Huis uit op 18
zondag 11 juni 2017 om 15:29
Hallo, ik ben nu 18 jaar en wil graag het huis uit. Ik sta ingeschreven op woning net maar voordat ik daar iets aangeboden krijg moet ik 5/6 jaar wachten. Mijn thuis situatie is op het moment niet zo heel goed en jeugdzorg kan niks meer voor mij doen helaas. Dus wil ik het huis uit maar heb heel google al afgezogd en voor een apartement betaal je al snel 1200/1500 per maand en mijn inkomen is 650 euro per maand. Ik volg een volwassenen opleiding dus heb geen recht op studiefinancering en op kamers wonen is ook geen optie omdat ik dan in het weekend naar huis moet en huisdieren zijn niet toegestaan. Vaak zijn bij studio woningen huisdieren ook niet toegestaan en ik heb een hond. Waar heb ik recht op of wat kan ik in deze situatie het besten doen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
maandag 12 juni 2017 om 14:24
Kijk ook eens op facebook. Er zijn zat pagina's met 'woonruimte gezocht in stad X'. Amsterdam is wel vrij duur, daar betaal je al gauw 500 euro per maand voor een kamer, maar er zijn ook genoeg plekken waar je voor 200-300 euro een prachtige kamer hebt (wel gedeeld met andere huisgenoten vaak, maar dat kan ook heel leuk zijn!). Of huisdieren welkom zijn ligt dan vaak aan de huisgenoten, maar als je uitlegt dat het een hulphond is neem ik aan dat veel mensen er al anders over gaan denken (ik wel in ieder geval, mits er goede regels zijn natuurlijk).
En in het weekend uit je studentenkamer komt heeeel weinig voor, misschien is dat wel het geval als je bij een hospita/familie in huis woont, maar ik ken eigenlijk niemand die in het weekend zijn/haar kamer moest verlaten.
En in het weekend uit je studentenkamer komt heeeel weinig voor, misschien is dat wel het geval als je bij een hospita/familie in huis woont, maar ik ken eigenlijk niemand die in het weekend zijn/haar kamer moest verlaten.
donderdag 15 juni 2017 om 01:04
Ik heb helaas zelf geen facebook maar zou het aan iemand anders kunnen vragenlattemachiato schreef: ↑12-06-2017 12:23Ik bedoelde het zoals Luna zei, met twee studerende kinderen weet ik echt wel hoe het zit. Inmiddels is duidelijk dat TO vavo doet en daarna hbo wil doen, dan is die mogelijkheid om te kunnen lenen inderdaad van belang. Ze moet nu alleen even eerst die vavo doorkomen. En vooral betaalbare woonruimte vinden waar die hond mee mag.
TO wat ik eerder opperde om je verhaal op facebook te zetten, met het verzoek om te delen. Zie je daar wat in? Ik zie dat vaak genoeg dat iemand het zo doet. En als je een bekende van een bekende bent is iemand misschien eerder geneigd met zijn hand over het hart te strijken en die hond toe te laten.
donderdag 15 juni 2017 om 01:07
Ik heb een psychiatrische hulphond. Ik heb als kind een trauma opgelopen waardoor ik nu regelmatig angst en paniek aanvallen heb. Als ik alleen ben is er niemand die me zou kunnen helpen en kan dit in een levengevaarlijke situatie komen, vandaar dat ik een hulphond heb die precies weet wat die moet doen als zoiets gebeurt.
donderdag 15 juni 2017 om 07:20
Of je maakt een Facebookaccount aanJosephine232 schreef: ↑15-06-2017 01:04Ik heb helaas zelf geen facebook maar zou het aan iemand anders kunnen vragen