Vriendschap met mannen
dinsdag 13 juni 2017 om 14:41
Ik open hier een topic over omdat ik niet de andere to topic wil vervuilen.
Iemand zei dat het onmogelijk is als je met mannen bevriend bent ze zijn altijd uit op een relatie/seks. Ik had gezegd dat het onzin is ik heb namelijk zelf mannelijke vrienden/collega's. Ik heb het reuze gezellig met ze, ik kan beter met mannen dan met vrouwen.
Wat vinden jullie?
Iemand zei dat het onmogelijk is als je met mannen bevriend bent ze zijn altijd uit op een relatie/seks. Ik had gezegd dat het onzin is ik heb namelijk zelf mannelijke vrienden/collega's. Ik heb het reuze gezellig met ze, ik kan beter met mannen dan met vrouwen.
Wat vinden jullie?
anoniem_319283 wijzigde dit bericht op 13-06-2017 14:47
0.70% gewijzigd
dinsdag 13 juni 2017 om 14:46
Ik denk niet dat ze altijd uit zijn op een relatie. Seks is een ander verhaal.
Ik heb ook vrouwelijke vrienden en op een enkeling na zou ik ze allemaal willen doen. Een voor een of in groepjes tegelijk.
Gelukkig leven we niet meer in de oertijd en duik ik er niet bovenop en kan ik de vriendschap in stand houden zonder spanningen.
Dus volgens mij kan het prima, die vriendschap, ook al kan het gebeuren dat de een best eens met de ander in bed zou willen duiken.
Ik heb ook vrouwelijke vrienden en op een enkeling na zou ik ze allemaal willen doen. Een voor een of in groepjes tegelijk.
Gelukkig leven we niet meer in de oertijd en duik ik er niet bovenop en kan ik de vriendschap in stand houden zonder spanningen.
Dus volgens mij kan het prima, die vriendschap, ook al kan het gebeuren dat de een best eens met de ander in bed zou willen duiken.
dinsdag 13 juni 2017 om 14:48
Nou nee, niet op een relatie. Seks daarentegen.
Ik heb heel veel mannelijke vrienden gehad, maar uiteindelijk wilden ze allemaal of seks, of daten, of meteen een relatie.
Nu heb ik nog 1 mannelijke vriend. En die is homo.
Ik heb overigens wel 2 mannelijke collega's waar ik goed mee kan, maar 1 van beide heeft me in een ver ver verleden ook eens uitgevraagd, dus ja.
Ik heb heel veel mannelijke vrienden gehad, maar uiteindelijk wilden ze allemaal of seks, of daten, of meteen een relatie.
Nu heb ik nog 1 mannelijke vriend. En die is homo.
Ik heb overigens wel 2 mannelijke collega's waar ik goed mee kan, maar 1 van beide heeft me in een ver ver verleden ook eens uitgevraagd, dus ja.
dinsdag 13 juni 2017 om 14:51
Er is niet gezegd dat ze uit zijn op een relatie maar op 'meer'.
Ik ben het niet eens dat het steeds de mannen zijn die meer willen, het is vaak ook de vrouw.
Maar ik ben het er wel mee eens dat zuivere vriendschap tussen man en vrouw zeldzaam is. Ik ben een hele tijd single geweest en heb in die periode veel mannelijke vrienden gemaakt, zelden hebben ze geen moves gemaakt om me proberen te verleiden. Zelfs vroeger, tijdens mijn huwelijk was dat zo.
Ik ben het niet eens dat het steeds de mannen zijn die meer willen, het is vaak ook de vrouw.
Maar ik ben het er wel mee eens dat zuivere vriendschap tussen man en vrouw zeldzaam is. Ik ben een hele tijd single geweest en heb in die periode veel mannelijke vrienden gemaakt, zelden hebben ze geen moves gemaakt om me proberen te verleiden. Zelfs vroeger, tijdens mijn huwelijk was dat zo.
dinsdag 13 juni 2017 om 14:53
Precies. Vind dat soms jammer.Treezebees schreef: ↑13-06-2017 14:51Er is niet gezegd dat ze uit zijn op een relatie maar op 'meer'.
anoniem_299075 wijzigde dit bericht op 13-06-2017 15:08
9.23% gewijzigd
dinsdag 13 juni 2017 om 15:12
Mijn vriend vraagt zich altijd af of vrouwen nou zo naïef zijn .. hij zegt altijd als er geen sexuele interesse is van de man naar de vrouw waar hij vrienden mee is dan is zo of stik lelijk of de man is homo. En dat juist de sexuele interesse van de man uit, het maakt dat mannen niet met man/vrouw vriendschappen kunnen omgaan.
Ik denk dat ik het wel eens ben met hem
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
dinsdag 13 juni 2017 om 15:25
Alle mannen zijn natuurlijk ook hetzelfde. Er zijn er vast veel die vrouwen vooral zien als lustobject of in eerste instantie met hun piemel denken, en zodoende hun best moeten doen er niet op te duiken. Maar zo zijn ze heus niet allemaal. Ik heb meerdere mannelijke vrienden, ben heel lang vrijgezel geweest, en geen van allen hebben ze moves gemaakt. Volgens jullie ben ik dan blijkbaar erg lelijk of zijn zij allen homo, maar volgens mij is van beide geen sprake. Mijn man heeft een beste vriendin, al en jaar of 15, en ook al zijn zij beide vrijgezel geweest, nooit heeft één van beide iets geprobeerd.
En misschien zijn er wel wat fantasietjes ergens in die mannenbreinen (of vrouwenbreinen, want ook vrouwen denken heus wel eens aan seks) mbt die vriendschappen, geen idee, kan het me niet voorstellen, maar goed, het zal wel. Hoe dan ook is vriendschap ZEKER niet onmogelijk.
Lijkt me trouwens lastig als je biseksueel bent, kun je zeker helemaal geen vriendschappen meer sluiten. Eenzaam bestaan.
En misschien zijn er wel wat fantasietjes ergens in die mannenbreinen (of vrouwenbreinen, want ook vrouwen denken heus wel eens aan seks) mbt die vriendschappen, geen idee, kan het me niet voorstellen, maar goed, het zal wel. Hoe dan ook is vriendschap ZEKER niet onmogelijk.
Lijkt me trouwens lastig als je biseksueel bent, kun je zeker helemaal geen vriendschappen meer sluiten. Eenzaam bestaan.
dinsdag 13 juni 2017 om 15:27
Eens.Treezebees schreef: ↑13-06-2017 14:51Er is niet gezegd dat ze uit zijn op een relatie maar op 'meer'.
dinsdag 13 juni 2017 om 15:33
Best mogelijk dat mijn mannelijke vrienden toehappen als ik me hun armen zou werpen; gewoon omdat het kán, omdat ik een vrouw ben en we elkaar sowieso aardig vinden want anders ben je niet met elkaar bevriend.
Maar ik denk dat als je als vrouw zelf heel goed weet dat je niets seksueels met ze wil en dat verbaal en non-verbaal heel sterk uitstraalt, dat een goede platonische vriendschap goed mogelijk is. Ik heb er eigenlijk altijd weinig gezeik mee gehad, maar het zal helemaal afhangen van het type man. Ik heb gelukkig vaak erg goed getroffen!
Maar ik denk dat als je als vrouw zelf heel goed weet dat je niets seksueels met ze wil en dat verbaal en non-verbaal heel sterk uitstraalt, dat een goede platonische vriendschap goed mogelijk is. Ik heb er eigenlijk altijd weinig gezeik mee gehad, maar het zal helemaal afhangen van het type man. Ik heb gelukkig vaak erg goed getroffen!
dinsdag 13 juni 2017 om 15:34
Lees dit maar eens:
https://www.scientificamerican.com/arti ... t-friends/
En dan voor TO speciaal extra aandacht voor het zinnetje: "Women, too, were blind to the mindset of their opposite-sex friends". En, natuurlijk, spreuken 18:2.
En voor het geval TL/DR is dit filmpje leuk: https://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA
https://www.scientificamerican.com/arti ... t-friends/
En dan voor TO speciaal extra aandacht voor het zinnetje: "Women, too, were blind to the mindset of their opposite-sex friends". En, natuurlijk, spreuken 18:2.
En voor het geval TL/DR is dit filmpje leuk: https://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA
Spreuken 18:2
dinsdag 13 juni 2017 om 15:45
Ben het hier helemaal mee eens, niks aan toe te voegen zelfs.nelicquele schreef: ↑13-06-2017 15:25Alle mannen zijn natuurlijk ook hetzelfde. Er zijn er vast veel die vrouwen vooral zien als lustobject of in eerste instantie met hun piemel denken, en zodoende hun best moeten doen er niet op te duiken. Maar zo zijn ze heus niet allemaal. Ik heb meerdere mannelijke vrienden, ben heel lang vrijgezel geweest, en geen van allen hebben ze moves gemaakt. Volgens jullie ben ik dan blijkbaar erg lelijk of zijn zij allen homo, maar volgens mij is van beide geen sprake. Mijn man heeft een beste vriendin, al en jaar of 15, en ook al zijn zij beide vrijgezel geweest, nooit heeft één van beide iets geprobeerd.
dinsdag 13 juni 2017 om 15:53
Ik wel: wat zouden ze antwoorden als je ze vroeg of ze met je naar bed zouden gaan, als ze daartoe de kans zouden krijgen. Aan zowel de man als de vrouw. En als ze eerlijk zouden antwoorden. Ik ken geen enkel man-vrouw-vrienden-stel waarbij beiden 'nee' antwoorden.
En speciaal voor de warrige forummers die mijn woorden gaan verdraaien: ik heb het niet over vriendengroepen, maar over 1-1 vriendschappen. Dus bijvoorbeeld ook geen mannen die je niet meer zou zien als hun partner niet meer je vriendin zou zijn, maar echte 1 op 1 vriendschappen.
Benieuwd wie dit nu weer op wat voor manier gaat verdraaien.
Spreuken 18:2
dinsdag 13 juni 2017 om 15:55
Ik heb vrienden die of geen partner hebben of mijn vriendin niet zijn.Satchel schreef: ↑13-06-2017 15:53Ik wel: wat zouden ze antwoorden als je ze vroeg of ze met je naar bed zouden gaan, als ze daartoe de kans zouden krijgen. Aan zowel de man als de vrouw. Ik ken geen enkele man-vrouw-vrienden-stel waarbij beiden 'nee' antwoorden.
En speciaal voor de warrige forummers die mijn woorden geen verdraaien: ik heb het niet over vriendengroepen, maar over 1-1 vriendschappen. Dus bijvoorbeeld ook geen mannen die je niet meer zou zien als hun partner niet meer je vriendin zou zijn, maar echte 1 op 1 vriendschappen.
Benieuwd wie dit nu weer op wat voor manier gaat verdraaien.
Sterker nog, van sommige heb ik zelfs nog nooit de partner gezien.
Nog nooit de behoefte gehad om seks met ze te hebben.
dinsdag 13 juni 2017 om 15:57
Uit eigen ervaring weet ik dat mannen altijd seks willen met de vrouw met wie zij bevriend zijn. Dat wil niet zeggen dat het ook altijd altijd gebeurt want dat is van veel zaken afhankelijk. Maar ze willen het wel. Een van mijn beste vrienden is nu mijn minnaar....er was vanaf het begin al een bepaalde spanning tussen ons.
Mijn eigen man zegt het zelf ook; een man wil seks met een vrouw met wie hij goede vrienden, zeker als het een mooie vrouw is, en zal daarover fantaseren. Hij zal het niet laten merken als zij een relatie heeft, maar de gedachte is er wel. Voor mij als vrouw werkt het anders: ik kan wel gewoon bevriend zijn met een man die ik seksueel niet aantrekkelijk vind. Er zal dan nooit wat gebeuren. Maar ik ben niet zo naïef om te denken dat zo'n man nooit aan seks met mij denkt.
Mijn eigen man zegt het zelf ook; een man wil seks met een vrouw met wie hij goede vrienden, zeker als het een mooie vrouw is, en zal daarover fantaseren. Hij zal het niet laten merken als zij een relatie heeft, maar de gedachte is er wel. Voor mij als vrouw werkt het anders: ik kan wel gewoon bevriend zijn met een man die ik seksueel niet aantrekkelijk vind. Er zal dan nooit wat gebeuren. Maar ik ben niet zo naïef om te denken dat zo'n man nooit aan seks met mij denkt.
dinsdag 13 juni 2017 om 15:59
Ik heb meerdere mannelijke vrienden. Heel goede vrienden, die ik zelfs snachts zou kunnen bellen als er wat is.up4more schreef: ↑13-06-2017 15:12Mijn vriend vraagt zich altijd af of vrouwen nou zo naïef zijn .. hij zegt altijd als er geen sexuele interesse is van de man naar de vrouw waar hij vrienden mee is dan is zo of stik lelijk of de man is homo. En dat juist de sexuele interesse van de man uit, het maakt dat mannen niet met man/vrouw vriendschappen kunnen omgaan.
Ze zijn geen homo en ze zijn ook niet stiklelijk.
Ik ben ook niet stiklelijk. Toch hoef ik ze niet naakt te zien en zij mij niet.
Vriendschap gaat verder en dieper dan denken met je geslacht.
Iemand kan heel lief en aardig zijn maar dat betekend nog niet dat je ook seksueke aantrekkingskracht voelt.
dinsdag 13 juni 2017 om 16:01
Nee, jij misschien niet maar die mannen wel hoor. Voor een man bestaat platonische vriendschap alleen als een vrouw niks met hem wil op seksueel gebied. Ik denk dat ze stiekem toch blijven hopen.MoirenPhae schreef: ↑13-06-2017 15:55Ik heb vrienden die of geen partner hebben of mijn vriendin niet zijn.
Sterker nog, van sommige heb ik zelfs nog nooit de partner gezien.
Nog nooit de behoefte gehad om seks met ze te hebben.
dinsdag 13 juni 2017 om 16:03
Weer hetzelfde als mijn antwoord hierboven: voor jou als vrouw misschien maar reken maar dat je zou schrikken als jij de gedachten van die mannen kon lezen. Als de vrouw niet wil dan houdt het op en kan er zeker een gewone vriendschap bestaan, maar alle mannen denken er wel aan als ze een leuke vrouw zien of mee bevriend zijn. Dat is nou eenmaal ook hoe mensen biologisch in elkaar zitten.Eloise_Xennakiss schreef: ↑13-06-2017 15:59Ik heb meerdere mannelijke vrienden. Heel goede vrienden, die ik zelfs snachts zou kunnen bellen als er wat is.
Ze zijn geen homo en ze zijn ook niet stiklelijk.
Ik ben ook niet stiklelijk. Toch hoef ik ze niet naakt te zien en zij mij niet.
Vriendschap gaat verder en dieper dan denken met je geslacht.
Iemand kan heel lief en aardig zijn maar dat betekend nog niet dat je ook seksueke aantrekkingskracht voelt.
dinsdag 13 juni 2017 om 16:05
Ik heb mannelijke vrienden. Mochten beide partijen single zijn, kan ik me best voorstellen dat ik met een van hen eens zou zoenen op een feestje. Maar ik heb daar tot nog toe verder nooit over nagedacht. Ik heb ook 0 behoefte aan seks met hen. En zij niet met mij.
In een groep waar ik veel mee optrek is het sowieso niet zo zwartwit wat betreft man-vrouw. Heel veel mensen in die groep zijn bijvoorbeeld biseksueel of voelen zich niet 100% man of vrouw, maar ergens daar tussenin.
Ik vind de stelling dat een vriendschap tussen een man en vrouw zonder seksuele of romantische gevoelens van een van beide niet mogelijk is, behoorlijk zwartwit en generaliserend. Echt niet alle mannen denken met hun pik. En niet alle vrouwen worden verliefd op een beetje aandacht.
In een groep waar ik veel mee optrek is het sowieso niet zo zwartwit wat betreft man-vrouw. Heel veel mensen in die groep zijn bijvoorbeeld biseksueel of voelen zich niet 100% man of vrouw, maar ergens daar tussenin.
Ik vind de stelling dat een vriendschap tussen een man en vrouw zonder seksuele of romantische gevoelens van een van beide niet mogelijk is, behoorlijk zwartwit en generaliserend. Echt niet alle mannen denken met hun pik. En niet alle vrouwen worden verliefd op een beetje aandacht.
anoniem_636eb44e639c8 wijzigde dit bericht op 13-06-2017 16:10
48.84% gewijzigd
dinsdag 13 juni 2017 om 16:07
Oja, en dan geldt dat voor àlle mannen natuurlijk.SoeteLieve schreef: ↑13-06-2017 15:57Uit eigen ervaring weet ik dat mannen altijd seks willen met de vrouw met wie zij bevriend zijn. Dat wil niet zeggen dat het ook altijd altijd gebeurt want dat is van veel zaken afhankelijk. Maar ze willen het wel. Een van mijn beste vrienden is nu mijn minnaar....er was vanaf het begin al een bepaalde spanning tussen ons.
dinsdag 13 juni 2017 om 16:08
Dus elke broer wil zijn zus neuken, want een niet seksuele relatie tussen man en vrouw is onmogelijk.SoeteLieve schreef: ↑13-06-2017 16:03Weer hetzelfde als mijn antwoord hierboven: voor jou als vrouw misschien maar reken maar dat je zou schrikken als jij de gedachten van die mannen kon lezen. Als de vrouw niet wil dan houdt het op en kan er zeker een gewone vriendschap bestaan, maar alle mannen denken er wel aan als ze een leuke vrouw zien of mee bevriend zijn. Dat is nou eenmaal ook hoe mensen biologisch in elkaar zitten.