respect op het forum

07-02-2009 23:14 1300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees al heel lang mee hier op het forum en verbaas me over hoe sommige forummers reageren. Behoorlijk fel en aanvallend naar iemand toe, en daarbij soms totaal het topic uit het oog verliezen. Eindeloos doorzeuren of iets met d of dt geschreven moet worden. Iemand al snel als trol of kutwijf bestempelen. Vooral als nieuwe forummer moet je hier een plaats veroveren heb ik soms het idee. Jammer want het forum is toch juist de ideale plek om meningen van anderen te horen, advies te vragen etc. Een ander zijn mening hoeft niet de jouwe te zijn maar respect is toch het minste wat je kunt tonen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 februari 2009 @ 23:05:

[...]

Weer dat vage .......... wat vind je onbeschoft ? Wat vind je onaangenaam ?Ja, al die leuke dingen zijn er ook anders zou ik niet meer terugkomen. Maar meestal is het gelegen in de toon. Voor zover je dat zo kunt noemen op een forum.;) Beetje agressief, aanvallend. Net wat Sarah net schreef.
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 februari 2009 @ 23:13:

Of vinden ze dat ze het recht hebben zo snel mogelijk een zo goed mogelijk advies te krijgen ?

Ja maar daar betalen ze toch voor BGB?

Oh nee, toch niet.
quote:blijfgewoonbianca wrote on 09 February 2009 @ 23:13:

Ik snap ook niet dat wanneer iemand een probleem post , wat niet levensbedreigend is ofzo , dat zo iemand meteen niet meer om zichzelf kan lachen , dat een off topic -iets meteen een misdrijf is . Zouden die mensen nooit van hun stoel rollen van het lachen ? Of vinden ze dat ze het recht hebben zo snel mogelijk een zo goed mogelijk advies te krijgen ?Ik begrijp dat ook niet. Bij jou, Oldvirgin, heb ik de neiging om een clownsneus op te zetten en je te laten schrikken met een welgemeend 'boe, lach eens, doe' en een dansje...
quote:Miss Mieke schreef op 09 februari 2009 @ 23:16:

[...]

Ja, al die leuke dingen zijn er ook anders zou ik niet meer terugkomen. Maar meestal is het gelegen in de toon. Voor zover je dat zo kunt noemen op een forum.;) Beetje agressief, aanvallend. Net wat Sarah net schreef.ja maar dat is toch wat je er zelf bijdenkt , heel vaak ? Wat de een dus een vinnige kutopmerking kan vinden kan ik net een droogkloterige opmerking vinden waardoor mijn dag weer meer dan goed is ; een dag niet in je Tena gepist is niet geleefd .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Ligeia schreef op 09 februari 2009 @ 23:18:

[...]

Ik begrijp dat ook niet. Bij Oldvirgin heb ik de neiging om een clownsneus op te zetten en haar te laten schrikken met een welgemeend 'boe, lach eens, doe' en een dansje...Zeg eens " peer " met je pruimenbekkie....
quote:Feliciaatje schreef op 09 februari 2009 @ 23:17:

[...]

Ja maar daar betalen ze toch voor BGB?

Oh nee, toch niet.Nou, die indruk zou je haast krijgen , ja ; dat mensen waar voor hun geld willen . Of dat ze denken dat alle anderen betaald worden en hun werk niet goed doen .
Nou we het toch al dagen over respect hebben;

Oldvirgin, kun je ook respect tonen voor mensen die compleet anders (vreemd/flauw/plakplaatjesplakkend/debiel/hilarisch) reageren dan jij voor ogen had?

Quote van een paar dagen geleden van TO: Een ander zijn mening hoeft niet de jouwe te zijn maar respect is toch het minste wat je kunt tonen?

Ik heb me vanaf het begin de blubber gelachen;

a) om je topic: respect en zo, in de waarde laten en zo en nog meer van dat moois. Zucht, want ik heb niet sowieso respect voor ieders mening. Maar goed.

en b) om het allereerste antwoord EIKEL!

c) om alle heerlijk mooie kutten en dozen (wat waren ze mooi) die ik voorbij zag gaan. Sakkerju!

d) alle leuke antwoorden, sneren etc. etc. van andere forummers.

Soms loopt dat zo en soms niet. Ik begin weer te lachen!
quote:Ligeia schreef op 09 februari 2009 @ 23:18:

[...]

Ik begrijp dat ook niet. Bij jou, Oldvirgin, heb ik de neiging om een clownsneus op te zetten en je te laten schrikken met een welgemeend 'boe, lach eens, doe' en een dansje...Dat ik niet over forum humor blijk te beschikken wil nog niet zeggen dat ik niet kan lachen. Ondanks dat ik hier anders overkom kan ik je zeggen dat ik elke dag geniet van het leven. Maar mijn humor is blijkbaar anders dan wat hier als humor wordt ervaren. Hmmm klinkt weer erg vaag vrees ik.
Maar snap je hoe aanmatigend het overkomt als jij - over wat wij als humor beschouwen -" respectloos " gaat roepen ?
Psies.

Maar dat vind ik dan juist wel weer grappig, wanneer een to niet de reacties krijgt waar ze op gehoopt had en dan verontwaardigd is. Bij sommige openingsposts mag een poll waarin je de opties krijgt hoe je kunt reageren en als ie dan niet aansluit op de wensen mag je niks zeggen. Zou frustratie schelen aan beide kanten .

Gek hoor, ik vind dat individuele juist leuk. En het is heel snel duidelijk bij welke mensen je reacties kunt verwachten die vragen om nog een beetje kunnen lachen om jezelf maar die ook oprecht betrokken reageren wanneer dat nodig is. Ik waardeer dat enorm.

Als er alleen maar types zoals ik rondliepen werd het een saaie boel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 februari 2009 @ 23:32:

Maar snap je hoe aanmatigend het overkomt als jij - over wat wij als humor beschouwen -" respectloos " gaat roepen ?Waar roep ik dat ik jullie humor respectloos vind? Overal een eigen draai aan geven vind ik wel respectloos.
En hetzelfde hier Milo, heb veel gelachen. Heerlijk.
Lees die zin van BGB nog eens goed. "respectloos" staat apart.
quote:Feliciaatje schreef op 09 februari 2009 @ 23:36:

En hetzelfde hier Milo, heb veel gelachen. Heerlijk. Leuk he en dat voel je op zo'n avond! Ik zag allemaal troela's schaterlachend achter hun pc.
quote:oldvirgin schreef op 09 februari 2009 @ 23:35:

[...]

Overal een eigen draai aan geven vind ik wel respectloos.Was jij het niet die bij alles wat ik zei reageerde met ' dus je zegt dat ... ' en dat ik dan weer reageerde met ' nee , niet dus dat " ?
quote:milo schreef op 09 februari 2009 @ 23:40:

[...]

Leuk he en dat voel je op zo'n avond! Ik zag allemaal troela's schaterlachend achter hun pc.Deze troela heeft idd zitten schateren .
Goedenavond dames.

Valt hier nog wat te rellen?
Oh en ik realiseer me net dat mijn eerste alinea van mijn een na laatste reactie als een sneer voor jou bedoeld zou kunnen zijn, dat je het zo zou kunnen opvatten Oldvirgin maar dat was dus niet zo bedoeld.
Soms, zoals op dit moment, mis ik Snuitje. Snuitje liet zich niet uit het veld slaan, maar ging vrolijck ende onverstoorbaer door met plaatjes plakken. Wat een ieder daar ook van vond.

RESTECP voor Snuitje.
quote:milo schreef op 09 februari 2009 @ 23:40:

[...]

Leuk he en dat voel je op zo'n avond! Ik zag allemaal troela's schaterlachend achter hun pc.Yep zelfde hier .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 februari 2009 @ 23:40:

[...]

Was jij het niet die bij alles wat ik zei reageerde met ' dus je zegt dat ... ' en dat ik dan weer reageerde met ' nee , niet dus dat " ?Beetje vaag, geef even aan waar dat was.
quote:sarah2ndlife schreef op 09 februari 2009 @ 22:59:

omdat nu iedereen zich aangevallen voelt???

iedereen reageert nu ook.

terwijl het niet om iedereen gaat.

Vind trouwens wel dat de gang van zaken hier op dit topic bevestigd wat TO benoemt.

Al heeft ze dan een keer kutwijf geschreven, er zijn er die FVDM er mee worden , dus om dat nou aan te grijpen als bevestiging dat het aan TO ligt vind ik ook een beetje slap gelul.

Maar Sarah,

Wat we hier doen is toch gewoon een beetje geiten onder elkaar?

Ik begrijp best dat dat voor To niet zo leuk is.

Maar meerdere hebben haar op een normale manier uitgelegd dat haar aanpak niet handig is.

Dat geeft verder niet,het is haar aanpak.maar de reactie's zijn dan wat flauwer.

Er is ook al meerdere malen serieus geantwoord,die kansen tot discussie laat ze liggen.

Bovendien weet ik nog steeds niet waarom z deze eenzijdeige conclusie trekt.

Het is inderdaad zo dat er ook weleens forummers uit de hoek komen waar ik mijn wenkbrauw bij ophaal.

Maar dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

Het is nu eenmaal een openbaar forum waar een zeer divers publiek komt.

Veel respect..ja

Geen respect..ook inderdaad.

We zijn net de maatschappij
quote:Sterretjee schreef op 09 februari 2009 @ 23:41:

Goedenavond dames.

Valt hier nog wat te rellen?Ow, here comes the cavalry......
Altijd Sterretjee. Invoegen staat vrij.
quote:oldvirgin schreef op 09 februari 2009 @ 23:43:

[...]

Beetje vaag, geef even aan waar dat was.Zoek maar even terug , joh .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven