Stamcafe XXXI
maandag 19 juni 2017 om 10:25
Mogge,
Bedankt voor de beterschapswensen. Ik ben nog erg kortademig en dat is zeer vermoeiend. Vanmorgen ging het wel, maar er waren een aantal kinderen niet gekomen. Lekker rustig op het werk dus. Merk dat ik nu wel steeds meer moe begin te raken. Neus zit nog lekker dicht ook. Zat vanmorgen weer te twijfelen wat ik moest doen, maar toch ziek gemeld. Morgenvroeg zorgt leidinggevende nog voor inval en dan bel ik of ik in de middag wel kan werken. Ze zei dat ik alleen mocht komen werken als ik me fit voelde. En daar bedoelde ze mee dat ik naast mijn werk ook thuis nog wat kon doen. Voelde ik meteen iets minder schuldig, want ik heb me donderdag ook door de werkdag heen gesleept met tussendoor en er na op de bank te gaan liggen. Dat is dus niet de bedoeling.
Lastig hoor, luisteren naar je lijf. Ik ben er een beetje doof voor.
Bedankt voor de beterschapswensen. Ik ben nog erg kortademig en dat is zeer vermoeiend. Vanmorgen ging het wel, maar er waren een aantal kinderen niet gekomen. Lekker rustig op het werk dus. Merk dat ik nu wel steeds meer moe begin te raken. Neus zit nog lekker dicht ook. Zat vanmorgen weer te twijfelen wat ik moest doen, maar toch ziek gemeld. Morgenvroeg zorgt leidinggevende nog voor inval en dan bel ik of ik in de middag wel kan werken. Ze zei dat ik alleen mocht komen werken als ik me fit voelde. En daar bedoelde ze mee dat ik naast mijn werk ook thuis nog wat kon doen. Voelde ik meteen iets minder schuldig, want ik heb me donderdag ook door de werkdag heen gesleept met tussendoor en er na op de bank te gaan liggen. Dat is dus niet de bedoeling.
maandag 19 juni 2017 om 10:29
Ik heb ook in de kinderopvang gewerkt. Echt een drama om je normaal ziek te melden. Ik liep ook altijd veel te lang door net als jij. Leidinggevenden spelen daar handig op in door op je gemoed te werken. Dat doen ze echt niet bij degene waarvan ze weten dat ze toch niet komen. Echt , denk aan jezelf!-Kittens- schreef: ↑19-06-2017 10:25Mogge,
maandag 19 juni 2017 om 10:30
Ik hoop dat de slachtslapers een beetje rustig aan kunnen doen vandaag. Of juist niet, helpt ook wel eens
(maar niet te lang dan).
Het wordt te warm om heel actief te zijn. Tenzij je met een vestje onder de airco zit.
Hoe gaat dat nu bij jou Blond?
En ik ben ook nieuwsgierig naar Yasmijn. Daar is die airco ook altijd zo'n drama (toch?).
Terwijl LV extra hard moet puffen.
Op mijn werkplek is het ook vaak warm/benauwd, maar we kunnen wel naar buiten. Dat vind ik wel lekker aan mijn werk hoor, dat je ook buiten kan werken met mooi weer.
Het wordt te warm om heel actief te zijn. Tenzij je met een vestje onder de airco zit.
En ik ben ook nieuwsgierig naar Yasmijn. Daar is die airco ook altijd zo'n drama (toch?).
Op mijn werkplek is het ook vaak warm/benauwd, maar we kunnen wel naar buiten. Dat vind ik wel lekker aan mijn werk hoor, dat je ook buiten kan werken met mooi weer.
maandag 19 juni 2017 om 10:35
Het is de eerste keer dat ik me ziek meld. Vond de leidingevende nog niet op mijn gemoed inwerken. Ik weet wel dat ze heel kritisch is. (dus ik was enigszins verbaast dat ze inschatte dat ik morgen misschien beter thuis blijf) Als ik me regelmatig ziek zou melden volgt er wel een pittig gesprek denk ik.Ana_Isabel_ schreef: ↑19-06-2017 10:29Ik heb ook in de kinderopvang gewerkt. Echt een drama om je normaal ziek te melden. Ik liep ook altijd veel te lang door net als jij. Leidinggevenden spelen daar handig op in door op je gemoed te werken. Dat doen ze echt niet bij degene waarvan ze weten dat ze toch niet komen. Echt , denk aan jezelf!
maandag 19 juni 2017 om 10:35
Ik heb sinds kort airco in mijn auto. Ik denk dat ik vandaag de hele dag rondjes ga rijden, het was er net zo heerlijk koel.-Kittens- schreef: ↑19-06-2017 10:30Ik hoop dat de slachtslapers een beetje rustig aan kunnen doen vandaag. Of juist niet, helpt ook wel eens(maar niet te lang dan).
Even dochter op de bus gezet naar haar trainingsweek. Dat was maar zeven minuten heen en weer maar toch al zo heerlijk koel.
maandag 19 juni 2017 om 10:42
-Kittens- schreef: ↑19-06-2017 10:35Het is de eerste keer dat ik me ziek meld. Vond de leidingevende nog niet op mijn gemoed inwerken. Ik weet wel dat ze heel kritisch is. (dus ik was enigszins verbaast dat ze inschatte dat ik morgen misschien beter thuis blijf) Als ik me regelmatig ziek zou melden volgt er wel een pittig gesprek denk ik.
Een beetje leidinggevende kan prima inschatten wie echt ziek is en wie de kantjes er vanaf loopt en bij het eerste kuchje alles uit haar handen laat vallen. Ik denk dus dat ze gelijk heeft en dat je morgen lekker uit moet zieken. Je hebt krediet bij haar zo te lezen.
Misschien voor de kortademigheid ook even naar de HA? Klinkt niet als een eenvoudige verkoudheid... (geen diagnose!)
The owls are not what they seem
maandag 19 juni 2017 om 13:46
Volgens NS gisteravond zou er voor mij vanochtend niks aan de hand zijn. Vanochtend zag de reisplanner er alweer anders uit.
Thuiswerken heeft voor- en nadelen maar met NSgeneuzel en temperatuurvoorspellingen heb ik voor de voordelen gekozen
Morgen weer een kans voor hoogste verdieping met plat dak......
Thuiswerken heeft voor- en nadelen maar met NSgeneuzel en temperatuurvoorspellingen heb ik voor de voordelen gekozen
Morgen weer een kans voor hoogste verdieping met plat dak......
maandag 19 juni 2017 om 14:01
Hier ook vreselijk heet en benauwd Konijntje. Voor de verandering is de airco stuk. En ons kantoor heeft ook een plat dak en aan 3 kanten ramen van vloer tot plafond en die kunnen natuurlijk niet open. Mijn ogen branden en ik kan beter op de plee gaan werken want daar moet ik toch 2 keer per uur heen omdat ik al 10 liter water of zo gedronken heb.Hunniebunnie schreef: ↑19-06-2017 13:42Welkom terug, Dolfje!
O man, mijn werk: 5-hoog, plat dak, geen airco...![]()
Lady: geen pb te bekennen. Maar ik kan ook niets versturen volgens mij. Ik probeer het weer even. >>>>> Bij mij staat er nu iets in het postvak uit op jou te wachten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 19 juni 2017 om 14:13
Gelukt, je hebt PB terug! En mijn eerste pb aan jou is spoorloos... blijft spannend, dit forum.Oudblond schreef: ↑19-06-2017 14:01Hier ook vreselijk heet en benauwd Konijntje. Voor de verandering is de airco stuk. En ons kantoor heeft ook een plat dak en aan 3 kanten ramen van vloer tot plafond en die kunnen natuurlijk niet open. Mijn ogen branden en ik kan beter op de plee gaan werken want daar moet ik toch 2 keer per uur heen omdat ik al 10 liter water of zo gedronken heb.
Lady: geen pb te bekennen. Maar ik kan ook niets versturen volgens mij. Ik probeer het weer even. >>>>> Bij mij staat er nu iets in het postvak uit op jou te wachten.
Sterkte met zonder airco. Wij hebben hier op het werk ook geen airco, maar de zon staat alleen 's ochtends vroeg even op ons raam. De collega's aan de andere kant van het gebouw hebben het vele malen zwaarder
The owls are not what they seem
maandag 19 juni 2017 om 15:11
Bij ons komt nu de zon, de collega's van P&O en de bestuurders zijn nu net van de zon af. Joepie.
En morgen heeft jongste sportdag. Ik zou het een week verzetten, als ik de school was. Ik wel.
Vandaag is jongste naar Oudedinges dierentoestand in A'foort. Drie maanden geleden is volkomen onverwacht de vader van een klasgenootje overleden. De begrafenisondernemer van de familie heeft blijkbaar een lijntje met die dierentuin. Speciaal voor scholen is er een project, waarbij ze naar de olifanten gaan. Die rouwen ook zo uitgebreid, net als (de meeste) mensen. Schijnt mooi in elkaar te zitten. Ben benieuwd. De moeder van dat klasgenootje ging ook mee. Ik sprak haar vanochtend even: ze wist nog even niet hoe ze het ging vinden allemaal. Heb zo met haar te doen....
En morgen heeft jongste sportdag. Ik zou het een week verzetten, als ik de school was. Ik wel.
Vandaag is jongste naar Oudedinges dierentoestand in A'foort. Drie maanden geleden is volkomen onverwacht de vader van een klasgenootje overleden. De begrafenisondernemer van de familie heeft blijkbaar een lijntje met die dierentuin. Speciaal voor scholen is er een project, waarbij ze naar de olifanten gaan. Die rouwen ook zo uitgebreid, net als (de meeste) mensen. Schijnt mooi in elkaar te zitten. Ben benieuwd. De moeder van dat klasgenootje ging ook mee. Ik sprak haar vanochtend even: ze wist nog even niet hoe ze het ging vinden allemaal. Heb zo met haar te doen....
maandag 19 juni 2017 om 15:21
Sportdag zou ik inderdaad afzeggen, met deze temperaturen.Hunniebunnie schreef: ↑19-06-2017 15:11Bij ons komt nu de zon, de collega's van P&O en de bestuurders zijn nu net van de zon af. Joepie.
Dat lijkt me ook best heftig! Wat mooi dat die ondernemer zo'n lijntje heeft.
Van de olifanten wist ik inderdaad. Heb (en doe nog steeds) veel met rouwverwerking.
Knap van die moeder dat ze meegaat!
maandag 19 juni 2017 om 15:29
Ja dinsdag en woensdag en vrijdag en zaterdag. Zaterdag lekker uit eten met schoonouders(het etentje wat we schoonmoeder cadeau gedaan hebben met haar verjaardag) en zondag met man naar een festival dus maandag alweer vrij
Net boodschappen gedaan en hier staat voor vanavond de slowcooker aan met pulled pork in bbq saus en ik heb net coleslaw gemaakt, erbij ovenfrietjes want ik ben de broodjes vergeten en het is te warm (en ik ben te lui) om terug te wandelen.