Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!

woensdag 7 juni 2017 om 18:28
sprokkelientje schreef: ↑07-06-2017 18:21Een relatie met iemand die liegt is niet leuk.....dat heet een luchtkasteel waar je zelf door je eigen onzekerheid heeeeeel erg graag in wil geloven. Want ieder mens heeft goede kanten...alleen willen vrouwen zoals jij koste wat kost aan deze goede kanten vasthouden zodat ze als het ware de ware foute ik van een dergelijke man overschaduwen...ik weet waar ik over praat want ik was ook ooit zo'n vrouw.
De eindstand was een vechtscheiding, ex failliet, restschuld van ons koophuis en een grote schuld van een persoonlijke lening op mijn naam (ik dank mezelf op mijn blote knietjes dat ik op huwelijkse voorwaarden ben getrouwd waardoor ik geen loonbeslag kreeg) heb echter wel alle maanden de hypotheek en alle vaste lasten betaald zolang het huis niet was verkocht want ja.....hij had geen geld en ik was toch weggegaan, daardoor was hij failliet van verdriet etc....
Enfin...liegen is net als slaan....ze beloven keer op keer dat ze het niet meer zullen doen maar zolang er geen intrinsieke motivatie is veranderd er geen ene moer en blijf jij redden, puinruimen, goedpraten, vergoeilijken, onder het kleed vegen, ja maren en hem verdedigen maar hee...als dat is wat je voor ogen hebt om gelukkig te worden met een man...go ahead.

woensdag 7 juni 2017 om 18:28
Ja doordat er steeds stukken bijkomen kan ik me voorstellen dat het misschien een raar verhaal word, ik heb in de eerste post niet alles gelijk verteld want dan zou het nogal een lange post worden...Aatje2017 schreef: ↑07-06-2017 18:20Wat een verhaal te gek voor woorden.
Er komen ook steeds nieuwe dingen bij.
Ik denk dat TO al eerder een keuze had moeten maken.
Op het moment dat je een vuilnisbak in moet duiken om te puzzelen gaat er al iets niet goed.
Ik weet niet hoelang jullie al samen zijn maar ik geloof niet dat iets is van de laatste tijd.
Trouwen kan ik je niet warm aanraden en niet alleen op basis van de schulden.
Jij vertrouwt hem niet klaar.
Dankjewel voor je reactie

woensdag 7 juni 2017 om 18:33
Ja natuurlijk wel... ik ben ontzettend boos geworden... en hij werd boos op mij omdat ik hem beschuldigde van iets wat volgens hem niet zo was...
anoniem_348364 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 17:57
5.57% gewijzigd

woensdag 7 juni 2017 om 18:36
Echt, je bent wel knettergek als je gaat trouwen met deze leugenaar. Hij verbergt zo'n beetje z'n hele leven voor jou, en jij trapt overal met open ogen in, omdat je bang bent dat hij vertrekt als hij boos wordt. Nee, echt toprelatie. Super basis om het huwelijk in te gaan. Als je tenminste een leven vol drama, ellende, schulden en wat al niet meer wilt aangaan.
woensdag 7 juni 2017 om 18:37
woensdag 7 juni 2017 om 18:39
Lieve Anna. Je hebt het dan misschien wel zo ver laten komen, en je schaamt je ervoor, en dat alles terwijl je normaal wel voor jezelf kunt opkomen, maar echt hé..... bij alles wat ik al las in de OP, en daarna, denk ik: dit zijn heel veel dingen die je eens op een rijtje moet gaan zetten, en bedenk dan eens of je zo'n relatie wilt voor de rest van je leven.
Je vertrouwt hem niet.
En met reden.
Is het een idee dat jij vanavond vertrekt, bijvoorbeeld naar je ouders of een vriendin, en daar eens alles gaat vertellen wat je nu hier hebt verteld? Zoek steun. Hij palmt je weer in en je raakt in de war. Ik weet hoe dat is, ik weet hoe het voelt, maar stap hieruit. Letterlijk en figuurlijk. Heel veel sterkte en blijf vooral hier schrijven. Laat je steunen, zoek hulp.
Je vertrouwt hem niet.
En met reden.
Is het een idee dat jij vanavond vertrekt, bijvoorbeeld naar je ouders of een vriendin, en daar eens alles gaat vertellen wat je nu hier hebt verteld? Zoek steun. Hij palmt je weer in en je raakt in de war. Ik weet hoe dat is, ik weet hoe het voelt, maar stap hieruit. Letterlijk en figuurlijk. Heel veel sterkte en blijf vooral hier schrijven. Laat je steunen, zoek hulp.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

woensdag 7 juni 2017 om 18:40
Ja, niet tegen hem natuurlijk. Je had al geschreven dat je dat had gedaan.
woensdag 7 juni 2017 om 18:41
Sorry voor mijn hardheid maar ja je bent inderdaad erg naief en je wuift het weg je zit op een roze wolk met een roze bril onderweg naar my little pony land, doe het niet! je gaat zo vreselijk in de shit komen echt waar, helaas van dichtbij gezien... Wat andere zeggen kun je vandaag nog bij iemand terecht en je verhaal doet? Je moet je niet schamen HIJ moet zich schamen om dit bij jou te doen of je aan te doen hij is niet betrouwbaar je intuitie liegt er niet om.
woensdag 7 juni 2017 om 18:52
.
.
Ik ben wel heel erg benieuwd naar jouw definitie van een "leuke relatie".
EN ja, je bent enorm naïef. dat ene woordje, "ja", kan wel eens een heel duur woordje worden.
Geef even aan waar en wanneer je trouwt, dan zal ik bezwaar komen maken. En dat echt alleen voor jouw bestwil.
Niet geschoten is altijd mis

woensdag 7 juni 2017 om 18:59
Jullie hebben gelijk... sommige reacties komen hard aan.. maar is wel de waarheid en blijkbaar nodig... heb hem net voor de voeten gegooid dat hij wel een profiel heeft gehad met de foto van zijn nichtje, hij zei weer dat het niet waar was. Ik heb voet bij stuk gehouden dat het wel zo is en dat ik niet meer op me in laat praten door hem... dat die tijd geweest is. Toen werd die stil.. en ik ben naar buiten gelopen.
Word vervolgd...
Word vervolgd...
woensdag 7 juni 2017 om 19:11
Ik hoop wel dat je alvast jouw deel van het spaargeld hebt overgeboekt?
En weet je dat je ook op foto kunt googlen? Als je nog weet welke foto het was van zijn nichtje...wie weet komt er nog een profiel naar boven.
Als buitenstaander zeg ik wegwezen en naar de politie ermee. Maar ik snap dat het voor jou nog lastig is. Je kunt ook tegen zijn broer zeggen dat jouw verloofde de foto van zijn dochter gebruikt.
En heel veel sterkte voor jou!
En weet je dat je ook op foto kunt googlen? Als je nog weet welke foto het was van zijn nichtje...wie weet komt er nog een profiel naar boven.
Als buitenstaander zeg ik wegwezen en naar de politie ermee. Maar ik snap dat het voor jou nog lastig is. Je kunt ook tegen zijn broer zeggen dat jouw verloofde de foto van zijn dochter gebruikt.
En heel veel sterkte voor jou!

woensdag 7 juni 2017 om 19:24
Je bent naar buiten gelopen? Eh, ik zou van hem eisen dat hij nu, per direct alles open en eerlijk opbiecht, wat betreft zijn accounts, apps, schulden etc. etc. En hem evt. met haren en al bij zijn bankrekening slepen. Geen openheid? Prima, dan pak ik nu mijn spullen en vertrek. Bruiloft cancelen en klaar. Je gaat trouwen en je weet niets van hem. NIETS!Anna2017 schreef: ↑07-06-2017 18:59Jullie hebben gelijk... sommige reacties komen hard aan.. maar is wel de waarheid en blijkbaar nodig... heb hem net voor de voeten gegooid dat hij wel een profiel heeft gehad met de foto van zijn nichtje, hij zei weer dat het niet waar was. Ik heb voet bij stuk gehouden dat het wel zo is en dat ik niet meer op me in laat praten door hem... dat die tijd geweest is. Toen werd die stil.. en ik ben naar buiten gelopen.
Word vervolgd...
woensdag 7 juni 2017 om 19:31
Anna laat je niet omver praten. Je vriend heeft al zo lang moeten liegen dat hij er waarschijnlijk heel goed in geworden is. Je moet een paar dingen echt direkt regelen.
1. Haal jouw deel van de gezamelijke rekeningen af, ook het geld waar zijn schulden mee zijn betaald.
2. Regel morgen direkt een andere bankrekening bij een andere bank en laat ook daar je salaris op storten.
3. Neem overal andere wachtwoorden, zorg ervoor dat je vriend niet met jouw wachtwoord op een site spullen kan bestellen op jouw naam.
4. Stuur iedereen een mailtje dat de bruiloft is uitgesteld. Grote kans dat er helemaal geen bruiloft meer is maar dat komt later wel.
5. Zorg dat je belangrijke papieren (paspoort, bankpapieren etc) bij iemand anders legt.
Jouw vriend zal helemaal met de billen bloot moeten. Laat hij zijn rekening maar opengooien en zijn mail en post zodat je kan zien hoeveel schulden er zijn. Hoe komt het dat hij schulden heeft? Gokt hij? Heeft hij andere problemen zoals drugs etc?
Als hij geen open kaart wil geven ga je direkt weg, pak je spullen en ga. Licht je ouders en vrienden in, hou het niet geheim.
Als hij 34 is en zoveel schulden en erover liegt heb je grote kans dat hij dit blijft doen.
Mocht je ooit toch met hem trouwen trouw dan op huwelijkse voorwaarden. Trouwens met iedere andere man ook.
Wat jij wilde om alles op de grote hoop te gooien is sowieso niet verstandig. Zijn huis staat op zijn naam, als jullie uit elkaar zouden gaan heeft hij een huis wat lekker voor een deel is afbetaald en jij blijft met niks achter en misschien nog wel met een grote schuld van hem. Als hij niet betaald komen ze 100% bij jou halen.
Als je met iemand samenwoont in zijn huis dan betaal je niet mee aan de hypotheek. Wel betaal je jouw deel van de rente minus de belastingaftrek. De kosten als inboedel, g/l/w, gemeentelijke lasten voor afval etc deel je ook. De verzekering van de opstal en het grote onderhoud is voor de eigenaar. Ook de woz-bijdrage aan de gemeente is voor de eigenaar.
Jij kan dan zelf sparen om als het misgaat zelf een huis te kopen of huren.
Het verhaal van zich voordoen als een meisje van 14 op internet is natuurlijk helemaal gevaarlijk. Gehackt is hij echt niet hoor. Jij kent je vriend waarschijnlijk een stuk minder dan je dacht.\
Dat hij de confrontatie uit de weg gaat door te vluchten naar Zweden zou helemaal een alarmbel moeten laten rinkelen.
Hij kan nog zo lief zijn voor je, hij sleurt je mee in een heleboel ellende.
Schaam je niet, hij zou zich moeten schamen. Praat hierover, hou het niet geheim, jij hebt niks verkeerd gedaan, alleen heel erg naif geweest.
1. Haal jouw deel van de gezamelijke rekeningen af, ook het geld waar zijn schulden mee zijn betaald.
2. Regel morgen direkt een andere bankrekening bij een andere bank en laat ook daar je salaris op storten.
3. Neem overal andere wachtwoorden, zorg ervoor dat je vriend niet met jouw wachtwoord op een site spullen kan bestellen op jouw naam.
4. Stuur iedereen een mailtje dat de bruiloft is uitgesteld. Grote kans dat er helemaal geen bruiloft meer is maar dat komt later wel.
5. Zorg dat je belangrijke papieren (paspoort, bankpapieren etc) bij iemand anders legt.
Jouw vriend zal helemaal met de billen bloot moeten. Laat hij zijn rekening maar opengooien en zijn mail en post zodat je kan zien hoeveel schulden er zijn. Hoe komt het dat hij schulden heeft? Gokt hij? Heeft hij andere problemen zoals drugs etc?
Als hij geen open kaart wil geven ga je direkt weg, pak je spullen en ga. Licht je ouders en vrienden in, hou het niet geheim.
Als hij 34 is en zoveel schulden en erover liegt heb je grote kans dat hij dit blijft doen.
Mocht je ooit toch met hem trouwen trouw dan op huwelijkse voorwaarden. Trouwens met iedere andere man ook.
Wat jij wilde om alles op de grote hoop te gooien is sowieso niet verstandig. Zijn huis staat op zijn naam, als jullie uit elkaar zouden gaan heeft hij een huis wat lekker voor een deel is afbetaald en jij blijft met niks achter en misschien nog wel met een grote schuld van hem. Als hij niet betaald komen ze 100% bij jou halen.
Als je met iemand samenwoont in zijn huis dan betaal je niet mee aan de hypotheek. Wel betaal je jouw deel van de rente minus de belastingaftrek. De kosten als inboedel, g/l/w, gemeentelijke lasten voor afval etc deel je ook. De verzekering van de opstal en het grote onderhoud is voor de eigenaar. Ook de woz-bijdrage aan de gemeente is voor de eigenaar.
Jij kan dan zelf sparen om als het misgaat zelf een huis te kopen of huren.
Het verhaal van zich voordoen als een meisje van 14 op internet is natuurlijk helemaal gevaarlijk. Gehackt is hij echt niet hoor. Jij kent je vriend waarschijnlijk een stuk minder dan je dacht.\
Dat hij de confrontatie uit de weg gaat door te vluchten naar Zweden zou helemaal een alarmbel moeten laten rinkelen.
Hij kan nog zo lief zijn voor je, hij sleurt je mee in een heleboel ellende.
Schaam je niet, hij zou zich moeten schamen. Praat hierover, hou het niet geheim, jij hebt niks verkeerd gedaan, alleen heel erg naif geweest.
veensteker wijzigde dit bericht op 07-06-2017 19:33
0.10% gewijzigd