Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen

12-06-2017 19:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond,

Ik ben al een tijdje bezig met afvallen alleen het lukt nog niet echt.
Dit is op dit moment mijn eet schema:
's ochtends 2 volkoren boterhammen met mager beleg, zoals kipfilet of 20+ smeerkaas
1ste tussendoortje vaak fruit, zoals een appel en een rijstwafel met kipfilet.
Tussen de middag 3 volkoren boterhammen met mager beleg
2de tussendoortje weer fruit met een rijstwafel met kipfilet
's avonds eet ik vaak groente, vlees en aardappelen gekookt
3de tussendoortje kwark optimel

Ik fiets elke dag in totaal 1 uur en ik sport in de sportschool 3 tot 4 keer in de week.
Heeft iemand tips om mijn eet schema te verbeteren?
Hoe lang en zwaar ben je en wat wil je wegen?
Ik weeg nu 76 kilo en ben 1.65 en zou graag 10 kilo willen afvallen.
Ik ben 19 jaar
Ga eens langs bij een dietist dit krijg je vergoed zij kunnen jou beter helpen. Of anders eet tussen de middag 2 boterhammen en bakje rauwkost. Laat die rijstenwafels weg neem alleen de fruit. En eet je wel wat na het sporten zo ja wat eet je?
Wat at je normaal gesproken? Gwn normaal of echt te veel... En hoelang heb je dit "overgewicht" al? Is het geleidelijk gekomen of wat je altijd al mollig?

Ieder lichaam werkt anders en het helpt om te kijken naar je metabolisme.
xlovessanne schreef:
12-06-2017 19:48
Ik weeg nu 76 kilo en ben 1.65 en zou graag 10 kilo willen afvallen.
Ik ben 19 jaar

Hoe actief ben je dagelijks qua werk/ dagbesteding ?
Ik ben vorige week langs geweest bij de diëtiste en die dacht dat ik te weinig at.
Maar ik ben bang dat als ik meer ga eten aankom.
Ga eens kcal tellen en afwegen. Misschien vind jij 3 plakjes kipfilet wel heel normaal op een boterham en 150 gram vlees in de avond, om maar wat te noemen.
xlovessanne schreef:
12-06-2017 20:01
Ik ben vorige week langs geweest bij de diëtiste en die dacht dat ik te weinig at.
Maar ik ben bang dat als ik meer ga eten aankom.
Nou dat kan dat je te weinig eet als jij na het sporten niets meer eet dan kan je zelfs aankomen. En heb je veel stress soms.spelen medicijnen ook een rol. Wat voor sport doe je?
Klinkt niet heel erg veel verschil in eten, variatie is vaak ook een key.

In mijn geval reageer ik op brood en aardappelen, dus zeker als ik wil afvallen laat ik dit weg. (Vervangers ervoor waardoor ik geen opgeblazen buik krijg etc.)
Wat zouden goede vervangen voor brood kunnen zijn?
Ik moet elke dag naar school, dus ik heb geen koelkast.
xlovessanne schreef:
12-06-2017 20:52
In de ochtend kwark of havermout, bijvoorbeeld. Voor de lunch een salade (geen dressing!).

Je hebt lunchboxes met een klein koelelement, dan blijft je salade goed.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Je moet echt alle calorieën optellen. Een 1500 calorieëndieet is best goed vol te houden en je valt dan 1/2 tot 1 kg af per week als je een jonge meid bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
xlovessanne schreef:
12-06-2017 20:52
Misschien een goede aanschaf?
Maar overnights oats, yoghurt met fruit, kwark..ene eitje met kipfilet
Lavendel2 schreef:
12-06-2017 20:11
Nou dat kan dat je te weinig eet als jij na het sporten niets meer eet dan kan je zelfs aankomen. En heb je veel stress soms.spelen medicijnen ook een rol. Wat voor sport doe je?
Dat klopt niet; als je minder eet dan je verbruikt val je af. Je komt niet aan van te weinig eten.

TO, hoe lang probeer je al af te vallen? Houd je echt alles bij wat je eet en drinkt? En hoe consistent is je eetpatroon, eet je elke dag ongeveer evenveel, of zijn er ook dagen dat je meer eet, bijvoorbeeld in het weekend?
tyche wijzigde dit bericht op 12-06-2017 21:22
0.09% gewijzigd
This is an unacceptable timeline
Eens met retrostar. Eens in de gaten houden hoeveel calorieen je binnen krijgt. Bekijk het heel simpel..over gewicht ontstaat doordat iemand meer calorieen binnen krijgt dan het lichaam verbrand. Andersom verlies je gewicht als je minder calorieen binnen krijgt dan je verbrand.

Wat daar bij helpt is een beetje een idee te krijgen over hoeveel calorieen jouw lichaam per dag nodig is. Een manier om dat te doen is je BMR uit te rekenen, geen idee of je daarmee bekend bent maar:

De definitie van de BMR is het aantal calorieën dat je lichaam verbrandt gedurende rust om je normale lichaamsfuncties uit te voeren. Het is het aantal calorieën dat je lichaam dus iedere dag verbrandt, zonder dat je de calorieën rekent dat je verbruikt door welke vorm van lichaamsbeweging dan ook.

Vervolgens kijk je naar hoe actief je bent elke dag (bv hele dag kantoor werk, auto naar werk/school of fiets, wel of niet sporten etc) en dat kan je ook online invoeren, zie link: http://www.bmi-bmr.com/bmr/

Om een klein beetje inzicht in je caloriebehoefte te krijgen.

Gezien het feit dat je elke dag een uur fietst en 3 a 4x per week sport heb je best een actieve levensstijl, als ik dat invoer (en het is nooit 100% exact natuurlijk!) zal jouw lichaam zo'n 2200 a 2300 nodig zijn om op 76 kilo te blijven.

Dus ja, een 1500 calorieendieet is goed vol te houden en daar ga je van afvallen maar als je 500 cal minder per dag inneemt dan je verbrand (1700) ben je ook heel goed op weg hoor.

Je zult merken dat je veel tegenstrijdig advies zult tegen komen en daarom (zeker als een aantal sessies vergoed zijn) is het geen verkeerd advies om met een dieetist te praten.

Mijn advies. van 80 kg naar 62 kg gegaan en al 3 jaar stabiel.
download myfitnesspal, voer alles in wat je eet (ook die 5 nootjes en dat kleine stukje chocolade etc)
blijf gevarieerd eten. volkoren boterhammen passen gewoon in een gezond eetpatroon
probeer voedingsstoffen uit je voedselkeuzes te halen, dus volkoren ipv wit, rijstwafels .. je kan net zo goed lucht eten ;) eet dan een handjevol noten of een gekookt ei of iets anders vullends.

success!
tyche schreef:
12-06-2017 21:20
Dat klopt niet; als je minder eet dan je verbruikt val je af. Je komt niet aan van te weinig eten.

TO, hoe lang probeer je al af te vallen? Houd je echt alles bij wat je eet en drinkt? En hoe consistent is je eetpatroon, eet je elke dag ongeveer evenveel, of zijn er ook dagen dat je meer eet, bijvoorbeeld in het weekend?
Ja ik bedoelde als ze meer beweegt dan eet dat ze te weinig eet na inspanning. Ik weet wel dat je eem calorie te kort moet creeeren maar het kan toch zijn dat ze te weinig eet na het sporten en elk lichaam is anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven