Is het raar?
zondag 25 juni 2017 om 11:34
Ik zit met een klein probleempje. Ik heb sinds een aantal jaar een persoonlijkheidsstoornis. Dit is gekomen doordat ik zwaar gepest ben en mijn ouders nooit geholpen hebben. Het is zelfs zo dat mijn ouders zeiden dat ik op mijn zelf gewezen ben terwijl ze zagen met wat voor plekken ik naar huis kwam. Door dit allemaal kan ik mensen niet vertrouwen. Wat hierdoor ontstaan is dat ik continu mensen bewerk opdat ze me geweldig vinden zodat ik nooit meer gepest zal worden. Dit is erg zwaar want ik moet continu denken wat denkt de ander over me en hoe kan ik ervoor zorgen dat diegene me respecteert zodat diegene me niet aanvalt. Dit klinkt misschien gek maar ik kan dit niet stoppen, want mijn angst is heel groot.
In ieder geval heeft dit geleid tot het zoeken van de ultieme persoon die ik wel kan vertrouwen en waar ik mee verder leven. Het leven zou al voor mij fantastisch zijn als dit kan. ik hoef helemaal niet rijk te worden een mooi huis, vrienden. Alleen samenzijn met die persoon zou me dolgelukkig maken. Ik had diegene toen gevonden denk ik. Nog steeds weet ik het niet zeker of ze me ook in de steek gaat laten. Maar ik durfde het te wagen. Nu komt het probleem toen ik haar wou vertellen dat ze alles voor me is en dat ik alles bereid was om te doen voor haar. Ja dit zou mijn eerste vrouw worden als het lukte. Ik was altijd erg onzeker. Maar toen gebeurde het ik kreeg de dag ervoor een psychose. Dit is al 7 maanden geleden geweest. Maar ik denk nog steeds aan haar. Dus mijn plan was omdat ze sws niet met iemand die geestelijk ziek is een relatie zal aangaan. Vroeg ik me af of het raar is om haar geld te geven om een halfuurtje ergens samen te zijn. Want ik denk dat dit de enige oplossing is voor mijn probleem. Maar ja ik kan ook denken verman je gewoon en jank in je eentje. Maar dat zal mijn probleem niet oplossen. Mijn probleem is nog even voor de duidelijkheid dat niemand om me geeft en dood wil hebben. Maar als zij dan zegt nee ik geef om je, dan zal ik me een stuk beter voelen. Alleen zal dit dan permanent zijn of tijdelijk?
Ps ik schaam me kapot om dit te vertellen maar er is niemand wie ik het kan vertellen tsja fuk it
In ieder geval heeft dit geleid tot het zoeken van de ultieme persoon die ik wel kan vertrouwen en waar ik mee verder leven. Het leven zou al voor mij fantastisch zijn als dit kan. ik hoef helemaal niet rijk te worden een mooi huis, vrienden. Alleen samenzijn met die persoon zou me dolgelukkig maken. Ik had diegene toen gevonden denk ik. Nog steeds weet ik het niet zeker of ze me ook in de steek gaat laten. Maar ik durfde het te wagen. Nu komt het probleem toen ik haar wou vertellen dat ze alles voor me is en dat ik alles bereid was om te doen voor haar. Ja dit zou mijn eerste vrouw worden als het lukte. Ik was altijd erg onzeker. Maar toen gebeurde het ik kreeg de dag ervoor een psychose. Dit is al 7 maanden geleden geweest. Maar ik denk nog steeds aan haar. Dus mijn plan was omdat ze sws niet met iemand die geestelijk ziek is een relatie zal aangaan. Vroeg ik me af of het raar is om haar geld te geven om een halfuurtje ergens samen te zijn. Want ik denk dat dit de enige oplossing is voor mijn probleem. Maar ja ik kan ook denken verman je gewoon en jank in je eentje. Maar dat zal mijn probleem niet oplossen. Mijn probleem is nog even voor de duidelijkheid dat niemand om me geeft en dood wil hebben. Maar als zij dan zegt nee ik geef om je, dan zal ik me een stuk beter voelen. Alleen zal dit dan permanent zijn of tijdelijk?
Ps ik schaam me kapot om dit te vertellen maar er is niemand wie ik het kan vertellen tsja fuk it
zondag 25 juni 2017 om 12:08
nee zolang jij nog in je psychose zit kan je dat beter niet doen. Laat je behandelenOnzekerjoch schreef: ↑25-06-2017 12:05Zou ik dan ook geen geld kunnen geven en vragen of ze tijd voor me heeft
zondag 25 juni 2017 om 12:08
Natuurlijk kun je dat doen.Onzekerjoch schreef: ↑25-06-2017 12:05Zou ik dan ook geen geld kunnen geven en vragen of ze tijd voor me heeft
Verwacht er alleen geen liefdesrelatie van.
Want jouw stoornis onder controle krijgen gaat nu voor.
volg je verstand, gebruik je gevoel
zondag 25 juni 2017 om 12:11
Wat verdrietig TO.
Er zijn medicijnen om het leven wat dragelijker voor je te maken in combinatie met hulp van een psychiater/psycholoog.
Ik denk dat je daar eerst mee aan de slag moet voordat je überhaupt een relatie met iemand kan aangaan.
Bied alsjeblieft geen geld aan dat meisje om jou gezelschap te houden. Ze zal denken dat je raar bent of nog erger, ze neemt het aan.
Dan zijn haar intenties al helemaal niet oprecht.
Een vrouw kan jou niet "helen" dat kan je alleen zelf met professionele hulp.
Verder ontzettend veel sterkte in dat proces en een
Er zijn medicijnen om het leven wat dragelijker voor je te maken in combinatie met hulp van een psychiater/psycholoog.
Ik denk dat je daar eerst mee aan de slag moet voordat je überhaupt een relatie met iemand kan aangaan.
Bied alsjeblieft geen geld aan dat meisje om jou gezelschap te houden. Ze zal denken dat je raar bent of nog erger, ze neemt het aan.
Dan zijn haar intenties al helemaal niet oprecht.
Een vrouw kan jou niet "helen" dat kan je alleen zelf met professionele hulp.
Verder ontzettend veel sterkte in dat proces en een
zondag 25 juni 2017 om 12:13
Heeft een behandelaar dat gezegd, dat een psychose niet te behandelen is of denk je dat zelf? Er is nl wel medicatie om dat onder controle te krijgen ( in Combi met andere therapie). Ik zou eerst werken aan je aandoeningen samen met therapeuten en deze vrouw even vergeten. Indien je haar toch wil spreken dan vraag je dat gewoon: "hey ... Ik zou graag eens Iets bespreken met jou, heb je dit weekend een kwartiertje voor mij? ". Indien ze hier niet goed op reageert is dit pijnlijk, dat snap ik, maar dan is ze gewoon niet een goed persoon voor jou en dan moet je haar lossen.
Sowieso is het beter denk ik om eerst je zware onzekerheid aan te pakken ( emdr wil nog eens helpen hierbij ) vooraleer je een relatie begint. De kans is nl groot dat je relatie niet gelijkwaardig gaat zijn omdat jij er alles aan gaat doen zodat ze je leuk vindt en dat is geen goede basis voor een gezonde relatie.
Veel succes!
Sowieso is het beter denk ik om eerst je zware onzekerheid aan te pakken ( emdr wil nog eens helpen hierbij ) vooraleer je een relatie begint. De kans is nl groot dat je relatie niet gelijkwaardig gaat zijn omdat jij er alles aan gaat doen zodat ze je leuk vindt en dat is geen goede basis voor een gezonde relatie.
Veel succes!
zondag 25 juni 2017 om 12:16
Ik heb nooit eerder gehoord van het idee een vrouw te betalen om even naar je te luisteren en het is het tegenover gestelde van zinvol.
Ik weet niet wat voor karakter ze heeft maar je krijgt a) of een knal omdat ze zich beledigd voelt en zich een hoer voelt.
Of b) ze heeft medelijden met je en vraagt of je een psychiater hebt.
Hoe dan ook je wordt een onderwerp van gesprek met haar vriendinnen die allemaal zeggen tegen haar:runnn
Maar verliefd worden gaat niet gebeuren.
En dat moet je ook niet willen als je zulke wanhopige dingen in je hoofd haalt. Dat klinkt alsof je nog in je psychose zit.
Dus eerst jezelf weer op de rit krijgen en aan jezelf werken en later pas een keer aan een relatie denken.
Ik weet niet wat voor karakter ze heeft maar je krijgt a) of een knal omdat ze zich beledigd voelt en zich een hoer voelt.
Of b) ze heeft medelijden met je en vraagt of je een psychiater hebt.
Hoe dan ook je wordt een onderwerp van gesprek met haar vriendinnen die allemaal zeggen tegen haar:runnn
Maar verliefd worden gaat niet gebeuren.
En dat moet je ook niet willen als je zulke wanhopige dingen in je hoofd haalt. Dat klinkt alsof je nog in je psychose zit.
Dus eerst jezelf weer op de rit krijgen en aan jezelf werken en later pas een keer aan een relatie denken.
zondag 25 juni 2017 om 12:18
Nou kijk ik claim het niet ik gedraag me zo sociaal wenselijk dat ze me uiteindelijk geweldig vinden. Maar dit speel ik allemaal. Maar ja ik weet dat ik dit doe maar ik blijf er gedwongen mee doorgaan omdat het wantrouwen niet weggaat en ik denk als er iemand is die om me geeft dan me het niet meer gaat uitmaken wat andere me andoen want ik leef dan niet meer alleen voor mezelf maar er is dan iemand waar ik aan denken ik hoop dat het een beetje zinnig is
zondag 25 juni 2017 om 12:22
Voor dat doel volstaat een goudvis al meer dan prima.Onzekerjoch schreef: ↑25-06-2017 12:18ik leef dan niet meer alleen voor mezelf maar er is dan iemand waar ik aan denken ik hoop dat het een beetje zinnig is
Dan moet je eraan denken om het voer regelmatig bij te vullen, het water op tijd te verschonen etc.
zondag 25 juni 2017 om 12:22
zondag 25 juni 2017 om 12:23
waarom zeg je dan dat iedereen je dood wil hebben? dat klinkt niet bepaald rationeel.Onzekerjoch schreef: ↑25-06-2017 12:22Ik zit niet meer in mijn psychose, maar ik slik nog wel steeds medicijnen die het onder controle houden alleen kan ik er niet mee functioneren geen werk of studie is mogelijk. Wat me erg suicidaal maakt maar ook hoopte ik dat die vrouw daar verandering in kon brengen
een vrouw kan je niet redden. een vrouw is namelijk een levend wezen met ook haar eigen behoeften. denk je dat een vrouw gelukkig wordt van een jongen die haar nodig heeft omdat hij anders suicidaal is?
zondag 25 juni 2017 om 12:26
Ja dat is raar. Ga door met je therapie en leer om op een normale manier met mensen om te gaan. Vertrouwen kan je niet kopen. Geen mens is voor 100% te vertrouwen.
Je moet je ook niet anders voor doen om aardig gevonden te worden. Niet iedereen hoeft je aardig te vinden. Mijn man zegt altijd: Als iedereen je aardig vindt in het leven doe je iets fout. Dat klopt echt. Als jij je anders gaat gedragen om anderen te plezieren ben je fout bezig.
Het is heel naar dat je zo gepest bent en helemaal dat je ouders, die je juist zou moeten kunnen vertrouwen je zo hebben laten zitten. Door hulp met je problemen en door je gewoon te gedragen zoals je bent kom je echt wel een leuk meisje tegen die je kan vertrouwen. Dat zal tijd kosten.
De wereld is zo groot, dat meisje is echt niet de enige waar je gelukkig mee zou kunnen worden. Eerst lief voor jezelf zijn en door hulp je weer goed gaan voelen, daarna pas weer kijken of je een leuke meid tegenkomt. Het belangrijkst is dat je weer van jezelf gaat houden en jezelf goed genoeg vindt zoals je bent.
Je moet je ook niet anders voor doen om aardig gevonden te worden. Niet iedereen hoeft je aardig te vinden. Mijn man zegt altijd: Als iedereen je aardig vindt in het leven doe je iets fout. Dat klopt echt. Als jij je anders gaat gedragen om anderen te plezieren ben je fout bezig.
Het is heel naar dat je zo gepest bent en helemaal dat je ouders, die je juist zou moeten kunnen vertrouwen je zo hebben laten zitten. Door hulp met je problemen en door je gewoon te gedragen zoals je bent kom je echt wel een leuk meisje tegen die je kan vertrouwen. Dat zal tijd kosten.
De wereld is zo groot, dat meisje is echt niet de enige waar je gelukkig mee zou kunnen worden. Eerst lief voor jezelf zijn en door hulp je weer goed gaan voelen, daarna pas weer kijken of je een leuke meid tegenkomt. Het belangrijkst is dat je weer van jezelf gaat houden en jezelf goed genoeg vindt zoals je bent.
zondag 25 juni 2017 om 12:26
Realiseer jij je wel welke druk jij dan op haar schouders legt?Onzekerjoch schreef: ↑25-06-2017 12:22geen werk of studie is mogelijk. Wat me erg suicidaal maakt maar ook hoopte ik dat die vrouw daar verandering in kon brengen
Zij moet jouw dagen vullen, want jij hebt geen werk, studie,...
Zij moet jou van zelfmoord weerhouden door jou gezelschap te houden.
Pfoe, het geheel lijkt meer op gijzeling dan liefde voor haar persoonlijk.
zondag 25 juni 2017 om 12:30
Nooit jouw geluk laten afhangen van een ander. En je bent erg ziek en er zijn heel weinig vrouwen die het volhouden met een man die zo afhankelijk van haar is. Echt, zoek hulp en misschien na een aantal jaar dat je wat steviger in je schoenen staat en dan gewoon verliefd kan worden op een vrouw en zij op jou.Onzekerjoch schreef: ↑25-06-2017 12:22Ik zit niet meer in mijn psychose, maar ik slik nog wel steeds medicijnen die het onder controle houden alleen kan ik er niet mee functioneren geen werk of studie is mogelijk. Wat me erg suicidaal maakt maar ook hoopte ik dat die vrouw daar verandering in kon brengen
zondag 25 juni 2017 om 12:30
Oke ik ga nergens meer tegen in. Het idee is raar. Ik heb hulp nodig. Die hulp gaat niks opleveren omdat ik continu mensen manipuleer waarmee ik niet kan stoppen. En ik moet gewoon uitzichtloos zonder vrienden of iemand mijn leven op de bank doorbrengen. Want kan niet werken studeren tv kijken niks.
zondag 25 juni 2017 om 12:31
en je kunt wel forummen, een half uur met die vrouw door brengen? Apart.Onzekerjoch schreef: ↑25-06-2017 12:30Oke ik ga nergens meer tegen in. Het idee is raar. Ik heb hulp nodig. Die hulp gaat niks opleveren omdat ik continu mensen manipuleer waarmee ik niet kan stoppen. En ik moet gewoon uitzichtloos zonder vrienden of iemand mijn leven op de bank doorbrengen. Want kan niet werken studeren tv kijken niks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 25 juni 2017 om 12:33
Met die instelling kom je al helemaal niet vooruit.Onzekerjoch schreef: ↑25-06-2017 12:30Oke ik ga nergens meer tegen in. Het idee is raar. Ik heb hulp nodig. Die hulp gaat niks opleveren omdat ik continu mensen manipuleer waarmee ik niet kan stoppen. En ik moet gewoon uitzichtloos zonder vrienden of iemand mijn leven op de bank doorbrengen. Want kan niet werken studeren tv kijken niks.
zondag 25 juni 2017 om 12:34
Jouw fatalistische houding levert jou niks op.Onzekerjoch schreef: ↑25-06-2017 12:30Ik heb hulp nodig. Die hulp gaat niks opleveren omdat ik continu mensen manipuleer waarmee ik niet kan stoppen.
Je bent je van jouw gedrag bewust, dan kun je dat mbv professionals veranderen.