Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sofie87 schreef:
17-06-2017 10:27
Flipje, zou je jouw (veel positievere) theorie kunnen verduidelijken voor mij? Want ik heb, net als Zizo, in de info van het ziekenhuis gelezen dat 50% uiteindelijk een doorgaande zwangerschap heeft na drie ivf pogingen.
Ben niet zo goed met kansberekingen namelijk :$
@Sofie ik zal even uitleggen waarom (in mijn ogen) de statistieken van de ziekenhuizen een beetje een vertekend beeld geven.
Ik neem mijzelf + Baggal even als voorbeeld.

Voor de resultaten worden voor mij 3 zwangerschappen uit 4 terugplaatsingen gerekend: dat is 75%. Voor mijn gevoel heb ik eerder een score van "300%", omdat ik 3x zwanger werd in 1 ICSI poging.
Baggal werd 1x zwanger in 4 terugplaatsingen. (Want 'zwanger' telt voor de statistieken pas bij >10 weken.) Een score van 25%.

Totaal zouden wij in de statistieken (8 terugplaatsingen, 4 zwangerschappen) tellen voor 50%.
Maar.... we zijn beiden zwanger. Het eindresultaat is dan toch éigenlijk 100%?

Voor iemand die pas bij de 10de terugplaatsing zwanger wordt rekenen ze dus een slagingspercentage van 10%. Maar ja, doel behaald: zwanger. Kortom: als je het per persoon bekijkt en niet per terugplaatsing, kom je tot hele andere cijfers.

http://www.nvog.nl//Sites/Files/0000005 ... jk2015.pdf
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Welkom Sef ik ken je nog wat het vorige forum. Heel veel succes met de intake.
@Flipje dank je voor deze post met aantallen dat geeft mij ook goede hoop!

Ja ik heb gisteravond getest, hartstikke negatief en afgelopen nacht is het doorgebroken. Ergens dacht ik eindelijk, want ik ging gisteravond met de gedachtes naar bed straks ben ik al in de overgang O_O ..Ja dr komen allerlei rare gedachtes in mij naar boven op zo'n onzeker moment pff...maar goed vandaag beginnen met de pil en daar gaan we dan..!

zooooo was is er veel geschreven zeg moet het allemaal nog ff doorlezen hoor haha. :woa: Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen zou ook niet altijd op iedereen kunnen reageren..maar vind het wel fijn om elkaars ervaringen te lezen, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje ;-))
Shine bright like a diamond
Ik vond het niet erg dat het zo druk is. Soms is het lastig om van iedereen de status te volgen, maar dat is niet erg. Dit topic voelt voor mij als een fijne plek om mijn hart uit te storten, ervaringen te delen, dingen te leren van anderen maar vooral ook meeleven met anderen.
Ik voel me niet verplicht om op iedereen te reageren. Dat lukt mij gewoon niet met zoveel mensen. Maar als mensen dat wel doen vind ik het prima.
En ja, het is hier nu druk met berichten, maar soms is het weer rustig. Er gebeurt nu veel en als straks velen in een wachtperiode voor start zitten, zal het weer rustiger zijn. En ook de berichten van de zwangeren vind ik fijn om te lezen.
Ik denk dat het belangrijk is dat mensen zich niet verplicht voelen veel te moeten posten of op iedereen te reageren. Zie het als een plek om steun te geven en te krijgen. Voor een ieder op haar eigen manier.
Flipje, dat is idd een andere berekening. Ik ga jouw verhaal straks nogmaals lezen, want het duizelt me nu al.

He wat jammer Diamond. Nu wel duidelijkheid. Jij dus nu ook aan de pil. Succes!
Haha ik snap als alfa helemaal niks van die berekening flipje, maar weet je wat? Ik geloof m gewoon (van een beetje positief denken is vast nog nooit iemand minder zwanger geworden ;))
doces en ziezooa ik deel jullie mening mbt forum. Genoeg daarover.

Statistiek geldt voor de grote getallen. Individueel heb je daar minder aan heb ik mij door n expert laten vertellen.
Positief denken daar geloof ik (met enig realisme en check of de voetjes op de grond blijven) wel in.

Ik herken je plof gevoel doces gelukkig niets gepland dus lekker thuis klooien in een joggingbroekje. Ik drink veel want dat moest met zoveel eitjes vlak voor de punctie maar ik word er krankjorum van dat ik nu de hele tijd naar de wc moet. Maar ach dat overleef ik ook wel weer. We zijn behoorlijk excited voor de aanstaande punctie iig.

diamond balen dat je ongi werd. Maar je voelde t al aankomen toch? Dus nu wel van start. Elk voordeel....
Pollewop: Ik haal je door de war met mevrouw Stippel :-? Oeps - sorry. Wat een spannende dag voor je (en komende wacht weken natuurlijk). Heel veel succes!!

Flipje: Van jouw statistieken worden we allemaal blij. En inderdaad - als wij samen straks onze kinderen mogen hebben is dat idd 100%. Daarbij moet trouwens ook opgemerkt worden dat ik altijd twee embryo's heb laten terug plaatsen bij elke kans (ook omdat ik zelf voor mijn terugplaatsingen moest betalen in de UK). Het grappige is dat er in de UK nu een discussie is met een kliniek wegens manipulatie van de success rates: http://www.bionews.org.uk/page_824301.asp Dit betreft ARCG, omdat die vaak 3 embryo's terug plaatsen bij ''oudere'' dames en dit natuurlijk een ander beeld kan geven en een succes als een positieve zwangerschapstest wordt aangemerkt en dat is natuurlijk een beetje anders wanneer je meet ;-) De HFEA was al heel lang in discussie met deze kliniek en wij hebben destijds om deze reden niet voor Dr Taranissi maar voor Dr Abramov gekozen. Zo'n dubieuze kliniek (ondanks success rates) vonden we niet zo'n prettig idee en bij BP ben ik altijd goed/kundig geholpen en hopelijk ligt het resultaat daarvan over iets meer dan 3 maanden in de wieg :love:

Ik merk ook dat het forum wat vol aan het stromen is en dat ik soms zelf moeite heb het allemaal bij te houden. Ik had mij voorgenomen mee te blijven schrijven tot iig Flipje, Boulu en Duufje de zwangerschapsaankondigingen zouden doen... Daar schrijf ik immers al heel erg lang mee. Gelukkig is Flip inmiddels zwanger en die kan ook blijven volgen op haar eigen topic. Inmiddels merk ik ook dat ik veel schrijf met Weija, Animal en Angel en zo blijf ik meeleven / meeschrijven en meelezen ha-ha-ha! En bij Dazzle staat er ook weer een afspraak op stapel en zo gaat het maar door :lmao: Kennelijk vind ik het moeilijk om het allemaal 'los' te laten...

Ik vind het prima om het topic zoveel mogelijk open te houden voor de meiden die nu bezig zijn met spuiten/snuiven/slikken en wat minder voor de zwangere dames. Behalve de 'ellende' van donderdag heb ik tenslotte ook niet heel veel te melden over mijn zwangerschap en bovendien is daar ook een vervolg topic voor. Met Animal en Flip ben ik het eens dat IVF/ICSI niet gescheiden hoeft te worden, te meer omdat het voor de patiënt-beleving niets uitmaakt en het gaat om een extra handeling in het lab. Ik vind het prima om me iets meer terug te trekken zodat de focus ligt op de nieuwe ladies die zich net hebben aangesloten bij dit topic. Wel blijf ik de 'oudgedienden' graag volgen natuurlijk en wanneer gepast daarop reageren :heart: . Zullen we het zo afspreken?

Angel: Ik hoop van harte dat jij ons volgende week goed nieuws komt brengen!!

Weija: Succes vrijdag. Van al die mooie cryo's die in de vriezer liggen moet het gouden embryo er nu toch wel bij zitten zou je denken! Hopelijk mag je over niet al te lange tijd weer plaatsnemen op de beruchte wachtbank en ik hoop dat we je heel snel mogen verwelkomen in het vervolg-topic.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Haha Flipje die uitleg van de cijfertjes!! Mooi! Ik lees het ook op een bepaalde manier :hyper:
Hier weer een bericht van mij. Ik lees alles, maar geen energie om te reageren.

Allereerst welkom nieuwe dames. Jammer dat jullie hier ook 'moeten' aansluiten, maar wees welkom.

Boulu en Flip, gefeliciteerd met de uitslag ;-)
Ben blij voor jullie

Hier gaat het z'n gangetje. Ben nu 2,5 week bij mijn nieuwe werkgever en ben gesloopt na een dag werken. Ben financieel administratief medewerker met een hééél klein beetje ervaring. Voor de opleiding pdb moet ik mijn examens nog doen. Dus alles is veel en nieuw en een heleboel informatie. Tel erbij op dat ik het afgelopen jaar een baan heb gehad met 0,0 uitdaging en ik zeker 20 uur per week aan het niksen was.
Daarbij waren de afgelopen 4 weken privé best heftig. We zijn redelijk realistisch ingesteld en er zijn zoveel ergere dingen die tijdens een zwangerschap kunnen gebeuren. Het is gewoon even heel vervelend.
Over 2 weken laat ik een tattoo zetten om dit hoofdstuk af te sluiten.

Vorige week vrijdag ben ik alles verloren, bloeden was de zaterdag al gestopt. Maandag te horen gekregen dat het zo'n 4-6 weken zou duren voor ik ongesteld zou worden. Echter ben ik sinds woensdag weer aan het vloeien. Weet nu niet of dit een menstruatie is of dat het nog bij de miskraam hoort.
We kijken het nog even aan denk ik...
Animal oh zo irritant als je zo vroeg wakker wordt en al zo moe bent :@@: fijn dat de hoofdpijn iig niet meer continu is. Op naar hopelijk een heel mooie echo as maandag!

Baggal, Piene en Flipje ik vind het juist heel prettig als de zwangeren af en toe hier blijven meeschrijven. Wat mij betreft moeten jullie zeker geen belemmering voelen om hier te blijven schrijven.
Overigens was mijn opmerking van vanmorgen over dat ik wat meer in de meeleesmodus ga, beslist niet bedoeld als dat er geen nieuwe dames meer bij het topic kunnen. Opsplitsen van het topic lijkt mij ook absoluut niet zinvol. Het filtert zich vanzelf uit als er mensen zwanger worden en niet iedereen schrijft evenveel.

Flipje ik moest wel lachen om jou manier van cijfers interpreteren :cheer:
Zo de ovitrelle en decapeptyl liggen klaar om op te warmen. Over n half uur mijn laatste shots voor even😃
Haha meiden ik schrijf hier zéker nog even mee, want voor mijn gevoel 'telt' mijn zwangerschap pas echt bij een goede NIPT uitslag... dus nog een week of 6-8 afwachten... :-/
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Gezellig Flipje! En ook na een goede NIPT zou het erg fijn zijn als je blijft meeschrijven (als je dat zelf ook fijn vindt). Maar first-things-first eerst hopelijk over een week een mooie echo met een kloppend hartje :heart:
Even snel.. helaas, de groei was niet naar verwachting en dus dinsdag terug voor een nieuwe echo.. :(
Hmhm, vervelend LaFemme! Help me even, jij had toch heel snel heel veel follikels? En nu 'hapert' het dus even? Ik heb geen idee of dat normaal is, maar ik zou het even de tijd geven (zegt degene die inmiddels al ongeveer 23 dagen Gonal-F spuit :proud: :facepalm: )

Maar ik snap heel goed dat dit een domper is als je je instelt op iets anders! Volhouden en gewoon afwachten... meer kun je niet doen :bigkiss:
LaFemme, wat vervelend... Hopelijk krijg je dinsdag een beter resultaat. Moet je de medicatie nog veranderen of blijft het gewoon zo?

Flip, hopelijk kom je de komende weken goed door. Krijg je volgende week de eerste echo?
Met onderzoeken is het altijd zo dat je door de berekeningen anders te maken, je een mooier of een slechter beeld krijgt. Ik snap helemaal wat je bedoelt met jouw uitleg en vraag me af waarom het % zwangeren na 3 behandelingen hier hoger is dan wat er te vinden is. Ik neem aan dat ze ook de personen meenemen die stoppen met het traject. Of omdat ze het niet meer zien zitten, of omdat het afgeraden wordt ivm andere gezondheidsproblemen. En degene die niet eens mogen starten? Worden die ook meegenomen? Ik denk niet dat iemand dat kan vertellen. Ondanks dat wij tot nu toe een nogal teleurstellend resultaat gehad hebben, ben ik zeker niet pessimistisch, eerder nog optimistisch. Ook DD geeft aan dat als ze het niet meer zien zitten ze dat ook zeker zullen vertellen. Voor mijn gevoel kan IVF nog zoveel aangepast worden, met mogelijk betere resultaten, dat ik nog vele aanpassingen in behandelingen voor ons zie om toch zwanger te kunnen raken. Eerst maar eens (voldoende) eicellen aanmaken en dan zien we wel verder waar het schip strand. Hopelijk strand het pas over 9 maanden...

MIekje, succes! Morgen de punctie. Hoop op een mooi resultaat!

Weija, hoofdpijn is bijna weg. Af en toe komt het kort opzetten. Na jouw "geruststellende" woorden had ik mij er bij neergelegd dat het nog minimaal een week ging duren en kijk! Weg is het :-) Ik heb wel een vol gevoel. Als ik gegeten heb wordt ik bijna misselijk en doe ik mijn broek los, anders voelt het niet lekker. NIet dat ik denk dat ik knoeperts van eierstokken heb, nee hoor, die illusie heb ik niet. Zal wel aan de medicatie liggen. Misschien dat de hoofdpijn nu in een vol gevoel omgezet wordt, omdat mijn follikeltjes goed aan het groeien zijn. Zo nog even rondje hardlopen en morgen de echo. Misschien durf ik morgen niet meer te lopen, dus als het vandaag goed voelt, ga ik er nog maar even van genieten.

Fruity, fijn dat je alles verloren bent. Waar die extra bloeding vandaan komt, durf ik je niet te zeggen, maar ik heb het volgens mij wel eens gelezen dat de cyclus echt even van slag kan zijn. Er is hormonaal veel gebeurd in jouw lichaam. Die zal ook wel even van slag zijn. Ik kan me goed voorstellen dat het echt even wennen is als je een hele tijd werk gehad hebt, waarbij je veel zat te niksen en daar ook geen uitdaging in had. Elke nieuwe baan vreet energie en als je niet gewend bent om "hard te werken, dan kost dat echt een aantal weken om daar aan te wennen. Neem je rust goed, je hebt het nodig om het allemaal te verwerken. En dan heb ik het nog helemaal niet over de miskraam die je mee hebt moeten maken en ook moet verwerken... Over een aantal weken zal vast een stuk beter gaan!

Diamond :hug: en voor iedereen die hem nodig heeft!
Zoals Doces zegt is geduld is een schone zaak LaFemme. Vervelend als je je al ingesteld had op een punctie as maandag maar hopelijk is de punctie dan donderdag of vrijdag.

Fijn dat je geen hoofdpijn meer hebt Animal! En ook iets minder moe? Wat grappig dat de hoofdpijn nu is ingewisseld voor een 'vol' gevoel. Hoop voor je dat het volle gevoel maandag goed is terug te zien op de echo met een mooi aantal goed gegroeide follikels.
Herken en deel jouw positieve gevoel dat dit traject vast wordt afgesloten met een mooi kindje op het eind van de rit. Dat is ook mijn stellige overtuiging.

Fruity je hebt in de afgelopen weken ook veel voor je kiezen gehad. Een afgeblazen ivf poging, zwanger zijn, trouwen, een miskraam en een nieuwe baan. Er zijn maar weinig mensen die dat allemaal binnen een tijdsspanne van een aantal weken meemaken. Succes met het wennen aan je nieuwe baan. Lekker dat je daarin goed uitgedaagd wordt.
Hallo dames! Hier even een dagje geen tijd gehad om te reageren en ben nu ook een beetje overweldigd door de hoeveelheid reacties :-D. Maar ik vond het advies van Zizo (en een paar anderen) wel goed, en zal wsl wat selectief reageren, op iedereen reageren lukt gewoon niet met zoveel mensen.

Wbt de statistiek-discussie, het blijft lastig met die percentages. In de folder van mijn kliniek geven ze aan dat ze 40%-50% kans op een zwangerschap halen per terugplaatsing, wat me natuurlijk erg positief stemt, maar ik weet dan niet of ze dan alleen een positieve test rekenen, of echt een doorgaande zwangerschap. Wat me zelf ook altijd wel positief stemt is om rond te neuzen op de 'charts gallery' van fertility friend (https://www.fertilityfriend.com, maar je kan ze alleen zien als je een account aanmaakt), en dan 'ivf' te selecteren. Dan lijkt een 50% success rate best realistisch. Ook dat zal niet helemaal een eerlijk beeld zijn, maar een beetje optimisme kan zeker geen kwaad :).

LaFemme, balen dat het toch iets langer duurt dan je had verwacht. Hoe groot waren je follikels nu?

Flipje, jou heb ik nog helemaal niet 'officieel' gefeliciteerd (wel in gedachten, toen zat ik nog in de meeleesstand). Maar bij deze, van harte! En tegelijkertijd veel sterkte met het afwachten, pfff, wat een lang wachtbankje heb je nog te gaan. Maar het moet deze keer wel goed komen, kan toch eigenlijk niet anders!

Miekje en Sofie, spannend, maandag de punctie! Alvast heel veel succes! Hoe was het om de laatste spuit te zetten? :D

Fruity, jee, heftige tijd heb jij achter de rug idd. Ik kan niets zeggen over je bloeding, maar ik hoop dat het snel weer ophoud. Dikke knuffel voor jou :hug:.

Diamond, hoopte stiekem nog een beetje op een wonder voor jou, maar helaas :hug:. Maar idd, nu maar gewoon gaan met die banaan! Hopelijk gaat ivf het hem gewoon worden voor jullie! En die 'rare gedachtes' zijn heel herkenbaar bij mij. Ik had bijv bij de laatste 3 IUI's steeds een eitje aan de linkerkant en dan denk ik ook meteen, 'oh, m'n rechter eierstok doet het niet meer' :nut:. In dit traject kom je in aanraking met zoveel dingen waar je normaal helemaal niet over na hoeft te denken, dat maakt me soms ook erg onzeker.

Doces, jeetje, wat een die-hard gonal-prikker ben jij :D. Maar klinkt alsof er een mooi aantal aan het groeien is! Ik hoop met je mee dat die van 10 mm mooi mee gaan doen! En spannend dat je van alles voelt in je buik. Is het erg oncomfortabel? Pijnlijk? Ik ben benieuwd hoe dat bij mij gaat zijn, ik voel nu al van alles trekken en prikken in m'n buik (heb net pas de 5e spuit gezet :nut:).

Hier begint de hypochonder in mij het wat minder leuk te vinden allemaal... Zoals gezegd, voel ik al van alles in m'n buik en dit is pas dag 5. Misschien is dat juist een goed teken, maar ik ben erg bang voor overstimulatie merk ik. Volgens mij ben ik meteen best op een hoog schema gezet, eerste 2 spuiten 300 IE en nu elke dag 225 IE. Iemand enig idee of dat een normale hoeveelheid is voor mijn leeftijd (32) en AMH (1,8)? M'n gyn heeft al eens aangegeven dat ze idd gezien m'n AMH niet verwacht dat ik enorme hoeveelheden eitjes ga aanmaken, maar toch vind ik het best spannend, zeker gezien m'n eerste echo pas op dag 10 is (vrijdag).

Ook had ik gisteren m'n eerste hormonale uitbarsting naar m'n man toe. We gingen wandelen en we waren verkeerd gelopen en toen moesten we een stuk dubbel lopen en dat vond ik Niet! Leuk! :swear: :facepalm: :-$. Nu is m'n man vertrokken voor een paar dagen vanwege werk, dus is-ie even van me af, maar stiekem vind ik het helemaal niet leuk om in m'n eentje te zijn met al dit gedoe. Donderdag komt-ie gelukkig weer terug.

Verder nog een vraagje. Hoe zit het met sport tijdens IVF? Is het ok om gewoon door te sporten? En zo ja, kan ik gewoon op volle kracht doorgaan, of beter om het rustiger aan te doen? Of geeft m'n lichaam dat zelf aan? Ik ben met hardlopen begonnen een paar weken terug en ben volop aan het trainen, maar misschien kan ik het beter niet teveel ophogen nu?
Windmolen, die hou ik erin: "die-hard gonal-prikker" :applause:

Ik vind het zelf niet pijnlijk, maar het is zeker oncomfortabel. Het voelt vol, zwaar, drukkend. Ik heb vooral last bij bukken, tillen of voorovergebogen zitten. Het doet geen pijn, maar prettig is het zeker niet.

Wat sport betreft... het schijnt juist goed te zijn voor de doorbloeding om goed in beweging te blijven maar mijn gynaecoloog raadde o.a. hardlopen juist af vanwege het steeds 'op en neer gaan' en 'landen met een plof'. Hij zei zelf dat je vanzelf zou voelen dat dat vervelend voelde in je buik.

Dat kan ik alleen maar met hem eens zijn: ik doe zelf steps, vaak met behoorlijk wat 'spring-werk'. Afgelopen week ging ik de eerste 20 minuten vol erin en ik kreeg me toch een buikpijn... Rest van de les op halve kracht en niet gesprongen en toen ging het beter.

Ik ga komende week gewoon steps proberen en als ik buikpijn krijg doe ik een tandje minder. Ik zou zeggen: lekker blijven sporten, maar als je buikpijn krijgt ga dan wandelen i.p.v. hardlopen.

Succes met de warmte allemaal!!! :sun: :sun:
docesheel herkenbaar die volle buik. Ik moet er nu ook niet aan denken te gaan rennen. Doe vandaag maar lekker rustig aan. En drinken en plassen en drinken en plassen.. ..enz
Ik ben best nerveus Voor de punctie maar wel fijn dat die eieren er dan uit zijn.
Mijn borsten zijn ook alweer zwaar en pijnlijk en ben nog niet eens met utrogestan begonnen. Maar ik klaag verder niet hoor. Stimuleren vooralsnog succesvol dus daar zijn we blij mee.
Hoe ga jij Sofie?
En fruitywat heb jij idd veel voor je kiezen gekregen pfff rustig aan hoor neem de tijd om van alles te bekomen. Het is zo vanzelfsprekend om in stressvolle tijden maar door te rennen maar daar wordt uiteindelijk niemand beter van
even dikke knuffel fruity. ik vind je dapper :hug:
Windmolen, Miekje en Doces, volgens mij heb ik elke arts die ik tegen kwam gevraagd en ze zeiden allemaal nagenoeg hetzelfde: Sporten is een goede afleiding en veel hebben het nodig. Als je niets voelt, is het niet erg. Ga je wat voelen, doe dan rustig aan, of stop. Ga iets minder lang en minder intensief dan je gewend bent. Hier is het bloedje heet, ik heb dus vandaag ook "maar" 11 km gelopen en we (hardloopmaatje en ik) lekker achteraan te sjokken. We hebben extra geklaagd over het warme weer, dus niemand had wat door (halleluja voor mijn maatje! Die doet gewoon met mij mee) Morgen na de volgende echo ga ik wel kijken wat ik ga doen. Misschien durf ik niet meer als ik het beeld gezien heb, misschien is het nog steeds wel allemaal erg klein.
Miekje, nu al grote borsten. Dat wordt nog wat met de utrogestan. Ze deden bij mij gewoon pijn als ik mijn BH uit deed. Kon ook zeker geen trap lopen zonder BH. Die ongemakken horen er helaas bij. Als je straks zwanger bent, zal het vast niet veel anders zijn.

Windmolen, ik ben 36, AMH 2,4 (in DD, in NL 2,2) en kreeg met 225 ie 6 follikels. Nu ben ik niet zo makkelijk te stimuleren, en heb ook niet heel veel antrale follikels liggen. Weet je hoe het bij jou zat? In DD waren ze nu ook niet bang voor overstimulatie met 2 x 225 ie. Ik ook niet hoor... Het ligt lijkt me wel aan hoeveelheid antrale follikels. Hoe gingen bij jou de IUI's? Het klinkt niet als dat je meteen bang zou moeten zijn voor overstimulatie, maar dat kan ik je natuurlijk niet garanderen.
Naar van de hormonale uitbarsting. Is het niet omdat je straks een paar dagen alleen bent en daar tegenop ziet? Ik hoop dat je genoeg afleiding hebt. Ik vraag me af of jouw man blij is om even weg te zijn. Ik denk dat hij die enkele hormonale bui er graag bij zou hebben om toch thuis te zijn. Ik zou gewoon even bellen naar de kliniek dat je je onzeker voelt en dat je graag toch eerder zou komen voor een echo. Doen ze vast niet moeilijk over!
Mooie statistieken bij jouw kliniek! 50% per terugplaatsing klinkt erg hoog.

Het volle gevoel is volgens mij weg, het leek wel of ik enorm veel gegeten had. En de hoofdpijn is er ook maar een enkele keer even. Zo kom ik de dagen wel door hoor! Lekker in de tuin, in de schaduw, met een beetje wind en de laptop. Hond die lekker naast me ligt te slapen. Echt genieten vandaag!
Miekje, ik had vandaag niet mijn beste dag geloof ik. Vind het ontzettend spannend voor morgen. Ben gelukkig vroeg aan de beurt.. had dat ook altijd met tentamens.. liefst zo vroeg mogelijk dan is het maar achter de rug ipv de hele dag wachten en tijd om te piekeren. Hoe voel jij je? Je 'klinkt' best kalm hier!
Vandaag heel moe, heb vanmiddag even geslapen en mijn buik is best wel opgezet. Ben ook gestart met de antibiotica kuur (ivm de endometriose/cystes) en was soms wel even verdrietig. Het ging me allemaal best prima af, maar vandaag kwam even alle spanning eruit geloof ik :)

Succes morgen, ook de dames met echo's.
en nog even snel een welkom aan de nieuwe meiden :)
ps. Flipje bedankt voor je extra uitleg over de statistieken. Ik snap het nog niet 100% maar het is me wel al duidelijker. Het stemt me in ieder geval postitief en dat is net wat ik kan gebruiken op dit moment!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven