt dat de man met wie ik een veelbelovende relatie heb, een geheim dubbelleven lijdt. Naast zijn leven met mij doet hij aan incidentele en minder incidentele sexdates met andere vrouwen. Ik vind dat eigenlijk niet eens zo'n ramp, maar wel vevelend dat hij het niet toegeeft (ik heb nav een deel van het 'bewijsmateriaal' gevraagd wat er aan de hand was, hij kletst zich eruit en denkt nu dat ik niet meer weet dan dat. Maar ik weet nog veel meer). Maar ja, waarschijnlijk is het stiekem-doen juist wat het zo leuk voor hem maakt en is er niks meer aan als het openlijk gebeurt. Wie heeft ervaring hiermee van de andere kant (dus wie leidt zelf zo'n dubbelleven) en kan me adviseren of ik hem moet confronteren met alles wat ik weet (Ik zou het liefst hebben dat hij doet wat hij leuk vindt, maar dat hij open is naar mij over hoe hij in elkaar zit) of dat ik hem gewoon maar in de waan moet laten dat ik niks doorheb omdat hij toch zal blijven liegen en draaien omdat het helemaal niet om het bedriegen van mij gaat, maar om het spannender maken van zijn leven? Ofzo?
quote:Szwaan schreef op 08 februari 2009 @ 01:10:

Oké, je vindt hem geen minkukel en je voelt je door hem niet onrespectvol behandeld. Maar liegen en vreemdgaan (ik neem aan dat je liegen over vreemdgaan bedoeld, klopt dat?) maakt de relatie nep.

Liegen over vreemdgaan is wel het belangrijkste. Maar hij liegt ook over andere, vaak totaal onbelangrijke dingen. Tjee, ik maak het er niet beter op he? Ik zit nu op het punt dat ik weet dat ik niet kan weten of hij tegen me liegt, tenzij ik het kan bewijzen. Dus dat ik nooit kan weten of wat hij zegt dat hij voor me voelt waar is. Dat zacht gezegd ontzettend onhandig. Tot nog toe heb ik hem het voordeel van de twijfel gegeven, Dat gaat steeds idioter voelen.

Heb nog even geduld met me, please, ik ben afscheid aan het nemen van hoop en dromen.

quote:[Dan ga ik er van uit dat je relatie met hem meer dan sex is en dat hij sex (en misschien meer) met anderen heeft. De sex met anderen is voor jou geen probleem, maar het liegen er over wel. Of is het 'misschien meer' wat hij met anderen heeft een probleem?

Ik ging er ook van uit dat onze relatie meer dan seks was. Dat is ook wel zo, maar ik weet nu niet meer hoeveel meer. Het liegen is inderdaad het probleem, hij mag meer hebben met anderen, dat maakt wat wij hebben op zich niet minder. (Al zit het risico er altijd in dat dat wel gebeurt, maar dat durf ik wel te nemen, leven is risico's nemen).

quote:Ik wil jou mijn normen en waarden niet opdringen, maar probeer te begrijpen wat nu precies je probleem is.Dat snap ik, ik probeer hetzelfde duidelijk tekrijgen, dank voor de hulp daarbij!
quote:meds schreef op 08 februari 2009 @ 01:20:

o, je vindt dat het de relatie nep maakt. Nah niks aan de hand toch? Als jij het geen enkel probleem vindt dat je vriend met andere vrouwen sex heeft en daarover liegt, dan lijkt mij dat niets een lang en gelukkige relatie nog in de weg staatmisschien was ik niet duidelijk genoeg? De seks met anderen is mijn probleem niet, het daarover liegen wel. Ik weet liever waar ik aan toe ben. Maar er zijn zat mensen die gelukkig zijn met oogkleppen voor, en dat snap ik ook wel.
quote:debbydebs schreef op 08 februari 2009 @ 01:38:

[...]

Nadenkertje, pluk... Ja, ik ben ook maar een mens.

Ik begon al te twijfelen...

goed dat het je tot nadenken stemt.

Heb een man gevonden die naast slechte ook hele fijne eigenschappen heeft, en ben nu in de war. Wat wil ik, en wat raak ik kwijt als ik dat zeg. En wat win ik ermee. Ik weet dat ik er meer mee win. Inderdaad zelfrespect. Onder andere. Maar ik ga de nep-relatie missen. De illusie die we hadden.

Been there done that. Al had ik dan wel een 'gewone' monogame relatie, hij was al een tijd niet goed en toch klamp je vast aan die illusie. Maar daar kom je overheen, dat weet je zelf vast ook. Maar dat het pijnlijk is zal niemand ontkennen. Wel is het uitermate prettig jezelf terug te vinden en je eigen grenzen weer uit te balanseren.

[...]

Even ter verduidelijking: lager pitje is voor mij vriendschap en incidentele seks, zonder hoop of verwachting op meer. Beter exemplaar zit ik momenteel niet echt op te wachten, heb belangrijkere dingen aan mijn hoofd.

Is dit echt echt waar? Gaat het je lukken dit naar een lager niveau te levellen, gevoelsmatig enzo? Het lijkt mij heel moeilijk en pijnlijk en schier onmogelijk, maargoed ik zou je adviseren heel eerlijk naar jezelf toe te zijn iig.

Mijn grens is 'doorgaan met me laten belazeren en blijven investeren in deze relatie', niet 'nooit meer seks met deze man'.
Debby, ik vind dat je dapper en helder naar de situatie en onze adviezen kijkt. Ik weet dat het moeilijk is om iets dierbaars te laten gaan, maar zoals je zelf al zegt, het is een illusie. Hard, pijnlijk, maar waar. Maar nu je dit zelf realiseert ben je al een eind op de goede weg. Ik wens je dan ook sterkte.
quote:dropje schreef op 08 februari 2009 @ 01:23:

Als ik het even samen mag vatten: Je tolereert meerdere sekspartners in een relatie, misschien ben je daar zelf ook wel een voorstander van.

klopt, daar heb ik op zich geen probleem mee.

quote:Echter, van zijn kant is er geen openheid, van jouw kant is er geen vertrouwen (terecht, overigens). Op deze manier is een relatie gedoemd te mislukken.

mee eens, zo kom je nooit verder met elkaar dan het leuke veelbelovende beginnetje en daarna gaat het als een nachtkaars uit.

quote:Je hebt weinig ervaring met iemand confronteren met jouw gevoelens ergens over, zo te lezen, en heb je bovendien überhaupt moeite met het tonen van je ware gevoelens.

mwa, klopt een beetje. Ik doe het uiteindelijk wel maar hik er altijd erg tegenaan.

quote:Toch zou ik daar maar eens mee beginnen als ik jou was, want deze meneer walst over jouw gevoelens heen, terwijl hij misschien niet eens weet welke gevoelens je hebt. Wees trouw aan jezelf. Zeg hem hoe je werkelijk tegenover hem staat, dat jullie relatie voor jou niet zo vrijblijvend is als jij het misschien doet voorkomen,

Nee, dat is hier niet aan de hand. We zijn juist erg duidelijk over onze gevoelens, intenties, aarzelingen, twijfels. Hij weet absoluut wat ik voel en wil en dat onze relatie wat mij betreft niet vrijblijvend is. En wat hem betreft ook niet, ware het niet dat ik nu weet dat hij zoveel vanzichzelf voor mij heeft achtergehouden. En nu heb ik geen idee meer hoeveel hij gemeend heeft van alles wat hij zegt. En dat zal ik ook nooit meer weten.

quote:en dat je weet dat hij niet helemaal eerlijk tegen je is. Laat hem een stukje van je ziel zien, ook al is dat eng.

Ik laat hem mijn ziel al zien. Behalve tot nog toe het stukje van mijn ziel dat weet dat hij liegt. En zelfs dat glipt er af en toe doorheen.

Nee, dat durf ik wel. Maar - ja, maar wat eigenlijk? Waar was ik ook weer bang voor? Grappig hoe je door te forummen op het juiste spoor komt.

quote:Als hij er weer op trapt door weer te liegen, weet je genoeg.

Niemand trapt op mijn ziel, maar het is wel heel verdrietig om iemand zo te zien liegen en draaien zonder dat het nodig is. Te zien dat iemand zich zo schaamt voor wie hij is. En te merken dat je die schaamte niet weg kunt nemen met je liefde.

quote:De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest, ga door die zure appel heen meid. Uiteindelijk heb je toch verdriet, het kan beter nu komen dan later.Helemaal, helemaal waar. Thanks.
quote:dropje schreef op 08 februari 2009 @ 01:25:

Debbydebs, hou jezelf niet voor de gek, als hij niet meer voor je betekende dan 'zomaar' een liefje, dan zat het je op dit tijdstip van de dag niet zo dwars.

Tuurlijk. Hij is meer dan dat, namelijk een in vele opzichten heel erg prettig, boeiend, inspirerend, lief, lekker, fijn mens. Zo kom je er niet zo heel veel tegen, tenminste ik niet. Maar zoals ik in mijn allereerste post al bedoelde toen ik het woord veelbelovend gebruikte: dat zijn allemaal ingredienten voor een potentiele langdurige liefdesrelatie, waarin je allebei tot je recht komt en groeit en je gelukkig voelt. Het leek alsof onze relatie zich die kant op aan het ontwikkelen was. In een rustig maar gestaag tempo. En dat vond ik fijn en het tempo komt me ook wel goed uit. Maar die toekomst zie ik nu niet meer voor me.

Dus ik denk nu (maar misschien werkt dat helemaal niet in de praktijk) dat ik al die verwachtingen maar moet schrappen en veel vrijblijvender en incidenteler van zijn goede kanten moet genieten.

Het is dus niet zo dat ik hier nu met een gebroken hart zit te typen. Maar wel enorm teleurgesteld.
quote:meds schreef op 08 februari 2009 @ 01:25:

Wat hij doet moet hij weten, hij haalt zichzelf omlaag met zijn stiekeme gedoe, mij niet.

Als je dat echt vindt en voelt, waarom heb je dan zijn computergegevens gecheckt?

omdat mijn instinct zei dat hij loog en ik dat wilde checken en het niet bij hem kon checken as hij inderdaad loog?

Misschien snap ik je niet goed, maar ik heb geem moeite met zijn seksleven maar wel met voor de gek gehouden worden en dat toelaten. Ik voel me daar niet door omlaag gehaald, maar ik heb geen zin mijn instinct te verloochenen.

quote:En hij verliest mijn respect als hij geen open kaart kan spelen als ik hem met de feiten confronteer. En dan bedoel ik: toegeven dat het zo is, niet met smoesjes komen, en toegeven dat het zo blijft (want dat heb ik inmiddels wel door).

Je zegt zelf dat ie dat niet doetYep, deed hij de vorige keer inderdaad niet. Ben ik dom om hem een tweede kans te geven? In ieder geval een tweede kans om eerlijk afscheid te nemen van de relatie die we achteraf niet blijken te hebben.quote:En accepteren dat ik daar mijn conclusies uit trek. Namelijk: hier niet meer emotioneel in investeren. Ik ben liever een van de liefjes (zolang als ik dat leuk vind) dan zogenaamd de enige.

Ja maar wat wil je nou eigenlijk. Je zegt dat je je conclusies trekt maar welke keuzes je dan maakt blijft volstrekt niet helder. Niet meer emotioneel investeren zeg je? Maar hij mag je nog wel gebruiken als bedpartner? Denk je dat deze "conclusies" hem zullen boeien? Wat wil jij? wat verwacht jij in een relatie en waarom neem je genoegen met minder?

Ja, hij mag me net zo gebruiken als bedpartner net als ik hem mag gebruiken als bedpartner. Ik weet niet of hij het erg zal vinden dat het daar dan bij blijft. Misschien vindt hij het wel een enorme opluchting, of misschien is hij er wel erg verdrietig over. So be it.

Ik noem dat dan geen relatie meer, en ik neem genoegen met een bedpartner met wie ik verder geen relatie heb omdat ik dat lekker vind. Ik vind een relatie o.a. dat je voor elkaar klaarstaat, op elkaar kunt rekenen, elkaar steunt en helpt in moeilijke tijden, de intentie hebt om dat langdurig te doen, je ziel met elkaar deelt (met dank aan een van de andere reageerders!), elkaar vertrouwt, elkaar vrijlaat te zijn wie je bent. Ik vertrouw hem niet meer.
quote:dropje schreef op 08 februari 2009 @ 01:33:

(...) Maar de hele fundering van het vertrouwen dat er tussen twee mensen moet zijn om zo in een relatie te staan bestaat niet als één van de twee niet eerlijk is. Misschien moet je ophouden met hem de hand boven het hoofd te houden, want ongemerkt verontschuldig je hem toch steeds weer ("hij heeft ook zichzelf zo niet gemaakt", hij is potdorie toch een volwassen kerel met keuzes) en hem onomwonden duidelijk maken hoe je over zijn acties denkt, zónder de angst om hem kwijt te raken want je hebt hem feitelijk niet echt...

Helemaal mee eens, dropje. Ik heb hem feitelijk niet echt, voor zover je al iemand kunt 'hebben'. Maar ik heb hem echt niet.

De hand boven het hoofd: ja, hij is een volwassen kerel met keuzes. In mijn ogen niet met de keuze om iemand te zijn die hij niet is: een monogame huisvader. Maar wel de keuze om eerlijk te zijn over wie hij dan wel is. Dat hij niet gekozen heeft om eerlijk over zichzelf te zijn naar mij, dat is wat me nu opbreekt.
hey Debbydebs,

Goed dat je gereageerd hebt. Ik herken zoveel in jouw postings en ben echt benieuwd of je met hem een doorstart in je relatie kan maken. Het lijkt me stug als deze man geen echte relatie met je wil blijven houden, want hij heeft zoveel keus, dan was hij toch al weg geweest?

Sterkte,

Mussk
quote:mussk schreef op 08 februari 2009 @ 10:52:

hey Debbydebs,

Goed dat je gereageerd hebt. Ik herken zoveel in jouw postings en ben echt benieuwd of je met hem een doorstart in je relatie kan maken. Het lijkt me stug als deze man geen echte relatie met je wil blijven houden, want hij heeft zoveel keus, dan was hij toch al weg geweest?

Mussk

dankje mussk. Maar ik denk dat hij liever keus blijft houden. Hoe meer opties hij open heeft staan, hoe beter zeg maar. Hij wil mij ook helemaal (nog) niet kwijt, dat is het probleem niet. Maar een 'echte relatie' is denk ik te hoog gegrepen voor hem.

D'r stond net nog een ander stukje onder je mail, dat is nu weer weg. Over therapie: doet hij al, werkt blijkbaar (nog) niet.
een leuk,lief mens, wat liegt en bedriegt...hhmm behoorlijk tegenstrijdige eigenschappen!

zulke mensen hou IK uit MIJN leven!
eens met desteny, ik vraag me af of het zal werken nu je geen relatie meer wilt maar wel met hem naar bed blijft gaan. Dan neem je toch genoegen met minder terwijl je iets anders wilt. Bovendien is gebleken dat jij meer van hem verwacht dan andersom, en dat is een hele slechte basis om wel seks te blijven hebben. Jij hebt dan namelijk seks met hem in de hoop dat ie bijdraait, want jij bent verliefd op hem. En hij blijkbaar niet op jou, dus dat wordt een enorm masochistisch proces
Debbydebs, ik vind dat je heel begripvol, spiritueel, accepterend, 'verheven' bijna klinkt.

Mensen zijn zoals ze zijn, ze 'mogen' liegen als er maar groei in zit. Hij liegt continu tegen je maar toch trapt hij daarmee niet op je ziel en kijk je eerder naar hem. Vind je het erg voor hem dat hij moet liegen uit onzekerheid/ schaamte.Je bent niet boos maar teleurgesteld, verdrietig voor hém.

Ik vraag me dan toch af: waar blijf jezelf in dit verhaal?

Jouw emoties. Waarom zou je als mens niet boos mogen zijn als je bedonderd wordt of iemand tegen je liegt. Waarom zou je niet voor jezelf verdrietig mogen zijn als je relatie niet is wat je gehoopt had. Je bent ook maar een mens.
Ik vind het onvoorstelbaar dat zo'n man het risico neemt om wat hij nu heeft kwijt te raken. Je geeft hem álle vrijheid, het enige wat je terugvraagt is eerlijkheid. En laat dát dan ook hetgeen zijn wat hij je niet wil geven...

Sta op je strepen, je weet dat wat jij hem geeft niet veel vrouwen hem zullen geven. Het is zonde van je energie om zo nog door te gaan en zijn oneerlijkheid nog langer te accepteren terwijl hij al zoveel van je krijgt zonder dat jij of je zelfvertrouwen er aan onderdoor gaat.
quote:annetd schreef op 08 februari 2009 @ 12:36:

Debbydebs, ik vind dat je heel begripvol, spiritueel, accepterend, 'verheven' bijna klinkt.

Mensen zijn zoals ze zijn, ze 'mogen' liegen als er maar groei in zit. Hij liegt continu tegen je maar toch trapt hij daarmee niet op je ziel en kijk je eerder naar hem. Vind je het erg voor hem dat hij moet liegen uit onzekerheid/ schaamte.Je bent niet boos maar teleurgesteld, verdrietig voor hém.

Ik vraag me dan toch af: waar blijf jezelf in dit verhaal?

Jouw emoties. Waarom zou je als mens niet boos mogen zijn als je bedonderd wordt of iemand tegen je liegt. Waarom zou je niet voor jezelf verdrietig mogen zijn als je relatie niet is wat je gehoopt had. Je bent ook maar een mens.

Boos en verdrietig zijn twee verschillende dingen voor mij. Ik ben niet boos, wel verdrietig. Ook voor mezelf hoor. Maar met verdrietig zijn kan ikwel overweg, dat is nu niet mijn probleem zeg maar, daar hoef ik hier geen steun bij dus dat komt hier dan niet zo aan de orde.

En behalve verdrietig ben ik ook blij: dat ik nu de moed heb in actie te komen. En met de zinnige dingen die heir geschreven worden. Niet bij-wijze-van-spreken-blij, maar echt.

Nee, mijn relatie is niet wat ik gehoopt had. Maar het voet veel en veel beter om dat onder ogen te zien dan om te doen alsof mijn neus bloedt.

Echt. Don't worry.
quote:4wheelsand1heart schreef op 08 februari 2009 @ 12:48:

Ik vind het onvoorstelbaar dat zo'n man het risico neemt om wat hij nu heeft kwijt te raken. Je geeft hem álle vrijheid, het enige wat je terugvraagt is eerlijkheid. En laat dát dan ook hetgeen zijn wat hij je niet wil geven...ja, ik vind het eigenlijk ook onvoorstelbaar. Ik kan er met mijn verstand niet bij zeg maar. Er is meer mis met hem een overactief libido, begin ik te beseffen. En ik sta op mijn strepen mijn wonden te likken, de waarheid doet toch pijn.
Ik kan er nog niet helemaal een vinger op leggen wat je nu eigenlijk van plan bent. Ga je hem confronteren en hem nog een kans geven? Ga je er een punt achter zetten?

In jouw geval, zoals ik je heb kunnen lezen, lopen nu een paar dingen door elkaar. Aan de ene kant je zelfverzekerdheid, aan de andere kant de machteloosheid dat een (toch in jouw ogen in eerste instantie) een goede relatie ten einde(?) loopt vanwege zijn pathologisch liegen. En dat gedrag verander je niet zomaar.

Aan de ene kant denk ik: Je bent sterk, sta op je strepen en zie wat er gebeurt in zijn gedrag.

Aan de andere kant weet ik uit ervaring dat zelfs de koningin niet kan zorgen dat een pathologisch leugenaar ineens verandert in een eerlijk en oprecht medemens.

Maar misschien moet hij wel eerst even de consequenties gaan ondervinden van zijn gedrag. Dat dat verdrietig is voor jou, is logisch want zoveel vraag je niet van hem, maar je bent sterk en rationeel genoeg om dat te dragen.

Misschien een te persoonlijke vraag: maar heb je hem door hem al zijn vrijheden te gunnen en te geven niet teveel verwend waardoor hij grenzen is gaan zoeken? Blijkbaar heeft hij een bepaalde spanning nodig en dacht hij dat te vinden in het seksuele contact met andere vrouwen. Maar als dat van jou mag, dan is het enige waar hij nog spanning in kan vinden misschien het verzwijgen en verdraaien van de waarheid. Hetgeen wat dus inderdaad de spanning oproept.

Ik denk niet dat je eruit komt op dat vlak, accepteren van dat gedrag zorgt voor wantrouwen en dat je alleen maar nog verder van elkaar verwijderd raakt.
quote:4wheelsand1heart schreef op 08 februari 2009 @ 16:00:

Ik kan er nog niet helemaal een vinger op leggen wat je nu eigenlijk van plan bent. Ga je hem confronteren en hem nog een kans geven? Ga je er een punt achter zetten?

ja, confronteren.

Nog een kans geven: nee.

Punt achter zetten: ik wacht even af waar die punt naar mijn gevoel precies moet staan. Nooit meer zien vind ik zonde, nooit meer seks wordt steeds meer twijfelgeval.

quote:In jouw geval, zoals ik je heb kunnen lezen, lopen nu een paar dingen door elkaar. Aan de ene kant je zelfverzekerdheid, aan de andere kant de machteloosheid dat een (toch in jouw ogen in eerste instantie) een goede relatie ten einde(?) loopt vanwege zijn pathologisch liegen. En dat gedrag verander je niet zomaar.

Aan de ene kant denk ik: Je bent sterk, sta op je strepen en zie wat er gebeurt in zijn gedrag.

Aan de andere kant weet ik uit ervaring dat zelfs de koningin niet kan zorgen dat een pathologisch leugenaar ineens verandert in een eerlijk en oprecht medemens.

Maar misschien moet hij wel eerst even de consequenties gaan ondervinden van zijn gedrag. Dat dat verdrietig is voor jou, is logisch want zoveel vraag je niet van hem, maar je bent sterk en rationeel genoeg om dat te dragen.

Die eeuwige hoop he? Nee, hij blijft liegen. Of gaat weer liegen, na een tijdje. Ik heb geen zin steeds op mijn qui-vive te moeten blijven.

quote:Misschien een te persoonlijke vraag: maar heb je hem door hem al zijn vrijheden te gunnen en te geven niet teveel verwend waardoor hij grenzen is gaan zoeken? Blijkbaar heeft hij een bepaalde spanning nodig en dacht hij dat te vinden in het seksuele contact met andere vrouwen. Maar als dat van jou mag, dan is het enige waar hij nog spanning in kan vinden misschien het verzwijgen en verdraaien van de waarheid. Hetgeen wat dus inderdaad de spanning oproept.

Dat vroeg ik me in eerste instantie ook af. Niet of het door het gunnen van vrijheden komt, maar of de spanning van het stiekeme de turn-on was. Maar ik ben er inmiddels achter dat hij dit gedrag al had voor we een relatie hadden, dus ik zie mezelf niet als oorzaak. Hij is er gewoon mee doorgegaan toen hij een relatie met mij kreeg. En er niet mee gestopt toen het seeds serieuzer tussen ons werd. En hij liegt erover. Glashard.

quote:Ik denk niet dat je eruit komt op dat vlak, accepteren van dat gedrag zorgt voor wantrouwen en dat je alleen maar nog verder van elkaar verwijderd raakt.ja, dat is zo en het is shit.
quote:mussk schreef op 08 februari 2009 @ 10:52:

hey Debbydebs,

Sterkte,Mussk

Als jij ook in zo'n sitautie zit snap ik je reactie, maar het lijkt mij nogal naief om dat te denken. Nu kan hij haar hebben en anderen, en ookal weet ze dat ie liegt en bedriegt, zolang daar niet de consequentie aan hangt dat ie haar kwijtraakt, kan ie har hebben samen met al zijn anderen. Waarom zou je een neukertje wegdoen dat in bed prima bevalt en dat daarbuiten niet echt harde eisen stelt aan je omgang met anderen. Het lijkt me stug dat ie wel een echte relatie zou willen, want dan zouy ie het risico toch niet nemen om betrapt te worden, of zou zijn behoefte aan anderen mss minder moeten zijn, of in ieder geval de wens er moeten zijn om dit ook te delen en er open en eerlijk over te zijn. Nu komt ie weg met liegen en bedriegen, en zolang dat zo is, hoeft ie niks te kiezen.

@ TO, sterkte met de confrontatie. Kies voor jezelf. Want ondanks je verheven mooie woorden, doet het je wel pijn als je weer achter zijn leugens komt en telkens weer blijkt dat wat jij zag als "veelbelovende relatie" voor hem weinig voorstelde.
quote:return_of_kreng schreef op 08 februari 2009 @ 18:57:

[...]

Als jij ook in zo'n sitautie zit snap ik je reactie, maar het lijkt mij nogal naief om dat te denken. Nu kan hij haar hebben en anderen, en ookal weet ze dat ie liegt en bedriegt, zolang daar niet de consequentie aan hangt dat ie haar kwijtraakt, kan ie har hebben samen met al zijn anderen. Waarom zou je een neukertje wegdoen dat in bed prima bevalt en dat daarbuiten niet echt harde eisen stelt aan je omgang met anderen. Het lijkt me stug dat ie wel een echte relatie zou willen, want dan zouy ie het risico toch niet nemen om betrapt te worden, of zou zijn behoefte aan anderen mss minder moeten zijn, of in ieder geval de wens er moeten zijn om dit ook te delen en er open en eerlijk over te zijn. Nu komt ie weg met liegen en bedriegen, en zolang dat zo is, hoeft ie niks te kiezen.

@ TO, sterkte met de confrontatie. Kies voor jezelf. Want ondanks je verheven mooie woorden, doet het je wel pijn als je weer achter zijn leugens komt en telkens weer blijkt dat wat jij zag als "veelbelovende relatie" voor hem weinig voorstelde.

Ik heb ooit in zo'n situatie gezeten, maar dan nog... elke situatie is anders en het was een open vraag, het was absoluut geen advies ofzo.

Ik vind trouwens je motivatie sterk. Zo denk ik er ook over.
quote:debbydebs schreef op 08 februari 2009 @ 17:22:

ja, confronteren.

Nog een kans geven: nee.

Punt achter zetten: ik wacht even af waar die punt naar mijn gevoel precies moet staan. Nooit meer zien vind ik zonde, nooit meer seks wordt steeds meer twijfelgeval.

Die eeuwige hoop he? Nee, hij blijft liegen. Of gaat weer liegen, na een tijdje. Ik heb geen zin steeds op mijn qui-vive te moeten blijven.

Dat vroeg ik me in eerste instantie ook af. Niet of het door het gunnen van vrijheden komt, maar of de spanning van het stiekeme de turn-on was. Maar ik ben er inmiddels achter dat hij dit gedrag al had voor we een relatie hadden, dus ik zie mezelf niet als oorzaak. Hij is er gewoon mee doorgegaan toen hij een relatie met mij kreeg. En er niet mee gestopt toen het seeds serieuzer tussen ons werd. En hij liegt erover. Glashard.

Ik vind het oprecht sneu voor je, die man zou in zijn handen mogen knijpen dat hij zoveel vrijheden krijgt als bij jou. Maar het ziet er wel naar uit dat je nu met je rug tegen de muur staat. Als hij dit gedrag al had voordat hij een relatie met je had en hiermee door blijft gaan, dan weet je dat er maar 2 opties zullen zijn:

1) je gaat door en het enige wat je zeker weet is dat je met hem niks zeker weet.

2) je stopt ermee en je kijkt hoe je zelf verder kunt.

Maar ik vraag me toch nog wel even af waarom je twijfelt om dan ook geen seks meer met hem te hebben? Komt dat omdat je dan nu wel het gevoel hebt van een volledige relatie te hebben en dat je dat dan niet meer wilt?

Want eigenlijk, maar dat weet ik niet zeker, is dat het erop lijkt alsof er in de hele situatie niks hoeft te veranderen behalve dat je officieel geen relatie meer met hem hebt. Want volgens mij staan de zaken er nu toch wel zo voor, toch? Jullie doen dan de leuke dingen die je nu ook doet, hij is jouw verder geen verantwoording (lees: eerlijkheid) schuldig en bij jou valt misschien dan ook die last van je schouders.

Was jij ook niet degene die zei dat je niet wilde kijken naar een man die past binnen jouw beeld van een relatie, maar juist wilde kijken naar een relatie die past bij die man en jou?
De illusie die jullie hadden, ben je toch al kwijt. Ik denk dat je niet anders meer kan dan er emotioneel mee stoppen en dat je dat ook wel weet. Anders zat je hier niet mee namelijk.
quote:emaille schreef op 08 februari 2009 @ 19:53:

De illusie die jullie hadden, ben je toch al kwijt. Ik denk dat je niet anders meer kan dan er emotioneel mee stoppen en dat je dat ook wel weet. Anders zat je hier niet mee namelijk.Mee eens, maar ik zou ook geen seks willen hebben met mn ex, want dan blijf je toch aan elkaar verbonden en dat lijkt op korte termijn heel fijn en okay, maar op lange termijn niet, want je blijft geconfronteerd met zijn "zwakke kanten".
quote:debbydebs schreef op 28 december 2008 @ 13:02:

[...]

Sorry, maar nu ga ik toch even de bal terugkaatsen: dat jij het nodig hebt dat iemand helemaal voor je gaat om je uniek en waardevol en geliefd te kunnen voelen gaat er bij mij niet in.

Vroeg of laat gaat dat zich toch wreken en zal het je kwetsen.

Gek he, hoe verschillend mensen in elkaar kunnen zitten. Zegt deze zin niet alles?
quote:Arline schreef op 29 december 2008 @ 11:47:

Wat ik eruit opmaak is dat je erg in je ratio zit. Een soort leerweg ofzo.. Je hebt niet voor niets deze man uitgekozen want hij komt niet dichtbij of is onbereikbaar. Dat beschermt jou voor allerlei gevoelens of gekwetst worden. Wat me opvalt is dat jij aan het werk bent in deze relatie, en hij doet niets..(...).Mooi gesproken!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven