Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
donderdag 8 juni 2017 om 14:39
Anna,
Eerste regel! Goed zo! Volhouden nu!!
Tweede regel: HV is sowieso verstandig. Niet voor niets dat het 'de standaard' gaat worden. Aan jou nu de beslissing om, als je nog gaat trouwen, te bepalen hoe je de HV gaat bepalen. Zijn vele mogelijkheden in, laat je voorlichten dan door een notaris.
Verder: of je nog moet/wil trouwen kunnen wij niet voor je bepalen. Uitstellen is ook altijd nog een optie.
Achterstand op de hypotheek? Laat je vriend een BKR uitdraai aanvragen. Kan hier: https://www.bkr.nl/consumenten/opvragen ... bkr-basis/
Een aangemelde HY melding in dit overzicht = gemelde achterstand op de hypotheek. En die wil jij niet (ook) achter je naam hebben. Kan je bijna geen kant meer op....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

donderdag 8 juni 2017 om 14:52
De rest van de leugens ontdek je na jullie huwelijk.Anna2017 schreef: ↑08-06-2017 14:30Hoi allemaal,
Hier even een korte reactie van mij( moet zo naar mijn werk) ik heb nu niet de tijd om persoonlijk op elk bericht te reageren, maar heb wel alles gelezen, bedankt iedereen!
Gisteravond is uiteindelijk wel de bom ontploft, ik ben ontzettend kwaad geworden..
ik heb zijn hele bankrekening mogen bekijken, kwam er ook achter dat een abbo op een blad die hij heeft duurder was dan die zei, steeds dat soort leugentjes.
Hij heeft vanochtend achter twee achterstallige betalingen gebeld, deels klopte het wat hij zei, de berekening van 1000 euro klopt niet ( ik zat ernaast en kon alles horen) het was nog 400. Maar dat maakt het allemaal niet minder erg.
Ik heb gezegd dat we alles bijlangs gaan, inkomen uitgaven etc en dat ik daar vanaf nu zicht op heb. Eerst wou die het niet maar uiteindelijk heeft die ermee ingestemd.
Verder kwamen er nog een aantal leugens aanbod... zelfs van twee jaar terug. Ik wil dat hij hier hulp voor gaat zoeken.
Trouwen onder huwelijkse voorwaarden vind hij goed. Maar ik heb duidelijk gezegd nog een leugen en de trouwerij gaat niet door en ik ben echt weg...
het Kik verhaal blijft hij volhouden dag het voor het spel is, nu heb ik een programma gevonden waar je alles terug kunt halen vanaf de iPhone, heel erg dat zoiets moet maar dat ga ik we doen... en als hij dat weigert is het voor mij duidelijk genoeg.
Ik moet nu vier dagen werken en daarna heb ik een week vrij en kan ik alles even goed op een rij zetten, ook voor mezelf.
Andere vragen van mensen hier kom ik nog op terug!
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties, het heeft mijn ogen geopend.
Lees je eigen tekst eens terug? Waarom zou je met deze onvolwassen man trouwen?
Ik zeg niet dat je hem moet laten stikken, maar trouwen? Jij trekt de kar, jij wil dat hij hulp zoekt, jij wil dat hij stopt met liegen. Je kan zoveel willen maar als hij het niet doet heb je pech.
Als dit is hoe hij is verander je dat niet zo maar even. Het feit dat je nu nog bewijs gaat uitpluizen om te weten of hij de waarheid spreekt over die chat. Wat een basis voor een huwelijk.

donderdag 8 juni 2017 om 15:01
Jij hebt nu heel veel leugens ontdekt. Hij heeft enkele leugens toegegeven. Over zijn online gedrag blijft hij liegen. Hoe aantrekkelijk is een 34-jarige liegende gamer met pedofiele neigingen met schulden? Is zo'n man voor jou echt aantrekkelijk genoeg om mee te trouwen? Zou je een vriendin aanraden om met zo iemand te trouwen?
Zijn jullie nu klaar na dit ene gesprek?
Zijn jullie nu klaar na dit ene gesprek?

donderdag 8 juni 2017 om 15:01
Vind je het niet een enorme afknapper dat hij deze geheimen jullie huwelijk in mee wilde nemen.
Als jij er niet achter gekomen was had hij niks gezegd en gewoon jou in gemeenschap van goederen getrouwd en je daarmee mee de financiele ellende in getrokken.
Als dit al zo lang speelt weet je 1 ding zeker, en dat is dat je nog maar niks weet!!
Als jij er niet achter gekomen was had hij niks gezegd en gewoon jou in gemeenschap van goederen getrouwd en je daarmee mee de financiele ellende in getrokken.
Als dit al zo lang speelt weet je 1 ding zeker, en dat is dat je nog maar niks weet!!

donderdag 8 juni 2017 om 15:22
Je wordt één keer boos en je hebt je vriend alweer vergeven zo te horen.
En hem dan nog een waarschuwing geven die ongetwijfeld geen indruk op hem heeft gemaakt.
Denk je nou echt dat het nu opgelost is?
Volgens mij is dit pas het begin van de ellende.
Onbegrijpelijk dat je met zo iemand gaat trouwen.
Over een jaar kunnen we vast een topic van je verwachten over een scheiding.
En hem dan nog een waarschuwing geven die ongetwijfeld geen indruk op hem heeft gemaakt.
Denk je nou echt dat het nu opgelost is?
Volgens mij is dit pas het begin van de ellende.
Onbegrijpelijk dat je met zo iemand gaat trouwen.
Over een jaar kunnen we vast een topic van je verwachten over een scheiding.

donderdag 8 juni 2017 om 15:29
Bestaardigopzich schreef: ↑08-06-2017 14:32Ik denk dat ze helemaal niet meer weet wat ze moet doen, ouders niet thuis gisteren damn..
Maar gelukkig hebben ze geld zat naast de schulden; ik gok op een lang, romantisch weekend naar Scandinavië -waar hij altijd zo lekker tot rust komt bij problemen- maar nu met z'n tweetjes.
Hij legt uit hoe hij zelfs energiebedrijven naar zijn hand kan zetten en dat een deurwaarder NIETS mag doen wat degene die zijn schulden niet aflost niet wil. 'Geen zorgen pop, alles komt goed en vertel me nou maar eens wat je wil drinken' zegt hij ws op dit moment.
Samen keken ze naar de zon die schitterde over het water en ze zag dat alles goed was.![]()

donderdag 8 juni 2017 om 15:33
Waarom precies vind je haar slim klinken?
donderdag 8 juni 2017 om 15:46
Omdat ze dat nu eenmaal van plan waren, omdat het hoort, omdat je voor 1 dag een prinsesje wilt zijn met alle ogen op je gericht, omdat je denkt dat alles goed komt, omdat je je schaamt om het af te zeggen, omdat je niet beseft wat een ellende gaat komen met een scheiding met schulden, omdat je bang bent om "alleen" te zijn....
donderdag 8 juni 2017 om 16:28
donderdag 8 juni 2017 om 16:35
Zij schrijft dat ze haar financiën op orde heeft en ook een 'appeltje voor de dorst' op haar bankrekening heeft. Ik lees hier regelmatig op het forum dat vrouwen gevangen zitten in een relatie omdat ze zelf niks hebben, geen huis, geen baan die hun onafhankelijk maakt, geen spaargeld, niks, het blijft me dan ook verbazen dan wel fascineren hoe dat kan. Anna loopt gelukkig niet tegen deze praktische obstakels aan.
Ze gaat ook op onderzoek uit en komt achter bepaalde dingen die haar vriend willens en wetens voor haar heeft verborgen. Ze onderneemt actie. Hopelijk zet ze dit wel door en beschermt ze zichzelf

Vandaar bekruipt mij het gevoel dat het een vrouw met een goed stel werkende hersens is , alleen..... ze is verliefd, verliefd op haar vriend, verliefd op het idee van trouwen, verliefd op het plaatje van een huwelijk, verliefd op het ideale beeld wat heerst in deze maatschappij. Het is lastig om daar vanaf te stappen (gevoelsmatig). Maar dat het moeilijk is en dat ze dit niet halsoverkop doet maakt haar niet dom maar eerder overwegend (helaas niet berekend want dat verdiend hij

donderdag 8 juni 2017 om 16:35
Ik zou het trouwen maar uitstellen als ik jou was. Ik denk dat er nog heel wat lijken uit de kast gaan komen voor je, als iemand je op allerlei gebied voorliegt en de boel verdraait. Maar goed, jouw feestje, ik zou het alleen heel dom vinden, na wat je nu allemaal ontdekt. Laat hem eerst maar eens een jaar of 2-3 bewijzen dat hij echt eerlijk kan zijn en dat er geen nieuwe leugens openbaar komen. Op dat laatste kun je natuurlijk vergif op innemen dat dat wel gaat gebeuren.

donderdag 8 juni 2017 om 16:41
Als ze met hem trouwt is straks een groot deel van haar zekerheden weg. Als ik naar hun leeftijden kijk verwacht ik dat ze snel kinderen krijgen. Dan gaat zij vast minder werken (en hij misschien wel meer gamen, gokken, jonge meisjes verleiden op het net vanwege de stress van de toegenomen verantwoordelijkheden) en dan?Griet1983 schreef: ↑08-06-2017 16:35Zij schrijft dat ze haar financiën op orde heeft en ook een 'appeltje voor de dorst' op haar bankrekening heeft. Ik lees hier regelmatig op het forum dat vrouwen gevangen zitten in een relatie omdat ze zelf niks hebben, geen huis, geen baan die hun onafhankelijk maakt, geen spaargeld, niks, het blijft me dan ook verbazen dan wel fascineren hoe dat kan. Anna loopt gelukkig niet tegen deze praktische obstakels aan.
donderdag 8 juni 2017 om 16:52
Neem contact op met maatschappelijk werk, stel je huwelijk uit (zo'n huwelijkse voorwaardencontract zit volgens mij best complex in elkaar, je moet in elk geval je administratie goed op orde hebben en dat is bij jou volgens mij niet het geval). Pas als dat voor elkaar is, kan je naar de notaris (kan vaak ook niet meteen) en dat moet voor je huwelijk. Ik zou niet in de mooie woorden van zo'n leugenaar trappen. Hij heeft je al heel veel "vergeten" te zeggen, dingen mooier voorgespiegeld dan ze zijn en je keihard in je gezicht voorgelogen. Ik moet mijn vriend blind kunnen vertrouwen, TO is vooral blind door haar roze bril.
donderdag 8 juni 2017 om 16:53
Ook ik geloof niet dat dit alles is en er straks nog meer lijken uit de kast komen. Zeker als er kinderen komen en de relatie onder druk komt te staan, wordt het nog veel moeilijker. Denk dat het beste is voor Anna om haar eigen weg te kiezen en meneer de Prutser lekker zijn weg moet laten kiezen.elske1975 schreef: ↑08-06-2017 16:41Als ze met hem trouwt is straks een groot deel van haar zekerheden weg. Als ik naar hun leeftijden kijk verwacht ik dat ze snel kinderen krijgen. Dan gaat zij vast minder werken (en hij misschien wel meer gamen, gokken, jonge meisjes verleiden op het net vanwege de stress van de toegenomen verantwoordelijkheden) en dan?
Echter, dit kunnen wij wel massaal roepen maar zoals altijd is dit makkelijk om te roepen. En heel eerlijk, als ik in haar schoenen stond, zou ik dan gelijk wegwezen? Ik weet het niet... Verstandelijk absoluut wegwezen, gevoelsmatig weet ik het niet.... En toch ben ik ook geen domme vrouw...

donderdag 8 juni 2017 om 17:29
Je krijgt HV zo snel niet geregeld, zeker niet met iemand die zijn zaken niet op orde heeft. Verstandig zou dus sowieso zijn om uit te stellen, als je niet meteen wil afstellen.
En "nog een leugen en de bruiloft gaat niet door"? Moet ie maar een paar maanden moeite doen om te zorgen dat je niet achter een nieuwe leugen komt. En dan ben je getrouwd, en zit je ermee. Een scheiding is duurder dan nu een bruiloft uitstellen hoor.
Bizar. Mijn vriend en ik hebben het over samenwonen en hebben het financiële deel al op tafel gelegd, volledig open kaart. Inclusief bkr-overzichten.
Dat klinkt misschien snel, maar met de jaren wijs geworden...
En "nog een leugen en de bruiloft gaat niet door"? Moet ie maar een paar maanden moeite doen om te zorgen dat je niet achter een nieuwe leugen komt. En dan ben je getrouwd, en zit je ermee. Een scheiding is duurder dan nu een bruiloft uitstellen hoor.
Bizar. Mijn vriend en ik hebben het over samenwonen en hebben het financiële deel al op tafel gelegd, volledig open kaart. Inclusief bkr-overzichten.
Dat klinkt misschien snel, maar met de jaren wijs geworden...
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.

donderdag 8 juni 2017 om 17:38
Mis ik het sarcasme nou of zo? Dit ga je toch niet menen. Tuurlijk, problemen zijn er om opgelost te worden. Maar sommige problemen moet je gewoon niet in betrokken willen worden, als je dan toch de keuze hebt. Achtervolgd worden door de bank en door deurwaarders is daar één van, en een vriend die zich op internet klaarblijkelijk voordoet als 14-jarig meisje al helemaal.