Helppp advies!

20-06-2017 11:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik weet niet goed waar ik beginnen moet. Mijn vrouw en ik hebben een beste dip meegemaakt. Begon ergens begin dit jaar. Ze was niet vrolijk meer, ik ook niet en wilde niet thuis komen omdat ik zo chagrijnig was elke keer. Ik gaf haar te weinig vrijheid; ze kon voor haar gevoel niet doen wat ze wilde doen. Alles werd opgekropt, want praten was niet onze sterkste kant. Totdat er ook nog een ander in het spel kwam. Dat maakte de situatie niet makkelijker natuurlijk.

Uiteindelijk hebben we gepraat (met hulp van anderen) alles naar elkaar uitgesproken en daardoor nieuwe inzichten over onszelf en ons gekregen. Een nieuwe start zeg maar.

In een paar weken zijn we van diep ongelukkig, naar intens gelukkig gegaan. Alsof we onszelf en elkaar weer gevonden hebben. Die derde is buiten beeld, we hebben heel bewust voor elkaar gekozen en zijn beide zeker van het feit dat we oud willen worden met elkaar.

Echter knaagt er toch iets aan me. Ik ben vrij onzeker ingesteld en ben zo verschrikkelijk bang dat ze toch over een tijdje weer ongelukkig met me is.

Ik vraag me af of jullie soortgelijke dingen hebben meegemaakt. Hoort dit gewoon bij een huwelijk? Zijn dit dan de diepe dalen en hoogtepunten waar altijd over gesproken wordt?

Ik hoor het graag..
Had jij of zij een ander?
yep, dat hoort erbij, Die onzekerheid neemt wel weer af.

bedenk dit: jullie hebben nu juist heel bewust (weer) voor elkaar gekozen, dat zegt toch wel wat! Beter dan zoals zovelen gewoon maar doorkabbelen, nu hebben jullie echt een keuze moment gehad: wat gaan we doen? Stoppen of door?

Man en ik hebben dit jaren geleden ook gehad en was echt een positief keerpunt in onze relatie.
Moeske schreef:
20-06-2017 11:49
Had jij of zij een ander?
Zij
guppekop schreef:
20-06-2017 11:50
yep, dat hoort erbij, Die onzekerheid neemt wel weer af.

bedenk dit: jullie hebben nu juist heel bewust (weer) voor elkaar gekozen, dat zegt toch wel wat! Beter dan zoals zovelen gewoon maar doorkabbelen, nu hebben jullie echt een keuze moment gehad: wat gaan we doen? Stoppen of door?

Man en ik hebben dit jaren geleden ook gehad en was echt een positief keerpunt in onze relatie.
Dat gevoel heb ik ook weer. Het 'wij tegen de rest' gevoel. Alsof we in een paar weken heel erg naar elkaar zijn gegroeid. Maar ik ben zo bang dat 't weer anders wordt
Ik kan me je onzekerheid goed voorstellen. Ik denk echter niet dat je daar veel mee kan doen, behalve eerlijk zijn naar je vrouw. Sterkte.
!iefde is een werkwoord dus jullie moeten allebei ervoor zorgen dat jullie relatie leuk blijft. Dat betekent dus tijd investeren in elkaar. Dagjes weg, uit eten, bloemetje op zijn tijd, vrijen. Maar ook open gesprekken over wat je fijn vindt gaan en wat niet, wat jullie dromen zijn etc. Communicatie voert de boventoon van een goede relatie en vertrouwen is de basis.
ik denk dat een beetje gezonde angst erbij hoort als je iets te verliezen hebt, en misschien heb jij nu de onzekerheid die iemand heeft als hij/zij net verliefd is.... maar daar zou ik dan in stilte onder 'lijden' want echt sexy is het niet en je hebt tenslotte zelf gekozen om door te gaan dus als je je angst uitspreekt denkt ze dat je haar niet vertrouwt

dus is het raar dat je je zo voelt, helemaal niet, maar ga niet aan haar hangen,
if anything, zorg vooral goed voor jezelf en dat als het misgaat dat je dan kunt berusten in het feit dat je alles hebt geprobeerd
Lorem Ipsum
Ik denk dat de volgorde een beetje anders is dan je nu schetst.
Die ander was er eerst en toen kwam de dip.
De vraag is dus, wat dacht je vrouw in die ander te vinden? Waarom waren jullie elkaar kwijt geraakt om het zo maar te noemen? Dat je nu onzeker bent is heel vervelend maar wel normaal imo. Praat erover met je vrouw en blijf er beide je best voor doen om jullie relatie goed te houden. Waak ervoor om elkaar niet voor lief te nemen en neem bewust tijd voor elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven