Op naar de NIPT...
maandag 29 mei 2017 om 21:54
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc
Hoera, ze is er!!
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

woensdag 14 juni 2017 om 23:46
Hoi Flipje, ik lees af en toe mee maar heb nog niet eerder gereageerd. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Met de NIPT heb ik ervaring, en als ik het me goed herinner kon ik al met 9 weken terecht, en een week later kreeg ik de uitslag. Ik woon wel in een buitenland, maar als het hier kan zou het daar ook zo snel moeten kunnen. Hoop dat jij ook snel goed nieuws krijgt!flipje2 schreef: ↑14-06-2017 23:35Ik heb het gelukkig druk genoeg met andere dingen, waardoor de meeste dagen voorbij vliegen.
En ik heb toch net zo erg het gevoel dat het van deze echo af hangt. Na de echo blijft het nog net zo spannend als nu en weten we nog steeds niets. Het wachten op de nipt duurt nog lang.
Weet iemand of de regels zijn veranderd? Ik hoorde dat je nu 11 weken moet zijn voor de nipt, maar de vorige keer mocht ik al bij 10 weken komen (was in het VUmc).
Ik hoop dat we er niet al te lang op hoeven wachten...
donderdag 15 juni 2017 om 06:38
Bedankt voor je reactie funnyface! Wanneer was dat? Ik vrees dat de regels in NL wel heel anders zijn. In NL verkondigen ze bijv. ook glashard dat de test alleen trisomie 13, 18 en 21 op zou kunnen sporen. De test wordt dan als 'nevenbevinding' gerapporteerd. Maar aangezien er bij P* sprake was van monosomie X (Turner) werd mij door de gyn een vlokkentest geadviseerd (omdat de nipt in NL dus zogenaamd niet gebruikt zou kunnen worden voor deze aandoening)...
Rare situatie dus hier.
Bij het VUmc hanteerden ze voorheen echt een grens van 10 weken (ik mocht in november komen bij 10w3d), maar ik hoorde dus laatst ergens van mensen die heel recent (na 1 april j.l. - sinds de bredere invoering hier in NL) de nipt hebben gehad dat ze dus zelfs tot 11 weken moesten wachten. Klonk als een nieuwe regel..
Enfin, we horen het over een week wel. Als de echo goed is ga ik direct een afspraak maken.

Bij het VUmc hanteerden ze voorheen echt een grens van 10 weken (ik mocht in november komen bij 10w3d), maar ik hoorde dus laatst ergens van mensen die heel recent (na 1 april j.l. - sinds de bredere invoering hier in NL) de nipt hebben gehad dat ze dus zelfs tot 11 weken moesten wachten. Klonk als een nieuwe regel..
Enfin, we horen het over een week wel. Als de echo goed is ga ik direct een afspraak maken.
donderdag 15 juni 2017 om 07:35
donderdag 15 juni 2017 om 07:46
Gelukkig gaat de tijd snel voorbij. En idd, de nipt is natuurlijk net zo spannend (zo niet nog spannender...).flipje2 schreef: ↑14-06-2017 23:35Ik heb het gelukkig druk genoeg met andere dingen, waardoor de meeste dagen voorbij vliegen.
En ik heb toch net zo erg het gevoel dat het van deze echo af hangt. Na de echo blijft het nog net zo spannend als nu en weten we nog steeds niets. Het wachten op de nipt duurt nog lang.
Weet iemand of de regels zijn veranderd? Ik hoorde dat je nu 11 weken moet zijn voor de nipt, maar de vorige keer mocht ik al bij 10 weken komen (was in het VUmc).
Ik hoop dat we er niet al te lang op hoeven wachten...
Ik heb geen idee hoe de regels zijn, maar gelden die voor iedereen even streng? Zou jij met je voorgeschiedenis niet met tien weken al mogen?
donderdag 15 juni 2017 om 07:57
@flipje2 gefeliciteerd met je zwangerschap! Even reagerend op je vraag over de nipt: volgens mij mag hij bij ons vanaf 10 weken, maar dat weet ik niet zeker, ik kies er bewust voor dit niet te doen. Maar waar ik eigenlijk vooral op wil reageren: ik kon kiezen uit de standaard nipt: trisomie 13, 18 en 21. De verloskundige vertelde ook dat ik een uitgebreide nipt kon krijgen waar ze naar veel meer dingen keken... (even geen idee welke zo). In jullie geval snap ik heel goed dat je voor een uitgebreide nipt zou willen kiezen, gek dat daar zo'n groot verschil in zit in Nederland!
donderdag 15 juni 2017 om 08:32
Flipje, allereerst gefeliciteerd met de mooie positieve test en nieuwe zwangerschap. De eerste hele belangrijke stap is er! Ik hoop voor jullie dat het dit keer echt goed mag gaan. Daar duimt iedereen voor hier op Viva. Een gezonde zwangerschap is jullie gegund.
In april heb ik zelf de nipt laten doen in Nederland onder de nieuwe regels. Ik liep toen nog bij de gynaecoloog. Vanaf 11 weken kan deze gedaan worden. De gynaecoloog vertelde me dat ze voor de 11 weken zelfs het aanvraagformulier niet kan afdrukken. Verder wordt er standaard op 13, 18 en 21 gescreend. Je kan als extra kiezen voor nevenbevindingen waarbij oa de andere numerieke afwijkingen gecheckt worden. Echter de geslachtshormonen worden hierbij overgeslagen. Je komt dus ook het geslacht niet te weten. Turner ligt volgens mij op de geslachtshormonen dus deze zou niet getraceerd worden. Persoonlijk vond ik dit best vreemd. Het ging me niet om het geslacht maar om de eventuele afwijkingen die hierdoor overgeslagen worden bij de test.
In jouw geval weet ik natuurlijk echt niet of er andere mogelijkheden aangeboden worden. Ik hoop voor je dat de tijd voorbij vliegt.
In april heb ik zelf de nipt laten doen in Nederland onder de nieuwe regels. Ik liep toen nog bij de gynaecoloog. Vanaf 11 weken kan deze gedaan worden. De gynaecoloog vertelde me dat ze voor de 11 weken zelfs het aanvraagformulier niet kan afdrukken. Verder wordt er standaard op 13, 18 en 21 gescreend. Je kan als extra kiezen voor nevenbevindingen waarbij oa de andere numerieke afwijkingen gecheckt worden. Echter de geslachtshormonen worden hierbij overgeslagen. Je komt dus ook het geslacht niet te weten. Turner ligt volgens mij op de geslachtshormonen dus deze zou niet getraceerd worden. Persoonlijk vond ik dit best vreemd. Het ging me niet om het geslacht maar om de eventuele afwijkingen die hierdoor overgeslagen worden bij de test.
In jouw geval weet ik natuurlijk echt niet of er andere mogelijkheden aangeboden worden. Ik hoop voor je dat de tijd voorbij vliegt.
donderdag 15 juni 2017 om 08:40
donderdag 15 juni 2017 om 08:48
Staat inderdaad nu vanaf 1-4-17 11 weken voor.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nipt-test
De reden is erg logisch soms halen ze met 10 weken nog te weinig DNA uit t bloed. En door sommige wordt de 10 weken ook net niet gehaald en dan maakt een week een groot verschil.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nipt-test
De reden is erg logisch soms halen ze met 10 weken nog te weinig DNA uit t bloed. En door sommige wordt de 10 weken ook net niet gehaald en dan maakt een week een groot verschil.
donderdag 15 juni 2017 om 10:09
De landen verschillen er echt enorm in. In de UK is 10 weken in beginsel prima (mits er voldoende DNA van de fetus gehaald kan worden) en krijg je ook het geslacht te weten - tenminste als je aangeeft op het aanvraag formulier dat je dat daadwerkelijk wil. De NIPT heet daar de Harmony test of de Panorama test. Ik had de test resultaten ook heel snel (binnen 5 dagen of zo, incl. weekend).
Volgens mij is het in Belgie niet anders, want mijn broer heeft vorig jaar daar de test laten doen en wist al in een vroeg stadium dat het een meisje zou worden. In ieder geval Flip: Nog 7 dagen voor de echo en er wordt hier voor een kloppend hartje geduimd! Gun het je enorm!
Volgens mij is het in Belgie niet anders, want mijn broer heeft vorig jaar daar de test laten doen en wist al in een vroeg stadium dat het een meisje zou worden. In ieder geval Flip: Nog 7 dagen voor de echo en er wordt hier voor een kloppend hartje geduimd! Gun het je enorm!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 15 juni 2017 om 16:49
Bedankt voor je duidelijke reactie Zonnebloemmetje.Zonnebloemmetje schreef: ↑15-06-2017 08:32[...]
Verder wordt er standaard op 13, 18 en 21 gescreend. Je kan als extra kiezen voor nevenbevindingen waarbij oa de andere numerieke afwijkingen gecheckt worden. Echter de geslachtshormonen worden hierbij overgeslagen.
[...]
Bovenstaand stukje van je post laat me nu toch wel heel erg schrikken... dit wist ik niet.

En dit is wel even een serieus issue in ons geval...
Ik weet hoe de NIPT 'technisch' werkt, en dat de nevenbevindingen gewoon ook heel betrouwbaar zijn.
De gevoeligheid van de NIPT was bovendien voor ons 'aangetoond' toen bij F* ook de mozaiek trisomie 8 duidelijk in de NIPT werd gevonden.
Hier durfden we dus zeker wel op te vertrouwen, ook al is de NIPT in NL alleen op 13, 18 en 21 gericht. We dachten dat een Turner ook met de NIPT kon worden opgespoord.
We waren er daarom van overtuigd om - tegen het advies van de gyn in - straks dus via de normale route de NIPT in NL te doen.
De gyn adviseert om een vlokkentest te doen.
Maar wat ik dus niet wist, is dat ze in NL blijkbaar de geslachtschromosomen zelfs 'afdekken' in de screening.
WHAT THE F***!!!!

Moet ik nou, ook al heb ik een superdikke medische indicatie voor de NIPT, tóch nog helemaal naar België uitwijken voor de NIPT en hem dan alsnog zelf betalen? Of kan ik maar beter braaf naar de gyn luisteren en mijn zwangerschap 'op het spel gaan zetten' met een punctie? Al is het maar 0,5% kans op een miskraam...

*edit*
Ik zie op de site van UZ Leuven:
"NIPT spoort volgende aandoeningen niet op:
[...]
- Numerieke afwijkingen van de geslachtschromosomen (zoals het syndroom van Turner of Klinefelter)"
Maar hoe kunnen ze dan wel het geslacht weten? Ik snap er nu helemaal geen reet meer van...
flipje2 wijzigde dit bericht op 15-06-2017 17:12
13.29% gewijzigd
donderdag 15 juni 2017 om 17:28
Dan denk ik dat ze wel de geslachtchromosomen zelf zien, maar dus niet die numerieke afwijkingen kunnen zien?
Wat lastig zeg. Ik kan me voorstellen dat je liever geen vlokkentest wil laten doen.
Ik weet alleen ook niet of je er iets aan hebt om dan toch de nipt te doen en afhankelijk van de uitkomst daarvan evt alsnog te kiezen voor een vlokkentest? Of heb je meer aan de combinatie test vanwege de bijbehorende echo of kunnen ze daar ook nog niet genoeg op zien?
Wat lastig zeg. Ik kan me voorstellen dat je liever geen vlokkentest wil laten doen.
Ik weet alleen ook niet of je er iets aan hebt om dan toch de nipt te doen en afhankelijk van de uitkomst daarvan evt alsnog te kiezen voor een vlokkentest? Of heb je meer aan de combinatie test vanwege de bijbehorende echo of kunnen ze daar ook nog niet genoeg op zien?
donderdag 15 juni 2017 om 17:51
Het enige wat we daarmee opschieten is dat we dan al weten of de chromosomen 1 t/m 22 in orde zijn, maar dan weten we nog steeds niets over X en/of Y. Als we duidelijkheid willen over X/Y zullen we dus sowieso alsnog een punctie moeten doen, en dan heeft eerst de NIPT laten doen niet eens zoveel meerwaarde...happyapple schreef: ↑15-06-2017 17:28Dan denk ik dat ze wel de geslachtchromosomen zelf zien, maar dus niet die numerieke afwijkingen kunnen zien?
Ik weet alleen ook niet of je er iets aan hebt om dan toch de nipt te doen en afhankelijk van de uitkomst daarvan evt alsnog te kiezen voor een vlokkentest?
* Kiezen voor de NIPT betekent kiezen om X/Y niet te screenen.
* Kiezen voor de punctie geeft de grootst mogelijke zekerheid qua uitslag, maar ja.. die punctie...
Ik denk dat we maar het beste de NIPT + uitgebreide echo's kunnen doen.
Dit moet ik echt even met flipman bespreken... Maar die zie ik pas morgenavond weer...

donderdag 15 juni 2017 om 20:04
De geslachtshormonen worden afgeschermd en daarop ligt oa Turner, daarom kunnen ze die niet 'zien' bij de NIPT die nu wordt aangeboden, dat heet de TRIDENT 2 studie. De NIPT wordt in nederland namelijk in studieverband aangeboden. In het buitenland is dit niet zo. Destijds was het zo dat als de combinatietest afwijkend was je kon deelnemen in de TRIDENT 1 studie, dus dan kreeg je de NIPT als die combinatietest afwijkend was. Toen werden er nog wel de geslachtshormonen bekeken.
De rede is denk ik dat er anders mensen kiezen voor de NIPT enkel en alleen om het geslacht al vroeg te kunnen weten, en daarvoor is de test niet bedoeld. Wel vervelend in gevallen zoals die van jou, maar jij komt daarom in aanmerking voor prenatale diagnostiek zoals een vruchtwaterpunctie of vlokkentest.
De rede is denk ik dat er anders mensen kiezen voor de NIPT enkel en alleen om het geslacht al vroeg te kunnen weten, en daarvoor is de test niet bedoeld. Wel vervelend in gevallen zoals die van jou, maar jij komt daarom in aanmerking voor prenatale diagnostiek zoals een vruchtwaterpunctie of vlokkentest.
donderdag 15 juni 2017 om 20:07
Flipje, ik ben een stille meelezer. Ik duim ontzettend voor Je. Hoop zo op goed nieuws....en dit nipt gedoe maakt nu nog onzekerder, niet wat je nu nodig hebt. Vandaar dit berichtje.
Ik wilde alleen even inbreken om te zeggen dat ik in Duitsland een Nipt kon doen die ook de geslachtsgenen meenam. Het was een optie die ik kon aankruisen toen. Het bedrijf die de test uitvoerde heette Cenata. Amerikaans was het geloof ik. Ik meen te lezen dat je liever niet naar het buitenland wil gaan, maar ik wilde deze info toch even delen, misschien heb je er wat aan.Ik woon zelf niet in de buurt van de grens maar misschien doet een kliniek als Düsseldorf het ook wel?
Heel veel sterkte!!,
ik hoop dat 3x nu wel eens scheepsrecht is voor je.
Ik wilde alleen even inbreken om te zeggen dat ik in Duitsland een Nipt kon doen die ook de geslachtsgenen meenam. Het was een optie die ik kon aankruisen toen. Het bedrijf die de test uitvoerde heette Cenata. Amerikaans was het geloof ik. Ik meen te lezen dat je liever niet naar het buitenland wil gaan, maar ik wilde deze info toch even delen, misschien heb je er wat aan.Ik woon zelf niet in de buurt van de grens maar misschien doet een kliniek als Düsseldorf het ook wel?
Heel veel sterkte!!,

I could go into detail...but I won't.

donderdag 15 juni 2017 om 21:03
Flipje, wat en onzekerheid zeg.
Een collega van mij heeft de NIPT in België gedaan en wist daarom ook al heel vroeg het geslacht. Maar zoals ik van jou begrijp, kan je in België dus wel het geslacht te horen krijgen, maar dan niet eventuele afwijkingen?
Maar als je dan zou weten/horen dat het een jongetje is, is Turner in ieder geval uitgesloten.
Een collega van mij heeft de NIPT in België gedaan en wist daarom ook al heel vroeg het geslacht. Maar zoals ik van jou begrijp, kan je in België dus wel het geslacht te horen krijgen, maar dan niet eventuele afwijkingen?
Maar als je dan zou weten/horen dat het een jongetje is, is Turner in ieder geval uitgesloten.

donderdag 15 juni 2017 om 21:11
Flip de Nederlandse nipt kan in principe hetzelfde als die uit België (of de VS) maar het mág niet.
De keuze om het geslacht af te schermen zit m er in dat "men" niet wil dat er abortus wordt gepleegd omdat het een meisje/jongen is.
Zo is het voor meer dat je het heus wel kan aflezen maar dat het niet mag.
Ik zou zsm goed met je gyn overleggen of het nuttig is om in NL aan te vragen of toch naar België te gaan. En even de kliniek in België mailen, die reageren echt snel op mails. Als je gyn twijfelt zou ik t wel weten en ondanks alle controverse afgelopen tijd toch maar naar belgie gaan denk ik...
Ik hoorde dat de wachttijd op de uitslag in nl ook iets langer is op het moment, maar dat is een gerucht...
Ik kreeg in België het geslacht als optie trouwens.
De keuze om het geslacht af te schermen zit m er in dat "men" niet wil dat er abortus wordt gepleegd omdat het een meisje/jongen is.
Zo is het voor meer dat je het heus wel kan aflezen maar dat het niet mag.
Ik zou zsm goed met je gyn overleggen of het nuttig is om in NL aan te vragen of toch naar België te gaan. En even de kliniek in België mailen, die reageren echt snel op mails. Als je gyn twijfelt zou ik t wel weten en ondanks alle controverse afgelopen tijd toch maar naar belgie gaan denk ik...
Ik hoorde dat de wachttijd op de uitslag in nl ook iets langer is op het moment, maar dat is een gerucht...
Ik kreeg in België het geslacht als optie trouwens.

donderdag 15 juni 2017 om 23:49
Het was tijdens mijn zwangerschap van de jongste, die van de zomer drie wordt. Geslacht kreeg ik ook te horen bij de uitslag. Ze hadden me van te voren gevraagd of ik dat al dan niet wilde weten.flipje2 schreef: ↑15-06-2017 06:38Bedankt voor je reactie funnyface! Wanneer was dat? Ik vrees dat de regels in NL wel heel anders zijn. In NL verkondigen ze bijv. ook glashard dat de test alleen trisomie 13, 18 en 21 op zou kunnen sporen. De test wordt dan als 'nevenbevinding' gerapporteerd. Maar aangezien er bij P* sprake was van monosomie X (Turner) werd mij door de gyn een vlokkentest geadviseerd (omdat de nipt in NL dus zogenaamd niet gebruikt zou kunnen worden voor deze aandoening)...Rare situatie dus hier.
Als je met 12 weken een echo krijgt kan een goede echoscopist met moderne apparatuur het geslacht ook zien hoor (als de baby goed ligt). Misschien niet met 100% zekerheid, maar wel bijna.
En er zijn trouwens verschillende bedrijven die een NIPT test aanbieden (bijv. Harmony, Panorama, Verifi, MaterniT21). Ik verwacht dat daarin het verschil ligt welke trisomieen worden vermeld in de uitslag, hoelang het duurt voordat je de uitslag krijgt, en vanaf hoeveel weken de test afgenomen kan worden. Als ik het me goed herinner is het Panorama die ook aneuploidie van de geslachtschromosomen en micro deletions test. Het is alweer een paar jaar geleden, dus zeker weten doe ik het niet meer.

donderdag 15 juni 2017 om 23:53
Ter aanvulling: http://www.whattoexpect.com/pregnancy/p ... l-testing/
vrijdag 16 juni 2017 om 07:19
We moeten er eventjes over nadenken. Ik denk dat we eerst de nipt in NL zuilen doen. Evt. kunnen we het later alsnog in het buitenland doen als we denken dat dat nodig is.
Bij P* (die Turner had) waren de afwijkingen overigens zo duidelijk zichtbaar op de echo, daar was niet eens een test voor nodig om te zien dat het mis was.
Het viel me gisteren even rauw op mijn dak - ik wist niet dat er ook een technisch verschil zat tussen trident1 en trident2.
Ik blijf het ook bizar vinden dat ze de geslachtschromosomen afdekken. Zelfs als ze het geslacht niet prijs willen geven kunnen ze toch gewoon de uitslag "normaal" of "afwijkend" geven...?
Nou ja, ik moet eerst ook nog maar eens zo ver zien te komen. Nu 6w1d.
Bij P* (die Turner had) waren de afwijkingen overigens zo duidelijk zichtbaar op de echo, daar was niet eens een test voor nodig om te zien dat het mis was.
Het viel me gisteren even rauw op mijn dak - ik wist niet dat er ook een technisch verschil zat tussen trident1 en trident2.
Ik blijf het ook bizar vinden dat ze de geslachtschromosomen afdekken. Zelfs als ze het geslacht niet prijs willen geven kunnen ze toch gewoon de uitslag "normaal" of "afwijkend" geven...?
Nou ja, ik moet eerst ook nog maar eens zo ver zien te komen. Nu 6w1d.
vrijdag 16 juni 2017 om 07:57
Wat een gedoe Flipje. Ik heb mijn NIPT er nog even op nageslagen en er is wel gekeken naar Turner, naast Trisomy 13,18 en 21. Aan het eind van het onderzoek is het geslacht gegeven (omdat wij dat wel wilden). Het kan dus allemaal wel, maar in NL is er gewoon een ander beleid. Ik vind het overigens een rare ratio die er aan ten grondslag ligt in NL. Ik geloof nl niet dat mensen daadwerkelijk aborteren omdat het geslacht niet de voorkeur heeft...
Snap dat je dit niet had verwacht en ook niet zit te wachten op een vruchtwaterpunctie als het niet nodig is. Pf!
Nog een dag of 6 en ik duim voor een prachtige 1e echo!! X
Snap dat je dit niet had verwacht en ook niet zit te wachten op een vruchtwaterpunctie als het niet nodig is. Pf!
Nog een dag of 6 en ik duim voor een prachtige 1e echo!! X
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 16 juni 2017 om 11:39
Flip je kan ook eens een mailtje sturen naar Echopraktijk Zuid Amsterdam voor n heldere duidelijke uitleg. Ik heb daar 2x geprikt en t is allemaal via Belgie/Amerika gegaan.
Zo zag mijn uitslag er uit:
http://nl.tinypic.com/r/sn17wo/9
Was dat bij jou toen zo anders?
Hoe de regels nu zijn en onder verschil inzit weet ik (nog) niet. Zover ben ik nog lang niet. Eerst maar eens zwanger worden en dan blijven.
Zo zag mijn uitslag er uit:
http://nl.tinypic.com/r/sn17wo/9
Was dat bij jou toen zo anders?
Hoe de regels nu zijn en onder verschil inzit weet ik (nog) niet. Zover ben ik nog lang niet. Eerst maar eens zwanger worden en dan blijven.