ervaring als reclasseringswerker
donderdag 1 juni 2017 om 17:54
donderdag 1 juni 2017 om 18:15
De reclasseringsmedewerkers die ik op mijn werk zie zijn allemaal niet op hun mondje gevallen. Ze komen evenwichtig over en zijn niet bang aangelegd. Vergis je niet, het is een drukke baan met vaak uitloop wat werkzaamheden betreft. Zeker als er bv tot een voorgeleiding wordt besloten en jij nog "even" een rapportage moet maken.
donderdag 1 juni 2017 om 19:51
Ik heb ooit stage gelopen(is wel al 20 jaar terug ) in de jeugdreclassering Inderdaad stressbestendig en niet bang uitgevallen zijn.
En je verwachtingen voor wat betreft de hulpverlening laag houden.
Denk dat je ook niet teveel van pscyhologische gespreksvoeringen moet verwachten, maar veel meer praktisch werken, dus bv zorgen dat iemand zijn schulden kan regelen .
En je verwachtingen voor wat betreft de hulpverlening laag houden.
Denk dat je ook niet teveel van pscyhologische gespreksvoeringen moet verwachten, maar veel meer praktisch werken, dus bv zorgen dat iemand zijn schulden kan regelen .
donderdag 1 juni 2017 om 20:33
Eigenschappen of karaktertrekken die je moet hebben voor het werk: Evenwichtig, stressbestendig, zelfstandig durven werken, zaken goed kunnen verwoorden, in de samenleving staan, gezond verstand hebben, gespreksvaardigheden maar ook juist wel de diepte in kunnen in gesprekken en gespreksvoering kunnen aanpassen aan de stoornis of beperking van een client.