Werk & Studie alle pijlers

Wat zou jij doen?

02-06-2017 18:02 170 berichten
Bedankt allemaal!
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 08:03
98.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha dat heeft je baas mooi bedacht, wat een mafklapper.
Gaan je bazen zelf ook inleveren?
Nee, dat uiteraard niet.
En waarom komt er iemand in de plaats van degene die binnenkort al vertrekt?
Dat was een leidinggevende functie waarvoor iemand buiten het team moest worden gezocht.
Skull schreef:
02-06-2017 18:09
En waarom komt er iemand in de plaats van degene die binnenkort al vertrekt?

Dit.
mosterd

En is er al gevraagd of jullie vrijwillig uren willen inleveren? Zou dat een optie zijn voor iedereen?
"Hij gaat er nogal prat op dat het team blijft zoals het is, onder het mom van: we zijn 1 grote familie "
Yeah, right :facepalm:

En voor 300 euro netto erop achteruit gaan kan hij de rambam krijgen!
Niet in meegaan dus, en ondertussen verder solliciteren.
Oke.
Maar om een ander zijn kont te redden moet jij dus elke maand 300euro inleveren.
Ik zou mijn baas keihard uitlachen met dat voorstel.
Uren inleveren is niet echt een optie bij ons aangezien er geen vast aantal uren staat voor de functie die we hebben. Klinkt vaag hè, ik weet het. Maar uren inleveren betekent niet dat we minder werken. En aangezien er qua uren niks zwart op wit staat komt het op hetzelfde neer als wanneer we salaris inleveren: meer werk, minder salaris.

Even voor de duidelijkheid; dat er qua uren niks zwart op wit staat is tot nu toe positief geweest voor ons.
Maar je baas geeft je nu het gevoel dat als jij niet mee wil helpen om die ene collega te onderhouden, je een beetje een slecht mens bent ofzo? Dat moet je van je afzetten, dit is niet jouw probleem.
Ik zou er ook niet in mee gaan. Leuk, die familiegedachte, maar blijkbaar is die al over als je een afwijkende mening hebt. No way dat ik € 300,- netto ging inleveren ten koste van een ander.
Ja dan ben ik niet collegiaal. Hij gaat daar nogal prat op namelijk.

Er zijn toch ook wel bedrijven waar dat gebeurt, dat mensen uren/salaris inleveren zodat iedereen kan blijven? Op zich is het idee niet heel gek. Al voel ik er nu erg weinig voor...
Is die baas bang dat hij zelf moet inleveren als hij ineens baas is over een persoon minder?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hij brengt het ook zo: "De 2 andere collega's hebben al aangeboden salaris in te leveren".
Laten dat nu net de 2 collega's zijn die waarschijnlijk onder vuur liggen. Let wel, ik vermoed dat, helaas weet ik niets zeker. Daarom is het ook best moeilijk in te schatten wat wijsheid is. Ik heb zelf ook geen vast contract en kan er ook nog altijd uitvliegen.
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 18:23
1.81% gewijzigd
Ik weet niet of het vaak gebeurt, maar ik vind 300 euro een idioot bedrag.
En je baas heeft de instelling van een hufter door de verantwoordelijkheid voor een van zijn werknemers bij jullie neer te leggen ipv bij zichzelf.
Ik vind het nogal wat, 300 euro netto inleveren.
Lekker bedacht ook, omdat de baas de ballen niet heeft iemand te ontslaan (die niet functioneert) moeten jullie inleveren.
Ik zou zeker vragen of de leiding ook geld in gaat leveren.
Verder zou ik dus weigeren en eens buiten de deur kijken voor vacatures.
nlies schreef:
02-06-2017 18:22
Is die baas bang dat hij zelf moet inleveren als hij ineens baas is over een persoon minder?
geen idee. Ik geloof niet echt dat het voor hem veel uitmaakt. Hij is sowieso over een jaar of 3 vertrokken.
Het is niet je familie, het is je werk.
Gewoon niet mee akkoord gaan, als de boel alsnog klapt krijg je ook alleen maar WW over je laatste salaris, als dat netto 300 euro minder is, kun je dan nog steeds rondkomen?
anoniem_40585 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 18:28
0.93% gewijzigd
300 euro per maand is wel een heel groot offer. als het 50 of 75 euro zou zijn, dan zou ik het overwegen. maar dit is toch niet ok?
ik zou dus toch zeggen dat ik niet bereid ben dat te doen.

wellicht dat hij jouw 300 euro kan opvangen met zijn eigen salaris? ;-D
verkeerd gerekend
anoniem_345425 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 18:28
87.33% gewijzigd
Ik snap wel dat de twee in de gevarenzone voor zijn. Dan zijn zij namelijk uit de gevarenzone. Voor hen zit er dus een voordeel aan.

Voor jou en de collega die ook mag blijven zit er een nadeel aan, namelijk 300 euro minder per maand.

Zit zieke collega ook in de gevarenzone?

Ik denk dat ik met de andere collega die mag blijven zou overleggen wat te doen. Met twee sta je sterker dan met 1. En anders: verder kijken.
En volgend jaar gaat het weer een stuk beter met het bedrijf en dan wordt even vergeten dat jullie 300 euro achterlopen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
.
anoniem_345425 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 18:29
98.35% gewijzigd
Skull schreef:
02-06-2017 18:27
Dus dan hoeven ze per maand 1 salaris minder te betalen, en ze betalen jullie vieren ook 300 euro minder. Dus eigenlijk levert het ze twee keer een salaris op toch? Dus 5 man werken dan voor 3 salarissen?
Nee, het is 1 salaris. We leveren met zijn 4en een kwart van ons salaris in. Dat is ong 300 euro per maand netto. Dat was het voorstel omdat iedereen dan kan blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven