Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2017 11:39
Reden: trollhinten
98.55% gewijzigd
Geen bijzonderheden
Ik kon Mn tranen niet bedwingen, voel me moe, kapot... maar heb mezelf uit bed getrokken.
Ik moet nu dingen regelen, het geld staat op mijn eigen rekening nu. Kan ik de gezamenlijke tekening opheffen zonder dat hij daar bij is bij de bank, of zal hij daar ook bij moeten zijn?
Mijn hoofd loopt over, maar ik
Moet wel nu.. ik moet nu dingen ben bang voor de reacties van de omgeving, maar zal het toch moeten vertellen
Stap 1:
Bel je moeder op en zeg haar dat het uit is en dat je bruiloft niet doorgaat. Dat je per direct terug wil komen wonen als het kan.

Stap 2:
Pak je belangrijkste spullen en ga naar je moeder.

Stap 3:
Huilen en vertellen. Alles.

Pas daarna komt de rest.
Pluisi schreef:
12-06-2017 10:27
Waarmee? Mijn vriend liegt over geldzaken? Mijn vriend had een account en deed zich voor als 14 jarige?
Ze heeft geen bewijzen, dus hier doet de politie niks mee.
Dat is natuurlijk niet zo. Als je een vermoeden hebt van een misdrijf ben je verplicht dat te melden. Een verklaring van een getuige geldt ook als bewijs en bovendien had TO een overzicht van de kik gesprekken.
Als TO twijfelt over wel of geen misdrijf dan is dat niet aan haar om dat uit te zoeken. Normaliter is het motto 'bij twijfel niet doen', maar in zulke gevallen moet je juist wel doen.
Anna2017 schreef:
12-06-2017 10:31
Hij is de hele nacht beneden geweest en inmiddels wakker, hij kwam bij mij en ik zei dat ik straks weg zal zijn, en een ander plekje zal zoeken.
En hij... hij gaat rustig koffie zetten en beneden koffie drinken......

:frusty:
Het is een soort gelatenheid in zijn gedrag. Zo op het eerste gezicht de reactie van iemand die een schaduwleven/dubbelleven had, altijd wist dat hij met vuur speelde, en nu dat uitkomt weet dat er niets te redden is.
Hij was emotioneel steeds al los van jou (ondanks de mooie momenten die jij voor jezelf nu niet kunt verklaren) omdat hij al gewend was dat hij niet open kon zijn, hij moest liegen, enz.
Daarom lijkt het nu alsof het zo van hem af glijdt.
Voor jou is dat nog moeilijk te bevatten omdat je je voor de gek gehouden voelt en het lijkt alsof je in een nare droom zit.
safrat schreef:
12-06-2017 10:56
Dat is natuurlijk niet zo. Als je een vermoeden hebt van een misdrijf ben je verplicht dat te melden. Een verklaring van een getuige geldt ook als bewijs en bovendien had TO een overzicht van de kik gesprekken.
Als TO twijfelt over wel of geen misdrijf dan is dat niet aan haar om dat uit te zoeken. Normaliter is het motto 'bij twijfel niet doen', maar in zulke gevallen moet je juist wel doen.
Ik ben het met je eens. Verstandig om melding te maken bij politie. En het dan uit handen te geven en het proberen los te laten.
Die melding kan ook morgen nog. Vandaag eerst zelf afstand nemen van die man. Hulptroepen inschakelen, dan gaat alles zoveel makkelijker. Zodra haar familie en vrienden op de hoogte zijn zal er steeds iemand zijn om haar te steunen. Mee te gaan naar de bank, naar politiebureau, etc.
en/of rekening moet je samen voor naar de bank.

Doe dat het liefst vandaag nog want hij lijkt op dit moment nog een beetje volgzaam.
Wanneer hij later zijn hakken in het zand gaat zetten lukt het je niet meer zo gemakkelijk.

Overigens kun je zijn pas als "verloren" melden, kan hij die niet meer gebruiken. Verder paswoord aanpassen dan ben je vrij safe.
Niet geschoten is altijd mis
Wat Phile zegt over dat hij waarschijnlijk allang een enorme emotionele afstand tot je had, maar vergeet niet dat hij goed de waarheid kan blokken en dat waarschijnlijk nu weer voor zichzelf doet.

Wat ik echt heel vreemd vind is dat je hier met ons bijna realtime alles deelt en je ouders of vriendinnen nog niet één telefoontje hebben gepleegd.

Wat eerder al gezegd is, ik zou met een vriendin die 3 maanden voor de bruiloft zo'n berichtje naar me stuurt de ochtend of middag hebben vrijgenomen en in ieder geval DIRECT aan de telefoon hebben gehangen.

Ben je zó geïsoleerd dan?
En waarom heb je ze zelf niet gebeld? Kortom, er is volgens mij meer, klopt dit?
Van de site van de Rabobank: "bij een gezamenlijke rekening is het voldoende als één van de rekeninghouders de betaalrekening opzegt".
Dus dat kan je gelijk regelen vandaag.

Voor de rest is het een rotmaandag en het zal een rotweek worden.

Probeer ook met hem te praten als het over een paar dagen allemaal wat definitiever is voor hem. Er zal bij hem misschien wel een knop omgaan want het lijkt me toch niet dat hij zich zo blijft opstellen.
anoniem_150268 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 11:37
29.67% gewijzigd
Bitje93 schreef:
12-06-2017 11:21

Overigens kun je zijn pas als "verloren" melden, kan hij die niet meer gebruiken. Verder paswoord aanpassen dan ben je vrij safe.
:proud:
Anna2017

Alhoewel dat gedoe met die profielfoto op Kik vreemd is, is dat nu niet iets om je helemaal blind op te staren. Hoewel er hier door sommigen wel heel extreem wordt gespeculeerd, een bekend fenomeen op fora wat ook de oorzaak is voor het vele extremisme omdat mensen elkaar willen overtreffen, laat je daar niet door afleiden, je hebt al genoeg andere zaken die niet meer kloppen.

Sowieso is het vertrouwen weg tussen jullie twee. Het feit dat hij nu amper meer reageert is omdat hij misschien niet alleen geen antwoord meer kan verzinnen, maar het is ook doordat welk antwoord hij ook geeft, dat antwoord nooit het beschadigde vertrouwen kan herstellen. Hij heeft ooit een web van leugens opgebouwd om jou voor hem te winnen. Nu dat in elkaar is gestort wordt hij geconfronteerd met het feit dat hij met deze leugens meer schade heeft aangericht dan dat hij ooit gedaan zou hebben als wanneer hij vanaf het begin de waarheid verteld zou hebben. De basis waarop jullie toekomst hebben gebouwd blijkt nu verrot te zijn en die fundatie kan niet hersteld worden zonder eerst de boel af te breken wat daarop gebouwd is.

Kies nu eerst voor jezelf. Neem afstand van de gehele situatie. Ja, het is vervelend om zo'n grote stap in je leven te moeten afzeggen. Maar zoals al eerder gezegd, beter nu dan achteraf. Jouw grootste punt is nu gewoon het feit dat er leugens tussen jullie staan waardoor jij niet in staat bent om een gezamenlijke toekomst te beginnen. En dat zijn voornamelijk zijn houding m.b.t. financiën en schulden, zijn gedrag om zichzelf als een ander af te schilderen omdat hij zich anders minderwaardig voelt. Zo kan je stellen dat je de echte hem nooit hebt leren kennen en wat er nu doorschemert is niet iemand waarmee jij zo'n toekomst aan wil gaan.

Als men al een rede wil weten waarom je het huwelijk afgelast, kan je altijd nog zeggen dat er tussen jullie een aantal onoverkomelijke verschillen naar boven zijn gekomen met betrekking tot de manier waarop jullie de toekomst samen zien en dat jullie eerst maar eens willen kijken of daar nog verandering in kan komen. Natuurlijk zal er altijd wel een nieuwsgierige bemoeial zijn die meer wil weten, maar daar hoef je echt geen antwoord op te geven wanneer je dat niet met die persoon wil delen.

Jij hebt zijn financiën gezien, je weet nu hoe het zit. Hij heeft een inkomen dus hij heeft de mogelijkheid om zichzelf uit deze schulden te halen. Maar dat is iets wat hij helemaal zelf moet doen, anders leert hij het nooit. Jij hebt jouw eigen leven en basis om te bouwen, want wat er de komende tijd ook gebeurd, je zult ook nog eens moeten afkicken van deze relatie. Maar je hebt jouw eigen inkomen, jouw eigen spaargeld dus een woning is echt wel te vinden wanneer je voor je eerste woning niet al te hoge eisen stelt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Docteur_Phile schreef:
12-06-2017 11:13
Het is een soort gelatenheid in zijn gedrag. Zo op het eerste gezicht de reactie van iemand die een schaduwleven/dubbelleven had, altijd wist dat hij met vuur speelde, en nu dat uitkomt weet dat er niets te redden is.
Hij was emotioneel steeds al los van jou (ondanks de mooie momenten die jij voor jezelf nu niet kunt verklaren) omdat hij al gewend was dat hij niet open kon zijn, hij moest liegen, enz.
Daarom lijkt het nu alsof het zo van hem af glijdt.
Voor jou is dat nog moeilijk te bevatten omdat je je voor de gek gehouden voelt en het lijkt alsof je in een nare droom zit.
Dat, óf hij is gewoon zo emotioneel bekrompen dat hij dichtklapt en niks meer kan of wil zeggen. Of hij denkt inderdaad dat het wel overwaait. In dat geval is het goed om je straks misschien voor te bereiden op eventueel smeek-appjes/telefoontjes, of juist hele boze berichten, waarin hij je van vanalles beschuldigt of vanalles belooft. Misschien is het verstandig om hem de komende 48 uur even te blokken op Whatsapp/je telefoon e.d.?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Jaw: mooie post.
Over die en/of rekening: dat is heel irritant, maar dat verschilt per bank. Ik wil nogmaals je op het hart drukken ervoor te zorgen dat je een andere bank kiest dan die waar jullie en/of rekening staat en daar het geld heen te boeken.

Verder: heel heel veel sterkte de komende tijd. Maar hou in je hoofd dat het eens beter wordt. En waarschijnlijk sneller dan je nu denkt.
Spreuken 18:2
Wees wijs en neem de rest van het gezamenlijke spaargeld ook op. Zet het desnoods apart op een nieuwe rekening, op jouw naam.
Als je de bruiloft afzegt zullen er wellicht nog rekeningen komen die toch betaald moeten worden, en waar jij wel aansprakelijk voor bent. Of is de hele bruiloft vooruitbetaald?
Als al deze gezamenlijke schulden zijn betaald, deel je de rest door twee (of naar rato) en maak je zijn deel netjes naar hem over. Vergeet niet om het deel te verrekenen dat eerder is gebruikt om zijn schuld af te betalen.

Wees hier wel open over naar hem toe. Je bent er niet op uit om hem een loer te draaien, maar om ervoor te zorgen dat je niet wordt meegesleurd in een financiële afgrond.

Zoek nu je belangrijke spullen bij elkaar. Paspoort, pasjes, vergeet vooral je diploma's niet, die zijn veel lastiger te vervangen dan een identiteitsbewijs of een betaalpas. Neem dingen waar je erg aan gehecht bent, en breng ze bij iemand waar ze veilig zijn. Je weet maar nooit of het nodig is.
Ik moet helemaal niks!
Anna, kun je niet een busje huren (met chauffeur/verhuizer eventueel) om jouw meubels mee te nemen?
Kun je (tijdelijk) bij je moeder logeren?
Eventueel een vakantiehuisje/stacaravan huren. Of anti-kraak?

Regel "rust".
Je gaat nu geen geld uitgeven aan een bruiloft (behalve de kosten van het annuleren) dus gun jezelf nu dat je dit snel en goed regelt (ook al kost het dan wat extra geld - dat komt later wel weer goed).

Zorg dat je tijd hebt om na te denken, alles te verwerken, vertellen, op te schrijven.

En ja, mensen in de omgving zullen misschien verbaasd zijn: eerst meeleven met het sprookje van het a.s.. huwelijk dat nu niet doorgaat. Maar over een week is hun verbazing alweer over, en is iedereen weer met andere dingen bezig.
Je zult zien dat dit allemaal reuze meevalt.
Het kan trouwens ook nog zo zijn dat men helemaal niet zo verbaasd blijkt te zijn (anderen "zien" soms meer dan je denkt?)

Komende tijd heb je maar één prioriteit en dat ben je zelf. En als dat wat extra geld moet kosten, dan is dat maar zo.
safrat schreef:
12-06-2017 10:56
Uhhh welk misdrijf dan?? Sorry maar ik vind dit weer hysterie ten top.
Oh en weet je nog dat Xander de buissonje door Wendy van dijk 2 dagen voor hun huwelijk aan de kant is gezet toen zijn ontrouw aan het licht kwam? Gewoon BAM einde huwelijksvoorbereidingen. Aflasten die handel. En ze is er prima weer bovenop gekomen.
Bij een kennis heeft de ceremoniemeester alles afgezegd. De bruidegom was teveel in shock.
Dus de ceremoniemeester heeft alle gasten ingelicht (zonder de werkelijke reden te noemen), heeft contact gelegd met gemeentehuis/locatie/cateraar etc. Die heeft ook de gasten het geld terug gegeven wat al was opgehaald voor een kado.

Anna je hebt nu even hulp nodig. Er komt teveel op je af.
Als je mijn dochter was, had ik gehoopt dat je mij gisteravond al had gebeld. En mij niet naar mijn werk had laten gaan.. iemand zei dat dit geen crisis was, dat is het wel. En je vriendin nu bellen niet ergens van de week! Jouw leven ligt nu in duigen dus hup hulptroepen inschakelen overigens als ik zo'n berichtje krijg sta ik binnen 10 minuten op de stoep.
Wat Nicky-L zegt doen. Het hele saldo van de gezamelijke (spaar)rekeningen aan jezelf overmaken. Er komen nog wel wat kosten voor het annuleren van de bruiloft. Die kosten zijn niet alleen voor jou (eigenlijk alleen voor hem). Hij heeft het geld niet om dat te betalen en verwacht niet dat hij dat later aan je terugbetaalt. Ook die 500 euro waarmee je een deel van zijn schulden hebt betaald naar jou overboeken.

Hij kan het slot van het huis laten veranderen omdat het zijn huis is. Je kan het beste vandaag een busje huren en al jouw spullen direkt verhuizen. Als hij boos wordt zou hij spullen van jou kunnen vernielen.Hij hoeft je niet in het huis te laten, dan moet jij met de politie je spullen komen halen. Beter vandaag dus doen. Er zijn volop ruimtes te huur voor opslag.

Heel veel sterkte vandaag en de komende tijd. Je hebt wel wat voor je kiezen gehad. Wees ook open naar familie en vrienden toe waarom je weg bent gegaan. Dat helpt jouzelf ook.
Weet je Anna, de meeste mensen vinden het fijn om een ander te kunnen helpen.
Ik kan me voorstellen dat wat er nu allemaal met je gebeurt te groot is om te bevatten en dat je daarom denkt dat je het wel alleen kunt of moet regelen.
Ook al kun je het alleen, vraag toch je moeder of een vriendin om hulp. Als je hier over een poos op terug kijkt, dan heeft al dit nare toch ook een mooie kant: je hebt het niet alleen hoeven doen. Dat is iets waar je je leven lang op terug kunt kijken en wat troostend is. Ook al voel je dat nu niet, zo werkt het. Mensen hebben elkaar nodig en het geeft kracht om te weten dat je niet alleen was/bent.
Heel veel sterkte, Anna. :hug:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heb je de 700 euro die van de gemeenschappelijke spaarrekening naar zijn schulden ging al verdisconteerd met het terugboeken van jouw deel?

Ook jouw deel van de gemeenschappelijke boodschappenrekening al overgeboekt?

Wanneer komt de deurwaarder volgens die brief van vorige week de boel leeghalen?
appelientjex schreef:
12-06-2017 12:54
Uhhh welk misdrijf dan?? Sorry maar ik vind dit weer hysterie ten top.
Ja? Wat vind je zo hysterisch aan mijn post? Als jij het onderstaande leest, dan heb jij zoiets van 'niks aan de hand, doorlopen, mensen'? Een vermoeden van grooming, of eventueel een poging tot, komt dan niet bij jou op? Bij mij wel en als ik dat vermoeden zou hebben zou ik dat ook melden bij de politie.
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:38
Die keer dat die zomaar was betrokken was omdat ik zag dat die een App genaamd fleekchat had gedownload zag ik. Hij zei dat dat perongeluk was gegaan.
Ik wist dat die ook ooit(voor onze relatie) een account heeft gehad op Kick, onder een meisjes naam.
Ik heb zijn wachtwoord daarvan kunnen achterhalen en er stonden allemaal namen in van meiden. De berichten kon ik niet achterhalen want die worden op kick niet opgeslagen maar ik heb twee meiden aangesproken, waaruit bleek dat hij zich voordeed als 14 jarig meisje.

Hier werd hij toen zo boos om, hij had dat niet gedaan zei die en zn account was vast gehackt zei die. En toen is die vetrokken. Omdat die woest was dat ik hem beschuldigde van iets wat volgens hem niet waar was... hij kwam zo overtuigend over dat ik dacht dat het misschien wel mogelijk was dat die gehackt was. Ik vond dat ik hem op zn woord moest geloven want vetrouwen hoort in een relatie... ook dit heb ik nooit aan iemand verteld
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:48
Ik wil hem niet gelijk als pedofiel beschuldigen, ja ik ben echt naïef hè? Ik word er boos van... ik heb gezien dat hij een account op instagram heeft gehad (doet die niks meer mee) waar de foto van zijn nichtje op stond (die is net 16...) perongeluk heb ik die foto zelf verwijderd en nu twijfel ik zelfs als het echt wel zijn nichtje was... word nu echt boos op mezelf dat ik zo twijfel aan mijn eigen gedachten en zijn leugens geloof.
Anna2017 schreef:
07-06-2017 18:59
Jullie hebben gelijk... sommige reacties komen hard aan.. maar is wel de waarheid en blijkbaar nodig... heb hem net voor de voeten gegooid dat hij wel een profiel heeft gehad met de foto van zijn nichtje, hij zei weer dat het niet waar was. Ik heb voet bij stuk gehouden dat het wel zo is en dat ik niet meer op me in laat praten door hem... dat die tijd geweest is. Toen werd die stil.. en ik ben naar buiten gelopen.

Word vervolgd...
Anna2017 schreef:
11-06-2017 22:45
hij blijft ontkennen en ik ben ten einde raad hoe ik dat eruit krijg. Hij heeft net zelfs nog gezegd dat het niet waar is en dat hij jet echt niet zal bekennen omdat het niet waar is

misschien komt het over alsof ik daar niet mee bezig ben maar dat ben ik wel, toen ik dat zag een tijd terug heb ik hem er ook mee geconfronteerd en even later was die foto ineens veranderd in een foto van de natuur, waardoor ik aan mezelf ben gaan twijfelen, was het echt een foto van zijn nichtje? Slaat natuurlijk nergens op dat ik zo twijfel, maar hij weet zo te manipuleren en doe foto is er nu af dus heb ik geen bewijs meer en dat maakt het ook lastig..maar het doet me veel.... heeel veeel.....
En TO, waarom heb je niet aan die meiden gevraagd wat voor contact het was? Zo'n meisje verteld jou dat jouw vriend zich voordoet als een 14-jarige en je vraagt niet even verder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven