Verdomme... Weer NIET!

23-06-2017 19:35 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik had niet echt een kinderwens, maar mijn vriend wel en voor hem wilde ik wel proberen of het ons gegund was om een kindje te krijgen. Maar elke maand werd ik netjes ongesteld. Ik merk aan mezelf dat ik nu ook echt een kindje wil en het ook echt wil meemaken hoe het is om zwanger te zijn, maar het lijkt ons maar niet gegund. Ik was vandaag een paar uur 'over tijd', maar werd weer netjes ongesteld. Ik wil gewoon ons samenzijn uitbreiden met een kindje en het lijkt alsof mijn lichaam dat absoluut niet wil.
Doorgaans kun je na gemiddeld een jaar hulp vragen bij de huisarts? Soms kan iets simpels al een zetje in de goede richting geven. Of ben je daar mentaal nog niet aan toe? Kan ik me ook voorstellen, vooral als je er de eerste maanden nog aan het idee zou moeten wennen.

Vind het hoe dan ook rot voor je :hug: . Maar als je hulp wil, zit er nog heel veel tussen je kinderwens en het niet vervullen ervan.
Sinds wanneer is je cyclus weer op orde nadat je gestopt bent met de pil? Hoe oud ben je? Heb je ovulatie testen geprobeerd? Zo ja, dan kun je altijd naar de HA stappen. Ik heb dat destijds ook gedaan en na een test bleek dat we wat hulp nodig hadden. Sterkte!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Raphunus schreef:
23-06-2017 19:35
Ruim anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik had niet echt een kinderwens, maar mijn vriend wel en voor hem wilde ik wel proberen of het ons gegund was om een kindje te krijgen.

Het is geen hamster hè. :sarcastic:

Misschien behoed je lichaam je voor iets dat je eigenlijk niet echt wil, wees blij.
Baggal schreef:
23-06-2017 19:45
Sinds wanneer is je cyclus weer op orde nadat je gestopt bent met de pil? Hoe oud ben je? Heb je ovulatie testen geprobeerd? Zo ja, dan kun je altijd naar de HA stappen. Ik heb dat destijds ook gedaan en na een test bleek dat we wat hulp nodig hadden. Sterkte!!
Volgens mij is mijn cyclus nu sinds 8 maanden de nette 28 dagen. Ik moet er wel bij melden dat ik bijna tien jaar aan de prikpil heb gezeten en daarvoor een eetstoornis heb gehad, waardoor ik twee jaar niet ongesteld werd.

Ik moet ook echt naar de huisarts, maar dat vind ik zo'n verschrikkelijk grote stap. "Hallo huisarts, ik kan niet zwanger worden. Wat moet ik doen?" Ik weet dat het moet hoor, maar ik had zo graag gewild dat het gewoon 'vanzelf' ging.
jellybelly schreef:
23-06-2017 19:50

Misschien behoed je lichaam je voor iets dat je eigenlijk niet echt wil, wees blij.
Moest ik stiekem een beetje om lachen. Maar nee, ik weet dat een kind geen hamster is. Gelukkig niet. ;-))
jellybelly schreef:

Euh... Zat mannen die aanvankelijk vanwege de kinderwens van de vrouw erin meegaan, waarbij de kinderwens na verloop van tijd groeit. Hoor je niemand over. Waarom zou dat andersom niet kunnen?
Ik heb niet de indruk dat ze er licht aan begonnen is. Wel dat ze het aanvankelijk misschien rustig aan wilde doen om aan het idee te wennen.
Raphunus schreef:
Volgens mij is mijn cyclus nu sinds 8 maanden de nette 28 dagen. Ik moet er wel bij melden dat ik bijna tien jaar aan de prikpil heb gezeten en daarvoor een eetstoornis heb gehad, waardoor ik twee jaar niet ongesteld werd.

Ik moet ook echt naar de huisarts, maar dat vind ik zo'n verschrikkelijk grote stap. "Hallo huisarts, ik kan niet zwanger worden. Wat moet ik doen?" Ik weet dat het moet hoor, maar ik had zo graag gewild dat het gewoon 'vanzelf' ging.
Vrijwel niks dat de moeite waard is gaat vanzelf
Je moet helemaal niet naar de huisarts. Het is en beetje de nieuwe richtlijn, als je een jaar aan het proberen bent. Maar als je zegt 8 maanden regelmatig ongesteld kan je ook redeneren dat je nog "maar " 8 maanden bezig bent, al voelt elke maand natuurlijk als 1 te veel.

En dan nog, er is geen wet die je verplicht naar de ha te gaan.
Ik zou echt heel erg laten afhangen van leeftijd en gevoel, als je nog maar heel kort de tijd hebt of echt het gevoel hebt dat er iets niet OK zit kan je altijd een belletje wagen.
Raphunus schreef:

Heftig hoor. Hoop dat het nu goed met je gaat(is wel fijn als je een kindje wil). Zijn al je vitamines/ijzer enz goed(ivm eetstoornis in het verleden)? Dat kan het ook lastiger maken.
En ik denk dat de huisarts je hier graag mee helpt hoor. Daar zijn ze voor. En het merendeel van de mensen die hulp nodig hebben, raakt uiteindelijk in verwachting. Als je inderdaad wat hulp nodig hebt, maak je het nu voor jezelf alleen onnodig moeilijk. Maar dat is iets waar je zelf over moet beslissen.
Hoi Raphunes,

Allereerst wat erg om te lezen dat jullie al zo lang bezig zijn met proberen zwanger te worden :hug:.
Als je nog een fijne groep zoekt om mee te schrijven kun je eens kijken in het topic "Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm". Wellicht is dat is voor jou. Ik heb er zelf ook een tijd in meegeschreven en dat vond ik erg fijn.

Heel veel succes met zwanger worden en ik duim voor je dat het snel lukt!
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
miss_musica schreef:
23-06-2017 19:57
Heftig hoor. Hoop dat het nu goed met je gaat(is wel fijn als je een kindje wil). Zijn al je vitamines/ijzer enz goed(ivm eetstoornis in het verleden)? Dat kan het ook lastiger maken.
En ik denk dat de huisarts je hier graag mee helpt hoor. Daar zijn ze voor. En het merendeel van de mensen die hulp nodig hebben, raakt uiteindelijk in verwachting. Als je inderdaad wat hulp nodig hebt, maak je het nu voor jezelf alleen onnodig moeilijk. Maar dat is iets waar je zelf over moet beslissen.
De eetstoornis sluimert. Dat is niet erg, want ik heb hem onder controle. En in dat opzicht zie ik dat gelukkig terug in het ongesteld worden.

Mijn schoonzusje en broer wilden graag in verwachting raken, maar het was hun 1.5 jaar lang niet gegund. Toen ze zich er niet meer mee bezig hielden, raakte zij zwanger. Maar mijn leeftijd speelt ook een rol. Ik ben al 34 jaar.
Ohh balen Raphunus! En ik herken het, ik ook vandaag. Ik zag je topictitel en ik dacht: ja, precies zo!

En dat terwijl ik allerlei symptomen voel, gek gevoel in mijn buik, misselijk, pijnlijke borsten... Alsof mijn hoofd zwanger is en de rest van mijn lichaam niet. :-p

Sterkte, en ik duim voor je voor de volgende maand!
Als je nu 34 bent, een kinderwens hebt en het niet vanzelf gaat, zou ik echt eens langs de huisarts gaan. Misschien raadt hij jullie aan om het nog een paar maanden te proberen, maar wellicht kan hij jullie nu al verder helpen/doorverwijzen. Gewoon gaan. Succes!
SallySpectra schreef:
23-06-2017 20:35
Als je nu 34 bent, een kinderwens hebt en het niet vanzelf gaat, zou ik echt eens langs de huisarts gaan. Misschien raadt hij jullie aan om het nog een paar maanden te proberen, maar wellicht kan hij jullie nu al verder helpen/doorverwijzen. Gewoon gaan. Succes!
Yep, dat wilde ik precies zo schrijven! Ik vond het destijds ook een wat ongemakkelijk gesprek bij de HA, maar blij dat we gegaan waren, want daarna gebeurde er eindelijk iets concreets!

Heb je overigens al ovulatietesten gebruikt / je temperatuur bijgehouden? Daar vraagt de HA sowieso naar. Anders misschien goed om daar in ieder geval eens mee te beginnen.
Heel suf, maar hebben jullie seks op de goede = vruchtbare momenten?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat super naar voor je! Ik herken de teleurstelling en de twijfel aan je eigen lichaam als het niet lukt! Het heeft bij ons 2,5 jaar geduurd voordat het lukte (uiteindelijk wel met wat hulp van het ziekenhuis).

Naar de huisarts gaan betekent niet meteen een medisch traject hoor! Wij moesten na wat routine onderzoek het toch eerst nog even zelf gaan proberen. Maar het bespreekbaar maken bij de huisarts van mijn angsten en onzekerheid vond ik al fijn!

Sterkte en ik duim voor een positieve test voor je volgende maand!
Onvruchtbaarheid is een van de oudste kwalen dus de dokter heeft daar absoluut op gestudeerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven