Waar wonen in Almere

08-02-2009 17:38 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de gok wagen!! Verhuizen naar Almere. Ik werk daar en ik word gek van het reizen elke dag! Maar waar moet ik gaan wonen? Welke wijken zijn leuk, welke zijn af te raden? Ik hoor het graag!
Iemand die A'dam zuid woont gaat mijn huis kopen en die was helemaal verrukt hoe snel ze hier in Almere was met de trein, sneller dan naar sommige stukken in A'dam zelf.
quote:eleonora schreef op 09 februari 2009 @ 22:35:

Ik moet wel altijd lachen om mensen die zelf in Nieuw Sloten, IJburg of Purmerend wonen en dan lelijk doen over Almere. Ehhhh.....je woont zelf in een lelijke nieuwbouwbuurt met zielloze blokkendozen op en naast elkaar gestapeld. Alleen de postcode is anders!

Met de tram vanuit Nieuw Sloten naar de binnenstad met de tram duurt langer dan met de trein van Almere Stad naar Amsterdam CS. Nieuw Sloten is alleen anderhalf keer duurder, omdat de postcode met 10 begint.

Zo kan ik het ook denk ik dan.

Ik zou ook niet zo blij zijn in Purmerend of Sloten, IJburg is ook niet geweldig. Maar met de tram de stad in doe je sneller dan de trein nemen naar de stad. Ik ken zoveel mensen die in Hoofddorp zijn gaan wonen en riepen dat het toch zo dicht bij Amsterdam is. Maar ze komen er zelden. Of je moet eerst naar het station om dan de trein te nemen of je moet met de auto en dan parkeerplek vinden, die zelden betaalbaar is.

Maar goed, Almere Haven dus, the place to be.
quote:sarah2ndlife schreef op 09 februari 2009 @ 22:40:

Iemand die A'dam zuid woont gaat mijn huis kopen en die was helemaal verrukt hoe snel ze hier in Almere was met de trein, sneller dan naar sommige stukken in A'dam zelf.en jij gaat verhuizen naar?
ik ga emigreren Carlice
en ja , ik ben het zelluf op de avatar
Tja, veel reacties gelezen nu en dus ook erg wisselende verhalen. Als ik in Almere ben voor mijn werk (en dat is bijna altijd...) voel ik me er toch thuis, dat had ik vanaf het eerste moment. Ik kan goed met mijn collega's opschieten die veelal uit Almere komen, mentaliteit lijkt anders dan waar ik nu woon (Zwolle...). En ja, Almere mist een oude gezellige binnenstad. Maar ja, nu heb ik dat in mijn huidige woonplaats maar kom er weinig en woon nu 4 jaar in een nieuwbouwappartement in een nieuwbouwwijk...Dus de verandering zal wel mee vallen. Binnenkort maar eens met collega's sightseeing Almere doen....
quote:sarah2ndlife schreef op 09 februari 2009 @ 22:52:

en ja , ik ben het zelluf op de avatar

mooi wijffie ben jij hoor!

ach, ieder zijn meug, ik weet dat ik met mijn budget in almere in een ruim huis kan wonen en hier op ene etage die te klein is, maar toch heb ik dat met plezier over voor het wonen in de mooiste stad van de wereld.

Al kon ik gratis wonen in Almere.
"Grappig" toch dat iedere keer als er iemand iets vraagt over wonen in Almere, er mensen als paddestoelen tevoorschijn schieten om Almere (waar ze zelf niet eens wonen) af te kraken..........
quote:Carlice schreef op 09 februari 2009 @ 22:45:

[...]

Ik zou ook niet zo blij zijn in Purmerend of Sloten, IJburg is ook niet geweldig. Maar met de tram de stad in doe je sneller dan de trein nemen naar de stad. Ik ken zoveel mensen die in Hoofddorp zijn gaan wonen en riepen dat het toch zo dicht bij Amsterdam is. Maar ze komen er zelden. Of je moet eerst naar het station om dan de trein te nemen of je moet met de auto en dan parkeerplek vinden, die zelden betaalbaar is.

Maar goed, Almere Haven dus, the place to be.Dat ligt toch echt aan die mensen zelf, niet aan de plek waar ze zijn gaan wonen........
quote:eleonora schreef op 09 februari 2009 @ 19:48:

[...]

Mag ik daar de Oostvaardersbuurt, Seizoenenbuurt, De Bloemenbuurt (hoewel, beter gewoon heel Almere-Buiten niet, wat een verschrikkelijk troosteloos stadsdeel vind ik dat) De Hoven, De werven en Tussen de Vaarten aan toevoegen?

Ik heb zelf in alledrie de stadsdelen gewoond.

Almere-Haven (De Grienden, De Meenten, De Gouwen, het centrum zijn leuk) is een beetje oubollig, een echt dorpje. Het gezelligste deel van de stad, zonder twijfel, ik heb er mijn allerbeste jaren doorgebracht.

Almere-Stad is een echte stad, ik woonde er in het centrum. Levendig maar niet gezellig.

Almere-Buiten is voor een Almeeder van het eerste uur een grote vergissing. Ik woonde er de laatste jaren van mijn Almeerse leven en ik vond het er vreselijk, zielloos, vreugdeloos, een forensensorp.

Dan ben je al een tijd niet in buiten geweest denk ik? Wordt enorm veel gedaan momenteel in buiten. Is volgens mij nu het snelst groeiende stadsdeel. Nieuwe centrum wordt een stuk groter, met veel meer horeca en kleine winkeltjes.

Het bevalt mij in ieder geval prima!
en een hema!!!!
quote:Dan ben je al een tijd niet in buiten geweest denk ik? Wordt enorm veel gedaan momenteel in buiten. Is volgens mij nu het snelst groeiende stadsdeel. Nieuwe centrum wordt een stuk groter, met veel meer horeca en kleine winkeltjes.

Het bevalt mij in ieder geval prima!

Ook al kwamen er duizend nieuwe winkeltjes en tientallen nieuwe horeca gelegenheden bij, het is en blijft dood en sfeerloos.

En ja, ben er onlangs nog geweest want mijn ouders wonen er...brrrrr.

Sorry!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
O ik kan me wel voorstellen dat je liever in amsterdam woont, maar ik kan me niet goed voorstellen dat je in Almere nog niet dood gevonden wil worden, das een bietje overdreven.

als ik naar amsterdam wil, zit ik er zo, maar dan ben ik blij als ik thuis kom in de rust en toch wat schonere atmosfeer.

en ik ben gek op de geitenkaassalade van Le Baron, die kan ik niet missen tijdens het winkelen,

en de heerlijke winkeltjes zoals dat thee winkeltje naast heerlijk oil and vinegar.

hebben jullie de nieuwe nagelsalon al gezien, lijkt klein Thailand wel , grin.
in welke wijk wonen jouw ouders la Vie?
In de Faunabuurt *Yikes*
Ik lach ze ook altijd uit...al een jaar of 16.

Sorry, heb een aversie tegen Almere Buiten...echt, ik haat het daar. Heb er zelf een half jaar gedwongen moeten wonen, toen ze me op mijn 16e mee ontvoerden vanuit Amsterdam naar Almere Buiten.

Nou ik kan je vertellen, dat ik na een half jaar gillend en jankend ben terug gegaan naar Amsterdam en dus het huis uit ging op die jonge leeftijd. Wat een vreselijke ellende was dat.

Ik kreeg ter compensatie een brommer (een rode Rapido), ok dat was op zich wel cool natuurlijk...maar wat nu: ik moest vanuit Buiten naar Haven naar school. In de kou, met de brommer, 45 minuten.

ONMENSELIJK!!

Nee, Almere, niets voor mij. Ook niet toen ik ouder werd.
Nee, die mensen wonen er niet ( meer) Liv, maar weten blijkbaar wel waar ze over praten.

Ik heb er gewerkt, en dat vind ik meer dan genoeg.
Ik denk dat het scheelt of je een gezinnetje hebt of niet, met een gezin is het ideaal en fijn voor de kinderen.

Er is veel te doen, qua sport en manege, je kunt fietsen tot je een ons weegt en skaten en wandelen.

je moet wel af en toe je wijk uitlopen natuurlijk, Almere biedt heel veel recreatie.

wat me weleens verwonderd is de aanpak van sommigen dingen, ze gooien een centrum plat, herbouwen en nog kun je je kont niet keren, ga niet met de auto op zaterdag naar de stad, want je wordt eruit gedragen, zo druk.

Wat me ook verwondert is dat we nog steeds geen openlucht zwembad hebben.
quote:sarah2ndlife schreef op 10 februari 2009 @ 15:44:

en een hema!!!!
quote:La Vie en Rose schreef op 10 februari 2009 @ 15:51:

In de Faunabuurt *Yikes*ja , daar noem je ook wat!!!!!
quote:Liv schreef op 10 februari 2009 @ 16:13:

[...]

met vrij parkeren voor de deur.
quote:Zamirah schreef op 10 februari 2009 @ 15:56:

Nee, die mensen wonen er niet ( meer) Liv, maar weten blijkbaar wel waar ze over praten.

Ik heb er gewerkt, en dat vind ik meer dan genoeg.En ze weten hoe het is om er te wonen, omdat.........???

Nou ja, maakt niet uit, als je er niet wilt wonen zal niemand je dwingen hoor.
quote:sarah2ndlife schreef op 10 februari 2009 @ 16:13:

[...]

met vrij parkeren voor de deur.Nou, dat duurt ook niet lang meer geloof ik.......
quote:La Vie en Rose schreef op 10 februari 2009 @ 15:51:

In de Faunabuurt *Yikes*Oh handig, een Dirk in de buurt!
quote:La Vie en Rose schreef op 10 februari 2009 @ 15:47:

[...]

Ook al kwamen er duizend nieuwe winkeltjes en tientallen nieuwe horeca gelegenheden bij, het is en blijft dood en sfeerloos.

En ja, ben er onlangs nog geweest want mijn ouders wonen er...brrrrr.

Sorry!Ach ja, sfeerloos kun je het wel noemen misschien. Maar ik vind andere dingen, denk ik, belangrijker. Als ik een mooi, oud gebouw wil zien ga ik wel naar Amsterdam of zo....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven