Napraattopic deel 84
vrijdag 9 juni 2017 om 23:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 16 juni 2017 om 15:49
charlottew88 schreef: ↑16-06-2017 15:40Ik vind rondrennende gillende kinderen in restaurants ook irritant net als jij. Maar dat mag je daar niet zeggen want dan zijn de moeders van de wondertjes beledigd.
Alsof ze thuis ook mogen rondrennen tijdens het eten.( kan natuurlijk..)
vrijdag 16 juni 2017 om 15:50
VerschrikkelijkMoirenPhae schreef: ↑16-06-2017 15:46Zo'n "schattig" boerderijtje waar je met een gehoorbeschadiging en volledig overprikkeld naar buiten gaat door al die rond rennende en gillende kinderen.
Wat ik sowieso al raar vind, want thuis mocht-ie dat ook niet.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 16 juni 2017 om 15:51
Ik denk dat ik op tijden ga dat ze op bed liggen, dat is de rede dat ik ze nooit tegenkom.charlottew88 schreef: ↑16-06-2017 15:48Toen ik in Frankrijk op vakantie was zag ik ook nooit rondrennende gillende kinderen in een restaurant daar zaten zelfs de kleintjes rustig aan tafel.
vrijdag 16 juni 2017 om 15:57
vrijdag 16 juni 2017 om 16:14
vrijdag 16 juni 2017 om 16:16
Tsja omdat ik jengelende kinderen in een restaurant vervelend vind moet op een eiland aan een stokbrood gaan knagen omdat ik duidelijk volledig asociaal ben, niet met mensen om kan gaan en me ongetwijfeld dan altijd aan alles loop te ergeren.
Maar niet alleen dat. In mijn ogen is zo'n beetje alles wat er in dat topic naar boven komt drijven als 'gierig' gewoon gebaseerd op een soort onbenulligheid van de ene of de andere kant.
- je gaat toch niet de halve wereld afrijden voor een tweedehandskast zonder te laten weten dat je er aan komt en zonder te checken of die kast er nog is, op basis van een afspraak die je weken daarvoor gemaakt hebt?
- je gaat je vriendin waarmee je op vakantie bent toch niet de toegang tot je parasol ontzeggen omdat ze eerder bedacht had dat ze er geen behoefte aan zou hebben.
- Je laat je dochtertje toch geen grote-mensen-issues voor je uitvechten over een verjaardagsfeestje van een vriendinnetje?
Dat soort dingen. In mijn beleving heeft dat allemaal niks met gierigheid te maken. Maar de discussie erover aan gaan leidt ook tot niets. Dus ik moet concluderen dat dat topic niet iets voor mij is. Ik kan er gewoon niet zo goed mee om gaan denk ik. Of ik snap de strekking niet of zo.
Zo, nu ben ik het in elk geval even kwijt.
Als iemand even 'ach erm menneke, tap-tap' wil doen dan ben ik er weer helemaal bovenop
Maar niet alleen dat. In mijn ogen is zo'n beetje alles wat er in dat topic naar boven komt drijven als 'gierig' gewoon gebaseerd op een soort onbenulligheid van de ene of de andere kant.
- je gaat toch niet de halve wereld afrijden voor een tweedehandskast zonder te laten weten dat je er aan komt en zonder te checken of die kast er nog is, op basis van een afspraak die je weken daarvoor gemaakt hebt?
- je gaat je vriendin waarmee je op vakantie bent toch niet de toegang tot je parasol ontzeggen omdat ze eerder bedacht had dat ze er geen behoefte aan zou hebben.
- Je laat je dochtertje toch geen grote-mensen-issues voor je uitvechten over een verjaardagsfeestje van een vriendinnetje?
Dat soort dingen. In mijn beleving heeft dat allemaal niks met gierigheid te maken. Maar de discussie erover aan gaan leidt ook tot niets. Dus ik moet concluderen dat dat topic niet iets voor mij is. Ik kan er gewoon niet zo goed mee om gaan denk ik. Of ik snap de strekking niet of zo.
Als iemand even 'ach erm menneke, tap-tap' wil doen dan ben ik er weer helemaal bovenop
vrijdag 16 juni 2017 om 16:19
Ja, opvallend, viel mij ook op.charlottew88 schreef: ↑16-06-2017 15:48Toen ik in Frankrijk op vakantie was zag ik ook nooit rondrennende gillende kinderen in een restaurant daar zaten zelfs de kleintjes rustig aan tafel.
In een Japans restaurant in Almere ben ik er eens iets van gaan zeggen.
Kinderen die rondrenden, scheldwoorden riepen en met hun kin op onze bakplaat kwamen liggen zowat.
De familie zat aan de bakplaat naast onze.
In plaats van 'sorry, natuurlijk, we zullen er op letten' hebben ze echt de hele avond verpest door te hard snerende opmerkingen te maken en ronduit vijandig te doen. Vader en (denk ik) opa spanden de kroon. Wat een afschuwelijke mensen.
De eigenaar heeft maar twee van onze vier menu's afgerekend want de lol was er totaal af en hij vond het rot voor ons.
Maar er iets van zeggen kan vervelende consequentie hebben.
Belachelijk maar waar.
vrijdag 16 juni 2017 om 16:19
Inderdaad ja.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 16 juni 2017 om 16:26
Wat irritant zeg.Eleonora-1 schreef: ↑16-06-2017 16:19Ja, opvallend, viel mij ook op.
In een Japans restaurant in Almere ben ik er eens iets van gaan zeggen.
Kinderen die rondrenden, scheldwoorden riepen en met hun kin op onze bakplaat kwamen liggen zowat.
De familie zat aan de bakplaat naast onze.
In plaats van 'sorry, natuurlijk, we zullen er op letten' hebben ze echt de hele avond verpest door te hard snerende opmerkingen te maken en ronduit vijandig te doen. Vader en (denk ik) opa spanden de kroon. Wat een afschuwelijke mensen.
De eigenaar heeft maar twee van onze vier menu's afgerekend want de lol was er totaal af en hij vond het rot voor ons.
Maar er iets van zeggen kan vervelende consequentie hebben.
Belachelijk maar waar.
Ik ben in dat soort gevallen een angstaanjagende heks die een kind even bij het bovenarmpje pakt om het te laten stoppen en het niet weg kan en in de oor fluistert dat het zachtjes moet doen en niet meer mag rennen en lopen.
Dan kruipen ze bij de ouders onder tafel. Beter
Als ouders er niets van zeggen doe ik het.
vrijdag 16 juni 2017 om 16:29
MoirenPhae schreef: ↑16-06-2017 16:26Wat irritant zeg.
Ik ben in dat soort gevallen een angstaanjagende heks die een kind even bij het bovenarmpje pakt om het te laten stoppen en het niet weg kan en in de oor fluistert dat het zachtjes moet doen en niet meer mag rennen en lopen.
vrijdag 16 juni 2017 om 16:31
Echt durf jij dat? Ik heb het wel eens gedaan ik had ruzie met de ouders.MoirenPhae schreef: ↑16-06-2017 16:26Wat irritant zeg.
vrijdag 16 juni 2017 om 16:31
Heel fijn ! Dank
vrijdag 16 juni 2017 om 16:33
vrijdag 16 juni 2017 om 16:34
Nou vooruit dan maar, voor één keer dan.shifty schreef: ↑16-06-2017 16:16Tsja omdat ik jengelende kinderen in een restaurant vervelend vind moet op een eiland aan een stokbrood gaan knagen omdat ik duidelijk volledig asociaal ben, niet met mensen om kan gaan en me ongetwijfeld dan altijd aan alles loop te ergeren.
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 16 juni 2017 om 16:34
Zo begon het.MoirenPhae schreef: ↑16-06-2017 16:26Wat irritant zeg.
Ik zei iets tegen een van de kinderen en toen er vanaf de andere tafel op hoge toon werd gevraagd hoe en wat, ben ik even gaan babbelen.
Nou, dat was tegen het zere been.
Mijn verkering ziet er uit alsof hij met beren worstelt. Dat helpt enorm.
En hij pikt dat soort gedrag gewoon niet. Niet agressief maar wel heel duidelijk. Hij kreeg een keer een hele bioscoopzaal stil. Stond 'ie op en gaf aan dat hij graag in stilte naar de film wilde kijken. Boem, stil.
Ok, er zaten 20 mensen, maar toch.
vrijdag 16 juni 2017 om 16:36
Dat snap ik dus echt nooit. Ouders die dus totaaal niet zien wat hun kinderen uitvreten, terwijl ze er met hun neus bovenop staan.MoirenPhae schreef: ↑16-06-2017 16:32k heb ook wel eens een kindje op de rand van de zandbak gezet, omdat het met zand bleef gooien.
Ik ben er nog nooit op aangesproken, dus of moeders hebben het niet door of het is wel lekker makkelijk![]()
vrijdag 16 juni 2017 om 16:38
vrijdag 16 juni 2017 om 16:39
Vast het laatsteMoirenPhae schreef: ↑16-06-2017 16:32k heb ook wel eens een kindje op de rand van de zandbak gezet, omdat het met zand bleef gooien.
Ik ben er nog nooit op aangesproken, dus of moeders hebben het niet door of het is wel lekker makkelijk![]()
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 16 juni 2017 om 16:39
Daarom ga ik liever naar Bloemendaal dan Zanvoort. Het liefst ga ik nog naar Noordwijk naar het strand minder commercieel en druk.MoirenPhae schreef: ↑16-06-2017 16:34Een een eetcafé of eetcafé verkleed als strandtent zit ik er ook niet op te wachten.
Niet als het eindeloos doorgaat iig.