Zwanger worden in 2009

19-01-2009 10:45 649 berichten
Er zijn een hoop meiden die er voor gaan dit jaar, en binnenkort de voorbehoedsmiddelen de deur uit doen. Of dat al gedaan hebben en nu proberen zich nog met werk en andere aardse zaken bezig te houden en niet alleen met babies maken.

Met een stel hebben we al heel wat afgekletst in dit topic. Hier gaan we dan verder, ditmaal met een schema van onze vorderingen zeg maar

nicknameleeftijdperkindjeNODanoniempje2121juli 2008117/02arucamba27sept 2008114/02conscienza28feb 20091nvtEva25juni 20091nvtExcited3219/12/2008119/01Gorgi3327/12/071maart 2009 (IVF)Ittje2526/12/08121/02Jo8821zomer 20091nvtJoy30feb 2009106/03JWvB3228/12/08128/02Karan26mei 20091nvtKatalinova27feb 20091nvtKippie2323juli 2008106/02Lilith753427/12/08409/03Lily7929jan 2009315/02loeske28sep 20081 londen25april 20091begin meilucy12329zomer 20081?nata19mei 2008106/03renza2901/09/08123/02Schapekop31nov 2008122/02soeze29jan 20091?spikie3212/12/08115/02StefanieV23aug/sept 20091nvtzon29april 20091nvt

Welkom!
Oooh sorry, ik verander het meteen.

Een lichte streep?! Jee! Over een paar dagen nog maar een keer testen als je overtijd blijft. Spannend hoor. Ik vind je heel positief overkomen, na alles wat je al hebt meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Kipje, welkom

Karan, ik hoop dat je je wat beter voelt vandaag

Renza > Ik zit ook rond m'n eisprong. Dus ook wij kunnen er tegenaan dit weekend.

De afgelopen 2 weken ben ik er niet heel veel mee bezig geweest. Maar nu vind ik het ook weer spannend.
ooooh kip!!! ik hoop voor je!

conscienza, ik denk idd dat jouw baby-fabriekje op gang gaat komen. Toen ik stopt met de pil was ik ook verbaasd over het feit dat mijn lichaam de taak onmiddelijk overnam.
ik zit niet rond mn eisprong maar deze afgelopen 2 weken hebben we maar weinig geklust vanwege mijn buikpijn en ongesteldheid, normaal gesproken klussen we gewoon bij tijdens mn menstruatie met van die speciale tampons, maar ik ging elke keer door de grond van de pijn. Dus ik wilde de boel maar een beetje met rust laten. Maar nu heb ik wel echt behoefte, en wie weet wordt ik gewoon zwanger door de pil heen, schijnbaar is dit een hele lichte en ik ken ik mijn omgeving al 5 meiden die door de pil zwanger werden, een goede reden om door de klussen dus :D het zou wel een giller zijn. 9 maanden pilvrij zonder resultaat, 20 dagen met pil en zwanger, nougoed, we zien wel.

Spannend voor kip he meiden??? :D
quote:Mariska79 schreef op 01 februari 2009 @ 13:35:

[...]

Ja wij hebben elkaar idd vaker gesproken. Dat ging toen over dat je graag kinderen wilden maar nog niet begonnen was. Maar wij zijn nu begonnen!!!!!!Klopt inderdaad ja... geloof dat ik toen wel net gestopt was met de pil, maar er nog niet officieel voor gingen... inmiddels is dat idee hier ook veranderd en zijn we nu volop aan t proberen dr wat van te maken zeg maar..... Leuk je weer tegen te komen!!! En leuk te horen dat je nu ook "begonnen" bent
Hallo meiden,

Aangezien ik niet weet hoelang mijn cyclus precies is, nog nooit bijgehouden, maar ik wel weet dat het ongeveer 5 weken is, is mijn NOD ongeveer 06-03. Ik ben al jaren niet aan de pil. Morgenavond maken we er een byzondere avond van. Dat wordt de eerste avond zonder comdooms (of zo als wij ze noemen slaapzak) Mijn ovulatie is pas over ongeveer een week, maar dat vertel ik vriendlief maar niet. Morgenavond moet het voelen alsof we een kindje aan het maken zijn :-)

't zou natuurlijk heel mooi zijn als het in een keer raak is, maar daar ga ik absoluut niet van uit. Ik zou me bijna schuldig voelen als dat wel zo was, omdat ik weet dat iedereen hier zo graag zwanger wil zijn. XXX Joy
Nou schapekop,

We gaan ervoor! Succes en veel plezier...haha

En dat voor allemaal natuurlijk!
Goedemorgen!!!!

Sorry heel druk gehad en ondanks dat ik maandag een paar stappen voor uit ben gekomen...zat ik toch nog niet goed in mijn vel.

Maar ik ben net ongesteld geworden!!!!!!na precies 6 weken ik rekende er al niet meer op ...en ja hoor

Ben er nog nooit zo blij mee geweest!!

En nu maar hopen dat ik van af nu er wel een beetje regelmaat in heb/krijg.

Ik was afgelopen maandag bij de ha voor vriend en heb het er niet over gehad ik dacht ik wacht maar even...gelukkig maar ...de natuur regelt het zelf.

Ik ga zo even bij lezen...zag wel even snel dat er wat flinke zieken waren Cons hoe gaat het nu?

Meisje toch ik heb me aan onze deal gehouden hoor!!!

Met moeite soms maar goed.

Nata jij ook sterkte meid!!!

Renza You go girl!!! hahaha aan de klus dit weekend tjee goed voor uitzicht toch?

Ik ga mijn meiden aankleden...lees zo nog even bij!!

X
Goh Nata,weer aan de pil? Nou hoop dat alles snel weer op orde is!

Ik snap wel dat je afgelopen tijden geen behoefte had aan sex,als alles zo pijnlijk is!

Fijn dat je nu goed begeleid gaat worden.

Lilith! Goed zeg! Eindelijk is daar de mens! Ik ben ook blij voor je! haha...

Tijd voor Nespresso!!
Heb de 3e al op heerlijk..what else?

Als alles kloppen gaat is mijn nod 9 maart.

En gaan we voor en tijdens carnaval flink aan de slag!!!
idd Lilith what else???? ik zou het niet weten. ben helemaal fan!

haha je krijgt het gezellig druk dan met carnaval..hihi
Whahahahaha ja zeker en het is nog altijd zo dat er vele kindjes gemaakt worden tijdens carnaval!!!!. .ja ja en belangrijke gewonnen voetbalwedstrijden....maar daar doen wij in huize Lilith gelukkig niet aan....
Vandaag weer een goed gesprekje gehad. Vriendlief zegt nu dat hij na de zomer echt wel ziet zitten. eind augustus dus!!!!!

En hij kan nog niet zeggen of hij het vroeger wil. Misschien, maar hij weet het nog niet.

Hij dacht gewoon "na onze vakantie". Dat we op vakantie nog niet zwanger en zorg vrij zijn. Dat we niet teleurgesteld zijn door dat het niet van de eerste keer lukt.

Maar onze vakantie is al in juni, dus misschien wil hij wel na onze reis. Dat weet hij nog niet.

Jipie jipie jipie. 't is dus toch al een heel stuk minder lang wachten. Dus max 205 keer slapen. En hij heeft ook gezegd dat het misschien wel vroeger zou kunnen zijn, want dat hij zich meer en meer kan inbeelden hoe het zou zijn, en er meer mee bezig is en ook wel stiekem naar uit kijkt!.

Mijn dag kan niet meer stuk.

Stefanie, dat wordt samen aftellen vanaf nu!
Ja voor jou zelfs nog vroeger dan voor mij :P

Ik heb het er niet meer over, ik merk dat hij anders toch maar kwaad zal zijn dus zwijg ik maar :-)
Ik hoor heel veel dames zeggen dat hun vriend/man nog niet wil. Zijn er ook dames, waarvan de man al jaren er klaar voor was, maar jij zelf nog niet?

Hier heb ik ook op mijn vriend moeten wachten, maar bij hem is het vooral angst aangezien hij van dichtbij twee baby-tjes heeft verloren. Zijn zusje werd 13 dagen (hij was toen 15) en zijn neefje werd 11 maanden (toen was hij 19)

Dus ik ben dadelijk 9 maanden zwanger, hij 9 maanden bang...

Een tijd lang heb ik gedacht dat kinderen er helemaal niet zouden komen hierdoor. Gelukkig vlucht hij niet meer voor de angst, maar gaat hij nu het gevecht ermee aan. Wat trouwens wel voor heftige discussies kan leiden...

Joy
Cons mijn nod is 9 maart wil je het er bij zetten?

Vandaag weer een zwaar mentaal dagje ..maar heb er een goed gevoel bij dus keep my fingers crossed!!!

X
Nata, wat vervelend voor je! Aan de andere kant, mooi dat ze er nu achter zijn en dat je geholpen kunt worden.

Eva, klinkt goed, augustus! Dat gaat straks zo snel joh.

Stefanie, ik zou er inderdaad niet te veel over beginnen, met name als je aangeeft dat je vriend dan kwaad wordt.

Natuurlijk is ieder mens (vriend/partner/man) anders, maar wat bij mijn vriend heeft geholpen is het zo nu en dan eens 'laten vallen'. Niet te veel over praten, maar zo nu en dan een opmerking maken: 'Stel nou dat...' Op die manier heeft mijn vriend langzaam aan het idee kunnen wennen. En nog vindt hij het wel eng hoor en twijfelt hij soms, maar dat gaat ook altijd heel snel over. Denk dat het voor mannen meer 'een ver van je bed show' is dan voor vrouwen.

Renza en schapekop, wij gaan ongeveer gelijk op. Nu ontzettende buikpijn, dus denk dat ik wel redelijk op schema zit. Tenminste, ik ga er maar van uit dat die buikpijn bij de eisprong hoort...

Karan, hoe is 't met je wang? Ik heb de 25e een afspraak, moet steeds aan je horrorverhaal denken... Iiiih!
Hey girls, hier ben ik ook weer!! Heb een heerlijk weekend gehad, lekker druk met 3 kids!! Jahaaa, ik heb vast kunnen oefenen, had mijn neefje zaterdag mee opgehaald toen wij de kinderen gingen ophalen, zomaar spontaan! Dus was echt heel gezellie met z'n vijfjes!!!

Lillith: waarom is vandaag weer een mentaal dagje.........heeft het iets met je ex te maken? Zo ja, sterkte meid!!

Joy: hier was het eigenlijk andersom, mijn man wilde al heel snel kinderen, het liefst nog voordat we getrouwd waren. Maar dat wilde ik niet, ik kende hem net en wilde eerst trouwen en een huis en daarna was ik er ook klaar voor.

Eva: wat goed zeg! Geen herfst meer, maar misschien zomer!!! Joepie!! Je moet er ook eigenlijk vanuit gaan dat het een half jaar tot een jaar kan duren!! Anders valt het zo tegen als het de eerste maanden niet meteen lukt!

Stefanie: heb je goed om te zwijgen, ruzie is ook niks toch? Hij komt er vanzelf wel mee, succes met wachten meid! Geduld is een schone zaak enne........wat ge loslaat, zal bij u terugkomen.

Kippie.......en, en, en? Streepje nog te zien??? Ben zooo benieuwd, zou helemaal geweldig zijn voor jullie!!

Karan, hamstertje, hoe is het met je!! Nog 9 weken de pil slikken, wat spannend.

Renza: en heb je de Karwei, Gamma en Praxis leeggeklust dit weekend? ha, ha. Verder alles goed??

Conscienza: alles goed met je? Ik hoop dat de griep-episode nu wel voorbij is voor je. Nog maar twee nachtjes slapen en dan de Mirena eruit!! Joepie, spannend hoor!!

Anoniempje, hallooooo, alles okay met je?

verder iedereen succes met alles!! Groetjes Mellie
joy, wat spannend. ja mijn vriend had al eerder kinderen gewild, een paar jaartjes, maargoed toen kenden wij elkaar nog niet en was ik sowieso te jong

Eva wat een positief nieuws, het is al bijna lente, die snel over zal gaan in de zomer! Het duurt dus nog maar heel kort in principe.

kip, hou ons niet zo in spanning!! ;)

ik ben weer op het werk, kan ook wel een kopje koffie gebruiken, ben gister lekker uitgeweest met een vriendin en stiekem toch een wijntje genomen, ach ik ben toch aan de pil en een wijntje is ook niet het einde van de wereld. Ik verheug me nu al op volgend weekend.

p.s. hebben jullie soms ook wel stiekem zin in verbodenvoedsel voor meiden als wij? Alcohol, koffie, franse kazen, en zelfs een Marlborrotje, erg maar waar: ik wel hoor, maar ik blijf braaf.
Nata, ik vind het ook lastig van alles af te blijven wat verboden is. Wil daar ook niet te spastisch mee omgaan, daarna moet je immers ook nog 9 maanden.

Zaterdagavond 1 wijntje genomen en vanochtend 1 kop koffie (anders kon ik mijn ogen echt niet openhouden na een korte nacht, er moest immers gewerkt worden )

Eigenlijk toch raar, dat je zo gewend bent aan al die dingen. Niet dat je verslaafd bent, maar het hoort toch ook wel bij je levensstijl.
quote:natadecoco schreef op 09 februari 2009 @ 12:35:

joy, wat spannend. ja mijn vriend had al eerder kinderen gewild, een paar jaartjes, maargoed toen kenden wij elkaar nog niet en was ik sowieso te jong

Eva wat een positief nieuws, het is al bijna lente, die snel over zal gaan in de zomer! Het duurt dus nog maar heel kort in principe.

kip, hou ons niet zo in spanning!! ;)

ik ben weer op het werk, kan ook wel een kopje koffie gebruiken, ben gister lekker uitgeweest met een vriendin en stiekem toch een wijntje genomen, ach ik ben toch aan de pil en een wijntje is ook niet het einde van de wereld. Ik verheug me nu al op volgend weekend.

p.s. hebben jullie soms ook wel stiekem zin in verbodenvoedsel voor meiden als wij? Alcohol, koffie, franse kazen, en zelfs een Marlborrotje, erg maar waar: ik wel hoor, maar ik blijf braaf.

Hey Nata!

Voor jullie idd ook erg spannend straks! Weet je, ik heb die pil die jij nu hebt ook gehad, mijn cycles is sowieso een zooitje, maar toen was het wel heeeel erg. Normaal was mijn cycles tussen 30 - 45 dagen, maar toen was ik om de week ongesteld!! Dus toen kreeg ik ook die pil voor een paar dagen en toen was het weer normaal en die cycles erna was ik zwanger!! Ongelooflijk maar waar! Ik hoop dat het voor jullie ook zo voorspoedig mag gaan.

Enne....zo braaf ben ik op zich niet. Ik eet wel gezond hoor en slik braaf mijn foliumzuur, maar ik eet gewoon Carpaccio en drink op zijn tijd een wijntje. Zodra ik zoiets heb van, nu kan het zover zijn, stop ik met de wijn etc., dan ga ik om, maar nu zo ver vantevoren doe ik gewoon mijn ding.

Ik zie het wel, voor het zelfde geld duurt het nog een half jaar en dan heb ik toch lekker nog mijn lievelingsgerecht Carpaccio kunnen eten, want die 9 maanden duren dan ECHT lang, na de bevalling is het meestal meteen naar ons vast restaurantje om lekker te genieten van mijn overheerlijke Carpaccio. Ik ben dat betreft echt een Carnivoor. Alleen in de zomer ben ik van de sla en vis, winter meer van vlees. Gek he.
Hoi Allemaal!

Het lijkt me ook erg leuk om mee te kletsen in dit forum.

Dat ik in 2009 met de pil zou gaan stoppen waren we al van plan. Maar aangezien ik net een eigen bedrijfje ben gestart hadden we meer het idee om nog even te wachten tot ik wat meer financiele zekerheid heb. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet meer wachten! Mijn man twijfelde nog wel maar vertelde me gisteren dat hij ook vond als ik met deze strip klaar was dat we ervoor gaan! Dus nog 9 dagen te gaan en dan stop ik met de pil!

Ik zal iets meer over mezelf vertellen:

27 jaar oud (bijna 28)

10 jaar een relatie (waarvan 1,5 jaar getrouwd)

Nog geen kinderen en ga voor de eerste keer met de pil stoppen.

Leuk om jullie allemaal te volgen en mee te kletsen.
Oooh ik loop weer achter met het bijhouden!!

Lilith, sorry, ik zie het pas net... ik pas het aan heur.

Katalinova, welkom, wij gooien ongeveer tegelijk de anticonceptie eruit. Bij mij gaat dat misschien iets pijnlijker, maar de HA ramt de Mirena er dus overmorgen uit. Jeee! Wat ben jij trouwens al lang samen met je man zeg. 10 jaar... super!

*even updaten die tabel ben zo terug*
Welkom Katalinova!

Wat spannend voor jullie ook! Nog 9 dagen! En wat heb je al een lange relatie voor jouw leeftijd! Was het je eerste liefde? Ik ben nu dit jaar 6 jaar getrouwd en we zijn dit jaar 10 jaar samen.

Voor jullie eigenlijk dubbel zo spannend, en je eigen bedrijf, en een gezinnetje stichten! Geweldig hoor. Is je bedrijfje aan huis?

Leuk dat je mee komt kletsen!
@ katalinova, van harte welkom

@mellie, hihiihhi, laten we hopen dat het voor mij ook zo spoedig verloopt na deze pilkuur! En ik hou zelf helemaal niet van vlees en vis, tijdens de zwangerschap ga ik toch proberen me er toe te zetten, maar vis is al onmogelijk voor mij, verder ben ik het eens met jouw visie: genieten zolang het nog kan, voor hetzelfde geld duurt het nog een hele tijd. Zodra het zover is ga ik radicaal aan de slag hoor (a)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven