Man heeft vriendin
vrijdag 9 juni 2017 om 03:30
Ik ben helemaal in de war, ik kan niet slapen, heb sinds vanmiddag niet meer gegeten en ook niet gedronken. Ik ben helemaal in shock. Ik ben er vanmiddag achter gekomen, vlak voor het eten,terwijl de kinderen hier waren en terwijl er ook nog eens een vriendinnetje van een dochter bleef eten dat mijn man, die voor zijn werk veel in het buitenland verblijft, een vriendin heeft daar. Ik heb alles gehoord van mijn stiefdochter, die me lang niet onder ogen durfde te komen omdat ze het te erg vindt en ze kon het niet voor haar houden, de timing dat ze het mij vertelde was heel slecht. Haar vader is woest op haar, maar ze had al een slechte band met hem en zag hem nauwelijks. Mijn band met haar is heel goed. De kinderen weten het nu inmiddels ook. Drama alom. Ik voel me raar en leeg, heb niet gehuild. Probeer zo rustig mogelijk te blijven naar de kinderen toe maar dat valt niet mee. Kinderen hebben vanavond erg gehuild en ik probeer ze gerust te stellen. Ik ben met mijn man gaan praten en hij schrok zich dood. Hij heeft alles toegegeven. Ze is ook al 3 keer naar nederland gekomen voor 2 weken sinds september, en ik had niets door omdat hij net deed of hij nog niet terug was uit het buitenland. Ik vind het vooral zo vreselijk voor de kinderen die hun vader op een voetstuk hebben staan. Graag tips om het drama zo min mogelijk traumatisch te maken voor mijn kinderen. Ze zijn boos en verdrietig en ze hadden juist zoń zin in vaderdag en hadden juist vanmiddag kadootjes gekocht waar ze heel blij mee waren om te geven. Hoe gaan we dit doen dit weekend met vaderdag. Ellendiger kan niet.
vrijdag 9 juni 2017 om 06:38
Ik denk zomaar dat die stiefdochter het heeft gezegd waar alle kinderen plus vriendinnetje van een ander dochter bij waren..
Dat lees ik er uit namelijk.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
vrijdag 9 juni 2017 om 06:39
vrijdag 9 juni 2017 om 06:56
vrijdag 9 juni 2017 om 08:20
Hoe is je stiefdochter er achter gekomen? Heeft papa het haar verteld?
Sterkte ermee!
Schaam je niet voor je omgeving of wat andere er van zeggen of denken. Zorg dat je het zelf goed kan uiten en je verhaal kwijt kan dat scheelt veel. Je kinderen kan je vertellen dat jij veel van ze houd. Als "papa" normaal een goede vader is kan je ze vertellen dat papa ook van hun houd. Hou het voor de kinderen simpel maar verzwijgen heeft nu geen zin meer ze zullen vragen hebben en daarbij mag papa met de antwoorden komen en jij kan ze eigenlijk alleen maar opvangen.
Sterkte ermee!
Schaam je niet voor je omgeving of wat andere er van zeggen of denken. Zorg dat je het zelf goed kan uiten en je verhaal kwijt kan dat scheelt veel. Je kinderen kan je vertellen dat jij veel van ze houd. Als "papa" normaal een goede vader is kan je ze vertellen dat papa ook van hun houd. Hou het voor de kinderen simpel maar verzwijgen heeft nu geen zin meer ze zullen vragen hebben en daarbij mag papa met de antwoorden komen en jij kan ze eigenlijk alleen maar opvangen.
you go girl
vrijdag 9 juni 2017 om 09:02
Concreet antwoord op je vraag:
Door netjes met elkaar om te gaan. Uit te leggen dat dit niets met hen te maken heeft. Pappa houd niet meer van mamma maar houd nog wel heel veel van zijn kinderen.
Door niet negatief over je man te praten.
Door open te staan voor wat zij erover kwijt willen zonder dan zelf verdriet te laten zien want dan voelen ze zich schuldig.
Door sterk en duidelijk te zijn en optimistisch niets is zo erg voor kinderen als een ouder helemaal stuk te zien. Je hoeft niet alles weg te stoppen dat is ook niet goed ze moeten leren dat verdriet Okay is en er mag zijn maar ze hebben ook gewoon hun moeder nodig die voor ze zorgt. Balans
Door netjes met elkaar om te gaan. Uit te leggen dat dit niets met hen te maken heeft. Pappa houd niet meer van mamma maar houd nog wel heel veel van zijn kinderen.
Door niet negatief over je man te praten.
Door open te staan voor wat zij erover kwijt willen zonder dan zelf verdriet te laten zien want dan voelen ze zich schuldig.
Door sterk en duidelijk te zijn en optimistisch niets is zo erg voor kinderen als een ouder helemaal stuk te zien. Je hoeft niet alles weg te stoppen dat is ook niet goed ze moeten leren dat verdriet Okay is en er mag zijn maar ze hebben ook gewoon hun moeder nodig die voor ze zorgt. Balans
where ever you go, go with your heart
vrijdag 9 juni 2017 om 09:02
Wat ontzettend verdrietig
en wat verschrikkelijk dat hij je stiefdochter met zo'n enorme last opzadelde. En nog erger dat hij nu boos op haar is.
Echt ontzettend verdrietig dat jullie nu allemaal de lasten moeten dragen van zijn onverantwoordelijke gedrag/avontuurtje.
Heeel veel sterkte en liefde voor jou TO
Echt ontzettend verdrietig dat jullie nu allemaal de lasten moeten dragen van zijn onverantwoordelijke gedrag/avontuurtje.
Heeel veel sterkte en liefde voor jou TO
vrijdag 9 juni 2017 om 09:25
Totaal niet clean dit. Het gaat over jou en je man. De rest van het gezin nog niet 100% ermee confronteren (ook al is openheid en eerlijkheid goed) ook niet je stiefdochter. Niets zou nu tussen jou en je man in moeten staan. Nu is er een collectieve emotionele ramp, een emotionele bosbrand ontstaan. Zie dat maar te blussen en weer tot de kern van het probleem te komen...
vrijdag 9 juni 2017 om 10:07
Nog losstaand van wat dit nu allemaal voor jou betekent, voor jouw stiefdochter is dit misschien straks alweer de 3de 'moeder' in haar leven. Geen wonder dat het voor haar zo moeilijk is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
vrijdag 9 juni 2017 om 10:11
Je man heeft geen recht om woest te zijn op zijn dochter. Behoed haar alsjeblieft voor schuldgevoel, ongeacht wat de gevolgen voor jou, haar en je gezin zijn na haar openbaring. Je man draagt de volledige verantwoording voor alles. Hij is de initiator van al deze ellende voor jullie allemaal. Heel veel sterkte!
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
vrijdag 9 juni 2017 om 10:46
Het ligt er een beetje aan hoe oud de kinderen zijn, maar ik vind het eigenlijk niet zo gek om het eerlijk te vertellen. Dan gaan ze minder aan zichzelf twijfelen denk ik ("wij zijn niet de reden dat papa hier niet meer woont maar hij is verliefd op iemand anders").
Sterkte to! Kun je het er met iemand over hebben?
Sterkte to! Kun je het er met iemand over hebben?
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
vrijdag 9 juni 2017 om 10:54
vrijdag 9 juni 2017 om 10:59
Doorheen komen? De beste man heeft gedurende langere tijd een affaire - relatie dus - met een andere vrouw! Het was geen eenmalige seksbeurt in een dronken bui. Hij heeft er gewoon een heel leven naast, lijkt me niet dat je daar zo even overheen kan stappen. Ik zou bovendien ook woest zijn dat hij een kind met die wetenschap opzadelt. Inderdaad, in het kanaal ermee! Ik zou zo'n vent echt nooit meer vertrouwen.
En voor de kinderen moet je sterk blijven. Zou zo min mogelijk je minachting jegens hem en verdriet laten zien. Daar hebben ze niks aan en is alleen maar zwaar voor hun. Heel veel sterkte, zoek steun bij jouw naasten
vrijdag 9 juni 2017 om 11:03
Dat vader woest is op zijn dochter, vind ik nog wel het ergste van het hele verhaal. Hij gedraagt zich erg onvolwassen en zijn dochter juist erg volwassen. Wat vreselijk voor haar om al in een gebroken gezin te zitten en te zien dat het nog eens gebroken wordt. Man, wat moet dat kind door een verdriet gaan zeg en wat een voorbeeld heeft ze.
Hoe is het zo gekomen dat jullie een samengesteld gezin zijn ?
Hoe is het zo gekomen dat jullie een samengesteld gezin zijn ?