respect op het forum

07-02-2009 23:14 1300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees al heel lang mee hier op het forum en verbaas me over hoe sommige forummers reageren. Behoorlijk fel en aanvallend naar iemand toe, en daarbij soms totaal het topic uit het oog verliezen. Eindeloos doorzeuren of iets met d of dt geschreven moet worden. Iemand al snel als trol of kutwijf bestempelen. Vooral als nieuwe forummer moet je hier een plaats veroveren heb ik soms het idee. Jammer want het forum is toch juist de ideale plek om meningen van anderen te horen, advies te vragen etc. Een ander zijn mening hoeft niet de jouwe te zijn maar respect is toch het minste wat je kunt tonen?
Ik heb zo langzamerhand een teringhekel aan het woord 'respect'.
Ik heb al jaaaren een hekel aan het woord "genuanceerd" dankzij het forum....
quote:minny schreef op 08 februari 2009 @ 12:02:

Ik heb al jaaaren een hekel aan het woord "genuanceerd" dankzij het forum....

O, hier idem.

Let op hier een inhoudelijke bijdrage: koester hem, ik doe dit zelden.

RESPECT is een subjectief begrip. Op een forum heb je alleen geschreven tekst, de context en het hele non verbale aspect ontbreken. De toon maakt echter de muziek, ik zie heel vaak hier dat mensen gaan klagen over gebrek aan respect, terwijl er feitelijk alleen een andere mening gegeven wordt. En dat heeft niks met gebrek aan respect te maken. Dit is een non discussie.
Daarom lijken internetdiscussies hard en bot, maar het is slechts een inhoudelijke discussie, je mist een heel communicatiespoor. En nee, die suffe smilies helpen niet
quote:oldvirgin schreef op 08 februari 2009 @ 11:58:

[...]

Respect zit voor mij in het iedereen in zijn waarde laten. Jouw mening en levensstijl hoeft niet de mijne te zijn. En mijn manier van uitdrukken? Mijn gevoel voor humor? Mogen die ook anders zijn?
Korenwolf? gevoel voor humor????
Ik bedoel in theorie Meds.
quote:oldvirgin schreef op 08 februari 2009 @ 11:58:

[...]

Respect zit voor mij in het iedereen in zijn waarde laten. Jouw mening en levensstijl hoeft niet de mijne te zijn. Maakt dat jou of mij tot een beter mens? Nee. Door hier de meningen van anderen te lezen kun je dingen op een andere manier gaan zien.

Of iets met d of dt geschreven moet worden boeit mij niet zolang het geschrevene te begrijpen is en dat zit em daar niet in.

Topics over onderwerpen die mij niet interesseren lees ik gewoon niet maar ik ga me daar dan niet in discussies mengen met flauwe grappen en opmerkingen.Dat valt te bezien. Laten we zeggen dat ik bijvoorbeeld wat moeite heb met iemand die haar vriend rustig met drank en zonder rijbewijs een auto laat besturen. Ik zie geen enkele reden om dergelijke dwalingen te respecteren. Als mij dat geen beter mens maakt dan toch in elk geval een minder gevaarlijk mens.
gelukkig KW, je zelfkennis siert je
Meds , ik print jouw serieuze antwoord uit en bewaar hem onder mijn kussen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:meds schreef op 08 februari 2009 @ 12:22:

Let op hier een inhoudelijke bijdrage: koester hem, ik doe dit zelden.

RESPECT is een subjectief begrip. Op een forum heb je alleen geschreven tekst, de context en het hele non verbale aspect ontbreken. De toon maakt echter de muziek, ik zie heel vaak hier dat mensen gaan klagen over gebrek aan respect, terwijl er feitelijk alleen een andere mening gegeven wordt. En dat heeft niks met gebrek aan respect te maken. Dit is een non discussie.

Maar sommige mensen hebben geen gevoel voor muziek, zijn a ritmisch en zingen vals.En vallen uit de toon en houden geen ritme.En vallen ook altijd verkeerd in, weten niet hoe ze moeten aftellen,

zingen dan gewoon door en noemen iemand die er over klaagt een huilie, weten zelf echt niet waar de maat begint en waar de maat eindigt.

.
quote:milo schreef op 08 februari 2009 @ 14:13:

Gossie Meds, ik ben het nog met je eens ook! Ik hoef 't printje alleen niet onder mijn kussen.uitslover ! jij wil het ingelijst aan je muur hangen zeker ? Pffff !
.
quote:sarah2ndlife schreef op 08 februari 2009 @ 14:02:

[...]

Maar sommige mensen hebben geen gevoel voor muziek, zijn a ritmisch en zingen vals.En vallen uit de toon en houden geen ritme.En vallen ook altijd verkeerd in, weten niet hoe ze moeten aftellen,

zingen dan gewoon door en noemen iemand die er over klaagt een huilie, weten zelf echt niet waar de maat begint en waar de maat eindigt.

Sommige mensen veranderen hun avatar om de haverklap, vooral als ik zeg dat ik een gelijkenis zie met mijn eigen avatar
quote:milo schreef op 08 februari 2009 @ 14:23:

Nee onder je kussen, dat is volwassen...TsssDát is nou koesteren ..... wat jij doet is goeie sier maken met de serieuze posting van een ander .
quote ; Maar sommige mensen hebben geen gevoel voor muziek, zijn a ritmisch en zingen vals.En vallen uit de toon en houden geen ritme.En vallen ook altijd verkeerd in, weten niet hoe ze moeten aftellen,

Deze lijst ik in....zelden zoveel mambojambo in 1 posting gelezen....hulde !!
Respect op het forum.. sja.

Het is net de echte wereld, hoor...
Weet je welke posting ik in wil lijsten en op wil hangen ? Eentje van Loomii :

loomii schreef op 03 februari 2009 @ 20:14:

Dames, als je -tot welke god dan ook- bidt om elke dag een lekkere pik in je leven te hebben, probeer dan wel dui-de-lijk te bidden, want voor je het weet ben je met een lul getrouwd.

Is er een mooiere spreuk ooit geschreven ???
.
.
loomi, dat had ik eerder moeten weten. bedankt..... voor niks
Veel mensen hebben toch wel een beheurlijke waas van zelfingenomenheid over zich hier,

Hebben 'vriendinnetjes' die het altijd met hun eens zijn, en voelen zich daardoor gesterkt,

Vele topics verzanden dan in een heerlijk humorvol ons kent ons sfeertje, oh wat zijn we leuk......
[quote]MysticAngel schreef op 08 februari 2009 @ 14:35:

Veel mensen hebben toch wel een beheurlijke waas van zelfingenomenheid over zich hier,

Hebben 'vriendinnetjes' die het altijd met hun eens zijn, en voelen zich daardoor gesterkt,

quote]

Namen willen we horen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven