Werk & Studie alle pijlers

ervaring als reclasseringswerker

01-06-2017 17:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een aantal vacatures gezien als reclasseringswerker. Het werk heeft mij altijd heel erg aangesproken. Maar nu wil ik graag weten welke eigenschappen of wat ze van je verwachten binnen deze functie. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groetjes
Staat dat niet in de vacature dan???
If you can dream it, you can do it.
Er staat in die vacature toch wel iets van een profiel en competenties en dergelijke?
Nou ja.. dat dus..
sorry ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ja het staat inderdaad in de vacature, maar ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die werken als reclasseringswerker. Zodat ik er een beeld bij heb.
De reclasseringsmedewerkers die ik op mijn werk zie zijn allemaal niet op hun mondje gevallen. Ze komen evenwichtig over en zijn niet bang aangelegd. Vergis je niet, het is een drukke baan met vaak uitloop wat werkzaamheden betreft. Zeker als er bv tot een voorgeleiding wordt besloten en jij nog "even" een rapportage moet maken.
Sorry, dit is een ordinaire terugvindpost.
Ik heb ooit stage gelopen(is wel al 20 jaar terug ) in de jeugdreclassering Inderdaad stressbestendig en niet bang uitgevallen zijn.
En je verwachtingen voor wat betreft de hulpverlening laag houden.
Denk dat je ook niet teveel van pscyhologische gespreksvoeringen moet verwachten, maar veel meer praktisch werken, dus bv zorgen dat iemand zijn schulden kan regelen .
Eigenschappen of karaktertrekken die je moet hebben voor het werk: Evenwichtig, stressbestendig, zelfstandig durven werken, zaken goed kunnen verwoorden, in de samenleving staan, gezond verstand hebben, gespreksvaardigheden maar ook juist wel de diepte in kunnen in gesprekken en gespreksvoering kunnen aanpassen aan de stoornis of beperking van een client.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven