Misselijkheid en camperen
zondag 25 juni 2017 om 18:30
Ik heb een vraag, ik weet sinds kort dat ik zwanger ben en ben nu 5,5 week zwanger. Nu merk ik alleen dat de misselijkheid al komt opzetten.
In mijn vorige zwangerschap was dit echt een drama en heb ik negen maanden lang gespuugd. Een weekendje weg was toen al een drama
Nu hebben we een vakantie gepland Staan voor over 3,5 week naar Spanje. Ik zie hier heel erg tegen op. Ik verwacht dat de misselijkheid alleen maar erger wordt en ik zie het gewoon niet zitten om met een volgepakte auto 1600 km te moeten rijden en dan daar in de hitte te zitten.
Mijn man ziet het probleem niet, die heeft aan dat we met de auto kunnen stoppen als ik moet spugen en bij het zwembad is ook een wc in de buurt. Hij vind het egoïstisch dat ik de vakantie wil cancellen.
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
In mijn vorige zwangerschap was dit echt een drama en heb ik negen maanden lang gespuugd. Een weekendje weg was toen al een drama
Nu hebben we een vakantie gepland Staan voor over 3,5 week naar Spanje. Ik zie hier heel erg tegen op. Ik verwacht dat de misselijkheid alleen maar erger wordt en ik zie het gewoon niet zitten om met een volgepakte auto 1600 km te moeten rijden en dan daar in de hitte te zitten.
Mijn man ziet het probleem niet, die heeft aan dat we met de auto kunnen stoppen als ik moet spugen en bij het zwembad is ook een wc in de buurt. Hij vind het egoïstisch dat ik de vakantie wil cancellen.
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
zondag 25 juni 2017 om 19:06
zondag 25 juni 2017 om 19:10
Ja als je al betaald hebt wel...
zondag 25 juni 2017 om 19:11
Och vrouw. En daar krijg je nog een kind mee?Madelief1987 schreef: ↑25-06-2017 19:08Nou ik zie het wel gebeuren dat hij mij voor de keus stelt of ziek meegaan of thuis blijven en dan gaat hij op vakantie met ons kind..
Ik denk overigens wel dat ik dan Mn koffers pak... maar niet voor de vakantie
zondag 25 juni 2017 om 19:11
Geen idee eigenlijk.
zondag 25 juni 2017 om 19:13
Voor de rest is het de ideale echtgenoot en vader, alleen niet met dit soort dingen.
zondag 25 juni 2017 om 19:15
Dat is geen 1000den euro's toch?
Hoe lang zouden jullie gaan en is er een alternatief?
zondag 25 juni 2017 om 19:16
Goh, jullie hebben echte en hele liefdevolle en stabiele basis zo te lezen. Ik zou er zeker nog een derde bijnemen.Madelief1987 schreef: ↑25-06-2017 19:08Nou ik zie het wel gebeuren dat hij mij voor de keus stelt of ziek meegaan of thuis blijven en dan gaat hij op vakantie met ons kind..
zondag 25 juni 2017 om 19:16
MoirenPhae schreef: ↑25-06-2017 19:15Dat is geen 1000den euro's toch?
Hoe lang zouden jullie gaan en is er een alternatief?
Het is helaas wel een dure camping, we hebben voor drie weken geboekt, dus het zou best wel eens om zn bedrag kunnen gaan.
Maar het erge vind ik dat ik mijn man gewaarschuwd heb in december. Toen boekte hij de vakantie. Ik heb duidelijk aangegeven dat als ik zwanger ben de plannen anders kunnen lopen. En dat was toen geen probleem en nu puntje bij paaltje wel.
zondag 25 juni 2017 om 19:21
Even over een hele andere boeg, ben je al langs de huisarts geweest en welke medicatie had je vorige keer? Ik kreeg de eerste keer alleen maar Emesafene en 1 keer voor 5 dagen Primperan, pas na mijn zwangerschap kwam ik er achter dat er mensen waren met ook HG die hele andere medicijnen kregen de hele zwangerschap lang. Deze zwangerschap heb ik er dus op gestaan dat ik dat ook zou krijgen en neem ik nu onder begeleiding van de gynaecoloog al maanden primperan en omeprazol.
Nu weet ik niet wat je vorige keer kreeg natuurlijk, maar misschien zijn er meer opties dan je denkt voor medicijnen.
Nu weet ik niet wat je vorige keer kreeg natuurlijk, maar misschien zijn er meer opties dan je denkt voor medicijnen.
zondag 25 juni 2017 om 19:26
my-little-appletree schreef: ↑25-06-2017 19:21Even over een hele andere boeg, ben je al langs de huisarts geweest en welke medicatie had je vorige keer? Ik kreeg de eerste keer alleen maar Emesafene en 1 keer voor 5 dagen Primperan, pas na mijn zwangerschap kwam ik er achter dat er mensen waren met ook HG die hele andere medicijnen kregen de hele zwangerschap lang. Deze zwangerschap heb ik er dus op gestaan dat ik dat ook zou krijgen en neem ik nu onder begeleiding van de gynaecoloog al maanden primperan en omeprazol.
Die combi die jij noemt heb ik ook gehad en werkte helaas niet.
Ik slik sowieso altijd Omeprazol ,ook als ik niet zwanger ben.
Ik ga morgen nog eens rustig om de tafel zitten.misschien de de boodschap ook gewoon even moet landen. Ik snap ook wel dat hij zich verheugd heeft op de vakantie.
zondag 25 juni 2017 om 19:32
Klinkt als een leuke vent.Madelief1987 schreef: ↑25-06-2017 19:16Het is helaas wel een dure camping, we hebben voor drie weken geboekt, dus het zou best wel eens om zn bedrag kunnen gaan.
Maar het erge vind ik dat ik mijn man gewaarschuwd heb in december. Toen boekte hij de vakantie. Ik heb duidelijk aangegeven dat als ik zwanger ben de plannen anders kunnen lopen. En dat was toen geen probleem en nu puntje bij paaltje wel.
zondag 25 juni 2017 om 19:40
Ook dan zijn er nog andere medicijnen die wel eens voorgeschreven worden bij HG, laat je doorverwijzen door de huisarts naar een gynaecoloog zodat je bij problemen gelijk hulp kan krijgen. Bij HG is de kans helaas groot dat je er de volgende zwangerschap weer last van hebt dus probeer de problemen voor te zijn. Misschien helpt op tijd ingrijpen nu, niet dat je dan geen last hebt maar wel misschien minder.Madelief1987 schreef: ↑25-06-2017 19:26Die combi die jij noemt heb ik ook gehad en werkte helaas niet.
Ik slik sowieso altijd Omeprazol ,ook als ik niet zwanger ben.
Ik ga morgen nog eens rustig om de tafel zitten.misschien de de boodschap ook gewoon even moet landen. Ik snap ook wel dat hij zich verheugd heeft op de vakantie.
Er is overigens ook een Facebook groep waar je misschien steun en tips vandaan kan halen.
zondag 25 juni 2017 om 19:44
Dat is wel een goede tip, maar ga ik eens op kijken!my-little-appletree schreef: ↑25-06-2017 19:40Ook dan zijn er nog andere medicijnen die wel eens voorgeschreven worden bij HG, laat je doorverwijzen door de huisarts naar een gynaecoloog zodat je bij problemen gelijk hulp kan krijgen. Bij HG is de kans helaas groot dat je er de volgende zwangerschap weer last van hebt dus probeer de problemen voor te zijn. Misschien helpt op tijd ingrijpen nu, niet dat je dan geen last hebt maar wel misschien minder.
Er is overigens ook een Facebook groep waar je misschien steun en tips vandaan kan halen.
Ik loop sowieso in het ziekenhuis, dus ik zal het nog eens aan de gynaecoloog vragen als ik Volgende week een afspraak heb.
zondag 25 juni 2017 om 20:24
Dat meen je toch hopelijk niet?Madelief1987 schreef: ↑25-06-2017 19:08Nou ik zie het wel gebeuren dat hij mij voor de keus stelt of ziek meegaan of thuis blijven en dan gaat hij op vakantie met ons kind..
zondag 25 juni 2017 om 20:29
Haha dit is wel herkenbaar ja. Hier gisteren een beetje chagrijnige man, omdat ik te misselijk en moe was om de badkamer en de wc te poetsen. Van te voren was het geen probleem maar toen puntje bij paaltje kwam, moest ik toch wel echt een paar keer horen dat hij nu al weken alles in huis alleen moet doen. (En nee ik lig dan nog niet eens lekker op de bank, want ik mocht dreumes entertainen terwijl hij poetsteMaechtje schreef: ↑25-06-2017 18:59Heb je dit ook al tegen je vriend benadrukt?
Mannen vinden zwangerschappen prachtig, tot ze er zelf last van hebben. Mijn vriend is superlief voor me en heel begripvol, tot ik hem vertel dat ik écht niet die zware doos naar de zolder kan sjouwen, nee, ook niet heel even, of dat ik die ene currypasta die hij zo lekker vindt niet meer klaar kan maken omdat ik dan over m'n nek ga. Dan stel ik me ineens aan.![]()
Ik zou ook annuleren als dit nu nog zonder veel kosten kan en volgende week niet meer. Heb je geen annuleringsverzekering die evt nog wat dekt bij later annuleren?
happyapple wijzigde dit bericht op 25-06-2017 20:29
8.35% gewijzigd
zondag 25 juni 2017 om 20:31
Waarom mag hij niet alleen op vakantie? Ik zou dat dan weer niet zo erg vinden.Madelief1987 schreef: ↑25-06-2017 19:08Nou ik zie het wel gebeuren dat hij mij voor de keus stelt of ziek meegaan of thuis blijven en dan gaat hij op vakantie met ons kind..
zondag 25 juni 2017 om 20:35
Even het opnemen voor je man: zou het kunnen dat hij je wat voorbarig vindt? En dat hij redeneert dat je misselijkheid nu vooral voortkomt uit angst? Dat hij ergens hoopt dat je misselijkheid wel mee zal vallen, omdat hij gewoon even heel hard baalt van het idee om een vakantie (waar hij ook hard voor heeft gewerkt en ook naar heeft uitgekeken) te annuleren? (In zijn hoofd: te annuleren voor een beetje misselijkheid)
zondag 25 juni 2017 om 20:35
Jeetje wat een gezelligheid bij jullie. Kan me ontzettend goed voorstellen dat je geen zin hebt om op die manier op vakantie te gaan!
Ik heb in mijn (eveneens hg) zwangerschap zetpillen cyclizine gebruikt, op het ziekenhuis gekregen toen emesafene en primperan niks deden. Cyclizine hielp iets, haalde in ieder geval de scherpe randjes van de misselijkheid en stopte het ergste braken. Misschien nog een optie?
Ik heb in mijn (eveneens hg) zwangerschap zetpillen cyclizine gebruikt, op het ziekenhuis gekregen toen emesafene en primperan niks deden. Cyclizine hielp iets, haalde in ieder geval de scherpe randjes van de misselijkheid en stopte het ergste braken. Misschien nog een optie?