Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ dazzle, ik begreep je vraag niet zo goed. Als je nu hysteriscopie laat doen, wordt het dan in Gent overgeslagen? Want in dat geval zou ik alles in Gent laten doen, maar als ze zoiezo hysteriscopoe doen in Gent icm scratch, dan zou ik het nu ook alvast laten doen ter gerustelling. Je hebt niets te verliezen, is wel wat ongemakkelijk, thats it. Wanneer is je intake gesprek? Eind juni herinner ik me.
Ik ben benieuwd wat je gaat doen.

@ hier een 'kleine' ruzie gehad met manlief, niet om de mmm. We hebben het ontzettend leuk gehad afgelopen weken. Maar zo'n ruzie kwetst mij dan wel heel erg. Angst om man te verliezen is veel groter dan voorheen. Terwijl we zulke meningsverschillen vaker hebben gehad, maar voel me toch veel meer rot door. Misschien omdat ik hem juist heel hard nodig heb nu, dat het harder aan komt..? Geen idee, maar ben er wel erg verdrietig door. Herkennen jullie dit? Of ben ik gewoon een aansteller Haha
Ik ben ook een Bam-mer Safka, doorgeschoven naar het zwanger topic :)

Abusu: moet je nu een maand overslaan of heb je nu weer een terugplaatsing? (je had nog in de vriezer toch?)

Vraagje voor een vriendin: In welke ziekenhuizen kan je in NL een scratch laten zetten? Ik weet Amstelveen zeker, maar er zat er toch ook in Noord-Brabant waar dat kon ook als je elders onder behandeling bent?
Zizo: de diagnose onverklaarbaar lijkt mij heel onbevredigend omdat je ook niet weet waar je het moet zoeken. We hebben hier meer mensen gehad met eenzelfde diagnose die toch 'gewoon' zwanger werden.
Ik heb na mijn master privaat ook nog strafrecht gedaan trouwens (al doe ik daar in de praktijk weinig mee). Ik zit nu vooral @ dispute resolution/litigation in London - iets dat eigenlijk niet aansluit bij mijn studie. ;-D
Een doppler studie is met name om te kijken naar de gezondheid van de baby: https://www.babycentre.co.uk/a1014526/doppler-scans
Normaal gesproken wordt dit uitgevoerd bij risico groepen, denk bijvoorbeeld aan dames met overgewicht, een slecht werkende placenta en of hart/vaat problemen, allemaal niet op mij van toepassing. Ik denk dat zij mij m.n. op de lijst heeft gezet vanwege de familiegeschiedenis, al is mijn oma 101 geworden en heeft mijn vader's hartprobleem een hele andere oorzaak dan aanleg. En misschien omdat ik 2 vroege miskramen heb gehad (al valt dat binnen de bandbreedte van acceptabel / domme pech). Na de doppler scan heb ik aansluitend een gesprek over vervolg stappen (al dan niet een C-section) omdat dit me de vorige keer een beetje overviel. Was geen drama of zo, maar niet iets waar ik over had nagedacht.

Safka: Mooi dat jullie zo goed tot een oplossing gekomen zijn die voor iedereen werkt. De kinderen van mijn man zien mij ook niet als hun stiefmoeder overigens - en gelet op de leeftijd zou dat ook niet in de rede liggen. Ben alleen benieuwd hoe de dochter van mijn man's dochter ons t.z.t. gaan aanspreken. Man zit er sterk aan te denken om een koosnaam te bedenken. Het is natuurlijk een idioot idee dat ik haar tante in mij draag natuurlijk. O_o Maar goed, dat is nu eenmaal zo. Ook fijn dat jouw vriend soms dingen alleen met zijn kinderen doet - dat doet mijn man overigens ook en ik hoef ook niet overal bij te zijn.

Doces: Heel veel succes voor woensdag. Ik hoop dat de lever zich rustig houdt en je follikels gestaag groeien!

Angel: Spannend dinsdag. Ik snap dat je geen hoop durft te hebben hoor - pure zelfbescherming. Dat gezegd hebbende: elke terugplaatsing is een kans en de kwaliteit van jullie embryo's was goed genoeg om in te vriezen. Het is vaak dat dunne lijntje tussen enerzijds niet te veel verwachtingen durven/willen hebben uit angst te veel teleurgesteld te worden en anderzijds ook niet volkomen negatief te zijn. :hug: Heel veel succes dinsdag. Hoop dat het ontdooien goed gaat en je een topper krijgt die je 9 maanden bij je mag dragen. En wat betreft de ruzie - tja. Mijn man is nogal rustig en pragmatisch - zelfs al ik er in de MMM doorheen zat. De enkele keren dat we ruzie hadden was het daarna ook wel vrij snel goed, omdat wij tussen ons de 'regel' hebben dat wij niet op een ruzie gaan slapen. En soms moet je juist praten om elkaar niet uit het oog te verliezen wat dat betreft. Ik heb de angst om hem te verliezen niet zo gehad, al hebben we wel moeilijke gesprekken gehad die vooral te maken hadden met de kinderwens en mijn neiging om nogal in een ''what if'' situatie te denken (tot irritatie van mijn man die zoiets had van: waarom bereid je je nu op het slechtste voor terwijl je de uitkomst nog niet weet?! Als het slecht is deal je daar op dat moment wel mee). Ik wilde iedere keer de MMM een stap voor zijn als het ware - vandaar ook dat bijvoorbeeld Kees werd aangeschaft terwijl de uitkomst van de TP nog helemaal niet bekend was :bonk: . Het werd in mijn hoofd project nageslacht en dat vond mijn man nog wel eens lastig. Achteraf gezien heb ik me dus veel te veel en veel te lang druk gemaakt lijkt het maar dat zit deels ook in mijn aard - een beetje een stresskip en ik wil graag controle hebben ;-)) hetgeen je in een traject als deze wel op je buik kan schrijven. Jij en je partner zijn samen aan het knokken voor een kindje en volgens mij ben je in zo'n traject soms net wat kwetsbaarder.

Flipje: Ik hoop dat je tentamen goed is gegaan!! :hello:

Dazzle: Als ik jou was ik nu alle testen/onderzoeken laten uitvoeren. Volgens mij wil jij ook niet langer wachten dan nodig is en dan heb je dit maar alvast gedaan. Ik heb nooit een klassieke hysteroscopie gehad, maar wel het onderzoek met water en een ballon dat werd ingebracht in mijn schede. Dit was een 3D Saline investigation pelvic ultrasound scan/ aquascan en deed beslist geen pijn. Het was wel wat ongemakkelijk omdat ik daarna nog nadruppelde, maar verder... :whistle:
Uit elke test komt in feite een uitslag: ook als er niets aan de hand blijkt te zijn, want dan heb je in ieder geval al dingen uitgesloten en gaat er geen onnodige tijd overheen in Gent als ze het daar al willen uitvoeren. Gent is aan het eind van deze maand toch?

Hosta: Wanneer heb jij een evaluatie gesprek over vervolgstappen? :redrose:

Boulu: Als je NOD pas op woesndag is, lijken de testen mij toch hoopgevend... Ik blijf nog even dansen met alle andere dames :jump: hier (en onder tussen duim ik heeeel hard voor heeeel goed nieuws!). Volgens mij draaien ook Theeleut's duimen overuren :)

Sofie: Lukt het met de Gonal-F? :?:
baggal wijzigde dit bericht op 10-06-2017 22:57
0.03% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Boule. Streepjes!!!!! Spannend. Ik snap dat je nog niet durft te juichen!!
*breekt even in* Klopt Baggal!! :thumbsup: Ik duim me helemaal suf!! Hoop zo morgen een foto te krijgen met een donkerdere streep van Boulu... :kneel: Dan kom ik ook even met jullie meedansen!
Boulu... :bigkiss: Spannend!!!

Uit nieuwsgierigheid: ik ben vanaf 15 mei Decapeptyl aan het prikken (inmiddels 27 dagen) en sinds 26 mei de Gonal-F (inmiddels 18 dagen). Er waren dus al vrij snel minimaal 9 (kleine) follikels te zien die helaas niet groeiden. Hopelijk gaat er met de verhoogde dosering wel wat groeien, maar duurt de stimuleringsfase dan niet te lang? Zit er een soort 'houdbaarheidsdatum' op de follikels / eitjes? Of maakt dat niks uit?

Maandag weer voor een echo, ben benieuwd of er dan wat is veranderd...
Dankjewel meiden voor al jullie lieve reacties!! Ook degenen die hier nauwelijks of niet meeschrijven, zo lief!! Eerst even op jullie reageren.

@Dazzle: Eens met de rest, ik zou denk ik toch voor de zekerheid voor zo'n hysteroscopie gaan. Je weet het nooit. Het is balen dat het moet maar als ze dat adviseren...

@Safka: Wat mooi en bijzonder hoe jullie dat nu doen met de kinderen van je vriend en dat hij er ook voor open staat dat jij in dit traject zit. Dan zal het vast goed gaan komen met je aanstaande kindje!! Hopelijk lukt het op deze manier wel! Fijn dat je nu wel iets meer zin hebt om verder te gaan.

@Doces: Spannend maandag en woensdag!! Volgens mij is het trouwens niet zo dat er een 'houdbaarheidsdatum' aan de eitjes zit, ze kunnen ineens gaan groeien en dan is het goed. Sommigen kunnen nog onrijp of overrijp zijn maar volgens mij heeft dat niks te maken met of ze er al langer zitten.

@Angel: Vervelend van jullie korte ruzie. Ik herken het niet zo dat ik nu meer ruzie heb, maar ik ben wel meer onhandelbaar misschien haha. Vaker verdrietig en meestal is hij superlief maar soms heeft hij ook niet de energie om ermee om te gaan, dan is het lastig. De angst om hem kwijt te raken heb ik altijd gehad haha, maar meer dat hij zou overlijden ofzo. Juist sinds we met onze kinderwens bezig zijn en het niet lukt, zijn we sterker geworden samen. Ik denk dat dat bij jullie ook zo is, maar op het moment dat je je rot voelt, kun je daar anders over denken ;).
Hoop dat je dinsdag een mooie tp hebt van een goede kwaliteit!!

@Hier: Ik moet zeggen dat ik wel een beetje hoop heb gekregen van al jullie reacties hier over mijn testen, maar zelf heb ik er (nog) geen goed gevoel over. Wel fijn te lezen dat anderen op deze termijn ook zo'n lichte streep hadden. Maar ik denk echt dat het weer een biochemische zwangerschap is, omdat ik helemaal nergens (echt niks, die eerste keer zelfs nog wel) last van heb en de streepjes eigenlijk wel dikker hadden moeten zijn. Ook heb ik sinds woensdag bruine afscheiding soms, alsof het al door wil breken ofzo.
Ik was vrijdagavond wel echt helemaal verbaasd hoor, had echt geen streepje verwacht. Dus daar ben ik nog steeds blij mee, het schijnt positief te zijn als er in ieder geval iets gebeurd.
Ik heb geen testen meer in huis dus ik moet ze straks gaan kopen!! Heb mijn ochtendurine bewaard haha. Natuurlijk ben ik er wel mee bezig, ook tussendoor leuke afspraken, maar ik ben er niet echt zenuwachtig voor bijvoorbeeld. Ik heb echt het aller aller liefst dat het nu eindelijk een keer goed zit, maar ik kan het me niet voorstellen.
@ boulu bruine afscheiding kan juist goed zijn. Ik hoop het zo voor je. Ik ben benieuwd naar je verdere testen. Hoeveel dpo zit je? Je zei 13 of 14, dat is dan toch nog niet zo ver? Ik heb niet vaker ruzie, maar wel dat ik me veel meer rot onder voel. Eigenlijk onzin juist, want man doet niet anders dan voorheen. Maar ik ben gewoon emotioneler, misschien door hormonen ofzo. Voel me weer goed gelukkig.

@ baggal ik wou dat mijn man zo kalm was, maar zijn kinderwens is ontzettend groot en angst ook. Misschien ook omdat hij jong is en nog geen kinderen heeft. Hij wilde altijd vader worden. Toen we 'eindelijk' begonnen was hij ontzettend blij en kon niet wachten om vader te worden.
@Angel: Ik kan me voorstellen dat het ook heel moeilijk is voor je man. Ik herken me er wel in hoor dat je eerder blijft hangen in negatieve gedachten of emoties, niet zo gek met dit traject...

@Baggal: Van het ziekenhuis mag ik officieel pas woensdag testen inderdaad maar dan is het al 18 dpo. En ik wilde eerder weten of ik met de medicatie (progynova en utrogestan) kon stoppen zodat ik voor we op vakantie gaan nog bloed kan laten prikken voor alle hormoonwaarden die DD wil weten. Nu is dat nog maar de vraag of dat lukt.

Zojuist weer getest: 3 testen uiteindelijk gedaan, want de eerste had een donkere controlestreep en was verschoven, de tweede was helemaal raar, die liep helemaal roze uit en de derde was wel redelijk goed. De teststreep is donkerder dan gisteren maar kan ook meer geconcentreerde urine zijn, een donkerdere controlestreep, enz. Ik weet het niet hoor. In eerste instantie was ik wel blij want hij lijkt dus op te lopen, maar nu voel ik me alleen maar meer onzeker. Ik had nu graag willen weten waar ik aan toe was. Nu zul je zien dat het alsnog mis gaat en het met de planning daardoor ook helemaal niet meer uit komt. Daar baal ik dan een beetje van. Toch had ik niet verwacht dat de streep donkerder zou zijn (maar nog laaaaaang geen knalstreep) dus wel bijzonder...
Safka; welkom!

Boulu, ik ben wel voorzichtig positief maar snap helemaal dat je het niet van de daken schreeuwt nu. Maar oplopende streepjes (en sowieso twee streepjes!) lijken me een goed signaal! Hoop dat we straks allemaal blije dansjes voor je kunnen doen.

Hier even een onzeker momentje. Maakte sowieso beginnersfout nummer 1: googlen. En ik weet dat dat een slecht idee is :facepalm: ik kwam met doorklikken op allemaal sites met to do's voor een geslaagde ivf. Omg wat een lijsten! Ik had drie maanden geleden al moeten beginnen geloof ik o_o

Verder ben ik opeens heel zenuwachtig voor de echo morgen. Dat ophogen (van 150 meteen naar 225) maakt me onzeker.. geen idee wat ik nu kan verwachten. Heb vandaag lekker een rustig dagje gepland met als gevolg dat ik ook te veel tijd heb om na te denken, blijf maar steeds verschillende scenario's bedenken terwijl ik de uitkomst toch niet kan veranderen :-[
Sofie, bij jou ook de Gonal opgehoogd dus? Wat een flinke sprong! Bij mij sinds vrijdag van 100 naar 150, nog steeds geen mega hoge dosering, maar wel 50% erbij. Ik heb ook morgen een echo, en ook ik ben er behoorlijk zenuwachtig voor. Er hangt natuurlijk behoorlijk wat van af...

Sterkte met afwachten, hopelijk morgen een positief bericht bij de echo!!
Angel: Dat rationale vind ik heerlijk, maar soms ook irritant wanneer ik even echt moet "ranten" :hyper: ha-ha!

Boulu: sommige mensen halen de test helemaal uit elkaar. Test anders dinsdag pas weer om te kijken of het idd de goede kant op gaat. Kwaaltjes zal je op dit moment nog niet hebben dus het blijft ff afwachten :huh: Maarre... Ik blijf een beetje positief hoor!!

Sofie: Ik heb nog nooit iets 3 maanden voorafgaand aan IVF gedaan ter voorbereiding. Was allang blij te kunnen beginnen destijds...
Wat ik wel deed in de wachtweken is googlen naar symptomen en daar ben ik nooit beter van geworden, want het zegt allemaal niets!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Boulu, ik dacht dat als je de ochtend urine bewaard (in de koelkast!) je hem weer op kamer temperatuur moet laten komen. Volgens mij staat het in de bijsluiter als dat zo is. Heb je daar naar gekeken? Want dat zou natuurlijk de vreemde uitslag kunnen geven.
Op een ander forum (gaat over IVF/ICSI in DD) zag ik een plaatje van iemand die pos testte vanaf 10 dg dpo. Ze had er 4 onder elkaar. Ik vond die van jou zelfs duidelijker. Kan natuurlijk aan de kwaliteit van de foto en lichtinval liggen, maar ik ben zeker wel hoopvol voor je hoor! Ik zou ook nog niet 100% zeker zijn, ik vraag me af wanneer ik dat wel zou zijn, waarschijnlijk pas na de bevalling. Maar je mag best wat vertrouwen in jouw lijf hebben, vind ik.

Volgens mij rijpen eicellen pas na de pregnyl (of wat je daar dan ook maar voorgeschreven krijgt) injectie. Ze zitten er namelijk al vanaf dat je in de maak was, dus relatief oud zijn ze sowieso al. Na een x aantal dagen spuiten en ophogen en 0 resultaat, heeft het geen zin om door te gaan, dat gebeurd er waarschijnlijk niets meer en kun je beter overnieuw beginnen. Ik dacht dat daar 3 weken voor staat. Volgens mij staat dat ook in de bijsluiter (ik heb ivm nieuwe medicatie natuurlijk alles doorgelezen vrijdagavond en gistermiddag en er gaan mij wat bellen rinkelen).

Sofie, wat heb je gelezen dan over de voorbereiding voor IVF? De maand voor NOD worden de nieuwe eicellen klaar gelegd, dus 1 mnd van te voren lijkt me vroeg genoeg. De spermatogenese is wel 3 maanden, dus jouw man zou wel 3 mnd van te voren dingen kunnen laten/doen. Uiteraard hebben sommige vitamines meer tijd nodig om te werken. Maar ik vraag me af wat je gelezen hebt. Ben nieuwsgierig.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot donderdag, maar.... de andere keren was het ook nog niet echt spectaculair, dus ik verwacht er nu daarom eigenlijk ook nog niet veel van. Maar toch, zou ik graag willen dat het donderdag was...
Boulu wat spannend dat je testen oplopen! Wel een heel goed teken!!!! Maak je trouwens echt geen zorgen dat je nog geen knaltesten hebt. Bij mij kwam dat pas met ca 5,5 week als ze geleidelijk oplopen is het simpelweg een goed teken. (Gebruik wel dezelfde testen om te kunnen vergelijken)
En zoals iedereen hier zegt wel of geen klachten hebben zegt echt niets.
Maar heel spannend zal het de komende tijd wel blijven. Zeker met het oude bloedverlies.

Animal heel spannend as donderdag! Hopelijk heeft de eierstok 'verjongingskuur' zijn vruchten afgeworpen en zie je donderdag al een mooi(e) (begin van de) opbrengst.

Doces, Sofie en Miekje succes met jullie echo's morgen. Er staat hier weer veel te gebeuren.

Baggal wat leuk dat jullie met het hele gezin gaan lunchen. Fijn idee als iedereen goed met elkaar overweg kan.

Flipje hoe is het bij jou? Iets meer dan 5 weken nu toch? Nog een week of twee tot de echo?

Safka ik heb een goede vriend als donor, maar heel bewust -ivm het juridische aspect- vanaf het begin alles via het ziekenhuis/ de kliniek laten lopen.

Hier Sorry als ik mensen mis, maar net terug van een heerlijk weekendje weg en ben niet helemaal bijgelezen. Zojuist definitief negatief getest (weinig verrassend maar wilde het zeker weten voordat ik met de progynova en crinone stop). Op naar de volgende terugplaatsing over een paar weken.
Weija wat jammer! En boulu, ik hoop zo dat het m wordt!
Sofie87, vreselijk is dat he, dat googlen. Heb het mezelf nu redelijk afgeleerd, maar is zo herkenbaar!
Doen jullie er eigenlijk iets 'alternatievigs' naast om ivf te laten slagen? Ik ben zelf bang dat, wanneer ik daaraan begin, ik er in doorsla (zoals mn moeder, die geeft echt haar hele leven al bakken met geld uit aan allerlei kwakzalvers) maar moet zeggen dat ik het soms toch wel verleidelijk vind. Geeft toch het gevoel (of schept de illusie...) dat je een beetje directe invloed hebt op dat ongrijpbare proces.
Oh ja, wat betreft die tabel (iemand ging m bijwerken toch?): ik ben 35 en mijn vriend is 40. We starten in september met ivf (hebben we verzet ivm vakantie).
En Fruity en Chevrolet, ik hoop echt dat jullie weer n beetje bijgekomen zijn!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen bellen voor een afspraak voor hysteroscopie . Alleen nu lees ik iets. (weet niet meer wie het zei) over testen NK cellen. Dit zou ik ook wel willen. Ik lees dat ze dit in UZ Brussel (en Düsseldorf sowieso) doen, maar ik kan niet terug vinden dat ze dit onderzoek in Gent doen... :-( Ook vind ik op website Brussel veel meer informatie over onderzoeken die gedaan kunnen worden bij vrouwen die al meerdere TP's hebben gehad. Ik heb ook daar een intake gesprek staan, helaas wel pas in augustus.

Angel: ah vervelend die ruzie. Maar laat jezelf niet gek maken, met die gedachten.

Doces: volgens mij zit er geen houdbaarheidsdatum op, Ik heb ook met 1 cyclus op CD25 een TP gehad.
Wow Boulu! Een streep! Ik snap je voorzichtigheid heel erg goed maar toch! De allerbelangrijkste eerste stap is wel gezet.. het zal toch niet dat deze minder goede embryo van hele goede embryo naar zwangerschap en tot... Pfff wat een rollercoaster maar toch :hyper:

Het is toch naar Weija, zo'n extra bevestiging van zo'n &*(^%$@ stomme witte test

Ohh Angel, wat kun je jezelf toch gekmaken he. Ik heb dat zelf (nog?) niet maar ik zou het wel zeker bespreekbaar maken hoor, mocht je dat nog niet doen. Met elkaar blijven communiceren is altijd belangrijk maar tijdens dit soort trajecten helemaal.
Sterkte!

Hier wilde ik mij eerst even goed voorbereiden over de vervolgstappen richting Dusseldorf en morgen ga ik echt bellen. Vind het het wel een beetje spannend, voor mijn gevoel is het toch weer een stap verder.
Ook ga ik morgen bellen voor evaluatiegesprek bij mijn huidige ziekenhuis. WAt zouden jullie doen, dan ook meteen aangeven dat ik naar het buitenland wil/ga? Moet ik alvast mijn dossier opvragen of zal ik daar nog even mee wachten?
boulu zou idd even met "verse" ochtendurine testen:)
en dan natuurlijk een fotootje zodat wij kunnen meegluren hihi
Hosta. In de tabel zie ik start IVF2. Wil je met IVF2 of IVF3 naar Düsseldorf?
Thanks weija maar ik moet vrijdag pas weer voor echo. Sofie en docesjullie wel Morgen? Succes ben benieuwd.

bouluik heb ook wel zin in n dansje... maar laat je niet gek maken met dat getest.... zo irritant dat je vanalles of niets kunt voelen en dat dat dan ook vanalles of niets kan betekenen.

Voor de rest ik lees en leef mee msar heb ff geen tijd om op iedereen te reageren. Sorry

Hier lekker aan het spuiten nog steeds moe. Aangevuld met mega hooikoorts. Morgen ivf voorlichting hoewel we al begonnen zijn maar goed gaan daar toch maar heen.
@ hosta tijdens evaluatie gesprek kun je toch gerust aangeven dat je ook zit te denken aan buitenland. Ik denk dat ze dat heel goed begrijpen. Bovendien willen ze jou ook alleen maar zwanger maken, dus ze zullen alleen maar met je meedenken. Ik ben het ook even kwijt, wat dit je 2e poging? Dan zou ik zeker aangeven dat je laatste betaalde poging in DD eventueel wilt doen.

@ dazzle ben je al uit wat je wilt?

@ boulu weet je hoe bijzonder het is? Stel dat dit een blijvend zwangerschap wordt en je over 9 maanden gewoon mama bent. Ik ben erg positief. Ik snap dat je zelf nog erg voorzichtig bent, maar dat komt vooral omdat het te mooi lijkt om waar te zijn, maar het kan zomaar.. en dan hoef je niet eens naar DD. Zou erg mooi zijn. Ik ben erg blij voor je!
Hosta, ik zou gewoon bellen/mailen met DD en een afspraak maken. Blijf je toch in NL, kun je altijd voor of na het gesprek bepalen. Er is ik dacht een korte wachttijd voor een gesprek, evt kan het zelfs via webcam als je erg ver van DD woont. Ga het gesprek in NL gewoon aan en als ze nog veel kunnen doen, en je er een goed gevoel bij hebt, blijf dan. Wij hebben ons dossier opgevraagd en een week later lag het (incompleet, dat dan weer wel) klaar.

Dazzle, ik zei het over de NK-cellen. Ik begreep van een ander forum over DD, dat de uitslag op dit moment min 8 we op zich laat wachten. Dit ivm omstandigheden. Het precieze weet ik er niet van, maar ik wilde het je niet onthouden. Ik dacht dat ze dan een stukje baarmoederslijmvlies opsturen naar Zürich (?) voor onderzoek.
Hoe meer info je krijgt, hoe moeilijker de keuze wordt...
Boulu, ik ben erg benieuwd naar een nieuwe test.... sluit me volledig aan bij wat Angel heel mooi heeft geschreven; het kan zomaar en hoe mooi zou het zijn!

Weija, heel veel succes gewenst met de volgende terugplaatsing!

Angel, heb je het uitgesproken naar je partner? Ik en partner zijn beiden niet van het niet zeggen. Daardoor hebben wij ook geregeld weleens een akkefietje maar denk dat dat wel zo gezond is. Zolang je dingen van elkaar weet is het goed, is mijn optiek. Anders raak je met je gevoelens in jezelf gekeerd. Zeker in dit traject heb je elkaar nodig. Dus als het niet al gebeurd is, spreek dan je angst uit naar je partner :hug: nog 1 dagje! Is het niet de toenemende spanning voor de tp?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven