Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Bizar verhaal.

De vraag is in hoeverre je bereid bent om je huwelijk uit/af te stellen om je eigen zekerheden veilig te stellen. Dat zegt ongeveer iedereen die hier reageert en daar ga je eigenlijk niet op in.
Als je het voorkomen van de schaamte van het uitstellen belangrijker vindt, dan heb je echt je prioriteiten niet op een rij.
Maar als je echt alsnog onder huwelijkse voorwaarden wil trouwen, zal je zeer waarschijnlijk toch moeten uitstellen want dat is niet 123 geregeld....
Pinda-Kaas schreef:
08-06-2017 18:07
dat vind ik nogal meevallen, met je 'nog een leugen en dan gaat de bruiloft niet door'
+1

Ik zie ook nog geen lampje branden.

Ik zie een vrouw die zich heel hard vastklampt aan iets wat zou kunnen zijn, maar nooit zal uitkomen.

Over een jaar staat er een topic van Anna met als titel

"De bank legt beslag op mijn huis en ik wist van niks"
Of
"Mijn man gaat vreemd en ik zag het niet aankomen"
Of
"Mijn man heeft loonbeslag, nooit geweten"
Lucylucille schreef:
08-06-2017 18:18
+1

Ik zie ook nog geen lampje branden.

Ik zie een vrouw die zich heel hard vastklampt aan iets wat zou kunnen zijn, maar nooit zal uitkomen.

Over een jaar staat er een topic van Anna met als titel

"Zwanger en de bank legt beslag op mijn huis en ik wist van niks"
Of
"Zwanger en mijn man gaat vreemd en ik zag het niet aankomen"
Of
"Zwanger en mijn man heeft loonbeslag, nooit geweten"
ik denk eerder dat het dit zal zijn
pinda-kaas wijzigde dit bericht op 08-06-2017 18:21
Reden: ..
0.57% gewijzigd
Pinda-Kaas schreef:
08-06-2017 18:20
ik denk eerder dat het dit zal zijn
Scherp.
Pieuw schreef:
08-06-2017 06:42
Pedofielen hebben vaker geen voorkeur tussen jongens of meisjes.
Ik zou het niet weten. Deze pedofielen noem ik bi-pedofielen. Ik ken ook hetero- en homopedofielen. Die vallen op kinderen van resp. andere of hetzelfde geslacht.

Ik zat vroeger op de basisschool. In de zesde klas was er een mannelijke onderwijzer. Ik merkte niets. Hij had wel meisjes op schoot, nooit jongens. Later vernam ik dat hij een pedofiel was. Maar hij viel alleen op meisjes, niet op jongetjes. Een heteropedofiel.
World of Warcraft: Legion
Bestaardigopzich schreef:
07-06-2017 20:47
Die snap ik wel! Dat wakvissen is voor een Scandinaviër -dat is hij toch neem ik aan- DE manier om rustig te worden. Helemaal zen wordt je daarvan je hebt geen idee!!
U gaat door voor de koelkast! :cheer2:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
08-06-2017 18:36
U gaat door voor de koelkast! :cheer2:
Echt? :mail: :yes: Blij mee!!! :cheers:
Zo vanaf het scherm te lezen, vind ik je veel te lief. 1x boos worden, hij had nog wat leugens, maar daar wil jij dat hij aan gaat werken (en dat geloof je?) en nu is alles weer goed?

Meisje meisje toch, je wilt hem te graag in jouw toekomst zien, maar ik denk dat dat onverstandig is. Maar nogmaals he, ik ken jullie niet persoonlijk en lees alleen wat je hier schrijft. En op basis van die info...kom op, wegwezen!!!
En als je je relatie wel doorzet, en hem goed controleert en onder de duim houdt zodat je zeker weet dat er geen schulden komen en geen raar online gedrag. Dan heb je hem dus een soort van geadopteerd ipv dat je er een gelijkwaardige relatie mee hebt...

Ik zie dit niet meer goed komen; en als je wel doorzet uit hoop/verliefdheid dan hoop ik dat je niet geheel het schip in gaat tegen de tijd dat het wel stuk loopt.
Och ik zie het niet per se somber in. Het kan nog goed komen. Maar dan moet hij met de billen bloot, met zijn probleem aan de slag, met TO communiceren en vertrouwen opbouwen. Daar gaat dan wel heel wat tijd overheen en hij moet ECHT willen. Voorlopig is daar nog geen sprake van en dan is het no go.
Nog steeds zou ik het huwelijk uitstellen of afblazen.

Hij kan nu ineens wel eerlijk zijn? Laat het hem eerst maar eens bewijzen. Laat hij eerst maar eens hulp zoeken en daarmee resultaten.
Leuk hoor dat hij nu 1 belletje doet en je een paar dingen laat zien. Jij bent weer gerustgestelden hij heeft je precies waar hij je hebben wilt! Hij laat het effe afkoelen en gaat vrolijk op de oude voet verder..... tot er na jullie huwelijk nog meer lijken uit de kast komen en je echt weg wilt, dan heb je echt een probleem!

Gebruik je verstand Anna, je bent nog steeds veelste naief!
Ligt die kerel nu nog niet in 't kanaal?

Of doe maar ineens de Noordzee ...
Want zoveel leugens ... dat past niet in een kanaaltje.
Denk je nu echt dat hij je nog serieus neemt? Het enige dat jij doet is loze dreigementen uiten, dat heeft hij feilloos door en hij gaat echt niet veranderen. Verder vind ik alle genoemde voorbeelden dusdanig krankzinnig dat ik er niet eens woorden voor kan vinden.

Het is jouw leven hoor, doe vooral wat je zelf wil, maar onthoud dat jij en jij alleen ook degene gaat zijn die straks op de blaren moet zitten. En gezien het hele verhaal zal dat hele verstrekkende vormen aannemen vermoed ik.
Wandelen_afvallen schreef:
08-06-2017 19:45
Och ik zie het niet per se somber in. Het kan nog goed komen. Maar dan moet hij met de billen bloot, met zijn probleem aan de slag, met TO communiceren en vertrouwen opbouwen. Daar gaat dan wel heel wat tijd overheen en hij moet ECHT willen. Voorlopig is daar nog geen sprake van en dan is het no go.
Ik zie geen reden waarom dit nog goed moet komen beter is juist dat het niet goed komt voor haar het beste !
Wandelen_afvallen schreef:
08-06-2017 19:45

Waarom zou je je energie daarin stoppen?
In iemand die je zo voor de gek houdt?
Je wilt toch geen 'sociaal project' als partner? Als je voor het huwelijk erachter komt dat iemand zo in elkaar zit, dan kun je maar beter op tijd vluchten.
Hallozeg schreef:
08-06-2017 20:05
Ik zie geen reden waarom dit nog goed moet komen beter is juist dat het niet goed komt voor haar het beste !
Lijkt me niet. Je kunt niet voor een ander bepalen wat het beste is. Ze vindt hem leuk en hij kan veranderen ALS hij wil. Ik heb zelf een 180 graden draai gemaakt in mijn leven en als hij dat ook doet, zie ik geen probleem. De vraag is, wat is er nodig om hem die ommezwaai te laten maken. In ieder geval heeft pamperen geen zin. Of een harde aanpak dat wel doet, moet de toekomst uitwijzen. Hoe dan ook moet TO voor zichzelf kiezen en niet met hem in zee gaan zolang ze geen tastbaar bewijs heeft dat hij werkelijk veranderd is.
Wat heb je je WEER laten inpakken! Na jouw dreigement "Nog 1 leugen en we gaan niet trouwen" houdt hij zich echt wel een paar weken koest en na de "mooiste dag van je leven" begint voor jou de "ellende voor de rest van je leven".
Je hoeft niet nu bij hem weg maar stel het huwelijk uit.
Mijn mening bijgesteld....

Uitstellen sowieso. En dan heb je even adempauze om te bedenken wat je wil. En je vriend de tijd om te bewijzen dat hij wel zijn shit op orde kan krijgen. En jullie samen de tijd om heel veel te praten. Pas dan kan je beslissingen nemen. Of het bij uitstel blijft of dat het afstel wordt

En word niet zwanger.....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
En je weet echt zeker dat je met hem wil trouwen ?
Misschien beter dan niet te trouwen of zeker niet in gemeenschap van goederen.
Zijn schulden worden dan ook jou schulden.
Bah..en dat gelieg ook.
Succes
Aaah, gelukkig is alles in orde nu.
Een beetje achterstand op hypotheek, energie en een beetje inzicht in zijn (en zometeen jouw) financieen, dan komt het vast goed.
Sorry maar als het allemaal waar is wat je schrijft dan ben je een ongelofelijk naïef schaap. Je trouwdag afzeggen lijkt jou het ergste wat er is. Want ohh wat zal iedereen wel niet denken... lekker belangrijk wat de buitenwacht vindt. Maar goed je trouwt liever met iemand met schulden en die liegt en een profiel heeft aangemaakt waar hij zich voor doet als 14 jarig meisje.. kind waar zit je verstand, of lijkt het je woest aantrekkelijk een huwelijk met een man die niet te vertrouwen is, een schuldsanering??
Is dit echt?

Stel die bruiloft toch uit joh, dit houdt echt niet op bij een keer boos worden.
Trouwens echt boos kwam je op mij niet over eerder " dit mag je niet meer doen hoor foei ".

En raak alsjeblieft niet zwanger van dit pareltje doe het jezelf en een eventuele liefdes beeb niet aan niet doen.
TinyBel schreef:
08-06-2017 19:54
Ligt die kerel nu nog niet in 't kanaal?

Of doe maar ineens de Noordzee ...
Want zoveel leugens ... dat past niet in een kanaaltje.
Op sommige momenten mis ik Ellen wel een beetje. Hangt zij hier nog ergens rond ? (O) (O)
pokkewijf schreef:
09-06-2017 07:12
Op sommige momenten mis ik Ellen wel een beetje. Hangt zij hier nog ergens rond ? (O) (O)
Ik niet, het is al irritant genoeg dat die kanaal-opmerking door jan en alleman geadopteerd is en in ieder relatietopic vermeld moet worden.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Een van mijn beste vriendinnen zou ook na nog 1 leugen weg gaan .
Inmiddels zijn we vele leugens, een huwelijk en een kind verder .
Meid open je ogen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven