Leeuwtjes en Maagdjes kletsen gezellig verder (incl. schema)

13-10-2007 21:28 1046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het topic van

Isabel en Lotte: 23/7/7

Brian: 16/8/7 en Lisanne 1/5/9

kleine BB boy: 18/8/7 en BB girl

Niek: 4/9/7 en zwanger uitgerekend in januari van een jongentje!

Norah: 9/9/7 Britt: 29/12/5 en Thijmen: 14/06/10

Merel:27/9/7 en Toby 4/7/10
Hoi Hoi

Aventura:Britt mist haar speentje gelukkig niet enis ookniet jaloers op Norah.Ik geef hem ook alleen met slapen.

De 29e wordt ze alweer 3 ja, het gaat zo snel allemaal..het lijktmaar zo kort geleden dat ze net geboren was ( cliche maar waar)

Wat heerlijk dat het nu zo goed gaat en voorlopig geen operaties meer,super!!Lekker genieten dus!

Met kerst ben ik trouwens vrij, ik werkmet o&n,wat zijn jullie plannen?

Miss BB hoe ging het bij de kapper? Bij Norah is dat echt niet nodig,ze heeft nog niet zoveel haar haha..

Je bedoelt denkik chamodent druppels, die heb ik bij Britt weleens gebruikt, maar bij Norah niet, weet eigenlijk niet waarom,is hetproberen waard.

Wat leuk dat het zo goedgaat op het kdv, leuk dat jullie ook verandering zien.

Met Danielle gaat het goed hoor, ik zal haar nog wel eevn vragen zich hier ooit nog eens te melden.Ze krijgen trouwens een dochter!

Merel fijn dat het bij jullie ookgoed gaat.

Met ons gaat ook alles goed,we verheugen ons alweer op de kerst samen!
Hoi allemaal!

Iedereen al een beetje in de kerststemming?

Ben een tijdje niet geweest (wel meegelezen) omdat we helaas weer slecht nieuws hebben gehad over m'n vader. Hij moet toch nog bestraling krijgen omdat er nog kankercellen aanwezig zijn en zou eigenlijk voor de kerst een scan krijgen om te zien hoe en wat, maar heeft nog niets gehoord. En die onzekerheid is echt naar.

Maar goed, nu even een reactie!

Deb, leuk om te lezen over Danielle!

Bij de kapper ging het heel goed, kleine B vond het allemaal reuze interessant en had op het laatst wat moeite met stilzitten (dus niet helemaal recht aan de achterkant). Maar ik wilde het toch niet te kort, hij heeft krullen dus dat staat dan wel leuk.

Babymerel, bevalt je baan nog steeds? Zal wel even wennen zijn he, om weer aan het werk te zijn?

Aventura, fijn dat je zo kunt genieten van je meiden. Wat houdt dat syndroom eigenlijk in? En van dat sabbelen op de vingers herken ik wel, kleine B zuigt al vanaf heel klein op z'n duim en onze tandarts zei laatst al dat dat niet zo handig is (maar wel handig voor ons, want hij slaapt er lekker door haha!)... Dat boek lijkt me echt prachtig, heb er ook al naar gekeken op bol.com.

Wat gaat iedereen doen met de feestdagen?

Wij gaan morgen met mijn ouders naar m'n schoonouders en 2e kerstdag lekker uitwaaien op de waddeneilanden t/m maandag. Man is 2 weken vrij dus we genieten er lekker van.

Fijne dagen iedereen!!
Nog een heel gelukkig nieuwjaar!!

Waar is iedereen??
Hey,

Ik dacht ik moet me niet zo aanstellen..dus hier ben ik weer!

Ik zag er echt als een berg tegenop om alles te gaan lezen en daarom bleeeeeef ik het maar uitstellen. Nu heb ik zoiets van..misschien zijn jullie wel zo aardig om even een korte samenvatting te geven ofzo....

Ben best wel een tijd heel erg moe geweest, het is toch wel wat anders om zwanger te zijn met zo'n kleine die continu aandacht nodig heeft.. Maar Maria en Deb weten dat waarschijnlijk maar al te goed. Maar nu voel ik me eigenlijk wel weer een stuk energieker. Alweer een aantal weken hoor..maar ja zoals ik al zei om dan ook daadwerkelijk alles terug te gaan lezen daar zag ik dan wel weer tegenop...

Met Brian gaat het best wel heel erg goed. Hij is echt veranderd, kan heerlijk zelf spelen (natuurlijk vind hij het leuker om samen met mama of papa te spelen..haha) maar hij vermaakt zich een stuk beter. Praten doet hij nog helemaal niet. Hij brabbelt wel de hele dag door. Hij zegt wel mama en papa na maar heeft dat nog absoluut niet gekoppeld aan ons. Hij loopt sinds hij 14,5 maand is en nu begind hij soms zelfs een beetje te rennen..echt schattig!!

Hij is de laatste tij jammer genoeg wel echt super veel ziek geweest. Eigenlijk rotzooid hij al sinds begin November. Hij heeft één keer een bovenste luchtweginfectie in die tijd gehad, één keer een dubbele oorontsteking en twee keer een ontstoken en verstopte traanbuisje waar hij zelfs 3 dagen voor opgenomen is geweest in het ziekenhuis. Met 2e kerstdag werd hij opgenomen jammer genoeg dus zelf heb ik jammer genoeg geen kerst kunnen vieren met deb en de ouders van deb. In plaats daarvan ben ik maar om 21:15 mijn bed ingedoken alvast voorbereidend op een verschrikkelijke nacht haha. Verder gaat het nu prima hoor met Brian. Hij heeft alleen in 2,5 maand dus 3 antibiotica kuren achter de rug waarvan de laatste 17 dagen achter elkaar..Zijn weerstand zal dus wel wat verminderd zijn..Maar we kunnen hem niet eeuwig thuis houden dus deze week hebben we hem gewoon weer naar het kinderdagverblijf gedaan. Afgelopen zondag was de laatste dag antibiotica dus nu hopen dat het weg blijft. Na de tweede keer kwam dat ook namelijk na 4 dagen gestopt te zijn met de antibiotica in volle hevigheid weer terug..we gaan duimen...28 Januari moet hij zoiezo naar het AMC waar ze gaan kijken of hij geopereerd moet worden aan zijn traanbuisje. Het is natuurlijk absoluut niet het ergste van de wereld maar het is wel zielig hoor om je kind zo te zien. Hij zag er echt uit alsof hij een flinke harde klap op zijn oog had gehad...zijn neus stond helemaal scheef door de zwelling...aan het infuus...ahhh.

Met die kleine in mijn buik gaat het ook prima! Ben nu 25 weken zwanger en heb echt een mega buik al zeg ik zelf. Er zijn nu al mensen die vragen hoe lang ik nog moet....dat wordt nog wat.. Jullie weten waarschijnlijk van deb al wat het wordt? Het wordt een meisje! Echt super een jongen en een meisje beter kan niet toch?

Merk wel dat ik minder met deze zwangerschap bezig ben als met de eerste erg he!!!! Ben de laatste tijd ook meer met Brian bezig geweest natuurlijk..maar moet mijn zwangerschapsdagboek nog bij gaan werken vanaf week 9....maar daar ga ik vanavond echt aan zitten als ik er de energie voor kan vinden dan...Ruben werkt namelijk dus ben helemaal alleen..sniksnik haha nee hoor.het gaat ook allemaal veel sneller dit keer heb ik het idee. Half maart ga ik al met zwangerschapsverlof!!!

Weten jullie ook al dat deb mijn kraamverzorgster wordt? Leuk he?

Nou ik ga echt even bijlezen vanavond..de laatste berichtjes dan..

Daniëlle.
Hoi!

Na een maandje afwezigheid laat ik me ook weer eens "zien".

Danielle, wat leuk om weer van je te horen. Het is niet de bedoeling dat je op gaat zien tegen het bijlezen en zo, zo'n forum is er vooral voor de leuk, vind ik. Als je weinig tijd (en energie hebt) wil ik je aanraden vooral te genieten van de zwangerschap, want voordat je het weet is Zusje er al! Maar volgens mij is het wel normaal dat je met een tweede zwangerschap wat minder bezig bent dan met de eerste; het is immers niet meer allemaal nieuw en je hebt het druk met je eerste kindje.

Joh, jullie hebben we wat afgezien met Brian en hijzelf natuurlijk ook. Zielig hè, zo'n kindje zo ziek en zelfs in het ziekenhuis gelegen. Hopelijk is de laatste antibioticakuur blijvend aangeslagen en is Brian niet meer ziek geworden. Succes volgende week in het AMC. Ik kan me voorstellen dat het ziek zijn van Brian ook deels te maken heeft met het jaargetijde, het ene kindje is toch wat gevoeliger dan het andere. Hopelijk verbetert zijn weerstand snel.

Even een korte update van mijn kant speciaal voor Danielle: de laatste maanden van 2008 is ook voor mij het échte genieten begonnen. Daarvoor waren het ook veel zorgen, maar nu gaat het goed met mijn meiden. Morgen zijn ze al anderhalf jaar oud! Isabel zet langzamerhand haar eerste stapjes los en ze spreekt 4 woordjes: hallo, auto, mama en papa (ook in die volgorde geleerd, raar maar waar). Lotte gaat goed vooruit dankzij fysiotherapie, ze kruipt razendsnel en kan aan mijn handjes lopen. Ze blijft een ukkie, gisteren bij de kinderarts woog ze 7335 gram en was ze 72 cm groot. De meiden hebben deze maand allebei de griep gehad en daardoor is Lotte weer afgevallen. Gelukkig is ze inmiddels weer het allervrolijkste kindje dat er bestaat, ze lacht de hele dag.

Miss_BB, de symptomen van het Sticklersyndroom zijn met name oogafwijkingen en gewrichtsklachten. Het bestaat in allerlei gradaties. Vooralsnog maak ik me geen zorgen (wat wel eens anders is geweest).

Tja, dat duimen, ach ik denk dat de kindjes het ooit wel afleren. Over tandarts gesproken, wanneer moet een kind voor het eerst naar de tandarts, rond 2 jaar? Tanden poetsen is hier trouwens een crime, volgens mij omdat er momenteel weer kiesjes aan het doorkomen zijn, dus is het mondje wat gevoelig.

Babymerel, hoe gaat het met je werk en je gezondheid?

Zo, ik ga Lotte haar laatste flesje geven. Zolang ze zo licht heeft ze zo laat nog een fles nodig, ik zou het wel fijn vinden als dat niet meer zou hoeven.

Groetjes!
Hey dames!

Leuk, weer wat leven in de brouwerij!

Danielle, heel leuk om weer wat van je te lezen! Kan het me voorstellen dat je de energie er niet voor hebt gehad, jullie hebben wel wat mee gemaakt met Brian zeg. Erg sneu, als je kleine mannetje zo ziek is. Hopelijk gaat het na de operatie allemaal goed! En wat is de tijd snel gegaan, je gaat al snel met verlof. Hartstikke fijn om te lezen allemaal.

Aventura, wat leuk dat je meiden allebei (bijna) lopen! Je zult vast trots zijn dat ze het zo goed doen, na alle perikelen.

Kleine B loopt wel aan onze handen of langs de tafel maar nog zeker niet los. En tandenpoetsen gaat hier af en toe ook maar zozo...

Ik ben er even heel kort, moet zo weg, maar ik wil graag een nieuwtje met jullie delen: ik ben zwanger! Bijna 8 weken nu, het is erg snel gegaan! Later schrijf ik nog wel meer.

Fijne dag!
MissB, gefeliciteerd!!!!!!! Leuk hoor schelen we maar 18 weken!!

Gaat het allemaal een beetje goed? Erg moe of misselijk?

Aventura, fijn dat het genieten eindelijk is begonnen. Dat mocht ook wel na zo'n lange tijd. Hoop ook snel dat die laatste voeding eraf mag, maar ze weegt inderdaad niet veel dus die extra voedingsstoffen kunnen jammer genoeg geen kwaad. Wel vermoeiend hoor. Al een aantal woordjes! Brian zegt nog helemaal niets. Hij probeert wel klanken na te doen hoor of lettergrepen dus hij is er wel mee bezig.

Brian heeft jammer genoeg weer een dubbele oorontsteking dus na een week ab vrij weer aan de antibiotica...Heb ook gewoon een afspraak gemaakt bij een KNO arts moet alleen nog een verwijsbriefje regelen....

Daniëlle.
Miss_BB, gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws. Hoe gaat het met je tot nu toe? Je bent in augustus uitgerekend?

Ik ben inderdaad heel trots op mijn meiden (en ook wel op mezelf haha )

Danielle, wat balen dat Brian weer ziek is en dus weer ab moet... Krijgt hij dat in de vorm van een drankje? Zo kreeg Lotte dat na de operaties, het had een zoet smaakje zodat ze het niet supervies vond.

Ik geloof dat bij kinderen die vaak oorontsteking hebben wel eens buisjes worden geplaatst. Maar dat weet jij gelet op jouw beroep vast en zeker veel beter dan ik.

Isabel en Lotte hebben a.s. donderdag de 18 maanden-afspraak bij het cb. Ik heb al een lijst met vragen over wat ze allemaal al kunnen ontvangen (bijv. begrijpt uw kind kleine opdrachtjes? (ja hoor, als ik zeg "verschoon je poepluier", dan doet ze dat ) . Pfff, het voelt wel een beetje als een examen hoor. Maar ik weet dat ze goed bedoelen bij het cb.

Ik ben bezig om een leuke vakantie te boeken voor de zomervakantie, dan gaan we voor het eerst echt met zijn viertjes weg. Ik wil graag met eigen auto naar Toscane, naar een leuk kindvriendelijk resort met ruime appartementen (en als het kan voor een leuke prijs natuurlijk). Als iemand tips heeft...
Hallo, lieve dames

Ik ben ook eventjes er niet geweest.

@avontura

Met mijn gaat het op zekere hoogte goed. Ik ga zelfs in volgende week meer werken. Lekker dat je af mag bouwen met de voeding. Maar bij voeden mag altijd natuurlijk. En zeker als de kleine een beetje ondergewicht heeft. Ga lekker genieten van de kleine...

@miss bb

Wat super!!! echt geweldig nieuws.

@zusterd

Arme, schat!! dubbelle oorontsteking. Dat doet behoorlijk pijn. Ik had vroeger ook vaak last van oorontsteking. Maar wat heeft jou ventje gerommeld zeg..met zijn gezondheid. Ik zou zeggen doe rustig aan... Een forum is een bijzaak. Je komt voor de gezelligheid. En niet omdat dat moet. Hou ons lekker op de hoogt als het jouw uit komt.

@all

Ik weet even niet hoe ik het moet brengen... Maar ik zit een beetje in een opgefokte niet meer weten houding. Ik bedoel daarmee dat ik nu een cyclus heb van 53 dagen. De ha heb ik al gesproken .. als de menstruatie over 3 maanden nog niet opgang is gekomen, mag ik langs komen.

Ik heb inmiddels wel 9 zw testen er tegen aan gegooid.

Een beetje raar, maar allemaal waren ze zo negatief dat het dus overduidelijk was, dat er geen baby zwemt.
Hoi Hoi wat gezellig weer hier!!

Miss BB wat een supernieuws, gefeliciteerd!!!Wanneer ben je uitgerekend en hoe voel je je?

Aventura fijn dat je nu echt kunt genieten van je meiden!

Oo die vragenlijst ken ik niet van het cb.Inderdaad kleine opdrachtjes begrijpen, pfff.

Wij gaan trouwens ook met de auto naar Italie, naar een camping.Wel een sta carvan hoor, anders word ik gek.

Danielle gezellig dat je er weer bent!!

Norah kan trouwens ook lopen, nog wel heel onwennig hoor.Praten doet ze nog niet echt, alleen papa en mama maar niet gericht.

Heb een drukke week gehad.Mag nu zelfstandig werken en had een heel leuk gezin, dus het was wel super!!Nu lekker een weekje vrij.

xx Deb
Hey meiden!

Bedankt voor jullie felicitaties!

Even wat meer info: ik ben 7 september uitgerekend, maar omdat ik door de voorgeschiedenis met kleine B een geplande keizersnede krijg, denk ik dat het ergens eind augustus zal worden. Ik ben echt vreselijk beroerd, hoef niet over te geven, maar het voelt de hele dag wel zo en het gaat 's nachts ook door... Weet niet waar ik het zoeken moet eerlijk gezegd. Heb al emesafene gehad van de huisarts, die werkten niet. Nu Nexium gekregen, maar ook dat doet niks. Ga volgende week ook nog acupunctuur proberen, en anders houdt het gewoon op en hopelijk gaat het na week 14/15 beter (had ik bij kleine B tenminste wel). Helaas kan ik niet zo goed voor 'm zorgen, dus hij is op het kdv of bij m'n ouders doordeweeks en in het weekend is m'n man er gelukkig.

Alhoewel ik het natuurlijk fantastisch vind, ben ik nog niet echt blij.... En ik lees op het forum wel over extreme klachten, maar daar hoort overgeven ook bij en dat doe ik dus niet.

Hoe heb jij dat gehad in het begin Danielle? En vind je het nu zwaarder omdat je al een kleintje hebt rondlopen?

Hoe is het met Brian nu? Ben je trouwens al met de voorbereidingen bezig voor jullie dochtertje?

Aventura, als ik bijv. wel 's in Oei ik groei lees, dan denk ik dat kleine B al zinnen moet kunnen maken, zelf z'n jas kan pakken en aandoen en al zelf kan beslissen wat ie aan wil. Kan me haast niet voorstellen dat ze met 18 maanden al zoveel zouden kunnen toch? Gekke eisen bij het CB.

Leuk om bezig te zijn met de zomervakantie! Haha, daar hadden wij ook wel ideeën over (lekker naar Zeeland ofzo) maar nu is het gewoon lekker thuis dus .

BM, wat vervelend dat je lichaam zo van slag is! Je weet nu eigenlijk niet waar je aan toe bent, dat maakt ook onrustig lijkt me. Kun je niet eerder terecht, moet je persé die 3 maanden afwachten?

Deb, leuk joh je eerste zelfstandige opdracht! Lief dat Norah loopt. Moet je ook nog naar school trouwens?

Ik ga weer snel m'n bedje in! Misschien moet ik nog 's een oproepje plaatsen op het forum, kijken of er nog tips zijn ofzo, wat denken jullie?

Doei!
Hoi !

Merel we hebben tergelijk gepost, vervelend zeg van je cyclus...

Miss BB ik ga nu nog 1x in de maand 3 dagen naar school, goed te doen dus.

Misschien kan je via je gynaecoloog zofran krijgen.Het is echt een paardenmiddel,maar wordt wel voorgeschreven bij hevige zwangerschapsmisselijkheid.

Vandaag was ik weer heerlijk thuis met de meiden.Vanmiddag zijn we naar een vriendin geweest met een dochtertje even oud als Norah, erg lief omze te zien spelen samen.

Tot snel weer
Miss_BB, gaat het al wat beter met de misselijkheid? Heb je al acupunctuur gehad? Misschien heb je inmiddels nog tips gekregen hier op het forum. Heb je al een echo gehad? En ben je erg moe (om 8 uur 's avonds naar bed las ik)? Wat een vragen hè.

Debje, ik zie mezelf ook niet echt kamperen met 2 dreumesen pfff.

Leuk zeg, voor het eerst echt zelfstandig aan de slag bij een gezin. Lijkt me wel bijzonder, want je draait echt een aantal dagen mee in een gezin, terwijl zij in een heel bijzondere fase zitten. Of stel ik me dat wat te rooskleurig voor, want het zal ook flink aanpoten zijn en niet ieder gezin is even leuk... Ik kan er jammer genoeg ook niet echt over meepraten, want ik heb nooit volledige kraamzorg gehad, alleen 12 uurtjes couveuse-nazorg, waar ik overigens wel erg blij mee was. De kraamzorg in het ziekenhuis vond ik maar zo zo. Maar dat is ook niet te vergelijken met elkaar.

BM, einde cyclus al in zicht? Is dit je eerste cyclus na het stoppen met de pil? En begrijp ik het goed, dat je nu wel weer graag zwanger wilt (en mag) worden?

Danielle, is Brian weer wat opgeknapt? Heb je de afspraak bij de KNO-arts al gehad?

Nou, de controle bij het cb vorige week viel reuzemee. Het was bij de wijkverpleegkundige en dat is echt een lief mens. Ze heeft in de loop van de tijd wat extra contact met ons gehad, niet opdringerig of zo, omdat ze wist dat het allemaal niet zo soepeltjes ging met Aventura's gezinnetje.

De meiden zijn niet de allervlugste in hun ontwikkeling, maar gecorrigeerd naar hun wat vroege geboorte doen ze het goed. Alleen Lotte ligt met haar "spraak" wat achter, maar dat komt door haar schisis. Al met al ging ik vrolijk weer naar buiten. Ik bedoel, het is toch leuk om te horen dat het goed gaat met je kindjes en dat je het als mama (dus) ook goed doet
Hey,

Morgen ga ik op mijn werk weer op iedereen reageren!!

Brian wordt volgende week dinsdag geopereerd...ahhhh. Hij krijgt buisjes en zijn neusamandelen worden verwijderd..wel zielig hoor die narcose... Maar ja elke maand een oorontsteking is natuurlijk absoluut niet de bedoeling.. Hoop dat hij dan eindelijk weer wat minder ziek wordt.

Zo de pretecho. heb er zin in!!

Aventura, Brian zegt nog steeds helemeel niets hoor!! Ja hij zegt weleens mama of papa als hij ons napraat maar absoluut nog niet uit zichzelf!

Verder reageer ik morgen!!

Daniëlle.
Danielle, goh volgende week dinsdag al de operatie... Het zoontje van een meisje van mijn zwangerschapsgym heeft ook buisjes gekregen en de neusamandelen geknipt, ook omdat hij zo vaak oorontsteking had en het gaat nu heel goed met hem!

Je weet waar je het voor doet, maar leuk is het natuurlijk niet . Dus alvast veel sterkte gewenst!

Is het eigenlijk een poliklinische ingreep of moet Brian (een nachtje) in het ziekenhuis blijven?

Met dat praten komt het ook goed hoor, het ene kindje is sneller dan het andere. En onder "spraak" valt blijkbaar ook het begrijpen van wat iemand zegt. Nou, Lotte luistert in dat geval voor geen meter. Ze lijkt niet echt te begrijpen als ik bijv. zeg "pak de bal" als er een bal naast haar ligt. Zij is nu vooral bezig met haar fysieke ontwikkeling en niet de cognitieve, zoals dat zo mooi heet. Brian is vooral bezig met herstellen, dat kost ook energie. Het komt allemaal goed!

Enne, hoe was de pretecho?
Zo, even de boel omhoog gooien

Ben nu erg aan het letten op "kleine opdrachtjes begrijpen" a la het cb. Lotte begrijpt dus nog niet zoveel maar Isabel daarentegen...ik was vandaag echt onder de indruk. Ik zei, toen ik Lotte een fles gaf, en Isabel ook wel wat leek te lusten, "waar is je sap?". Toen kroop ze naar drinkbeker die aan de andere kant van de kamer stond. Leuk om te zien wat zo'n kleintje dan toch al begrijpt.

Verder kreeg ik vandaag de resultaten van een (landelijk) onderzoek waar ik een aantal maanden na de bevalling op verzoek van de gyn aan heb meegedaan, over hoe je de bevalling hebt ervaren. De bedoeling is dat hulpverleners (vk, gyn) weten wat de risicofactoren zijn (bijv. bang zijn voor de bevalling, een vroeggeboorte, kunstverlossing, meerdere hulpverleners bij de bevalling, veel bloedverlies na bevalling, kindje op neonatologie) voor post traumatische stress (ptss) klachten. Als men dat weet, kan men daar alert op zijn. En het zal helpen bij het voorkomen en behandelen van ptss na een bevalling. Boeiend onderzoek vond ik, omdat ik mijn ervaringen ook niet al te fijn waren, waardoor ik een moeilijke tijd had de eerste maanden. Bij mij had de gyn het bij de nacontrole gesignaleerd, maar de bedoeling is dat er al vlak na de bevalling aandacht wordt besteed.

Wellicht nog een interessant onderzoek voor Debje?

Ik ga even in bed tv kijken, lekker relaxen
Hey,

Aventura, ja het komt vast vanzelf allemaal wel. Brian snapt inderdaad wel echt alles wat ik hem vraag. Nou ja "alles" veel wel in ieder geval. Kleine opdrachtjes voert hij gewoon uit, zoals pak de bal, of kom we gaan naar boven, of waar is je drinken, pak je speen, doe dat in je mond (en loop er niet zo mee te spelen!!!haha) enzenz.

Grappig om te zien dat ze dan toch al meer snappen dan dat je denkt he!. Laatst kwam Brian met zo'n klein stekkertje voor in de computer aanlopen en wilde hij het in de labtop doen. We hadden allebij zoiets van, he? Hoe weet jij nou weer waar dat kleine stekkertje in moet! Het stopcontact okee, maar de labtop? Haha.

Het blijkt dat kinderen vaak ook na het plaatsen van buisjes ineens gaan praten omdat ze altijd minder gehoord hebben. Nou heb ik niet echt het idee dat Brian ons niet verstaat hoor maar misschien dat hij net iets minder hoort waardoor hij de klanken niet goed kan namaken ofzo. We zullen zien.

Intressant onderzoek. Heb zelf achteraf (en tijdens wist ik het ook maar al te goed hoor, was alleen zo dom om geen hulp te vragen) een postnatale depressie gehad. Zie ook wel weer een beetje op tegen de periode na de bevalling omdat de kans nu groter is dat ik het weer krijg, helemaal als het de eerste keer niet goed behandeld is...Maar ja voel me nu net als mijn vroge zwangerschap prima dus ga er gewoon vanuit dat het na de bevalling beter zal gaan als bij Brian. Ben er wel meer mee bezig dus het zal ook vast sneller opvallen. Bovendien heb ik Deb die me in de gaten kan houden haha, en mijn vriend natuurlijk die deze keer er ook echt wel wat van gaat zeggen. Je herkend het dan toch eerder denk.

Miss B, Allereerst gefeliciteerd!! (weet even niet meer of ik dat al gedaan had, maar volgens mij wel) wat ontzettend naar zeg dat je je zo misselijk voelt. Zag je topic. Heb jammer genoeg geen tips omdat ik gelukkig niet zo heel erg misselijk ben geweest. Ja wel wat misselijk en heb een paar keer overgegeven in het begin maar dat was gelukkig ook snel weer over. Bij mij hielp het om de hele dag door te eten maar las al dat dat bij jou niet helpt....Sterkte!!

Ik vind het aan de ene kant allemaal wel wat zwaarder de zwangerschap, vooral in het begin als je nog zo moe bent. Je kan nou eenmaal niet gaan slapen als jij dat wil..Maar aan de andere kant valt het allemaal weer reuze mee. Ben alleen een stuk minder met mijn zwangerschap bezig. daarom is het ook goed dat de zwangerschapsgym begonnen is, ben ik tenminste één uurtje per week echt met mijn zwangerschap bezig!!

Nou dinsdag is dé dag. Zie er wel een beetje tegenop hoor. Hij wordt als tweede geopereerd. Hij mag van te voren niet eten en drinken...Hij mag dezelfde ochtend alweer naar huis. Ik mag niet mee de OK in omdat ik zwanger ben en het niet goed is om die dampen van de narcose in te ademen dus Ruben gaat mee.

De pretecho was weer erg leuk!! Het is net zo'n druktemakertje al Brian en ook continu met haar handjes in haar gezicht. Weet nu dus echt zeker dat ik preventief zo'n puckababy slaapzakje ga kopen waar de handjes in de slaapzak zitten. Hoop zo het inbakeren te voorkomen!!

Gaat wel weer snel hoor mijn zwangerschap! Alweer 28 weken! Ben alweer aardig wat aangekomen. Begon op 62 kg (volgens verloskundige 60 maar dat geloof ik echt niet, hebben ze verkeerd opgeschreven!!) en weeg nu alweer 71...hmmm....toch iets minder chocola eten denk. Alhoewel ik vorige keer ook 21 kg ben aangekomen. Het was er allemaal bijna in 6 weken alweer af dus hoop dat dat dit keer ook zo is!!!

Daniëlle
Hey!

Aventura, da's toevallig, zo'n mailtje kreeg ik ook. Ik heb met datzelfde onderzoek meegedaan. Was dat landelijk of wonen wij in dezelfde plaats...? Ik vroeg me laatst al af hoe het zou zijn met de uitslag en ineens krijg je zo'n mailtje.

Grappig is dat, die ontwikkeling per kind. Kleine B is heel erg bezig met praten, wil alles nazeggen, wijst alles aan en benoemt 't en snapt opdrachten ook heel goed, maar lopen: ho maar . Hij vindt het wel makkelijk zo geloof ik, haha! Op het kdv vroegen ze zich al af of ie uberhaupt kon kruipen, want hij bleef gewoon zitten. Dat kan ie heel goed, maar hij weigert het daar dus... :-)

Danielle, 28 weken alweer! Bij een ander vliegt de tijd moet ik zeggen! Wat naar dat je een postnatale depressie hebt gehad, heb ik eigenlijk helemaal niet meegekregen. Goed dat je nu weet waar je alert op moet zijn (en belangrijker: je omgeving), om een herhaling te voorkomen.

Enne, die kilo's zijn toch nog netjes...? Eh, ik was met 20 weken al 15 kg aangekomen en op het laatst dus meer dan 30... Daar hoop ik nu een stokje voor te kunnen steken (door gewoon verstandiger te eten).

Hopelijk wordt Brian na dinsdag stukken beter! Lijkt me zo lastig dat ze dan nuchter moeten blijven voor die tijd. Gelukkig is ie wel snel aan de beurt.

Morgen weer controle bij de gyn en een echo. Als het goed is ben ik nu 10 weken, maar de tijd kruipt echt. Heb nog wel tips gehad voor andere medicijnen op het ander topic, dus daar ga ik morgen maar 's naar vragen.

Ik heb al heel vaak uitgeroepen, als ik dit geweten had was ik nooit meer zwanger geworden (onder invloed van hormonen denk ik dan maar ).... Want het valt me niks mee.

Maar hopelijk gaat het de komende weken minder worden!
Hey, lieve meiden.

Ik ben er weer, we hebben nu een cyclus van 67 dagen. Ik ga niet wachten tot die drie maanden. Met honderd dagen ga ik echt even langs bij de ha.

@miss bb

Heerlijk voor je zeg!!!! mijn benieuwd hoe het bij de gyn gaat. Ik hoop voor je dat alles het nog doet, en zal blijven doen. Het is toch altijd spannend.

@danielle

EEn vette dikke pakkertje voor je mannetje !!!! Het lijkt me helemaal niks voor mij. Om zo je kind te zien...maar het is voor een goed doel. hoe gaat het verder??

@avontura

Ik vindt het wel heel goed zo een onderzoek,over hoe of wat tijdens en na de bevalling. Bijna de meeste vrouwen hebben een nare ervaring!!! En hoe is het verder met de kids. Gaat het allemaal lukken met de opdrachten die je hebt mee gekregen???

@debje

Jeetje, wat gaaf!!! dat je al mag mee draaien in een gezin. Ik wist niet dat je al zover was. Of is het stage lopen???
Hoi!!!

Aventura ik denk ook dat die kleintjes veel meer begrijpen dan wij denken.Norah weet ook heel veel en wil het ook duidelijk maken en dat lukt niet echt als je niet kan praten.Dan wijst ze met dr vingertje ergen naar en is heel boos aan het roepen haha, echt een grappig gezicht.Ik ken dat onderzoek niet, maar het klinkt erg interessant inderdaad.

Miss BB leuk morgen weer een echo!!Logisch dat de tijd kruipt als je je zo naar voelt...Ik hoop dat het snel minder gaat worden en dat je kan genieten!

Jeetje Babymerle wat een lange cyclus zeg, had je dat voor je 1e zwangerschap ook=

Ik heb nu mijn eiegen gezinnen en dan komt er 1x per dag begeleiding, erg leuk dus.

Gister had ik een surpriseparty voor mn vriend geregeld, hij werd 25.Het was supergeslaagd, alleen jammer dat hij het doorhad haha.

Danielle succes dinsdag, ik bel je @s avonds wel even.
Danielle, waarschijnlijk lees je mijn berichtje niet meer, maar ik wil jou, je vriend en Brian natuurlijk veel succes en sterkte wensen morgen

Bij de twee operaties van Lotte was ik erbij met de narcose en vooral de tweede keer, toen was ze al een jaar oud en maakte ze al veel meer contact dan bij de eerste operatie (toen was 6 maandjes oud), vond ik het heel moeilijk om haar zo achter te laten..snik snik ... Dus misschien is het niet alleen vanwege de dampen van de narcose verstandig dat je niet meegaat maar ook vanwege de emoties die tijdens een zwangerschap wat heftiger zijn...(tenminste ik was ontzettend emo toen ik zwanger was).

Ik denk inderdaad dat jij en je omgeving na de tweede bevalling wat alerter zijn op een postnatale depressie. Ik kan me nog wel herinneren dat je hier toen schreef dat je helemaal uitgeblust was. Ik hoop nu op een zonnige kraamtijd en ook een fijne tijd erna voor je. Maar het duurt nog wel zo'n weekje of 12...

Debje, gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend! Had iemand de surpriseparty verklapt?

Babymerel, ik kan voorstellen dat je meer duidelijkheid over je cyclus wil. Maar 3 maanden wachten is toch ongeveer hetzelfde als 100 dagen, of begrijp ik je verkeerd?

Miss_BB, bij dat onderzoek deden vrouwen uit 3 steden mee (noorden, midden en zuiden van het land, ik woon in het zuiden). Wel toevallig!

Hoe was de controle bij de gyn? Heb je nog een medicijnen gekregen tegen de misselijkheid? Hoe was de echo? (dat is dan het voordeel van onder controle zijn bij de gyn...iedere keer een echo )

Hier alles OK. We zijn de zolder aan het verbouwen, vandaag zijn de stucadoors begonnen, wat een stof en troep zeg. Maar uiteindelijk moet er een mooie kamer komen voor Isabel en Lotte. Waarschijnlijk slapen ze er de komende jaren nog niet, want ik bedacht laatst dat het wel handig is als ze straks zindelijk worden/zijn, dat ze dan niet een trap af moeten om naar de wc te gaan En voordat ze 's nachts zindelijk zijn...?

groetjes!
Hey,

Mijn acculader staat op ontploffen dus hou het kort..

De operatie is goed gegaan! Hij was na de narcose wel heel erg boos en had erg veel pijn dus heeft een uur lang non stop gehuild maar verder is het best goed gegaan vandaag. Hij ligt nu uitgeput op bed.

Was wel grappig want hij ging lachend de narcose in omdat Ruben hem kietelde. Hij vond dat kapje niet eng omdat we dat van te voren hadden geoefend dus daar heeft hij denk geen nare ervaringen aan over gehouden. Nou ga nu lekker eten, kom morgen wel weer reageren!

Daniëlle.
Danielle, heb nog aan Brian gedacht! Hoe is het gegaan verder? Zie je hem nu opknappen? Heeft ie vannacht lekker kunnen slapen? Moet je nog terug voor controle?

Aventura, je hebt gelijk dat die vele echo's echt een voordeel zijn van de controles bij een gyn... Vind ik ook he-le-maal niet erg! Alles zag er goed uit, echt al een mini-mensje met armpjes, beentjes en spartelend en wel. Geen andere medicijnen helaas, er was nog te weinig over bekend dus het is even volhouden. Wel moet ik m'n bloed laten testen op zwangerschapssuiker, dit omdat kleine B zo groot was bij de geboorte.

Leuk, die nieuwe kamers! Maarreh, zijn ze nog niet zindelijk dan... ?

Ik lig in bed met de laptop, heb er ook nog een buikgriepje overheen gekregen dus ik lig al even onder de dekens en de hulptroepen (lees m'n man en m'n ouders) zorgen voor kleine B... zucht... ik hoop dat het hierna echt 's beter wordt.

Fijne avond allemaal!
ps Aventura, ik woon in 't midden van 't land. Idd toevallig dat onderzoek! Uitslag duurde wel lang... Had jij er wat aan?
Danielle, fijn dat het goed is gegaan. Verloopt het hestel ook goed?

Lotte was na het wakker worden ook niet zo vrolijk (zeg maar gerust: overstuur), vooral omdat ze zo'n honger had. Ze moest namelijk nuchter zijn voor de narcose, maar leg dat een baby maar eens uit.

Miss_BB, wat leuk toch weer, zo'n spartelend mini-mensje. Gelukkig heeft hij/zij in ieder geval geen last van jouw misselijkheid...

Beterschap met de buikgriep!

Oja, van het onderzoek vond ik het vooral prettig om te lezen dat 'je niet gelukkig voelen' na de bevalling vaker voorkomt dan je denkt, voor mij weer een bevestiging dat de roze wolk die al de zwangerschapsboeken je voorspellen toch ook wel vaak een grijze wolk kan zijn. Verder is het vooral een aandachtspunt voor verloskundigen, gyns en ook de zorgverleners die je na de bevalling zien, bijv. kraamverzorgster of in mijn geval de verpleegkundigen. In mijn geval hebben ze op dat gebied in het ziekenhuis wel een steekje laten vallen.

Die middagslaap van Isabel en Lotte zit erop zo te horen, ik hoor de hele tijd: hallo hallo hallo hallo.

Dus ben er weer vandoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven