Staking NS maandag 19/6

16-06-2017 13:59 29 berichten
Maandag gaat de NS staken in Zwolle en Den Haag. Ik moet 's morgens van Leiden naar Rotterdam en die trein komt langs Den Haag. Zou die dan ook komen te vervallen?
Dat zou echt wel een probleem zijn want je kunt daar ook niet fatsoenlijk parkeren.
Die kans is erg groot, of hij rijdt wel met fikse vertraging en afgeladen als veevervoer. Als het een dringende afspraak is, zou ik er niet op gokken.
Ze gaat toch staken op Den Haag CS? De trein naar Rotterdam gaat via HS.
Mintel88 schreef:
16-06-2017 14:03
Poeh, zulke dingen vraag ik altijd op Twitter aan de NS.
Ik heb geen Twitter. De website zegt nog niets volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, zulke dingen vraag ik altijd op Twitter aan de NS.
Ik moet maandag met de trein in Den Haag zijn. Geen idee hoe groot de problemen worden. Volgens mij staken alleen de leden van FNV Spoor, maar geen idee in hoeverre dat de hele dienstregeling in de war gaat gooien. Ik denk wel dat er overlast ontstaat, want een trein heeft minimaal drie man/vrouw personeel en met één iemand te kort wordt er niet vertrokken. Dat vertelde tenminste een collega vanmorgen.
Ik neem voor de zekerheid vandaag vast werk mee dat ik maandag thuis kan doen. En dan kijk ik maandagochtend hoe het er voor staat.
samarkand schreef:
16-06-2017 14:03
Ik moet maandag met de trein in Den Haag zijn. Geen idee hoe groot de problemen worden. Volgens mij staken alleen de leden van FNV Spoor, maar geen idee in hoeverre dat de hele dienstregeling in de war gaat gooien. Ik denk wel dat er overlast ontstaat, want een trein heeft minimaal drie man/vrouw personeel en met één iemand te kort wordt er niet vertrokken. Dat vertelde tenminste een collega vanmorgen.
Ik neem voor de zekerheid vandaag vast werk mee dat ik maandag thuis kan doen. En dan kijk ik maandagochtend hoe het er voor staat.
Maandagochtend kan ik echt niet wegblijven, maar in de middag moet ik naar Den Haag, en sowieso moet ik langs Den Haag om thuis te komen. Lekker gepland weer door die fijne NS. En met de auto is geen optie want ik ga geen 4 euro per uur betalen die ik niet kan declareren (en in Rotterdam in de spits is een hel).
MinkeDeWit schreef:
16-06-2017 14:08
Maandagochtend kan ik echt niet wegblijven, maar in de middag moet ik naar Den Haag, en sowieso moet ik langs Den Haag om thuis te komen. Lekker gepland weer door die fijne NS. En met de auto is geen optie want ik ga geen 4 euro per uur betalen die ik niet kan declareren (en in Rotterdam in de spits is een hel).
Heb je mijn post gelezen?
Ze staken maar tot 9 uur, misschien kun je je afspraak verzetten naar later op de dag. Zelf ga ik later naar mijn werk en werk ik langer door.
En de staking is tussen 5 en 9 uur 's morgens.
SallySpectra schreef:
Heb je mijn post gelezen?
Jawel, maar ik wilde het nog even checken. Gek, die intercity komt langs Laan van NOI en HS, terwijl de sprinter die langs Laan van NOI gaat juist op CS eindigt.
Ik moet er 9 uur zijn en kan het echt niet missen omdat ik het net vandaag heb voorbereid dus wel mijn kunstje wil vertonen :proud:
MinkeDeWit schreef:
16-06-2017 14:11
Jawel, maar ik wilde het nog even checken. Gek, die intercity komt langs Laan van NOI en HS, terwijl de sprinter die langs Laan van NOI gaat juist op CS eindigt.
Ja dat klopt, het spoor splitst pas na Laan van NOI
MinkeDeWit schreef:
16-06-2017 14:11
Alle treinen op dat traject gaan langs Laan van NOI.
MinkeDeWit schreef:
Lekker gepland weer door die fijne NS.
Om het even voor de NS op te nemen... Het is een staking van leden van FNV Spoor omdat ze ontevreden zijn over gesprekken tussen de NS en de vakbond. Op zich kan de NS er dus niet zoveel aan doen, behalve de stakers hun zin geven. Wat die natuurlijk proberen af te dwingen door te staken. De NS zal hier ook erg ongelukkig over zijn, verwacht ik. Op een uitnodiging van NS aan FNV Spoor is door het FNV niet ingegaan.
Dat ze bij Zwolle gaan staken vind ik best asociaal. Daar is geen alternatief en het hele noorden van het land (Drenthe, Groningen en Friesland) is dan onbereikbaar.
PowerCube schreef:
16-06-2017 14:16
Dat ze bij Zwolle gaan staken vind ik best asociaal. Daar is geen alternatief en het hele noorden van het land (Drenthe, Groningen en Friesland) is dan onbereikbaar.
Staken waar niemand merkt dat er gestaakt wordt helpt niet echt he (Buiten de vraag of staken helpt) En ja het is sneu voor degenen die er de dupe van zijn, ik welk deel van het land dan ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben sowieso tegen staken. Mijn beroepsgroep zit alweer een tijd zonder CAO en jaren op de 0-lijn maar vind staken zodat onschuldigen derden er last van hebben asociaal.
nlies schreef:
16-06-2017 14:23
Staken waar niemand merkt dat er gestaakt wordt helpt niet echt he (Buiten de vraag of staken helpt) En ja het is sneu voor degenen die er de dupe van zijn, ik welk deel van het land dan ook
Staken is een belangrijk recht, maar je moet daar je werkgever mee raken en niet mensen die er niets mee te maken In de ochtendspits staken bij een knooppunt als Zwolle moet je alleen doen als er iets heel erg belangrijks op het spel staat, bijvoorbeeld massaontslagen.
Als de treinen wel rijden tot Laan van NOI kan je daar ook overstappen op de Randstadrail.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik heb een paar keer gehad dat alle treinen staakten. De eerste keer ben ik toen met de bus naar school gegaan, ruim een uur extra reistijd enkele reis. De 2de keer was de school zo slim om ons vrij te geven omdat de eerste keer docenten last minute hun lessen uit lieten vallen waardoor leerlingen voor niks kwamen.

Van mij mogen ze staken. Ja het is vervelend dat zoveel mensen er last van hebben maar hoe moeten ze het dan doen? Als ze staken op een manier dat niemand er last van heeft, heeft het natuurlijk weinig tot geen effect.

En naast de stakingen. In de winter heb je soms zo'n pech dat zowel de bus als trein niet rijd. Ook al een paar keer gehad.

Kortom vertrek veel eerder van huis en kijk of je dat gedeelte rondom Den Haag wellicht met de bus kan doen.
Je kunt ook de bus pakken van Leiden naar Den Haag, die vertrekt vanaf het Transferium.
Joh staak door geen enkel kaartje te con troleren...de chippalen uit te zetten en iedereen gratis te laten reizen
...niet 4 uur lang maar tot ze er uit zijn met die cao.
Waarom doen ze dat nooit!?
@minkedewit

Je zal een afspraak met meerderen hebben toch? Wellicht moeten die ook met de trein? Dan zit je in hetzelfde schuitje
Ik wist wel dat ze gingen staken, maar waarom precies..

https://www.google.nl/amp/www.volkskran ... 501194/amp

De heupen en benen slijten te hard met die trappen. Ik weet niet hoor, maar veel van die conducteurs kunnen wel beetje beweging gebruiken ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven