respect op het forum

07-02-2009 23:14 1300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees al heel lang mee hier op het forum en verbaas me over hoe sommige forummers reageren. Behoorlijk fel en aanvallend naar iemand toe, en daarbij soms totaal het topic uit het oog verliezen. Eindeloos doorzeuren of iets met d of dt geschreven moet worden. Iemand al snel als trol of kutwijf bestempelen. Vooral als nieuwe forummer moet je hier een plaats veroveren heb ik soms het idee. Jammer want het forum is toch juist de ideale plek om meningen van anderen te horen, advies te vragen etc. Een ander zijn mening hoeft niet de jouwe te zijn maar respect is toch het minste wat je kunt tonen?
Juliette, Meds legt je iets uit. Wat is daar nu verkeerd aan?

Lees wat er staat, lees niet wat je denkt dat er staat.
quote:its schreef op 09 februari 2009 @ 13:04:

Lees wat er staat, lees niet wat je denkt dat er staat.Leg jij het dan eens uit, want misschien interpreteer ik het verkeerd.
quote:its schreef op 09 februari 2009 @ 13:04:

Lees wat er staat, lees niet wat je denkt dat er staat.Helemaal mee eens. En dat is wat er steeds misgaat. Juliette jij hoort blijkbaar een toon die ik niet hanteer, kijk nog even naar de tekst wil je, en vraag je dan af of dit nog op andere manieren bedoeld zou kunnen zijn dan hoe jij het in je hoofd hoort?
quote:MacTrees schreef op 09 februari 2009 @ 11:49:

[...]

Tja, ...respect krijg je wanneer je het verdiend. Sommigen hier vragen nu eenmaal om niet serieus genomen te worden.

Ik neem mensen dan weer niet serieus die de d/t-regel niet begrijpen. Mag dat ook?

Overigens word ik meerdere malen per dag serieus genomen, hoor.

Krijg schurft op moeilijk bereikbare plekken.
Je interpreteert het verkeerd. En misschien komt dat omdat ik Meds haar manier van schrijven al langer ken, omdat ik al langer op het forum lees/post. Maar zelfs zonder dat, lees ik niks verkeerds in haar posting. Echt niet.
Integendeel ik probeer haar een hart onder de riem te steken door te zeggen dat ze niet bang hoeft te zijn om onder de tafel geschreven te worden, omdat niemand ziet wat je doet.

De verkeerde interpretatie zit bij de ontvanger, je moet in forumdiscussies goed kijken wat er staat en je ontdoen van je eigen invulling. Je invulling zegt namelijk alleen maar iets over jezelf en niet over de andere poster. Tenzij er expliciet gescholden wordt of tekstueel nare dingen worden gezegd.
Ik ook niet.
Mac Trees, je bent zelf sinds 0 dagen lid zegt je profiel.

Lees je al lang mee of zo dat je weet hoe het er aan toe gaat?

Misschien reageer ik op andere topics dan bijvoorbeeld een Juliette maar als je werkelijk weet wie er een beetje bij wie 'hoort' (als je dat eigenlijk wel zo kunt zeggen trouwens) dan zul je niet dat het erg meevalt met de vriendinnetjes die voor elkaar opkomen. Dat was vroeger veel meer het geval.

Dat mensen, die het met elkaar eens zijn en 'kennen' van hier, de indruk wekken vertrouwelijk te zijn met elkaar dat kan natuurlijk maar het is vooral de nieuweling die dat storend vind. Je raakt er als oud gediende aan gewend.

As je een tijd mee post dan ga je mensen herkennen en kennen, omdat je ze leest en met ze in gesprek gaat, al dan niet met een overeenkomende mening. Maar van al die forummers zijn er maar een paar met wie ik in 'groepjes' zit. Er zijn er veel en veel meer, die ik 'ken' maar we schrijven niet vast samen in dezelfde topics. Het kan best zijn dat ik het met zo iemand eens ben. Of niet. Niet iedereen die elkaar kent zit in een groepje of is forumvriendin.

Ik vind veel nieuwe mensen extreem gevoelig op dat gebied terwijl ik er bijvoorbeeld helemaal nooit op let of iemand hier nu al een jaar post of niet. Ik kijk nu in jouw profiel, omdat je de inruk wekt al een tijdje mee te draaien en daardoor een mening hebt gevormd en uitgerekend jij, bent pas sinds vandaag lid.

Dus eigenlijk heb je bij voorbaat al, voordat je uberhaupt mee gediscussieerd hebt hier, een mening over mensen die hier posten, terwijl jij niet eens met ze te maken hebt gehad.

Hoezo? Het is wel een binnenkomer natuurlijk maar wat is je doel?
Oke zal ik doen Meds.

Maar nog iets, als je naar de eerste pagina kijkt van dit topic, dan zie je reacties als zeikerd enzovoort.

Oldvirgin stelt iets ter discussie en krijgt dan meteen zulke reacties. Dat is toch heel erg kinderachtig.
quote:Juliette1 schreef op 09 februari 2009 @ 13:02:

[...]

Zie je, ik probeer het in alle oprechtheid uit te leggen en dan krijg ik zo'n reactie.

Ja, nou, kijk, daar ga je al. Jouw onzekerheid dwingt Meds nu opeens in de aanvallende rol. In jouw ogen.

Dan kun je misschien ook maar beter niet teveel reageren.
quote:Juliette1 wrote on 09 February 2009 @ 12:49:

[...]

Topics waarbij al een mening is gegeven door een aantal forummers die nogal prominent aanwezig zijn. Deze forummer post dat dan en krijgt meteen backup van andere forummers die ook al langer op het forum zitten. Wanneer iemand het er dan niet mee eens is, wordt diegene vaak aangevallen.

Ook ben bijvoorbeeld niet zo'n goede schrijfster en het is niet zo moeilijk om mij te overrulen zeg maar. Ik kijk dus wel uit met wat ik post terwijl ik soms best wel mijn mening zou willen geven.

Het klinkt misschien niet zo leuk, maar dat is dan toch jouw probleem? Hoe doe je dat dat in de echte wereld, in een nieuwe baan of zo? Daar zul je je toch ook moeten redden? Dan kan iedereen om je heen wel op zijn of haar tenen gaan lopen, maar daar los je het probleem niet mee op. En wat zie jij als aangevallen worden? Weet je, in de meeste gevallen kan ik maar één ding denken: "Grow some fucking* balls!"

Dat stukje over forummers die back-up komen geven, komt ook altijd terug. Ik denk dat je dan gewoon de forummers ziet verschijnen, die zich het meest comfortabel voelen, überhaupt zonder dat ze steun of back-up nodig heb en die sowieso wel hadden gereageerd op betreffend topic. Dat is ook geen bewust gevormde groep met leden en een penningmeester etc., maar eentje die spontaan ontstaat op dát moment.

Verder zeurt hier iemand over 'dat het altijd dezelfden zijn, waarmee geen serieus gesprek te voeren is'. Nou, ik geloof dat ik echt iedere 'grapjas' die ik in dit topic tegenkom, geregeld serieus zie reageren in andere topics. Maar hey, misschien is mijn bril niet goed meer...

* Voor de liefhebber
quote:its schreef op 09 februari 2009 @ 13:03:

Respect moet je wel verdienen, commentaar krijg je ongevraagd.Its! Wat leuk je te zien!
quote:meds schreef op 09 februari 2009 @ 12:45:

[...]

met dat laatste ben ik het eens

Meds, natuurlijk zijn het subjectieve begrippen als je het hebt over klierebakken en afzeiken. Daarom vind ik het ook makkelijker als er voorbeelden gegeven worden. Jij geeft scheldwoorden aan als grens en dat is ook redelijk concreet maar de grens is niet altijd zo duidelijk. Het gaat ook over hoe iets geschreven wordt en wat er al aan vooraf is gegaan etc.

Mijn gevoel speelt ook zeker een rol dat kan ook niet anders. Zeker als je je ergens op aangevallen voelt. Ik vind ook dat gevoel mag meespreken. Dat is ook realititeit hoe ik of de ander zich voelt. Dat heeft zeker niet altijd met onzekerheid te maken maar ook wel met boosheid over hoe jij of iemand anders behandeld wordt bijvoorbeeld.

En om op dat kippenhokvoorbeeld terug te komen, ik zou inderdaad is terugmoeten gaan kijken in verschillende draadjes want er zijn voorbeelden.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Ik vind het trouwens zelf helemaal niet prettig om als "oude forummer" direct in een hokje geplaatst te worden. Of in een groepje....
Iemand die 0 dagen lid is kan wel al heel lang meelezen en zien hoe het er hier aan toe gaat. Om zelf te kunnen reageren moet je lid worden maar dat zegt niets over hoe lang je hier al op het forum rondkijkt.
Leo? Kennen wij elkaar? *en dit is niet aanvallend bedoeld en zeker al niet denigrerend... nee ik ben enkel en alleen verbaasd * Een andere nick misschien Leo?
Dat heeft zeker niet altijd met onzekerheid te maken maar ook wel met boosheid over hoe jij of iemand anders behandeld wordt bijvoorbeeld.

Sorry kan nog steeds niet quoten... maar.... misschien maak je je dus wel boos om de verkeerde reden. Omdat je iets verkeerd opvat. Ik zie hier weinig "vaste forummers" zomaar iemand niet correct behandelen hoor. Ja, als je er zelf een potje van maakt, maar dan nog valt niet iedereen je aan.
Ligeia en Evidenza, Meds legt me uit dat ze me een hart onder de riem wilde steken en dat ik dat verkeerd geinterpreteerd heb.

Dat doet ze op een respectvolle manier vind ik. Daar heb ik ook wat aan.

Reacties als je kunt maar beter niet teveel schrijven of grow some balls, vind ik dan erg onaardig.
quote:meds schreef op 09 februari 2009 @ 12:07:

Ach BGB neem het met een korrel zout, degene die hier zurig posten schoppen tegen iedereen en hebben zelf nooit 1 zinnige bijdrage geleverd. Typisch een geval van de beste stuurlui staan aan wal, de pot verwijt de ketel en als het kalf verdronken is, eet men hem op
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Juliette1 wrote on 09 February 2009 @ 13:22:

Ligeia en Evidenza, Meds legt me uit dat ze me een hart onder de riem wilde steken en dat ik dat verkeerd geinterpreteerd heb.

Dat doet ze op een respectvolle manier vind ik. Daar heb ik ook wat aan.

Reacties als je kunt maar beter niet teveel schrijven of grow some balls, vind ik dan erg onaardig.Snap ik. Toch komt het daar dan wel op neer, want je legt jezelf die beperking op, niet de ander. Enne, denk je niet dat bijna iedereen hier een paar ballen heeft moeten groeien, ooit? Ik wel, in real life en in virtual life...
Ik heb ook wat ballen moeten laten groeien op het forum, Ligea en daardoor ben ik ook IRL weerbaarder geworden. En zie ik wat meer grijstinten tussen al mijn zwart-wit denken in. Dus milder ook nog. Wow...
Het is niet eens onaardig bedoeld. Je zegt zelf dat je niet al teveel durft te reageren en dat begin ik te begrijpen. Ik denk dan dat het inderdaad beter is om niet teveel te reageren als je zelf kennelijk de juiste toon niet kunt treffen. Dat levert je alleen maar stress op.
quote:Digitalis schreef op 09 februari 2009 @ 13:08:

[...]

Ik neem mensen dan weer niet serieus die de d/t-regel niet begrijpen. Mag dat ook?

Overigens word ik meerdere malen per dag serieus genomen, hoor.

Krijg schurft op moeilijk bereikbare plekken.

*excuseert zich voor volledige off topic post, maar moest hier vreselijk om lachen*
quote:its schreef op 09 februari 2009 @ 13:17:

Leo? Kennen wij elkaar? *en dit is niet aanvallend bedoeld en zeker al niet denigrerend... nee ik ben enkel en alleen verbaasd * Een andere nick misschien Leo?Of jij bent iemand anders dan ik dacht.....
quote:MacTrees wrote on 09 February 2009 @ 13:15:

[...]

Meds, natuurlijk zijn het subjectieve begrippen als je het hebt over klierebakken en afzeiken. Daarom vind ik het ook makkelijker als er voorbeelden gegeven worden. Jij geeft scheldwoorden aan als grens en dat is ook redelijk concreet maar de grens is niet altijd zo duidelijk. Het gaat ook over hoe iets geschreven wordt en wat er al aan vooraf is gegaan etc.

Mijn gevoel speelt ook zeker een rol dat kan ook niet anders. Zeker als je je ergens op aangevallen voelt. Ik vind ook dat gevoel mag meespreken. Dat is ook realititeit hoe ik of de ander zich voelt. Dat heeft zeker niet altijd met onzekerheid te maken maar ook wel met boosheid over hoe jij of iemand anders behandeld wordt bijvoorbeeld.

En om op dat kippenhokvoorbeeld terug te komen, ik zou inderdaad is terugmoeten gaan kijken in verschillende draadjes want er zijn voorbeelden.

Neem dan ook meteen wat voorbeeldjes mee die onderstaande uitspraak van jou onderuitschoppen. Da's dan wel zo eerlijk.

"Dit soort komt niet op dit forum om serieus mee te praten, ze willen lol trappen en bashen."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven