Uitgerekend 1-15 februari 2018

zondag 28 mei 2017 om 16:04
Voor iedereen die is uitgerekend begin februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647
Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Fitz
Wished
Koekjeerbei
flipje2 
leentjes89
mamamaria81
Kreukel792
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647
Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
Babbes | 34 | 2e/3e | 1 februari | Jongen! Jongen! |
![]() ![]() ![]() |
Sunshine85 | 33 | 1e | 1 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
theo75 | 30 | 2e | 2 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
Lara89 | 29 | 3e | 10 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Wannabe79 | 38 | Tweede | 15 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Floress | 31 | Derde | 1 februari | nnb | ![]() |
Lawtist | 26 | 1e | 1 februari | nnb | ![]() |
coconutthree7 | Tweede | 3 februari | nnb | ![]() |
|
Limbogirly | 31 | Eerste | 4 februari | Jongen! | ![]() |
Jarja | 23 | 1e | 4 februari | Meisje! | ![]() |
Inspiratie | 24 | Tweede | 6 februari | nnb | ![]() |
Valiente | 26 | Tweede | 7 februari | Verrassing! | ![]() |
Lilly89 | 27 | Tweede | 10 februari | nnb | ![]() |
Lisboeta | 29 | 1e | 11 februari | nnb | ![]() |
Jayla2 | 30 | Tweede | 13 februari | Verrassing! | ![]() |
Anoekzo | 29 | Eerste | 14 februari | Meisje! | ![]() |
Kleinmormel | 28 | Eerste | 14 februari | nnb | ![]() |
Sarina87 | 29 | Tweede | 14 februari | Jongen! | ![]() |
Tiepvout | 27 | Eerste | 14 februari | Jongen! | ![]() |
s-sweetheart | 26 | Eerste | 15 februari | nnb | ![]() |
Bluesheep | 27 | Tweede | 17 februari | nnb | ![]() |

anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:08
89.52% gewijzigd
donderdag 1 juni 2017 om 07:53
@jarja wat vervelend dat je zoveel last van misselijkheid hebt, heb helaas geen tips
@flipje lijkt mij een mooi duidelijke streep flipje
Ik heb zelf gelukkig nog niet echt last van misselijkheid soms wel een heel korte moment maar niet noemenswaardig gelukkig. Wel heb ik last van een trekkerig gevoel in mijn buik en mijn darmen vooral s avonds. Iemand anders hier ook last van?
Daarnaast voel ik me erg onzeker gisteren was ik vol vertrouwen maar vandaag ben ik heel bang dat het mis zal gaan. Maar goed het is gewoon afwachten.
@flipje lijkt mij een mooi duidelijke streep flipje
Ik heb zelf gelukkig nog niet echt last van misselijkheid soms wel een heel korte moment maar niet noemenswaardig gelukkig. Wel heb ik last van een trekkerig gevoel in mijn buik en mijn darmen vooral s avonds. Iemand anders hier ook last van?
Daarnaast voel ik me erg onzeker gisteren was ik vol vertrouwen maar vandaag ben ik heel bang dat het mis zal gaan. Maar goed het is gewoon afwachten.

donderdag 1 juni 2017 om 09:57
@Flipje, lijkt me duidelijk die test
@ Jarja, ik heb geen tips voor je. Vervelend dat je er zo'n last van hebt.
@koekjeerbei, ik voel nog helemaal niks, dus dat maakt me soms ook wat onzeker. Alleen mijn borsten zijn volgens mijn vriend wel al gegroeid, dus hij is dik tevreden
Wij hebben het nog aan niemand vertelt. Willen daar eigenlijk mee wachten tot na de eerste echo maar ik vraag me af of dat lukt. Er zijn toch best wel wat mensen die weten dat we in het ziekenhuis liepen dus de vragen zullen binnenkort wel komen.. even kijken hoe ik daar op ga reageren.

@ Jarja, ik heb geen tips voor je. Vervelend dat je er zo'n last van hebt.
@koekjeerbei, ik voel nog helemaal niks, dus dat maakt me soms ook wat onzeker. Alleen mijn borsten zijn volgens mijn vriend wel al gegroeid, dus hij is dik tevreden

Wij hebben het nog aan niemand vertelt. Willen daar eigenlijk mee wachten tot na de eerste echo maar ik vraag me af of dat lukt. Er zijn toch best wel wat mensen die weten dat we in het ziekenhuis liepen dus de vragen zullen binnenkort wel komen.. even kijken hoe ik daar op ga reageren.

donderdag 1 juni 2017 om 10:28
@koekjeerbij dat trekkerige gevoel is volgens mij hartstikke normaal hoor. Ik had in mijn vorige zwangerschap in week 5 en 6 enorme buikpijnaanvallen, kramp etc. (Ik was doodsbang dat het foute boel was) Naar bij mij was dit gewoon mijn baarmoeder die oprekte en alle banden etc. Alles in je buik gaat zich toch een beetje verplaatsen dus dat kan soms rot voelen..
Vorige keer werd ik pas echt misselijk in week 6 dus ik ben heel benieuwd. Af en toe de vlagen van misselijkheid zijn er wel.. Ik merk dat ik er nu veel rustiger in sta dus dat vind ik wel fijn. Heb vorige zwangerschap me best vaak zorgen gemaakt om dingen en gelukkig is het wel allemaal goed gegaan dus dat geeft me wel wat vertrouwen..
Vertellen wil ik proberen tot na de echo uit te stellen. Dat is me vorige keer niet gelukt door de misselijkheid op werk, maar wil ik dit keer echt wel weer gaan proberen.
Vorige keer werd ik pas echt misselijk in week 6 dus ik ben heel benieuwd. Af en toe de vlagen van misselijkheid zijn er wel.. Ik merk dat ik er nu veel rustiger in sta dus dat vind ik wel fijn. Heb vorige zwangerschap me best vaak zorgen gemaakt om dingen en gelukkig is het wel allemaal goed gegaan dus dat geeft me wel wat vertrouwen..
Vertellen wil ik proberen tot na de echo uit te stellen. Dat is me vorige keer niet gelukt door de misselijkheid op werk, maar wil ik dit keer echt wel weer gaan proberen.
vrijdag 2 juni 2017 om 07:36
Jarja ik dronk bij mijn eerste zwangerschap veel gemberthee of bolletjes gember door een salade heen ofzo. Ik had naast mijn bed altijd een pak rijstewafels of crackers staan, zodat ik 's ochtends eerst even wat kon eten voordat ik wat ging doen.
Ik ben nog maar 4,5 week zwanger en ik heb nog helemaal geen kwaaltjes. Dacht daarom ook dat ik niet zwanger was eigenlijk. Hopelijk ben ik deze keer minder misselijk dan bij de eerste!
Ik ben nog maar 4,5 week zwanger en ik heb nog helemaal geen kwaaltjes. Dacht daarom ook dat ik niet zwanger was eigenlijk. Hopelijk ben ik deze keer minder misselijk dan bij de eerste!
Throw kindness around like confetti
vrijdag 2 juni 2017 om 08:32
Valiente, bedankt voor de tips ik drink nu sochtends groene smoothies aangezien i heb gemerkt dat me lichaam het daar goed op doet maar als ik die nu naast me bed zet inderdaad hoef ik niet eerst die dingen te halen ( dit klinkt heel lui maar die paar stappen van bed naar de keuken zijn afschuwelijk als je net wakker bent en misselijk...
gember thee zal ik zo ook eens halen en proberen.
ik ben er ondertussen achter dat ik geen kaas meer moet eten dus dat helpt al een stuk ik eet normaal namelijk veel kaas en melk producten.
maandag komt hier de vrouw van moeders voor moeders hebben andere meiden zich ook aangemeld?
gember thee zal ik zo ook eens halen en proberen.
ik ben er ondertussen achter dat ik geen kaas meer moet eten dus dat helpt al een stuk ik eet normaal namelijk veel kaas en melk producten.
maandag komt hier de vrouw van moeders voor moeders hebben andere meiden zich ook aangemeld?
vrijdag 2 juni 2017 om 09:27
vrijdag 2 juni 2017 om 11:25
.
Ik ga ook niet meer meedoen. Niet omdat het zo'n gedoe is, maar ik heb nu al twee keer meegedaan en het roept zoveel herinneringen op aan mijn vorige zwangerschappen, dat ga ik mezelf echt niet aandoen..
Ik hoor trouwens de laatste tijd wel dat er momenteel een tekort is aan het medicijn wat ze van de urine produceren (Pregnyl)...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

vrijdag 2 juni 2017 om 13:45
.
Die vrouw die bij ons kwam vertelde dat ze in al die jaren nog nooit bij ons in de straat was geweest, dus ik denk niet dat iemand het heeft herkend.
Je krijgt de keuze om de kratten in een grote groene plastic tas te ontvangen (zonder print of opdruk), dan is het dus sowieso niet zo opvallend.
En je kunt er anders best een plant o.i.d. voor zetten, je spreekt af met de koerier waar hij de kratten kan vinden dus die weet waar hij moet 'zoeken'.
En ze staan ook maar 1 moment in de week buiten, voor de rest heb je ze natuurlijk binnen staan.

vrijdag 2 juni 2017 om 14:19
Maar het is niet dat ze met een knalroze bus met grote opdruk mvm die kratten komen ophalen oid?
Mijn probleem is nl een beetje dat wij voor het bedrijf wat van de familie is wonen. En dus ook nog familie in de straat. dus wel veel mensen die zien wie er bij ons aan komen rijden. Maar ik ga even goed de site bekijken want ik vind het wel een goede zaak op zichzelf.
Mijn probleem is nl een beetje dat wij voor het bedrijf wat van de familie is wonen. En dus ook nog familie in de straat. dus wel veel mensen die zien wie er bij ons aan komen rijden. Maar ik ga even goed de site bekijken want ik vind het wel een goede zaak op zichzelf.
vrijdag 2 juni 2017 om 14:30
Neeeeee joh, het is een gewone koerier in een blanco witte bestelbus.theo75 schreef: ↑02-06-2017 14:19Maar het is niet dat ze met een knalroze bus met grote opdruk mvm die kratten komen ophalen oid?
Bij ons was het ook echt precies zo'n type man als onze koeriers van DPD en PostNL.

Wacht, heel misschien heb ik ergens in mijn telefoon nog een foto van de krat in de plastic tas...
En je kunt het trouwens ook altijd op elk moment weer opzeggen (per direct). Dat wordt ook duidelijk uitgelegd en kan heel simpel via een website.
Heb ik ook gedaan de tweede keer, toen duidelijk werd dat ik een mk ging krijgen. Je geeft aan dat je wilt stoppen, dan haalt de koerier die week de kratten op die je nog hebt staan en dan krijg je geen nieuwe meer.
***edit***
Nee ik kan er geen foto meer van vinden, maar je moet je zoiets voorstellen:
http://3.bp.blogspot.com/-AM8g1yK-Zfk/V ... oeders.JPG
En dan met een 'camouflage groen' kleur plastic tas er omheen (beetje zoiets kleur).
Dat valt echt niet heel erg op als je langs loopt, zeker niet als er nog een voortuin voor ligt.
flipje2 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 14:40
16.23% gewijzigd
vrijdag 2 juni 2017 om 14:39
Ik zette de kratten altijd achter de poort die ik dan open liet. En inderdaad als je het aangeeft doen ze de kratten in neutrale tassen, dus niemand die dat ziet. Ik vind dat ik verplicht ben om mee te doen, omdat ik zelf hulp heb bij zwanger worden en veel mensen in mijn omgeving en inderdaad is er momenteel een tekort aan pregnyl. Ik zeg; doen!

vrijdag 2 juni 2017 om 14:47
vrijdag 2 juni 2017 om 14:47
Ik heb zelf altijd Ovitrelle gebruikt, maar de andere 'patiënten' die eerst Pregnyl gebruikten moeten nu ook over op de Ovitrelle.Babbes83 schreef: ↑02-06-2017 14:39Ik zette de kratten altijd achter de poort die ik dan open liet. En inderdaad als je het aangeeft doen ze de kratten in neutrale tassen, dus niemand die dat ziet. Ik vind dat ik verplicht ben om mee te doen, omdat ik zelf hulp heb bij zwanger worden en veel mensen in mijn omgeving en inderdaad is er momenteel een tekort aan pregnyl. Ik zeg; doen!
Dat werkt net zo goed, maar het is wel een stuk duurder: pregnyl kost €4 en ovitrelle kost €40...
vrijdag 2 juni 2017 om 20:20
Je moet je ochtendurine bewaren. Tenminste dat hebben ze tegen mij gezegd. Ik heb volgende week een afspraak met ze.
vrijdag 2 juni 2017 om 23:26
Eerste teken van de zwangerschap gemerkt vandaag....
Ik moest vanavond heel plotseling echt hard lachen en dat werd direct au au au au au! Mijn buikspieren konden de klap niet goed opvangen.
Ik herken het gevoel precies van de vorige keren, maar ik kan me niet herinneren dat dat toen al zo vroeg was (4w1d)... blijkbaar heeft dat kleine beetje hormoon toch al een heel effect op je lichaam.
Ik moest vanavond heel plotseling echt hard lachen en dat werd direct au au au au au! Mijn buikspieren konden de klap niet goed opvangen.
Ik herken het gevoel precies van de vorige keren, maar ik kan me niet herinneren dat dat toen al zo vroeg was (4w1d)... blijkbaar heeft dat kleine beetje hormoon toch al een heel effect op je lichaam.
zaterdag 3 juni 2017 om 12:59
Babbes Bedankt voor je reactie dan bewaar ik ook gewoon ochtend urine de kans is zeker aanwezig dat ze di ook tegen mij heeft gezegd alleen omdat de mevrouw van mvm pas de 2de was die me feliciteerde met de zwangerschaps herinner ik me niet zoveel van het gesprek.
Flipje wat fijn dat je tekenen hebt. ik merk aan mijzelf dat ik de misselijkheid heel vervelend vindt maar wel als een goed teken zie.
nog een maand wachten op de eerste echo.. duurt zo lang!
Flipje wat fijn dat je tekenen hebt. ik merk aan mijzelf dat ik de misselijkheid heel vervelend vindt maar wel als een goed teken zie.
nog een maand wachten op de eerste echo.. duurt zo lang!
zaterdag 3 juni 2017 om 21:30
Ik lust sinds vandaag geen koffie meer! Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Heel vervelend, want normaa ben ik echt gek op koffie. Verder gelukkig nog geen kwaaltjes.
Ik twijfel nog over mvm, want ik hoor ook zo vaak dat die flessen stinken enzo. Iemand ervaring mee?
Ik twijfel nog over mvm, want ik hoor ook zo vaak dat die flessen stinken enzo. Iemand ervaring mee?
Throw kindness around like confetti
zaterdag 3 juni 2017 om 22:05
Dat stinken vond ik heel erg meevallen hoor.
Maar je mag de flessen eventueel even buiten laten staan met de dop eraf, dan verdampt de meeste geur van de conserverings vloeistof.
En als je het niet volhoudt kun je altijd weer stoppen!
Je krijgt wel een lekker zacht baby omslagdoekje cadeau als je meedoet.
Maar je mag de flessen eventueel even buiten laten staan met de dop eraf, dan verdampt de meeste geur van de conserverings vloeistof.
En als je het niet volhoudt kun je altijd weer stoppen!
Je krijgt wel een lekker zacht baby omslagdoekje cadeau als je meedoet.