Gezondheid alle pijlers

Ik heb herpes.

09-06-2017 19:20 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dat kwam even hard binnen om eerlijk te zijn. Date twee maand met een leuke jongen.. had wel eens last van een koortslip maar er was nooit iets zichtbaar om het zo maar te zeggen. Betreft down under trouwens. Hij kan er niks aan doen maar toch voel ik me wel een beetje kut nu. Moest dit even kwijt.
Koortslip is toch ook herpes?
Andere variant ervan.
Natte tosti..
Met een koortslip moet je gewoon altijd oppassen, besmettelijk voor de reguliere plekken als mond en neus maar met hetzelfde virus kun je je ogen verschrikkelijk besmetten of je private delen. Geen gewrijf in je ogen dus en ook geen orale seks met een koortslip!
Hard binnen, eerlijk? Stel je niet zo aan.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Dat is toch niet zo'n ramp? Gewoon een koortslip, alleen dan op een andere lip. De halve wereld heeft dat.
Bijna iedereen heeft herpes dus zo bijzonder is het niet.

De variant met genitale wratten zijn wel vervelend.. Maar er is van te komen. Dus doe niet alsof je een ernstige ziekte hebt.
Ik heb het ook gekregen van m'n huidige vriend, hij had van te voren verteld het te hebben maar op het moment dat we sex hadden was er niks actief, condoom gebruikt en toch besmet geraakt.
Ja das ff pech en het doet best zeer maar niks aan te doen hoor.
Vraag bij de huisarts voor een kuurtje en gebruik koortslipcreme tijdens een uitbraak. Het gaat er niet van over maar het verlicht je ongemak wel behoorlijk.
vandale schreef:
09-06-2017 19:59
Hard binnen, eerlijk? Stel je niet zo aan.
Nou nou.. ik zou ook geen gat in de lucht springen hoor. :nope:

Heel vervelend TO!
zeeuwsmeisje1981 schreef:
09-06-2017 20:02
Dat is toch niet zo'n ramp? Gewoon een koortslip, alleen dan op een andere lip. De halve wereld heeft dat.
Volgens mij doet dat super veel pijn bij je vagina. Niet vergelijkbaar met je lip denk ik.
QueenArachnia schreef:
09-06-2017 20:07
Nou nou.. ik zou ook geen gat in de lucht springen hoor. :nope:

Heel vervelend TO!
Het lijkt mij ook geen pretje, maar gelukkig is er iets voor toch?
stellar schreef:
09-06-2017 20:05

Vraag bij de huisarts voor een kuurtje en gebruik koortslipcreme tijdens een uitbraak. Het gaat er niet van over maar het verlicht je ongemak wel behoorlijk.
Zovirax is inmiddels in de vrije verkoop, o.a. verkrijgbaar bij je lokale drogist zoals Kruidvat of Etos.
Portishead schreef:
09-06-2017 20:17
Zovirax is inmiddels in de vrije verkoop, o.a. verkrijgbaar bij je lokale drogist zoals Kruidvat of Etos.
Zovirax wel maar een kort antibiotica kuurtje niet. Ik krijg van m'n HA een heel kort, licht kuurtje om de ergste last te verlichten want de ene uitbraak is de andere niet.

Oh en genitale wratten zijn wat anders dan herpes.
Lijkt me ook heel naar om te horen want het virus blijft altijd in je lichaam. Sterkte
you go girl
jeansjacket schreef:
09-06-2017 21:08
Lijkt me ook heel naar om te horen want het virus blijft altijd in je lichaam. Sterkte
Daar staat tegenover dat het nogal een onschuldig virus is dat je bijna niet kunt ontwijken. Er zijn allerlei van dit soort virussen die mensen bij zich dragen. De meeste mensen die herpes oplopen merken het niet eens omdat ze nooit symptomen krijgen. Als je toevallig de pech hebt dat het bij jou tot uiting komt kan je er medicijnen tegen gebruiken. Er rust een enorm taboe op dat nergens op slaat.
zeeuwsmeisje1981 schreef:
09-06-2017 21:26
Daar staat tegenover dat het nogal een onschuldig virus is dat je bijna niet kunt ontwijken. Er zijn allerlei van dit soort virussen die mensen bij zich dragen. De meeste mensen die herpes oplopen merken het niet eens omdat ze nooit symptomen krijgen. Als je toevallig de pech hebt dat het bij jou tot uiting komt kan je er medicijnen tegen gebruiken. Er rust een enorm taboe op dat nergens op slaat.
Gordelroos, waterpokken en pfeiffer zijn ook varianten van herpes. Het wil nog niet zeggen dat als je het hebt dat het fijn is je kan je er ook enorm ziek bij voelen
you go girl
Je hoeft het niet meteen fijn te vinden om het niet het einde van de wereld te laten zijn.
Ik haat pilstrook. Enerzijds vanwege mijn werk met mensen (veel) en anderzijds vanwege mijn orale affiniteiten. Tis dan ook zowat het enige in de schepping dat ik 'kill before it grows'....
stellar schreef:
09-06-2017 20:33
Zovirax wel maar een kort antibiotica kuurtje niet. Ik krijg van m'n HA een heel kort, licht kuurtje om de ergste last te verlichten want de ene uitbraak is de andere niet.

Oh en genitale wratten zijn wat anders dan herpes.
Ja maar wat zij bedoeld is dat genitale wratten heel gemakkelijk meeliften met GH, waardoor je dus ook ineens een dubbele variant hebt van een geslachtsziekte... Dubbel bedankt dus.

Je schijnt na besmetting met het herpesvirus meer vatbaar te zijn voor HIV. Dus extra oppassen dus.
Magister schreef:
09-06-2017 22:06
Ik haat pilstrook. Enerzijds vanwege mijn werk met mensen (veel) en anderzijds vanwege mijn orale affiniteiten. Tis dan ook zowat het enige in de schepping dat ik 'kill before it grows'....
Misschien ligt het aan mij maar wat bedoel je eigenlijk?
hollandstheemutsje schreef:
09-06-2017 22:25
Misschien ligt het aan mij maar wat bedoel je eigenlijk?
Nou vooruit: ik noem koortslip altijd pilstrook... Waarom? Daarom! ;)
anoniem_65494a726b7e3 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 15:03
0.72% gewijzigd
09-06-2017 22:23
Ja maar wat zij bedoeld is dat genitale wratten heel gemakkelijk meeliften met GH, waardoor je dus ook ineens een dubbele variant hebt van een geslachtsziekte... Dubbel bedankt dus.

Je schijnt na besmetting met het herpesvirus meer vatbaar te zijn voor HIV. Dus extra oppassen dus.
Ik vatte het anders op, vandaar m'n uitleg. Maar je maakt een goed punt in jouw post.
stellar schreef:
09-06-2017 20:33
Wat ik alleen niet begrijp wat een antibioticakuur doet bij een virusbesmetting. Als je dit hebt gekregen vind ik dit echt belachelijk, want antibiotica is gericht op bacteriën en herpes is een virus. Doet niets dus en slaat nergens op, behalve misschien weer een resistentie in de hand werken?
Roerloos, om weer even op jou te reageren. Ik ken ook iemand die het zo heeft opgelopen. Het is inderdaad echt klote, vooral de eerste uitbraak heeft bij mijn vriendin veel pijn gedaan. Zij heeft uiteindelijk nog iets van 2-3x een uitbraak gehad en tegenwoordig hoor ik haar er nooit meer over.

De pijn gaat weer over dus, maar voor nu wel rottig. Je bent niet de enige, een schrale troost. En je mag best even balen.
10-06-2017 07:17
Wat ik alleen niet begrijp wat een antibioticakuur doet bij een virusbesmetting. Als je dit hebt gekregen vind ik dit echt belachelijk, want antibiotica is gericht op bacteriën en herpes is een virus. Doet niets dus en slaat nergens op, behalve misschien weer een resistentie in de hand werken?
Ik heb het ook niet gekregen met de intentie het te laten genezen, aangezien dat niet kan. De Ha schreef het voor bij m'n eerste uitbraak, die is meestal het ergst en ik kon niet meer behoorlijk lopen of zitten. Het waren ook maar twee pillen maar liet de uitbraak wel stoppen ipv steeds meer verergeren. (En ja het was echt AB)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven