Hekel aan bbq
zaterdag 24 juni 2017 om 01:07
Ik geloof je gelijk, geen idee want ik ben echt nooit degene die bakt. Ik heb er geen verstand van.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 24 juni 2017 om 02:28
Ja klopt. Ik ben geen goed kok en grilleren kan ik niet. Dus ik heb er de pest aan als er een grote schaal met lappen rauw vlees is en ik aan het bakken zou moeten gaan.
Het is wèl een straf als je in zo'n beroerde situatie blijkt te verkeren.tigri schreef: ↑23-06-2017 08:06hear hear!
Ik snap niet waarom mensen vinden dat barbeque synoniem is aan veel, slecht vlees, zwart geblakerd of half rauw... Van dát soort barbeque hou ik ook niet nee. Je kan ook gewoon 1 gemarineerd (iberico)varkenskoteletje p.p. bbq-en, zalig toch met die rooksmaak, daar kan weinig tegenop! Of lamskoteletjes of merquezworstjes... Niet én én én. Het is wat moeite, maar dat is geen straf toch, lekker in het zonnetje een vuurtje stoken?
Heerlijk.
En verder: klagen, klagen, klagen over de warmte en dan in de zon vuurtjes stoken voor iets wat zoveel makkelijker in de keuken gedaan wordt door de gastgevers: eten koken.
Zeg eens hardop en merk daarbij het verspringen van de klemtoon rn en de trektoon op:
- barbecue > cue > cute
- barbeque > que > toque
Klopt. Tenzij je een vis-barbecue houdt.Charlotte717 schreef: ↑23-06-2017 17:17Vind het ook een non-issue.
De ene keer is barbecueën leuk/het eten lekker, de andere keer niet.
Maar dit vind ik vooral grappig.
Je bedoelt dus accordeondit speel ik.
O en ik vind alles lekker: goedkope hamburgers, bio biefstuk, worsten. Alleen vis hoort niet op de bbq vind ik, past er gewoon niet bij of zo.
Wij zeuren niet. Wij geven antwoord op de vraag van TO. En ik vind biefstuk niks aan. Doe mij maar een stooflappie die volgende dag dezelfde dag. Of nee, gewoon ter plekke, als deelname niet te vermijden is. Dan gewoon zelf eten meenemen. Maaltijd overslaan is ongezond en voor sommigen is het extra ongezond. Ik eet geen rauwe vlees/vis en ik krijg langdurige buikpijn door zo'n rotbarbecue met alleen koud spul.L0t schreef: ↑23-06-2017 16:48Wat een gezeur. Als je niet van barbecuen houdt, dan doe je het niet. Zo simpel.
Als je toch een uitnodiging krijgt, waar toevallig ook een barbecue aanstaat, dan eet je toch niet? Dan zorg je dat je 's middags al goed hebt gegeten en eet je enkel wat kleins, of je eet alleen mee van de hapjes. Of je eet 1 stukje vlees/vis en wat groente en laat de rest zitten.
Mocht het toch niet zo lekker zijn, dan eet je de dag erna weer je favoriete biefstuk. Ik vind het echt wat verwend overkomen![]()
De echte verwende figuren zijn mensen die geen eetproblemen o.i.d. hebben, dus altijd overal aan mee kunnen doen of een half etmaal niets eten zonder een centje pijn. Dat maakt ze uiteraard erg lomp in de omgang met degenen die het minder getroffen hebben.
zaterdag 24 juni 2017 om 08:20