Zwanger worden!

22-05-2017 08:14 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wie zit er net als ik nog meer in de spannende fase van (voor een 1e keer) zwanger worden?
Zin om er hier over mee te kletsen?

Bring it on :)
Jammer lelielotus, maar t is pas de eerste ronde!
Hier nog geen positieve test, hoop toch wel dat ie een deze dagen positief wordt..
Inderdaad jammer Lelielotus. Op naar de volgende!
@JackyM dat snap ik helemaal. Duim voor je dat ie nu snel mag komen 🤞🏼
Jammer Lelielotus!
JackyM, ik duim met je mee!
Hallo dames en welkom nieuwe dames!

Zal later uitgebreider reageren op alle nieuwe verhalen, maar wilde alvast even doorgeven dat ik vandaag al ongesteld ben geworden😱 Op naar ronde 2 dus... Hoe gaat het met iedereen!?
@Dana-100 oh jee, inderdaad op naar ronde 2...! of kan het heeeeel misschien ook een innestelingsbloeding zijn? Ben je altijd regelmatig op dezelfde dag ongesteld? (Ik weet het ff niet meer of je hier al eens over verteld hebt in dit topic) 🤔
@Zeekraal; Spannend! Bij ons weet eigenlijk niemand dat we bezig zijn. En het geheim houden als het eenmaal is gelukt lijkt me echt lastig, al ga ik denk ik wel proberen het nog even voor ons zelf te houden. Denk inderdaad dat je het wel al eerder aan een select groepje kan vertellen. Echt een 'aankondiging' op social media hoeft van mij niet zo. Leuk dat je trouwens een zwangerschapsdagboek bijhoudt en daarnaast gezellig met ons komt kletsen!

@Lelielotus: Jammer! Wij gaan bijna letterlijk 'gelijk' op dus ;-) Nouja eerste ronde is toch niet zo vaak raak, dus genoeg kansen nog. Gewoon volgende ronde weer proberen, dan komt het vast vanzelf. Man zei wel; Nouja al die meisjes bij 16 and pregnant en dergelijke zijn 'ineens' zwanger en jij doktert alles uit met testen etc. en wordt ongesteld haha. Maarja we moeten er ook een beetje relaxt in blijven staan. Denk dat ik me pas zorgen ga beginnen te maken als het echt meer dan een halfjaar duurt...

@JackyM: Is het gelukt een positieve test te krijgen? Zou zo fijn zijn, wordt anders wel frustrerend als het de hele tijd niet komt. Maarja, je kan er niets aan doen. Lekker blijven doortesten en dan komt die streep vast vanzelf.

@Farelly: Nouja dat is dan wel een hele heftige en lange innestelingsbloeding hahaha. Heb gelezen dat een innestelingsbloeding alleen een beetje roze bloed is :-P Nee maar ben dus gewoon ongesteld geworden. Eeeuhm nouja nooit over gehad op het forum en goede vraag ook. In mei en juni was ik precies om de 22 dagen ongesteld. In april heb ik een keer zo'n pil genomen om menstruatie uit te stellen ivm vakantie, dus toen heb ik geen normale cyclus gehad. In januari en februari ben ik het in die app vergeten bij te houden.. Het gekke is wel dat mijn eisprong alsnog na ongeveer 14 dagen kwam, dat heb ik gevoeld én met een ovulatietest gemeten, terwijl dat volgens de 'tabellen' bij een cyclus van 22 dagen niet zou kunnen. Dan komt je eisprong echt op dag 8 ofzo? Iemand enig idee hoe dit kan? Nou heb gelukkig geen haast, dus gewoon rustig verder proberen.

Hoe doen jullie het trouwens met alcohol en dergelijke? Stoppen jullie daar al mee of bijvoorbeeld tussen eisprong en nod? Probeer het zelf zo min mogelijk te doen, maar vind het ook zo wat om het nu al helemaal te laten staan... Heb ik een positieve test in handen is het natuurlijk wat anders, dan stop ik meteen hoor! Hoe staan jullie hierin?
Hi meiden, ga zo weer een restje wagen, maar tot nu toe nog niets.
@Dana, op naar de volgende ronde!
Ik drink de laatste tijd niet zoveel meer, maar op feestjes of een verjaardag drink ik altijd wel een wijntje. Toevallig gisteren wel wat drankjes op, maar ga sowieso tussen eisprong en nod niets drinken. Heb de komende twee maanden toevallig genoeg iedere week wel een verjaardag of feestje (of twee) dus dat wordt wel een dingetje, maargoed, ik ga de 'ik zit aan een antibioticakuur' smoes pas gebruiken mocht het echt raak zijn, dus tot die tijd wordt het improviseren haha..

Ben ook wel benieuwd hoe de rest daar over denkt!
Ohja, nog geen positieve test trouwens, vanavond weer een poging!
Vorige week heb ik mijn Mirena laten verwijderen :-D

Ik hoop dat mijn cyclus snel weer normaal op gang komt. Na het verwijderen verloor ik elke dag steeds een klein beetje bruin bloed. Ook had ik de eerste dagen na het verwijderen wat pijn in mn onderrug en buik. Vandaag ben ik wat meer bloed verloren en voelt het alsof ik heel licht ongesteld ben, ik hoop dat dit ook zo is en niet dat de bloeding nog door het verwijderen komt.

Mijn omgeving is niet op de hoogte van onze kinderwens. Sinds mijn spiraal er uit is ben ik aan het minderen met alcohol. Ik wil zodra er mogelijk kans is op een zwangerschap gelijk helemaal stoppen met drinken.

• Welk voorbehoedsmiddel gebruikten jullie?
  • Is jullie omgeving op de hoogte van jullie kinderwens?
  • En hoe doen jullie het met het drinken van alcohol?

Hoi dames,

Mijn man (28) en ik (26) zijn ook bezig met het grote avontuur om voor de eerste keer papa en mama te worden.

Op 26 mei heb ik na 3 jaar mijn mirena laten verwijderen. In die drie jaar ben ik nooit ongesteld geweest. Daarvoor heb ik altijd de pil geslikt en werd ik maar 3 dagen ongesteld..

Na het lezen van jullie verhalen word ik nog enthousiaster! Ik ben in ieder geval begonnen met het slikken van foliumzuur, maar wil er nog niet zo intensief mee bezig zijn omdat het pas de eerste ronde is. Een beetje bang voor te krampachtig zwanger willen worden 😂

Zijn er hier (toekomstige) mama's met tips? Dan wil ik hier natuurlijk alles van horen!

Liefs
@Dana-100 Haha nee dat klinkt niet meer als een innestelingsbloeding idd..! Het hangt idd van de lengte van je cyclus af op welke dag je je ei hebt. Je kunt vanaf de eerste menstruatie dag 14 dagen terugrekenen en dan heb je altijd je ei. Ik heb een cyclus van 30 dagen dus 30-14=16 ik heb dan dus mijn ei op 16e dag. Dit klopt altijd en kun je altijd zo uitrekenen voor iedere cyclus. 22-14=8 dus vandaar dag 8 je ei! Waarom het dan soms dag 14 is komt miss gewoon door onregelmatige cyclus!?

Ik wil ook niet te spastisch doen met alcohol, maar merk dat ik na ei en nod er wel rekening mee hou. Na mijn menstruatie en voor ei let ik er weer helemaal niet op, maar drink sowieso niet zoveel!

@ welkom MissHuijting!
Welkom MissHuijting en Elsie24!

Tusen eisprong en nod hou ik wel rekening met voeding en alcohol, dan drink ik in ieder geval niet. Voor mijn eisprong drink ik wel gewoon af en toe een wijntje en geniet ik nog van alle lekkere dingen die straks (hopelijk) niet meer mogen.

Ik heb alsvast een leuk boekje gevonden, een soort handboek voor opa's en oma's, die ik aan onze ouders ga geven mocht ik zwanger zijn. Ik heb ze nog niet gekocht, want ik ben dan weer bijgelovig in dat het dan niet meer lukt om zwanger te worden.

Hebben jullie al een idee hoe jullie het aan de opa's/oma's gaan vertellen?
@Uiltje, nee eigenlijk zijn we daar nog niet zo mee bezig over hoe we het gaan vertellen. Denk steeds eerst maar eens echt zwanger mogen raken...! Maar natuurlijk wel leuk om al over na te kunnen denken.

Ik had eergister vast een ovulatie test gedaan maar niets en vandaag op dag 15 ineens een kei donkere streep. Net meteen maar even gebruik van gemaakt en gisterochtend hadden we ook gevreeen. Dacht dat ik misschien al wel te laat ben nu? Nou ja. We zullen zien. Ik zal morgen eens testen of het nog steeds een knaller is of dat het streepje alweer is afgenomen. Jammer dat ik gister niet getest heb weet dus niet of het streepje er gister ook al was.

Hoe is het verder met iedereen?

@JackieM al positieve test ontdekt?
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier. Voor mij zelfs de eerste keer dat ik reageer in een forum. Vanaf november ben ik gestopt met de pil, tot nu toe een cyclus van 41,67 en 71 gehad. Ben sinds vorige week gestart met ovulatietesten. Eergisteren heb ik een ovulatietest gedaan en werden de 2 streepjes bijna even donker en vandaag niet meer.. ovulatie op dag 17? Ik vind het vroeg na zo'n lange cyclussen. Zou het toch kunnen?...
Welkom Mikas! Geen idee of het kan. Misschien heb je nu weer een kortere cyclus?

@farelly. Het lijkt mij juist fijn om er niet zo veel mee bezig te zijn! Al moet ik zeggen dat het nu veel minder is als vorige maand, toen was ik nog heel erg in de veronderstelling dat het gelijk raak zou zijn. Nu hou ik er meer rekening mee dat het best nog wel een tijdje kan duren.
@Mikas9285 ik denk wel dat dat zou kunnen omdat he cyclus dus nog onregelmatig is.

Als de test echt donker streepje aangeeft, minstens zo donker als de teststreep heb je echt gewoon het Lh hormoon in je urine.

@Uiltje0789 dat merk ik ook wel. De eerste keer denk je het meer en nu ook het gevoel dat zal allemaal wel tijd nodig hebben!
Welkom nieuwe meiden, leuk dat jullie meeschrijven :)!

Esli, ik heb 10 jaar de pil (typte hier per ongeluk pik en moest daar zelf nogal om lachten in deze context :$) gebruikt en van januari tot mei condooms. Vrienden van ons weten wel dat we de wens hebben, naar niet dat we er nu mee begonnen zijn zegmaar.. Ik drink wel een drankje tussen menstruatie en ovulatie (als die ooooooit komt) maar drink sowieso niet veel. Toevallig staan er de komende weken iedere week meerdere feestjes/bruiloften e.d. gepland dus dat wordt wel lastig..

Ik denk dat je mooi op tijd bent hoor Farelly! Ze zeggen dat een eisprong tussen de 24 en 48 plaats vindt na het begin van de LH piek!

Ovulatie op dag 17 moet kunnen Mika! Juist omdat je zo onregelmatig bent.

Toen we net besloten hadden ervoor te gaan, was ik er wel veel mee bezig.. Nu we een paar weekjes verder zijn en ik nu op dag 22 nog geen spoor van een ovulatie merk, heb ik mezelf er op ingesteld dat het nog wel eens lang kan gaan duren. Geeft wel een soort rust nu, maar misschien is dat zo wel weer heel anders als ik m'n ei gevonden heb!
Ik ben benieuwd! Ik zelf begin er nu echt bezig mee te zijn... aangezien mijn cyclussen zo lang zijn. Dan ga ik van alles opzoeken op internet.... moet ik niet doen natuurlijk haha. 2 maanden geleden dacht ik dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn... had bepaalde symptomen... maar helaas het was niet ziet zo. Omdat ik er TE veel mee bezig was begin ik vanalles te voelen..
een kennis is zwanger van de 2de en beiden in 1x raak... toen begon ik me wat zorgen te maken... maar ieder lichaam is anders en daar probeer ik me bij neer te leggen.

Vrienden weten niet dat we bezig zijn, dat hou ik ook nog even voor me. Qua drinken betreft ben ik gewoon blijven drinken af en toe.. Ik wou er niet teveel mee bezig zijn en gewoon door blijven gaan met wat ik deed. Vanaf deze laatste cyclus ben ik gestopt met drinken. Ik eet wel gewoon alles nog.

Ik zelf ben al namen aan het zoeken en plaatjes aan het bekijken op pinterest van babykamers :-P beetje inspiratie opdoen. Succes iedereen!
@JackyM Haha, dat is idd een grappig woordspeling in deze 😂

@Mikas9285 inderdaad moeten we ons realiseren dat ieder lichaam anders is en we ons niet kunnen en moeten vergelijken met anderen. Maar goed onbewust gebeurt ook dat, want we willen allen zo graag!

Ik had vandaag op het werk nog keer getest rond 10.00uur en toen was het streepje alweer heel licht dus vermoed dat het streepje op maandag ook al donker was maar goed niet getest. Voor de zekerheid toch maar weer even bezig geweest met vriendlief, Haha!
Ik merk ook wel aan mijn lichaam dat ik rond mijn eisprong zit. Hebben jullie dat ook?
Gek hè dat je dan van alles begint te voelen als je ermee bezig bent!

Ik denk dat ik wel een eisprong heb gehad voor ik ongesteld werd. Had toen enorm gevoelige borsten en dacht dat ik het cervixslijm ontdekt had, maar toen niet bij stil gestaan..
Je kan het er beter maar van nemen Farelly, niet geschoten is altijd mis :P

Had vanmiddag eindelijk een donkerdere streep op de sensitest ovulatietest en op die van de Etos was het helemaal duidelijk (deed de Etos test omdat ik twijfelde aan de sensitest test). Geen idee of er ook een sprongetje aan komt, maar we doen voor de zekerheid maar alsof het wel zo is haha
@JackyM yes! Wat fijn dat je een donkerder streep hebt ontdekt! Inderdaad sowieso doen alsof, maar ik denk dat die streep niet voor niets donker is natuurlijk! Maar zoals je zelf zegt niet geschoten altijd mis 😁 Ik zou het nu wel goed in de gaten houden zodat je ontdekt of die donkerder wordt of wanneer die weer minder wordt. Dus miss wel 2x nog testen morgen.
Spannend en fijn ook!
Wat leuk dat iedereen zo'n beetje rond dezelfde fase van de cyclus zit.

Ik heb echt geen idee, omdat ik met mijn spiraaltje nooit ongesteld werd. Ik wilde de eerste maand gebruiken om even rustig mijn cyclus te ontdekken, voordat ik mijzelf gek maak met ovulatietesten etc.

Maar ik merk dat ik toch al verder aan het kijken ben. Ik ben benieuwd of jullie voorkeur hebben voor een merk wat betreft ovulatietesten?

@JackyM wat fijn van die donkere streep!!
Ik las eerder dat jullie voelen wanneer jullie ovulatie is. Wat merken jullie dan voor symptomen?

Ik merk er helemaal niks van. Ik heb nog geen ovulatie test gebruikt, ik gebruik alleen een app. Volgens de app zou ik morgen mijn eisprong moeten hebben. Ik hou zelf een beetje een marge aan van een aantal dagen, dan zit ik voor mijn idee altijd wel goed.

Een vriendin van mij begon over het kijken naar je cervix slijm. Iemand daar ervaring mee?
@MissHuijting, ik gebruik de sensitest dipsticks. Gemakkelijk en goedkoop. Bestel ik online. Heb ook wel eens tegelijkertijd die vd Action geprobeerd en kwam bij mij net zo'n duidelijke streep op. Ik snap dat je toch benieuwd wordt 😀

@Uiltje0789 Ik merk idd dat ik dan van dat doorzichtige, sticky slijm heb, niet altijd evenveel maar daarnaast ook een gevoelige buik opgezet en steekjes. Maar de meest duidelijke (vind hem zelf best apart!) dat is dat ik merk dat mn vagina/schaamlippen opgezet/dikker zijn. De eerste keer dacht ik huh?!! Maar was nu weer duidelijk aanwezig. Grappig he.

Mn menstruatie zou deze ronde rond de 20e moeten komen. Wanneer verwachten jullie hem allemaal? (of juist niet natuurlijk!)
Ik dacht ook "ik laat het los en we zien wel" Maar nu m'n spiraal er echt uit is merk ik wel dat ik er onbewust toch steeds meer mee bezig ben.
Mijn man en ik hebben samen afgesproken dat we niet aan anderen vertellen dat we met kinderen bezig zijn. Dit omdat we het privé vinden en niet steeds zin hebben in vragen ook als het niet zou lukken..
Ik merk wel dat ik meer met kinderen bezig ben dan m'n man. En dan is het ook wel jammer om het niet met vriendinnen te kunnen delen.

Toen ik mijn spiraal nog had voelde ik mijn eisprong altijd wel. Ik heb al er tijdje een app om mijn cyclus te volgen en merk dat ik tijdens de eisprong veel meer zin in seks heb.
Een ovulatie test lijkt me wel interessant.. maar eigenlijk denk ik dat het voor mij niet nodig is. Ik hoop dat m'n menstruatie straks weet snel op de rit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven