Zwanger worden!

22-05-2017 08:14 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wie zit er net als ik nog meer in de spannende fase van (voor een 1e keer) zwanger worden?
Zin om er hier over mee te kletsen?

Bring it on :)
Ik heb nu al de hele maand de dipsticks van sensi test gebruikt maar die blijven negatief (spierwit of soms heel licht). Nu een paar dagen die van de Etos gebruikt en daar heb ik twee dagen dikke strepen gehad en vandaag heel licht nog maar, dus ik denk dat mijn ovulatie een deze dagen is. Mijn NOD zou dan 23 juni zijn (ik hoop het, dat betekent dat ik in ieder geval een cyclus heb en niet weer een paar maanden niet ongesteld word :) ) Leuk, zitten we inderdaad een beetje gelijk!

Maargoed ik voel verder niets en helemaal 100% vertrouwen op ovulatietesten doe ik (nog) niet.

Ik had een week of 2 voor ik ongesteld werd heel gevoelige borsten, dat had ik verder nog nooit gehad (en nu voel ik dat trouwens ook niet), waarvan ik achteraf wel dacht; hè misschien is dit wel m'n eisprong.. Maar misschien kwam toen ook alles pas op gang haha pff vrouwenlichamen @(

Welkom Elsie, gezellig! Als je gewoon een regelmatige cyclus hebt en je je eisprong voelt zou ik het lekker nog niet doen, dat houdt het wel wat luchtiger denk ik!
anoniem_347245 wijzigde dit bericht op 09-06-2017 17:36
1.25% gewijzigd
Mijn nod zou de 26e moeten zijn.
Vandaag toch maar een ovulatie test gehaald, was bij kruidvat voor wat anders en was toch wel heel nieuwsgierig. Appje wat ik gebruik zegt dat ik morgen mijn eisprong heb, en de test was een heel licht streepje. Morgen nog een keer testen maar dan wijkt het volgens mij toch een beetje af?
@Uiltje0789 ik weet niet of je cyclus constant is en hoe lang? Als je de 26e nod zou hebben dan zou toch ongeveer 26-14 = 12 juni je ei ongeveer moeten zijn?
Dus dat je inderdaad rond deze dagen positief zou 'moeten' gaan testen. Zodra de ovulatie test net zo donker of donkerder als teststreepje is ben je op je lh piek en dan 24 tot 48 uur erna je ei. Maar een appje kan natuurlijk afwijken. Een test is stukken betrouwbaarder natuurlijk!
Tot nu toe was mijn cuclus beide keren 29 dagen, 2 keer een cyclus gehad sinds ik met de pil gestopt ben.
Vandaag nog steeds een licht streepje, wel wat donkerder als gisteren.
Hoi Meiden en nieuwe meiden,

Ik moest even stukje terug gaan lezen want vorige week zo'n drukke week op mijn werk gehad dat ik geen tijd had om op het forum te kijken. Bij mij niet veel nieuws, ongesteld geweest en vrijdag was het (gelukkig) weer weg. Nu op naar mijn vruchtbare dagen. Mijn volgende nod is rond 4-7 wat onze trouwdatum ook is dus hoop dat dat misschien een beetje geluk brengt :heart:

Dana-100 we gaan inderdaad bijna gelijk op haha gezellig !
Wanneer heb jij je nod?
Ik drink al 6 jaar geen alcohol dus voor mij is het niets anders, het is ook makkelijk voor vrienden die hebben dan ook niets door haha.

Uiltje0789 ik heb ook al ideeën hoe wij het de opa's/oma's kunnen gaan vertellen. Ik ben zelf gek op boeken en mijn moeder ook dus wilde ik graag het boekje van Nijntje opa en oma pluis gaan geven aan mijn ouders als het allemaal lukt ! Maar realistisch gezien weet ik dat mijn ouders al vanaf dag 1 door zullen hebben als ik zwanger ben haha.
Heb je nog een donkere test gehad afgelopen dagen?
Wat zou dat leuk zijn LelieLotus op je trouwdag een positieve test!

Gister helemaal geen streepje op de test, en vandaag ineens heel donker, dus toch wel blij dat ik die testen gehaald heb. De app zit er dus ver naast, die zei dat zaterdag mijn eisprong geweest is.
@Uitje0789 yes, een donker streepje! Inderdaad fijn, anders zou je er misschien toch vaker dan gewenst naast zitten.

@Lelielotus ja dat zou toch eigenlijk geluk moeten brengen en een mooie kroon op de liefde zijn 😀 Wie weet!
Hoe gaat het met iedereen? Ik ben nieuwsgierig of er ergens nog iets 'nieuws' te melden valt, of allemaal nog druk bezig 😂
Hoi iedereen!
Hier nog wat nieuws... Ik zit nu op dag 26 van mijn cyclus en ben bezig met ovulatie testen. Ik dacht dat ik laatst positief had getest op dag 17 maar blijkbaar was dat niet zo... ik heb vanavond een overduidelijke donkere streep😃 de streep is nog donkerder dan het controlestreepje, terwijl gister avond nog een heel licht streepje was. Kan dat toch ineens zo snel gaan?? Aangezien ik een heel onregelmatige cyclus heb ben zou het best eens kunnen kloppen... ben erg opgelucht nu! Hoe gaat het met de rest?
Hoi dames,

Hier ook nog geen nieuws. Aangezien ik tijdens mijn spiraal nooit een menstruatie heb gehad (3 jaar lang) heb ik dus ook geen idee hoe mijn cyclus verloopt.

Inmiddels is mijn spiraal drie weken geleden verwijderd en ben ik nog steeds niet ongesteld geweest. Ik denk dat ik nog even geduld moet hebben. Zijn er andere manieren dan temperaturen om je cyclus te "ontdekken" die jullie aanraden?
Fijn Mikas dat de test positief was!

Mijn spiraal is er nu 2 weken uit. Maandag was mijn laatste dag menstruatie/ doorbraakbloeding.

Ik hoop dat de doorbraakbloeding daadwerkelijk een menstruatie was en dat mijn cyclus weer goed op gang is.
Heb van de week een ovulatie test bij de Etos gehaald. Ik ben stiekem toch wel nieuwsgierig. Even controleren of m'n cyclus daadwerkelijk op gang komt..
Merk wel dat ik er meer mee bezig ben dan m'n man. is dat bij jullie ook zo?
MissHuijting schreef:
15-06-2017 09:16
Zijn er andere manieren dan temperaturen om je cyclus te "ontdekken" die jullie aanraden?
Onderstaand kwam ik tegen;

https://www.mamaenzo.nl/zwanger-worden/ ... tiemethode
@Mikas9285 Inderdaad fijn een donker streepje! Ja dat kan zeker zo snel gaan. Zo snel is ie ook weer weg. Zou je ieder uur testen zie je hem donkerder of na piek vast lichter worden, maar gaat snel. Deze keer had ik woe avond donkere streep en volgende ochtend al veel lichter.

@MissHuijting inderdaad afwachten kan zomaar even duren of er straks ineens zijn.
Andere methoden weet ik zo niet, soms kun je het bv aan je afscheiding zien, maar ik kan daar nooit heel veel mee. Daarom ovulatietest dan weet je het best goed. En hopen dat je straks een beetje regelmaat hebt.

@Elslie voor jou ook nog ff afwachten wat je cyclus doet! Ik ben er ook wel meer mee bezig dan mn vriend. Hij vindt het wel super leuk wanneer we het er over hebben en rondom eisprong bewust van het moment. Maar nu zit ik een week voor mn nod en ben ik er veel meer mee bezig, komt ook omdat wij steeds denken voel ik iets? Hij is nuchterder en zal als ik zwanger zou zijn dat wel veel meer hebben omdat het dan echt zo is denk ik!

Fijne avond allemaal!
@farelly Hier geen nieuws. Eisprong is geweest en nu wachten tot de 26e.
Jouw nod was als eerste van ons weer toch?

@Elsie24 mijn man is er ook wel mee bezig. Hij praat er wel minder over als ik, maar ik merk aan wat hij dan wel zegt dat hij wel het een en ander opgezocht heeft op google. Dat is wel heel fijn vind ik.
Hey! Weer een leuk topic! ^.^
Wij zijn ook bezig voor een eerste!

Volgende maand is het een jaar geleden dat we de protectie aan de kant hebben gegooid, maar sinds 2 maand zijn we pas gericht bezig, ook met ovulatietesten enzo... :)

Mijn NOD is de 20ste, dus nog even geduld... Heb hoop deze ronde! Wat gespannen borsten, rommelende buik, diarree, misselijk met vlagen...
Nou hopen dat ik niet gewoon ziek word! 😂
Al heb ik er geen mindere trek van, zit al de hele dag de kast leeg te eten, niet goed, maar heb even een tv hangdag, dus sta het vandaag toe! :)
De chocolade is op... De kaasstengels zijn op... Achja 😂

Goede hoop deze ronde... We zullen zien! Alle anderen ook succes gewenst in dit hele process! :) En natuurlijk veel plezier!
@Lelielotus; Nou 4 juni was ik ongesteld geworden met twee keer een cyclus van 22 dagen. Volgens die regel zou ik dan mijn nod de 25e hebben, maar kan dus ook iets daarna zijn. Vorige keer had ik een positieve test op dag 14 geloof ik. Vandaag dag 13 en negatieve test, hopelijk morgen meer geluk. Hopelijk heb ik het ei nog niet gemist... op een of andere manier merk ik dat ik nu in ronde 2 iets minder ermee bezig ben ook ofzo?

Spannend bij jullie dames, en fijn ook van de positieve ovulatietesten!!!
@farelly en @uitje beide nog een weekje, spannend. Wel leuk om er achter te komen als je man op google van alles opzoekt.

@nathalie de 20ste.. spannend..

@dana is je cyclus regelmatig? Als het de vorige keer op dag 13 was, zou ik er nu ook gewoon voor gaan ;-)
@Eslie24: Heb twee keer een cyclus van 22 dagen gehad, de maand daarvoor had ik pillen genomen om menstruatie uit te stellen in verband met vakantie. Daarvoor heb ik het niet heel precies bijgehouden, maar was het altijd rond de 26-28 dagen geloof ik... Vandaag op dag 14 ovulatietest gedaan en heel licht streepje. Hopelijk snel een donkere, was al bijna bang dat ik te laat was :nut:
Manlief wil het al veel langer dan ik, maar probeert er niet al te veel mee bezig te zijn om 'teleurstelling' te voorkomen. Je weet het nooit, het kan soms zomaar een halfjaar of zelfs een jaar duren! Wel heel leuk om er zo met zijn tweetjes mee bezig te zijn, vind je niet? Het heeft iets mysterieus hihi. Ovulatietesten zijn inderdaad echt fijn he, geven je gewoon zo veel meer zekerheid. Dan weet je in ieder geval dat het niet daaraan kan liggen.

@Nathalie114: Yeeeh nog 3 daagjes, spannend hoor! Als het raak is heb je de primeur :yes: Wij bespreken het dus ook niet. Is ergens wel jammer, maar anders krijg je inderdaad dat gevraag. En daar hebben we al 'last' van, omdat we al meerdere jaren getrouwd zijn. Tot nu toe wel bewust geen kinderen gelukkig, maar ik snap die mensen niet. Je kan mensen bij wie het niet lukt echt kwetsen daarmee. Ik vind het ook wel gek om het niet te kunnen delen met familie of vriendinnen, maar daarom is het ook wel heel fijn om lekker anoniem in dit forum te zitten met dames in hetzelfde schuitje! Eerste ronde was ik er ook heel panisch mee bezig en nu denk ik joh, ook prima als het niet super snel raak is. Het is niet dat ik 38 ben en het 'nu of nooit' is...

@Uiltje0789: Zelf heb ik meer 'last' van ovulatie dan van menstruatie. Ik voel dan soort van druk en soms zelfs pijn in mijn onderbuik. Ook heb ik dan inderdaad meer slijm, of soms inderdaad heel duidelijk cervixslijm. Soms kan je echt een stuk weghalen en lijkt dan op semi-doorzichtig snot/eiwit (I know klinkt heel erg ranzig, maar ik kan het niet anders uitleggen... en het is voor het 'goede doel' haha). Ook voelt het down-under wat 'natter' aan, beetje te vergelekijn met als je nat wordt als je opgewonden bent maar dan in mindere mate (gelukkig! :P ) en als je na het plassen afveegt kan je ook op het toiletpapier wat doorzichtig 'slijm' zien. Dit staat er allemaal een beetje ranzig, maar dit is wat ik ervaar sorry haha. Ook zijn mijn borsten net iets harder en merk ook dat ik meer zin heb, als dat laatste echt zo is dan is het een heel slim trucje van de natuur haha. Herken je misschien een of meerdere dingen?

@Lelielotus; Ik was dus twee weken geleden ongesteld geworden! Volgende NOD is dat ergens tussen 25 juni en 1 juli ongeveer, dus als ik inderdaad nog positieve ovulatietest krijg kan ik dan ergens gaan testen. Dan ben ik op vakantie, dus dat zou het wel compleet maken haha. Beetje wanneer jij hem ook hebt dus! Handig dat je al jaren geen alcohol meer drinkt. Ik ga vanavond een drankje doen, maar heb wel besloten om gewoon te drinken... Wordt wat met mij als ik echt zwanger ben haha.

En alle dames met donkere ovulatietesten, succes!!! Hopelijk zijn jullie snel mama-to-be's :heart:
@Uilte ja klopt, mijn nod zou eigenlijk woe op zijn vroegste di zijn, maar ik had vanmorgen krampen en net bruin bloedverlies. Schrok me rot eigenlijk! Ik dacht Huh dat is nu nog niet de bedoeling.. ik ben lekker weekendje op Texel en na stukkie fietsen en neerploffen bij een strandtent zag ik het. Heb ook echt flinke krampen echte ongi krampen. Dus ben benieuwd hoe het doorzet, maar dan ben ik wel echt te vroeg deze maand 🤔 Kunnen we wel sneller door naar de volgende ronde 😊

@Nathalie114 wat spannend..! Die symptomen klinken zouden zomer kunnen betekenen dat...! Ik heb eigenlijk dus ook mn nod pas volgende week woe of di, maar denk het nu te hebben :(

@Dana-100 zou zeker lekker zijn tijdens vakantie 🎉 ik duim voor je!!

Ook voor alle andere dames go go girls!
Hey allemaal! Ja inderdaad heel spannend! ^.^

Gisteravond weer tante geworden, net op bezoek geweest... *smelt* :loveys:
Heerlijk klein poppetje! Krijg dan toch wel kriebels hoor!
Weer even alles bijgelezen. Drukke week gehad... Wat spannend allemaal. Ik blijf duimen voor iedereen!
Ik zelf zit nu 4 dagen na een positieve ovulatie test(dag 26) en heb zeer gevoelige tepels.. heb ik eigenlijk nooit.. zal wel met de eisprong te maken hebben. Voor mij is het dus nog ongeveer 2 weekjes wachten..

@natahlie114: Van harte Gefeliciteerd! Heerlijk he zo'n kleintje vasthouden.

@eslie24: Ik zelf ben er ook meer mee bezig dan mijn vriend. Maar hij heeft het er wel steeds vaker over. Hoe leuk het wel niet zou zijn als een kleintje door de tuin zou rennen en laatst waren we aan het fietsen en was een baby geboren met de naam Lynn.. Wat een leuke naam zei die.. moeten we onthouden! Grappig dat hij er ook wel mee bezig is. Ik vind het erg leuk om met hem er over te praten.
Eergister een ovulatie test gedaan, wanneer ik heel goed keek zag ik heel licht een streepje. Gister aan het eind van de middag weer een ovulatie test gedaan. Die was positief. Het test streepje was net iets lichter dan de controle streep daarom vanmorgen weer getest en nu wassie negatief. Dus geen streepje.

Betekent dit dat mijn eisprong vandaag is? Wanneer zou ik op mijn vruchtbaarst zijn?
@dana-100 Ik heb deze maand weer niks gemerkt van mijn eisprong, wel getest dus ik wist wanneer hij was maar verder voel ik er niks van. Ik merk wel dat mijn uitscheiding veranderd, maar ik heb daar verder niet zo veel aandacht aan besteed omdat ik toch met die testjes bezig was. Zal er volgende maand wel meer op gaan letten denk ik mocht ik niet zwanger zijn.

@farelly zou het niet een innestelings bloeding kunnen zijn? Is wel ruim voor je nod om nu al ongesteld te worden natuurlijk. Leuk dat je op Texel was, ik ga aankomend weekend ook naar Texel met de familie.
Mikas, ja echt geweldig! ^.^ Zulke kleine voetjes... En die nageltjes enzo... Oh! ^.^

Eslie, eigenlijk moet de streep wel echt even donker zijn, dus zou voor de zekerheid wel nog even doortesten.

Maar ook voor de zekerheid rekening houden met dat dat hem wel was! De eisprong volgt dan binnen 24-36 uur normaal. Dus ik zou zeggen, ga ervoor vanavond, kan nooit kwaad! ;)

Normaal ben je vlak voor je eisprong het vruchtbaarste (je ei leeft maar 12 uur), dus ik houd gewoon aan, direct na een positieve test aan de slag!

Ik heb nogsteeds gevoelige borsten, af en toe jeukende tepels, wat meer witte afscheiding vandaag... Rommelende buik nogsteeds... Morgen NOD, hopelijk blijft hij weg! ^.^
@Uiltje0789 Wat leuk ook naar Texel! Altijd fijn hier. Helaas vertrekken we zo weer met de boot terug! Alvast veel plezier!
Ik dacht in het begin ook ff aan een innestelingsbloeding maar is toch echt een ongi lijkt mij, omdat ik nu al dag 3 'bloedt'. Vind het zelf best vreemd zo vroeg en is ook echt nog steeds alleen maar oud bloed. Gister had ik ook meer een stuk weefsel, met slijm en daar schrok ik echt helemaal van. Heeft iemand dat wel eens gehad ook? En sorry voor de omschrijving 🙈😛

@Nathalie114 dit klinkt allemaal veelbelovend. Heel spannend! Hoop het echt voor je!

@Eslie24 op moment dat je positief test zou je op zijn vruchtbaarst moeten zijn omdat dat de dagen voor de eisprong zijn. Spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven