respect op het forum
zaterdag 7 februari 2009 om 23:14
Lees al heel lang mee hier op het forum en verbaas me over hoe sommige forummers reageren. Behoorlijk fel en aanvallend naar iemand toe, en daarbij soms totaal het topic uit het oog verliezen. Eindeloos doorzeuren of iets met d of dt geschreven moet worden. Iemand al snel als trol of kutwijf bestempelen. Vooral als nieuwe forummer moet je hier een plaats veroveren heb ik soms het idee. Jammer want het forum is toch juist de ideale plek om meningen van anderen te horen, advies te vragen etc. Een ander zijn mening hoeft niet de jouwe te zijn maar respect is toch het minste wat je kunt tonen?
zondag 8 februari 2009 om 08:24
quote:oldvirgin schreef op 07 februari 2009 @ 23:14:
Lees al heel lang mee hier op het forum en verbaas me over hoe sommige forummers reageren. Behoorlijk fel en aanvallend naar iemand toe, en daarbij soms totaal het topic uit het oog verliezen. Eindeloos doorzeuren of iets met d of dt geschreven moet worden. Iemand al snel als trol of kutwijf bestempelen. Vooral als nieuwe forummer moet je hier een plaats veroveren heb ik soms het idee. Jammer want het forum is toch juist de ideale plek om meningen van anderen te horen, advies te vragen etc. Een ander zijn mening hoeft niet de jouwe te zijn maar respect is toch het minste wat je kunt tonen?
En ja hoor!!!! We hebben er weer 1.......
huilie.
En ja hoor!!!! We hebben er weer 1.......
huilie.
zondag 8 februari 2009 om 08:30
quote:oldvirgin schreef op 07 februari 2009 @ 23:14:
Je vergeet de groepjesvorming, schijnt ook altijd een probleem te zijn.
Je opent een topic omdat je de mening wilt weten van anderen, als je niet tegen kritiek kan of alleen maar dat wil horen wat in je straatje past, tja ga dan tegen de spiegel praten, krijg je iig gelijk.
Je vergeet de groepjesvorming, schijnt ook altijd een probleem te zijn.
Je opent een topic omdat je de mening wilt weten van anderen, als je niet tegen kritiek kan of alleen maar dat wil horen wat in je straatje past, tja ga dan tegen de spiegel praten, krijg je iig gelijk.
zondag 8 februari 2009 om 08:52
Zo, wel wat losgemaakt met mijn topic! Sommige reacties bevestigen mijn kijk en een paar forummers durven het zelfs toe te geven. Ik heb dit niet geplaatst omdat ik zelf persoonlijk op het forum ben aangevallen, het is gewoon iets wat me opvalt. Ook dat de verdraagzaamheid niet op alle pijlers gelijk is. Maar zal een leukere nick en een mooie avatar zoeken en dan me hier opnieuw aanmelden want dat zijn blijkbaar ook dingen die bepalen hoe reacties van forummers op je zijn. Zo en nu snel de zwarte kousen aan anders red ik het niet om op tijd in de kerk te zijn.
zondag 8 februari 2009 om 11:21
zondag 8 februari 2009 om 11:21
@oldvirgin. je zegt dat het niet jezelf overkomt, waar maak je je dan druk over?
Lijkt mij meer dat als je zelf reageert in een topic en ziet dat er iemand (voor jouw gevoel) aangevallen/afgezeken wordt je op dat moment er iets over zegt.
Denk dat dat meer resultaat heeft dan zo'n algemeen topic.
Kans is namelijk best wel groot dat er een reden is voor dat gedrag of dat die forummer het misschien niet eens zo bedoelt.
Het gebeurt nu eenmaal regelmatig dat topics worden geopend, waarin de to niet echt iets doet met de adviezen of vragen die worden gesteld en dan kan ik mij voorstellen dat dat irritatie oproept.
Ik zelf heb dit bij een paar forummers, topics van hun open ik niet eens, scheelt een hoop irritatie.
Lijkt mij meer dat als je zelf reageert in een topic en ziet dat er iemand (voor jouw gevoel) aangevallen/afgezeken wordt je op dat moment er iets over zegt.
Denk dat dat meer resultaat heeft dan zo'n algemeen topic.
Kans is namelijk best wel groot dat er een reden is voor dat gedrag of dat die forummer het misschien niet eens zo bedoelt.
Het gebeurt nu eenmaal regelmatig dat topics worden geopend, waarin de to niet echt iets doet met de adviezen of vragen die worden gesteld en dan kan ik mij voorstellen dat dat irritatie oproept.
Ik zelf heb dit bij een paar forummers, topics van hun open ik niet eens, scheelt een hoop irritatie.
zondag 8 februari 2009 om 11:34
Er heerst een bepaalde sfeer op het forum , die ook nog per pijler enigszins verschilt .
Over het algemeen is dat ; meevoelend , meedenkend , serieuze tips mét humor . En de " bedoeling " is dat je je begrijpelijk schriftelijk uit kunt drukken . Dat sommigen daar een beetje in doorslaan en alle spelfouten eruit willen filteren , tsja ....
Dan heb je ook nog te maken dat mensen elkaar al wat langer kennen , of dat ze net ergens samen hebben zitten reageren op een posting en dat de " inside jokes " - die openbaar terug te vinden zouden zijn mits je daar tijd en zin in zou hebben - een vervolg krijgen op een ander topic .
Als je het over respect wilt gaan hebben ; dan zou dat ook de andere kant op moeten werken ; dan plaats je uit respect een goed leesbare tekst en geef je af en toe eens antwoord op de vragen die mensen , die je willen helpen , je stellen . En sla je niet hard om je heen als mensen het probleem van een andere kant bekijken ( mits dat natuurlijk ook een beetje respectvol gebeurt ) , of een heel andere mening hebben .
Over het algemeen is dat ; meevoelend , meedenkend , serieuze tips mét humor . En de " bedoeling " is dat je je begrijpelijk schriftelijk uit kunt drukken . Dat sommigen daar een beetje in doorslaan en alle spelfouten eruit willen filteren , tsja ....
Dan heb je ook nog te maken dat mensen elkaar al wat langer kennen , of dat ze net ergens samen hebben zitten reageren op een posting en dat de " inside jokes " - die openbaar terug te vinden zouden zijn mits je daar tijd en zin in zou hebben - een vervolg krijgen op een ander topic .
Als je het over respect wilt gaan hebben ; dan zou dat ook de andere kant op moeten werken ; dan plaats je uit respect een goed leesbare tekst en geef je af en toe eens antwoord op de vragen die mensen , die je willen helpen , je stellen . En sla je niet hard om je heen als mensen het probleem van een andere kant bekijken ( mits dat natuurlijk ook een beetje respectvol gebeurt ) , of een heel andere mening hebben .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 8 februari 2009 om 11:39
Dat ben ik met je eens BGB, het werkt inderdaad ook de andere kant op. Vaak zie ik dat een, meestal wat nieuwere, TO weigert antwoord te geven op vraagje die hem/haar niet zo goed uitkomen en alle antwoorden die niet in zijn/haar straatje passen als belachelijk en onbruikbaar bestempeld. Bij zo'n houding wordt antipathie en tegenstand gekweekt, waardoor de andere forummers niet langer lief meedenken maar een "Oh wil je het zo hebben?!" houding krijgen. Het is een wisselwerking..
zondag 8 februari 2009 om 11:46
Maarrrr ... de vreemdgangerstopic zouden - niet alleen voor de verandering - wel eens anders mogen verlopen . Niet gek dat de meeste TO's daar vanzelf wegblijven en zich aansluiten bij de NVVM ( Nederlandse vereniging van minnaressen ) . Als je je gram wilt halen omdat bijv. je eigen partner is vreemdgegaan moet je lekker op een vechtsport gaan en de cijfers van huiselijk geweld naar een hoogtepunt brengen .
zondag 8 februari 2009 om 11:49
quote:Jacqie schreef op 08 februari 2009 @ 11:21:
@oldvirgin. je zegt dat het niet jezelf overkomt, waar maak je je dan druk over?
Als het mezelf niet aangaat mag ik er niks over zeggen?
Hier heb ik respect voor. Niet voor het je wel in dicussies mengen en dan forummers compleet onderuit halen.
Hier heb ik respect voor. Niet voor het je wel in dicussies mengen en dan forummers compleet onderuit halen.
zondag 8 februari 2009 om 11:51
Och, dat weet ik niet zo net BGB. Zolang de mening van de forummers die reageren niet veranderd is zullen de reacties hetzelfde blijven. Persoonlijk vermijd ik die vreemdgangers topics 99% van de tijd, omdat ik in al die jaren idd die discussie keer op keer op keer op keer gevoerd heb. Ben er wel een beetje klaar mee... Next!
Wil niet zeggen dat ik niet over een tijdje weer met frisse blik de discussie aan ga, kan best. Voor mij is tot nu toe het slachtoffergedrag van mensen die zelf anderen hebben gekwetst een trigger, of dat nou op een vreemdgangers/minnaressentopic is of niet.
Wil niet zeggen dat ik niet over een tijdje weer met frisse blik de discussie aan ga, kan best. Voor mij is tot nu toe het slachtoffergedrag van mensen die zelf anderen hebben gekwetst een trigger, of dat nou op een vreemdgangers/minnaressentopic is of niet.
zondag 8 februari 2009 om 11:54
quote:minny schreef op 08 februari 2009 @ 11:51:
[fgcolor=#AA04A5]Och, dat weet ik niet zo net BGB. Zolang de mening van de forummers die reageren niet veranderd zullen de reacties hetzelfde blijven.]Maar er zijn wel verschillende manieren om je mening te ventileren , toch ? Waarom zou iemand die niet jouw partner persoonlijk van zijn overtollige zaad heeft verlost jouw frustratie over zich heen moeten krijgen ? je zou , in dat geval , ook kunnen zeggen wat het met jou persoonlijk heeft gedaan .
[fgcolor=#AA04A5]Och, dat weet ik niet zo net BGB. Zolang de mening van de forummers die reageren niet veranderd zullen de reacties hetzelfde blijven.]Maar er zijn wel verschillende manieren om je mening te ventileren , toch ? Waarom zou iemand die niet jouw partner persoonlijk van zijn overtollige zaad heeft verlost jouw frustratie over zich heen moeten krijgen ? je zou , in dat geval , ook kunnen zeggen wat het met jou persoonlijk heeft gedaan .
zondag 8 februari 2009 om 11:56
quote:
Jacqie schreef op 08 februari 2009 @ 11:21:
[/quote][/b]
Tis jammer dat je alleen dit zinnetje van mij quote.
Juist in de zinnen daarna gaf ik aan hoe je ook kan reageren.
Las laatst een forummer die het had over trekken aan een dood paard *copyright mv* ik begin het gevoel te herkennen.
Jacqie schreef op 08 februari 2009 @ 11:21:
[/quote][/b]
Tis jammer dat je alleen dit zinnetje van mij quote.
Juist in de zinnen daarna gaf ik aan hoe je ook kan reageren.
Las laatst een forummer die het had over trekken aan een dood paard *copyright mv* ik begin het gevoel te herkennen.
anoniem_20995 wijzigde dit bericht op 08-02-2009 11:57
Reden: quoten gaat mij ook niet helemaal goed af
Reden: quoten gaat mij ook niet helemaal goed af
% gewijzigd
zondag 8 februari 2009 om 11:56
Ik vind er van uit gaan dat iemand op een bepaalde manier reageert omdat diegene zelf zoiets heeft meegemaakt iets te makkelijk. Om even alleen voor mezelf te spreken, ik ben niet bedrogen (zo ver ik weet) maar ik vind het wel verwerpelijk om iemand zo te kwetsen. Net zo goed dat ik geen been hoef te breken om te weten dat ik het liever niet heb. Zoals ik al schreef, voor mij is het "IK ben zooo zielig" gedrag van iemand willens en wetens een ander heeft gekwetst of daar op zijn minst aan meegewerkt heeft, wat mij harder doet reageren. Daar kan ik erg slecht tegen, nog minder als tegen het vreemdgaan zelf...
zondag 8 februari 2009 om 11:58
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 februari 2009 @ 11:51:
Ouwe Maagd ; wat versta jij allemaal onder respect ? In ieder geval topics negeren , niet zeuren over onleesbaarheid , wat nog meer ?
Respect zit voor mij in het iedereen in zijn waarde laten. Jouw mening en levensstijl hoeft niet de mijne te zijn. Maakt dat jou of mij tot een beter mens? Nee. Door hier de meningen van anderen te lezen kun je dingen op een andere manier gaan zien.
Of iets met d of dt geschreven moet worden boeit mij niet zolang het geschrevene te begrijpen is en dat zit em daar niet in.
Topics over onderwerpen die mij niet interesseren lees ik gewoon niet maar ik ga me daar dan niet in discussies mengen met flauwe grappen en opmerkingen.
Ouwe Maagd ; wat versta jij allemaal onder respect ? In ieder geval topics negeren , niet zeuren over onleesbaarheid , wat nog meer ?
Respect zit voor mij in het iedereen in zijn waarde laten. Jouw mening en levensstijl hoeft niet de mijne te zijn. Maakt dat jou of mij tot een beter mens? Nee. Door hier de meningen van anderen te lezen kun je dingen op een andere manier gaan zien.
Of iets met d of dt geschreven moet worden boeit mij niet zolang het geschrevene te begrijpen is en dat zit em daar niet in.
Topics over onderwerpen die mij niet interesseren lees ik gewoon niet maar ik ga me daar dan niet in discussies mengen met flauwe grappen en opmerkingen.