Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:48
Het geld voor de bruiloft en de reis is er nog ja, daarom snap ik ook echt niet waarom hij liegt over schulden maar wel gaat sparen... ik heb ook duidelijk aangegeven dat rekening betalen veel belangrijker is dan sparen voor een reis.

ik heb hem ook gevraagd als het voor hem niet een vlucht is en dat is het niet zegt die.

Ik wil hem niet gelijk als pedofiel beschuldigen, ja ik ben echt naïef hè? Ik word er boos van... ik heb gezien dat hij een account op instagram heeft gehad (doet die niks meer mee) waar de foto van zijn nichtje op stond (die is net 16...) perongeluk heb ik die foto zelf verwijderd en nu twijfel ik zelfs als het echt wel zijn nichtje was... word nu echt boos op mezelf dat ik zo twijfel aan mijn eigen gedachten en zijn leugens geloof.

Ik ben afgelopen naar Londen geweest en vraag me af wat hij uitgespookt heeft het weekend... vertrouwen is weg! Ben bang om mijn eigen gevoelens toe te laten want ben bang dat ik het dan niet meer in de hand heb, bang dat de pleures uitbreekt...
De pleures..?
Met een beetje geluk loopt ie weg. Ga jij naar je ouders het hele verhaal opbiechten en hulp vragen.
De schellen vallen van je ogen, deze man is NIET oke.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
weddingpresent wijzigde dit bericht op 07-06-2017 16:58
91.75% gewijzigd
Weddingpresent schreef:
07-06-2017 16:51
Ik snap best dat je hem niet wil beschuldigen als pedofiel, maar als een volwassen man zich voordoet als een meisje van 14 en loopt te chatten met allerlei meisjes, zou ik me toch echt wel drie keer achter mijn oren krabben. En 'per ongeluk' een app downloaden kan niet. Haal al je geld van de gezamenlijke rekening, echt waar...

Nogmaals mijn vraag: wat zegt hij als jij aangeeft onder huwelijkse voorwaarden te trouwen?
Daar zullen we vanavond achter komen.. die vraag heb ik hem nog niet gesteld
Als je echt bang bent dat hij gaat flippen als hij straks thuis komt, waarom vraag je je ouders dan niet om te komen??
Daar heb je misschien nog genoeg tijd voor??

Echt hoor ik zou me het leplazerus rijden om mijn dochter te gaan helpen in zo'n geval, en dan hoor ik later wel precies hoe en wat.
Neem je dan ook lekker mee naar huis na dat gesprek..
dubbel
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:56
Mn mond meestal wel open te trekken, daarom word ik ook boos op mezelf dat ik dit zover heb laten komen....
Goed zo, je bent jezelf aan het terug vinden.
Iemand beschuldigen van pedofilie is erg heftig. Je voordoen als een meisje van 14 om te chatten met andere meiden helpt echter niet echt lekker mee voor het beeld.

Meis, open je ogen, je trouwt met een manipulatieve leugenaar met wat men op z'n minst excentrieke trekjes kan noemen. Hij is vast ook heel lief hoor en jullie relatie heeft vast veel mooie kanten. Maar bijna iedereen heeft wel iets liefs in zich en veel dingen kunnen een mooie kant hebben. Tegelijkertijd kan iemand niet goed in z'n bovenkamer zijn en kan een situatie verschrikkelijk zijn.

Als je toch nog met hem samen wilt blijven: ophouden met dat onvoorwaardelijke vertrouwen, hij heeft bewezen het niet waard te zijn, dus laat het 'm eerst maar eens terugverdienen door openheid in alles te bieden. En niet trouwen voordat alles is geregeld.

Oh, en eens met Elske1975: boek het geld dat jij hebt ingelegd terug naar je eigen rekening. Heb je in ieder geval dat nog. Er is toch al stront aan de knikker, dus dat kan er ook nog wel bij.
anoniem_6490a102ced81 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 17:04
11.16% gewijzigd
Dus neem je maatregelen; stel jouw geld veilig en trek je eigen plan. Nogmaals, als jouw dochter dit jou dit verhaal zou vertellen, wat zou haar dan adviseren?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Huwelijk afblazen. Kerel buitensmijten.

Eerst maar es orde op zaken qua financiën en internet-gedoe.
En vooral: Eerlijkheid!

Je trouwt toch niet met een man die allerlei zaken voor jou verzwijgt?
En zich op internet voordoet als een 14-jarige?

(Tenzij je over 6 maand een topic wil openen "Help, ik wil scheiden van mijn liegende en bedriegende vent, maar ik draai op voor de helft van zijn schulden".)
Sprookjesbos schreef:
07-06-2017 17:00
Iemand beschuldigen van pedofilie is erg heftig. Je voordoen als een meisje van 14 om te chatten met andere meiden helpt echter niet echt lekker mee voor het beeld.
Met welke andere intentie zou je je in godsnaam voordoen als 14jarige en chatten met 14jarigen?
guppekop schreef:
07-06-2017 15:54
oei, da`s wel link. Ik zou om eerlijk te zijn zeker niet gaan trouwen zolang hij zijn zaken niet op orde heeft. Ik zou zelfs de relatie verbreken, dit is voor mij echt een no-go. nog los van het feit dat hij erover liegt
Dit zou ik beslist ook niet willen. Ik wil ook niet in een situatie terechtkomen dat ik een relatie krijg met een vrouw die de zaken financieel niet op orde heeft, en er net zo'n janboel van maakt als de vriend van Anna. Ik wil niet meegezogen worden in die ellende.
World of Warcraft: Legion
Weddingpresent schreef:
07-06-2017 17:03
Met welke andere intentie zou je je in godsnaam voordoen als 14jarige en chatten met 14jarigen?

Mijn eerste gedachte was ook pedofilie, maar weet ik veel wat voor eventuele andere verhalen er nog achter kunnen zitten. Ik was er niet bij en alleen omdat ik blijkbaar gelijk denk aan het slechtste, hoeft dat nog niet te betekenen dat de verloofde van TO ook daadwerkelijk een pedofiel is (al werkt de geschetste situatie, zoals ik al zei, niet echt in zijn voordeel).
anoniem_6490a102ced81 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 17:11
2.40% gewijzigd
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:56
Als ik mijn eigen verhaal lees kom ik over als een meisje die over haar heen laat lopen, wat normaal gesproken absoluut niet zo is. Ik sta sterk in Mn schoenen en durf Mn mond meestal wel open te trekken, daarom word ik ook boos op mezelf dat ik dit zover heb laten komen....
Niet boos worden op jezelf. Ook niet op hem, dat is verspilde energie. Wel nu een einde aan je relatie maken en niet trouwen. Stel ook je eigen geld zeker.
elske1975 schreef:
07-06-2017 17:10
Niet boos worden op jezelf. Ook niet op hem, dat is verspilde energie. Wel nu een einde aan je relatie maken en niet trouwen. Stel ook je eigen geld zeker.
Dat zou ik als allereerste doen, nog voor dat je het gesprek met hem aangaat.
rafs schreef:
07-06-2017 17:16
Dat zou ik als allereerste doen, nog voor dat je het gesprek met hem aangaat.
+1 Ik zou inderdaad nu meteen mijn aandeel in het spaargeld overmaken naar mijn eigen rekening. Ik zou ook even checken wat jullie gezamenlijk hebben aan rekeningen/credit cards en dat allemaal opzeggen. Ik zou ook paspoort, belangrijke papieren bij elkaar zoeken en op een veilige plek leggen. Hebben jullie gezamenlijke internetaccounts of e-mailadressen? Opzeggen! Kent hij jouw wachtwoorden? Veranderen!

Heb je trouwens ander onderdak? Jullie wonen samen in zijn koophuis. Als jij de relatie verbreekt gaat hij natuurlijk niet weg.
Zoveel lijken in de kast en jij gaat hem vragen wat hij ervan vindt om onder huwelijkse voorwaarden te trouwen?

Wow.
Ik zou zelfs het gesprek niet meer aangaan.
Geen zin in de zoveelste leugens en halve waarheden.

Het is de zoveelste rappel of deurwaardersbrief die je ziet.
Genoeg gelogen dus.

Eigen geld veilig stellen, huwelijk cancellen en de brief onder zijn neus duwen.
En melden dat jullie huwelijk is gecancelled en dat jij zo snel mogelijk verhuisd (als het blijkbaar zijn huis is).

Hij lost zijn eigen shit maar zelf op.
Anna... :hug:
Ik blijf hopen op een goede afloop :smooch: Voor Anna is dit erg verdrietig, je ziet zomaar je toekomst in duigen vallen.
Pluisi schreef:
07-06-2017 17:25
Ik blijf hopen op een goede afloop :smooch: Voor Anna is dit erg verdrietig, je ziet zomaar je toekomst in duigen vallen.
Liever dat het nu bovenkomt dan over een half jaar.
Ander en eerlijker.

Weet iemand nog een kanaal zijn om deze kerel in te werpen?
Ik pas. Deze verhaallijn wordt me te gek.
elske1975 schreef:
07-06-2017 17:21
+1 Ik zou inderdaad nu meteen mijn aandeel in het spaargeld overmaken naar mijn eigen rekening. Ik zou ook even checken wat jullie gezamenlijk hebben aan rekeningen/credit cards en dat allemaal opzeggen. Ik zou ook paspoort, belangrijke papieren bij elkaar zoeken en op een veilige plek leggen. Hebben jullie gezamenlijke internetaccounts of e-mailadressen? Opzeggen! Kent hij jouw wachtwoorden? Veranderen!

Heb je trouwens ander onderdak? Jullie wonen samen in zijn koophuis. Als jij de relatie verbreekt gaat hij natuurlijk niet weg.
Ja huis staat op zijn naam dus dan zal ik wat anders moeten zoeken... nog ongeveer 3 kwartier dan komt hij thuis en ben best zenuwachtig, de aardappelen staan al klaar om te koken maar daar heb ik echt geen zin meer in nu Pff
Ik hoop maar dat dit hele verhaal niet waar is.

Als het wél waar is : RUN ANNA RUN!!

Je zou de eerste niet zijn die door een huwelijk in ernstige financiele problemen raakt.... met levenslange gevolgen.
Over een week of twee kom je thuis, is je hele huis leeg, want de deurwaarder is langsgeweest en jij wist van nix, want je vriend verscheurt alle belangrijke post blijkbaar. Zulke dingen gebeuren hoor.
Bedankt voor jullie reacties, het helpt wel iets om me wakker te schudden
Goh, het escaleert wel heel rap allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven