Gezondheid alle pijlers

Mirena

31-05-2017 19:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.
Ik heb de Mirena nu bijna een maand. Al vaginale infectie gehad. Non stop bloeden. En deze week niet anders dan huilbuien.
Heeft er hier nog iemand last van?
Want ik ben precies mezelf niet meer.
Ik denk om hem er terug uit te laten halen.

Groetjes
Nee, daar heb ik geen last van. Ik vind het ding ideaal. Maar verandert dat iets aan jouw situatie?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Nee geen last van.
Wellicht moet je lichaam wennen aan de hormonen van de mirena?
Ik herken mij hier ook niet in.

Hoe weet je of het door de mirena komt?
Omdat ik dit nog nooit heb gehad. Voor het minste beginnen huilen.
Ik heb dat huilen ook.
Vooral als iets leuk is (denk zingende kleuters enzo).
Heb met de gyn de voor-en nadelen van andere voorbehoedsmiddelen doorgenomen.
Dat huilerige is het enige, verder zelden nog ongesteld en meestal niet zulke schommelingen. Met pil was het erger (heel vaak en onregelmatig en heel onberekenbaar qua buien).
Wat ook hielp is minderen met suiker vreemd genoeg.
Ben van baan veranderd erom, maar had eerder belachelijk belastend werk en nu een redelijk normale baan. Ook niet erg eigenlijk.
Maar dat huilerige is hier dus erg bekend.
Ook ik had in het begin last van mijn spiraal. Huilerig was ik niet, maar had er wel last van en ook van bloedingen. Maar hij zit er inmiddels anderhalf jaar in en geen klachten meer. Wellicht is het dus tijdelijk?

Wel klaagt mijn vriend dat hij dat ding voelt bij de seks! Herkennen jullie je hierin? Hij liegt hier niet over, vorige keer bloedde zijn eikel gewoon!

Wellicht daarom toch weer eruit halen...
Ai mascotte dat is niet best!
Mascotte1123 schreef:
31-05-2017 20:38
Ook ik had in het begin last van mijn spiraal. Huilerig was ik niet, maar had er wel last van en ook van bloedingen. Maar hij zit er inmiddels anderhalf jaar in en geen klachten meer. Wellicht is het dus tijdelijk?

Wel klaagt mijn vriend dat hij dat ding voelt bij de seks! Herkennen jullie je hierin? Hij liegt hier niet over, vorige keer bloedde zijn eikel gewoon!

Wellicht daarom toch weer eruit halen...
Nee moet je vragen of ze de 'touwtjes' korter kunnen knippen. Ik heb er nooit een man over gehoord, maar bij waren de touwtjes dan ook flink kort geknipt.
Bloedingen dat moet je toch wel zeker een half jaar de tijd geven, dan begint je lichaam er langzaam aan te wennen, tja er zit toch iets geks in je baarmoeder.
Daarna moet het minder worden dan je had. Voor 20% geldt zelfs geen menstruatie meer, dat wil zeggen, geen verbanden vol, af en toe een druppie.

Huilbuien herken ik absoluut niet. Ik werd er juist vlak van. Met de pil schommelde ik echt als een dolle, dan weer verdrietig, dan weer agressief, dan weer super vrolijk, geen pijl op te trekken. Was met de mirena in een klap weg.
Vaginale infectie is gewoon doordat de hormoonhuishouding even moet wennen, niks ernstigs.

Ik zou het als ik jou was in ieder geval voor een half jaar proberen, heb je dan nog steeds veel last, dan kan je overwegen het eruit te laten halen, maar je moet je lichaam wel de kans geven om er aan te wennen.
Daarnaast weet ik niet hoe oud je bent, maar boven de 21 wordt niks vergoed, tenzij je aanvullend bent verzekerd, en dan maar tot een bepaald bedrag. Een mirena is toch wel even een uitgave, is ook de bedoeling dat ie 5 jaar blijft zitten, zou niet zomaar over een nacht ijs gaan daarmee.
Oké goede ukkepuckje ga ik dat even vragen bij de huisarts! Thnx!
Herkenbaar. Ik was ook totaal niet mezelf met dat ding. Ben ermee gestopt want ik vind dat niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven