Verwarring over relatie

12-06-2017 13:12 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste weken twijfels over mijn relatie, en dan vooral over de inzet van mijn vriend.
Ik heb de indruk dat het met elkaar sturen heel wat minder is geworden. Natuurlijk vermindert dit des te langer je samen bent, maar ik heb er wel moeite mee dat hij uren en uren niets van zich laat horen. Dat weet hij ook, toch verandert er niet al te veel. Merken dat hij op actief staat op facebook maar je sms negeren, dat is niet zo'n tof gevoel.
Verder zijn de spontane liefdesuitingen ook heel wat minder. Eigenlijk niets meer, enkel reactie wanneer ik deze als eerste uit.

Bij het confronteren met zijn gedrag zegt hij dat dit niet de bedoeling was.

Laatst gaf ik hem ook een cadeautje. Heb nog al in onze relatie geïnvesteerd. Zelf nog nooit een cadeautje gekregen. Niet dat ik geef om te krijgen, maar iedere vrouw zou dit leuk vinden toch?

Door dit gedrag krijg ik het gevoel niet belangrijk meer te zijn voor hem..

Ik weet niet wat ervan te denken..
Hoe oud zijn jullie en hoe lang zijn jullie samen? Ik hoor soms een hele werkdag niets van mijn man...
we zijn 22. Oké hij werkt, maar ook als hij niet werkt niets sturen, wel online komen en me negeren? Enkele weken/maanden geleden kon dit allemaal wel en nu ineens helemaal veranderd
'een paar uur niets gehoord'... o mijn god, de horror...
Ik zou me niet al te druk maken over een aantal uur niks horen. Vind ik eigenlijk niet meer dan normaal, je hoeft niet 24/7 met elkaar in contact te zijn toch.

Als je het gevoel hebt dat hij je niet genoeg aandacht geeft of niet meer genoeg geïnteresseerd in je is (en hij wil dit niet veranderen) lijkt me dat zo'n relatie niet meer zoveel zin heeft.
Ja toen moest ie je nog veroveren. Na een paar maanden is dat klaar en zien jullie elkaars ware zelf. En dan blijft er soms toch niet voldoende over voor een relatie.
Hoelang zijn jullie samen?

Tsja, zou gewoon de aard van het beestje kunnen zijn. Ik ken hordes mannen die niet/laat reageren op appjes, die geen cadeautjes kopen voor hun vrouw/vriendin etc. Niet omdat ze de relatie niet willen, maar omdat het niet in ze zit. Gewoon karakter. Mijn keus zou het ook niet zijn. Het kan echter ook zijn dat de koek om de een of andere reden voor hem op begint te raken. Vooral als het eerst heel anders was dan nu.
Heb je met je verjaardag wel gewoon wat gekregen? Ik krijg tussendoor ook geen heuse cadeaus hoor. Alleen een keer toen we samen op vakantie waren, was een armbandje die ik mooi vond maar eigenlijk te duur. Die had hij toen voor me gekocht :proud:.

En hoelang zijn jullie samen?

En qua die berichtjes: het went. Echt. Ik had voor mijn vriend alleen maar verkeringen gehad die nooit langer dan 6 maanden duurden en waarin je dus heel veel contact had. Ik moest er dan ook aan wennen hoe een langere relatie zich ontwikkelt. Komt wel goed.

En als blijkt dat jullie toch niet zo goed bij elkaar passen is er ook niks aan de hand toch? Geef die jongen iniedergeval wat ademruimte. Het is normaal dat de liefdesbetuigingen in woorden meer omslaan naar liefdesbetuigingen in daden. Knuffels, een kus op je voorhoofd, dat soort dingen. Zolang daar een balans in is die jullie uiteindelijk beiden fijn vinden, is het goed.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Wanneer we samen zijn heb ik wel het gevoel dat hij me graag ziet. Enkel het gedrag wanneer we niet samen zijn doet me twijfelen over zijn gevoelens.. Hij weet dat ik gekwetst ben geweest in vorige relaties en weet hoe ik me kan voelen, toch het blijven doen.. Zit het inderdaad gewoon in hem en moet ik er niet te veel over nadenken of zit er toch iets achter?
Ik heb hem gezegd dat ik zeker wil zijn dat er niets mis is tussen ons en dat hij moet weten hoe ik me erbij voel
Borduurdertje schreef:
12-06-2017 13:18
we zijn 22. Oké hij werkt, maar ook als hij niet werkt niets sturen, wel online komen en me negeren? Enkele weken/maanden geleden kon dit allemaal wel en nu ineens helemaal veranderd
Hm oke dat is wel raar. Maar hoelang duurt die radiostilte altijd dan? Bijvoorbeeld in het begin bij mij, wist ik dat mijn vriend rond 8 uur eetpauze had (horeca). Dan reageerde hij vaak op mijn berichtjes. Maar dat ging later over naar ná het werk reageren, en idd wel online zijn in de pauze. In het begin voelde dat als een afwijzing, nu 3 jaar later herrinner ik me door jouw topic pas weer dat hij eetpauze heeft :rofl:

Nogmaals: het went.

Maar als hij je daadwerkelijk keihard negeert is dat wel raar ja. Wat is zijn "verklaring" daarvoor dan?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Borduurdertje schreef:
12-06-2017 13:18
Zo maar even iets geks..
Praat eens met je vriend? (gewoon 'in real life' weet je wel? een echt gesprek, geen stom geapp/sms)
Muurhanger schreef:
12-06-2017 13:21
Heb je met je verjaardag wel gewoon wat gekregen?
Ik verjaar binnen een maandje, dus ben eens benieuwd.

Ik heb hem nu gezegd dat ik het begrijp dat dat sturen minder wordt en dat ook niet erg vind, maar echt uren niets heb ik het moeilijk mee. En dat ik enkel zekerheid wil over zijn gevoelens, want op de duur kan je daaraan beginnen twijfelen..
Doe wat aan je onzekerheid. Nee het is niet normaal dat je vriendin voortdurend op nummer 1 staat als je aan het werk bent of andere dingen doet. Er moet wel iets te praten overblijven in het echt. En ik word al kriebelig van alle onzinnige appjes en smileys die mij verplichten aan een ander te moeten denken.
Borduurdertje schreef:
12-06-2017 13:23
Wanneer we samen zijn heb ik wel het gevoel dat hij me graag ziet. Enkel het gedrag wanneer we niet samen zijn doet me twijfelen over zijn gevoelens.. Hij weet dat ik gekwetst ben geweest in vorige relaties en weet hoe ik me kan voelen, toch het blijven doen.. Zit het inderdaad gewoon in hem en moet ik er niet te veel over nadenken of zit er toch iets achter?
Ik heb hem gezegd dat ik zeker wil zijn dat er niets mis is tussen ons en dat hij moet weten hoe ik me erbij voel
En hoe reageert hij dan? ...
Borduurdertje schreef:
12-06-2017 13:26

Ik heb hem nu gezegd dat ik het begrijp dat dat sturen minder wordt en dat ook niet erg vind, maar echt uren niets heb ik het moeilijk mee. En dat ik enkel zekerheid wil over zijn gevoelens, want op de duur kan je daaraan beginnen twijfelen..
Waarom heb je het moeilijk als je uren niets hoort? Wat denk je dan dat er gebeurd?
Als jij last hebt van onzekerheden door eerdere relaties, moet je vooral niet je huidige vriend hiermee opzadelen. Daar zou ik als vriend gauw klaar mee zijn. Dit zul je toch echt zelf moeten oplossen. En ook hier is het zo: hoe meer jij gaat pushen, hoe meer hij zich gaat terugtrekken. De kunst is dus om het te laten (als het gevoel van weerskanten er gewoon is), dan komt hij vanzelf wel. De meeste mannen zijn er nogal allergisch voor als vrouwen verwachten dat ieder uur een hartje via de app wordt verstuurd als hij gewoon aan het werk is.
In het echt zegt hij het me wel, een kus, een knuffel, de normale dingen dus...
Via sms is dit al even geleden. Je hoort het wel eens graag als je elkaar enkel in de weekends kan zien toch? Maar dat is dus niet..
En wanneer ik dan een sms stuur, hij er niet op antwoordt maar wel online komt op facebook om daar op tags,.. te reageren? Geeft geen tof gevoel
Borduurdertje schreef:

En dat moet hij 10x per dag bevestigen door een berichtje te sturen? Want anders is het allemaal niet meer echt zo?
Jemig, vermoeiend zeg.
Borduurdertje schreef:

Oh mén, uren niks van hem horen en het daar moeilijk mee hebben.... doe even gezond. Hij heeft een leven dat uit meer bestaat dan appjes sturen naar zijn onzekere vriendin. Doe iets aan die onzekerheid want het is erg onaantrekkelijk. En gooi het alsjeblieft niet op gekwetstheid uit het verleden want wat moet hij daar nou mee? Dat is geen vrijbrief om maar van alles te eisen van je nieuwe partner. Echt, give it a rest en laat die jongen een beetje ademen.
Wat onaantrekkelijk zeg. Als je zeker bent van jezelf en je relatie, boeit het niet als je hem een paar uur niet ziet of hoort. Natuurlijk was het in het begin vaker, maar dat wordt minder, juist omdat je dan - als het goed zit - van elkaar weet dat het goed zit. Het feit dat jij dat gevoel niet hebt, zegt meer dan het feit dat hij niet elke uur incheckt.
Elke paar uur een berichtje verwachten vind ik echt heel erg veel. Ik hoor niet eens iedere dag iets van mijn lief, en dat is prima. Misschien moet je eens proberen niet constant bevestiging te zoeken in de vorm van berichtjes, cadeautjes etc. Uiteindelijk draait het om heel andere dingen. Geeft hij je een goed gevoel als jullie samen zijn? Kun je je verhaal kwijt bij hem? Is hij er voor je als je hem nodig hebt? Dat soort dingen. Eerlijk gezegd vind ik de liefde afmeten aan hoe vaak hij een berichtje stuurt nogal puberaal. Harde woorden, maar bedoeld als wake up call. Zou toch zonde zijn als je een leuk relatie stuk maakt om zoiets onnozels.

Al heb ik nu wel een idee... ik zie best markt voor een app die elk uur een kusje, hartje oid naar de ander verstuurt via WhatsApp of SMS. Hoef je daar niet meer zelf aan te denken en is je partner ook weer tevreden ;)
Joh niks aan de hand. Dat zijn mannen. Doe wat aan je onzekerheid want met dit geclaim is hij het gauw zat.
Mn zoon is stapel op zn vriendin. Stuur ze een berichtje, is hij overal mee bezig, op facebook, appen met zn vrienden en roept dan: oh ja, vergeten vriendin te antwoorden! Of hij moet overwerken en vergeet dat dan te melden (ze wonen niet samen, maar hij zit wel elke avond bij haar).
Gewoon warrigheid. Ik heb weleens gezegd dat hij dat niet kan maken, dat dat niet leuk is voor haar. Maar het is geen opzet.
Hunniebunnie schreef:
12-06-2017 13:19
'een paar uur niets gehoord'... o mijn god, de horror...
Ja verschrikkelijk toch. Ik zou dat nooit pikken. Elk uur een app of ander bericht is wel het minste wat je moet investeren. Arme To.
Niet elk uur, lees het bericht. Het gaat hem om een paar uur niets sturen maar wel online komen op facebook wat voor een onzeker gevoel zorgt, iets wat vroeger wel kon. Hoe zou je zelf zijn? Ik heb liever eerlijkheid in mijn relatie en dat ik zeg hoe ik me voel dan alles op te kroppen
Zie alle bovenstaande posts....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven