Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017
vrijdag 26 mei 2017 om 20:03
Hi dames!
Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!
Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)
Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!
Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)
Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
| Naam | Leeftijd | Kind nr | Wanneer voor het echt? | N.O.D. | Zwanger | Wanneer uitgerekend? | Bijzonderheden |
| Maloe84 | 33 | 3 | maart 2018 | |
22 januari | zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18 | |
| Nora | 37 | 2 | oktober 2017 | solomoeder, dochter 2 | |||
| Koekie27 | 33 | 2 | |
2 augustus 2018 | dochter 1 | ||
| Greys86 | 30 / 39 | 2 | augustus 2017 | |
21 mei 2018 | ||
| WWW7 | 29 | 2 | mei 2017 | zoon 1,5 | |||
| XBarbabella | 29 | 3 | maart 2017 | |
18 april 2018 | zoons 2 en 1, PCOS | |
| Lavendel27 | 27/29 | 2 | juni 2017 | |
kind 16 maanden | ||
| I-Twinkle | 33/36 | 2 | juni 2017 | zoon 1,5 | |||
| Zwitsalaap | 27 | 2 | juni 2017 | dochter 3 | |||
| Joly1113 | 33/34 | 3 | maart 2017 | |
6 april 2018 | kindjes van 4 en 6 | |
| Tamagotchi | 25 | 2 | november 2016 | |
30 april 2018 | zoon 15 maanden |
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
zondag 25 juni 2017 om 13:47
Omdat ik niet ongesteld werd na stoppen pil.Evda2016 schreef: ↑25-06-2017 12:54
Voor diegene die chlomid slikken, hoe kwamen jullie erachter dat je geen eisprong hebt?
Ik maak me een beetje zorgen over mijn vruchtbaarheid.. ronde 6 is natuurlijk niet schrikbarend, maar mijn cyclus was vroeger heel regelmatig en nu onregelmatig (tussen de 26 en 37 dagen) .. en ik heb 2 cyclussen een ovulatie test gedaan en niet echt knal testen gehad ..
zondag 25 juni 2017 om 15:52
Zou zeker niet eerder dan 4 weken testen omdat veel zwangerschappen (50% geloof ik ) misgaan voor/Rond 4 weken. Persoonlijk hoef ik dat dan niet te weten. Ik heb op mijn nod een feestje dus misschien test ik dan op zn vroegst, maar liever als ik paar dagen over tijd ben.Lilou17 schreef: ↑25-06-2017 13:22Bij mij geeft ook het gevoel niet "af " te zijn de doorslag voor een derde, ondanks vele rationele redenen voor twee. Zowel financieel als qua ruimte moet het natuurlijk wel haalbaar zijn, maar dat is bij ons geen punt.
Ik drink na de ovulatie geen alcohol meer. Voelt niet goed en voor mij een kleine moeite, omdat ik toch al niet veel drink. Vorige week sloeg ik bij m'n ouders een drankje af en m'n vader vroeg uit het niets wat hij daarvan moest denken?! Het is de eerste maand pas haha. Achja, we zien het wel. Mijn nod is a.s. zaterdag. Heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, maar wel sinds gisteren wat lage rugpijn (heb ik normaal nooit) en wat buikkrampen. Twijfel of ik er dinsdag of woensdag al een vroege test aan waag of gewoon tot zaterdag wacht. Hoe doen jullie dit? Ik heb trouwens zwangerscapstesten bij de Action gehaald. Voor die prijs wil ik het weleens proberen.
zondag 25 juni 2017 om 16:50
Ik denk dat ik wel iets eerder ga testen. Zondag is m'n verjaardag en zijn we op Schiermonnikoog, vind dat een leuk moment. Woensdag is eigenlijk m'n nodLilou17 schreef: ↑25-06-2017 13:22Bij mij geeft ook het gevoel niet "af " te zijn de doorslag voor een derde, ondanks vele rationele redenen voor twee. Zowel financieel als qua ruimte moet het natuurlijk wel haalbaar zijn, maar dat is bij ons geen punt.
Ik drink na de ovulatie geen alcohol meer. Voelt niet goed en voor mij een kleine moeite, omdat ik toch al niet veel drink. Vorige week sloeg ik bij m'n ouders een drankje af en m'n vader vroeg uit het niets wat hij daarvan moest denken?! Het is de eerste maand pas haha. Achja, we zien het wel. Mijn nod is a.s. zaterdag. Heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, maar wel sinds gisteren wat lage rugpijn (heb ik normaal nooit) en wat buikkrampen. Twijfel of ik er dinsdag of woensdag al een vroege test aan waag of gewoon tot zaterdag wacht. Hoe doen jullie dit? Ik heb trouwens zwangerscapstesten bij de Action gehaald. Voor die prijs wil ik het weleens proberen.
zondag 25 juni 2017 om 19:47
@zwitsalaap: wat spannend!!! Hoeveel dagen na je eisprong zit je nu? Kan het van een innesteling zijn...?
@evda: lijkt me idd heerlijk als de anderen op school zijn weer lekker knuffelen met zo'n kleintje
En als je gewoon ongesteld wordt heb je gewoon een eisprong denk ik! Mijn cyclus is ook altijd onregelmatig hoor!
@lavendel: nog maar een paar daagjes! !! Voor mij ook!
@evda: lijkt me idd heerlijk als de anderen op school zijn weer lekker knuffelen met zo'n kleintje
En als je gewoon ongesteld wordt heb je gewoon een eisprong denk ik! Mijn cyclus is ook altijd onregelmatig hoor!
@lavendel: nog maar een paar daagjes! !! Voor mij ook!
zondag 25 juni 2017 om 20:04
Zwitsalaap; wat bloedverlies heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gehad.
Bleek achteraf een innestelingsbloeding te zijn geweest. Hopelijk bij jou ook!
Joly1113; geen idee eerlijk gezegd! Ovulatietesten zijn prima van de action. Vorige keer had ik bij Sensitest besteld, was ik erg tevreden over. Alleen heb ik daar veel van weggegooid, omdat ik de eerste ronde al zwanger was en inmiddels is het over de gebruiksdatum heen. Dit keer dus eerst maar Action of Kruidvat testen beginnen.
Welke testen gebruiken jullie?
WWW7, dat is dus precies de reden waarom ik twijfel. Wat voor zin heeft het om te weten dat je even zwanger bent geweest? Ik hoop dat ik gewoon rustig kan wachten tot zaterdag. Gelukkig heb ik een drukke week voor de boeg
.
Lavendel, als je op Schiermonnikoog bent samen is dat inderdaad wel een mooi moment! Vorige keer heb ik wel 4 dagen voor NOD getest, omdat ik echt veel klachten leek te hebben terwijl ik er oprecht niet veel mee bezig was. Hartstikke positief die test, maar was verklaarbaar; het bleken er twee te zijn
.
Bleek achteraf een innestelingsbloeding te zijn geweest. Hopelijk bij jou ook!
Joly1113; geen idee eerlijk gezegd! Ovulatietesten zijn prima van de action. Vorige keer had ik bij Sensitest besteld, was ik erg tevreden over. Alleen heb ik daar veel van weggegooid, omdat ik de eerste ronde al zwanger was en inmiddels is het over de gebruiksdatum heen. Dit keer dus eerst maar Action of Kruidvat testen beginnen.
Welke testen gebruiken jullie?
WWW7, dat is dus precies de reden waarom ik twijfel. Wat voor zin heeft het om te weten dat je even zwanger bent geweest? Ik hoop dat ik gewoon rustig kan wachten tot zaterdag. Gelukkig heb ik een drukke week voor de boeg
Lavendel, als je op Schiermonnikoog bent samen is dat inderdaad wel een mooi moment! Vorige keer heb ik wel 4 dagen voor NOD getest, omdat ik echt veel klachten leek te hebben terwijl ik er oprecht niet veel mee bezig was. Hartstikke positief die test, maar was verklaarbaar; het bleken er twee te zijn
zondag 25 juni 2017 om 20:18
Zwitsalaap zou idd een innesteling kunnen zijn> Die komt 6-12 dg na de eisprong... Spannend!
Lilou17 klopt, ik zou dan juist misschien verdrietig zijn, dan ga ik liever voor het 'niet weten'. Had je vorige keer klachten? Want misschien merk je dan al wat
Action test is prima, ben alleen bekend met de zwangerschapstest! Zijn er 2 voor 2,60 ofzo heel goedkoop!!
Lilou17 klopt, ik zou dan juist misschien verdrietig zijn, dan ga ik liever voor het 'niet weten'. Had je vorige keer klachten? Want misschien merk je dan al wat
Action test is prima, ben alleen bekend met de zwangerschapstest! Zijn er 2 voor 2,60 ofzo heel goedkoop!!
zondag 25 juni 2017 om 20:29
@koekie, de mini pil slik je continu. Daar heb je dus geen stopweek bij en deze mag je combineren met bv.
Nu dus voor t eerst denk ik Mn menstruatie gehad na 9,5 mnd. Duurde wel 14 dagen dus ben heel benieuwd wanneer de volgende keer gaat plaatst vinden. Zou ideaal zijn als er straks al wat regelmaat in zit.
@evda: ja bewuste keuze de korte leeftijdsverschillen. Zoon en dochter schelen 1,5 jaar en geen moment spijt van gehad. Zo leuk hoe ze nu al met elkaar spelen en communiceren. Tussen dochter en 3e zal iets langer tussen zitten
anders zou ik er Mss 3 onder de 3 hebben
Aangezien ik bij het proberen zwanger worden al zwanger ben kunnen we het een btje timen. Maar dat is natuurlijk nu maar weer afwachten.
Mijn man werkt fulltime en ik werk 28u.
Kids gaan naar kdv & opa en oma s passen een dagje op. Prima te combineren zo
En idd 3 lijkt me zo leuk, kom zelf uit een gezin van 3 meisjes dus dan weet je wen beetje hoe het voelt om meerdere zusjes te hebben .
Nu dus voor t eerst denk ik Mn menstruatie gehad na 9,5 mnd. Duurde wel 14 dagen dus ben heel benieuwd wanneer de volgende keer gaat plaatst vinden. Zou ideaal zijn als er straks al wat regelmaat in zit.
@evda: ja bewuste keuze de korte leeftijdsverschillen. Zoon en dochter schelen 1,5 jaar en geen moment spijt van gehad. Zo leuk hoe ze nu al met elkaar spelen en communiceren. Tussen dochter en 3e zal iets langer tussen zitten
Mijn man werkt fulltime en ik werk 28u.
Kids gaan naar kdv & opa en oma s passen een dagje op. Prima te combineren zo
En idd 3 lijkt me zo leuk, kom zelf uit een gezin van 3 meisjes dus dan weet je wen beetje hoe het voelt om meerdere zusjes te hebben .
maandag 26 juni 2017 om 08:40
Goed om te lezen dat de Action test prima is WWW7! Maar dat is het dus...omdat ik wat lage rugpijn & buikkrampen heb, net als de vorige keer, denk ik; wie weet.... Echter, de vorige keer was mijn reuk ook al heel sterk en dat heb ik nu niet. En ik ben er nu meer mee bezig als ik eerlijk ben, dus misschien hou ik mezelf gewoon voor de gek. Nee, nu ik aan het typen ben, denk ik: "Doe gewoon rustig en wacht tot zaterdag".
Ineke, Ik kan net niet meer de drie onder de 3 pakken. Mocht ik snel zwanger raken, is het drie onder de 3 jr 2 mnd. Maar ik speel een beetje "vals" met een tweeling
.
Ineke, Ik kan net niet meer de drie onder de 3 pakken. Mocht ik snel zwanger raken, is het drie onder de 3 jr 2 mnd. Maar ik speel een beetje "vals" met een tweeling
maandag 26 juni 2017 om 09:29
Weinig hoop meer op innesteling, van 2 drupjes gister naar toch wel iets meer vanochtend echt zo bizar dat je van super positief vrijdag ineens ook zo verdrietig kan zijn 2 dagen later. Was ook bijna te mooi om waar te zijn, zo wel de Gyn maar bellen of ik dan meteen nieuwe clomid moet nemen. Snap er helemaal niks van.
maandag 26 juni 2017 om 10:05
Wat vervelend Zeg Zwitsalaap. hoop dat je snel zwanger mag zijn..en dat hoop ik voor mezelf en de rest ook.
. teleurstelling steeds is niet leuk! .. ivm een onregelmatige cyclus en geen knallende ovulatie testen twijfel ik soms of ik wel een eisprong heb.. weet iemand of dat de symptomen kunnen zijn? Of wordt je dan echt helemaal niet meer ongesteld.
maandag 26 juni 2017 om 10:11
maandag 26 juni 2017 om 11:56
@Zwitsalaap jammer! lijkt me lastig die teleurstelling
@Lilou17, ik denk net als jij, voel echt de hele tijd van alles, steeds een beetje kramp in mn ouderbuik. Bij m'n vorige zwangerschap voelde ik na 3 a 4 dagen na m'n eisprong ook dat ik zwanger was. Nu denk ik het dus weer maar soms denk ik ook, misschien houd mijn lijf me wel voor de gek. M'n man zegt ook steeds dat ik er niet zo mee bezig moet zijn. Maar dat ik makkelijker gezegd dan gedaan. Ik voel steeds van alles. En m'n zus krijgt morgen een keizersnee, vrienden kwamen zaterdag vertellen dat ze zwanger zijn en een andere vriendin is over een maand uitgerekend..... Haha wees er dan maar eens niet mee bezig
@Lilou17, ik denk net als jij, voel echt de hele tijd van alles, steeds een beetje kramp in mn ouderbuik. Bij m'n vorige zwangerschap voelde ik na 3 a 4 dagen na m'n eisprong ook dat ik zwanger was. Nu denk ik het dus weer maar soms denk ik ook, misschien houd mijn lijf me wel voor de gek. M'n man zegt ook steeds dat ik er niet zo mee bezig moet zijn. Maar dat ik makkelijker gezegd dan gedaan. Ik voel steeds van alles. En m'n zus krijgt morgen een keizersnee, vrienden kwamen zaterdag vertellen dat ze zwanger zijn en een andere vriendin is over een maand uitgerekend..... Haha wees er dan maar eens niet mee bezig
maandag 26 juni 2017 om 13:14
De eerste zal als het snel gaat nog niet op school zitten
Hij wordt in april 3
en ik hoop in sept/okt zwanger te raken ( dit is allemaal maar gokken als her weer zo snel mag gaan) en dan zou ik in juni/juli uitgerekend zijn
ideaal in de zomer Haha
Maar dan is zoon lief 3 jaar en 2/3 mnd Haha dus ach we zien wel hoe het loopt.
Ik zit nu ook rustig aan de tafel en ze zijn zo lief aan het spelen samen in de speelhoek. Dan kan zo n baby er ook nog wel bij
Hij wordt in april 3
Maar dan is zoon lief 3 jaar en 2/3 mnd Haha dus ach we zien wel hoe het loopt.
Ik zit nu ook rustig aan de tafel en ze zijn zo lief aan het spelen samen in de speelhoek. Dan kan zo n baby er ook nog wel bij
maandag 26 juni 2017 om 13:54
Oh wauw Ineke, 3 kindjes thuis.
Maar zal inderdaad zeker wel goed komen!
Fijn dat jouw kindjes zo lief spelen samen.
Mijn kleuter telt voor 10 als hij thuis is, er zit een aardig temperament in..ook wel weer grappig en het is echt een schat, maar soms ook erg vermoeiend..
Mijn dochter is tot nu toe erg rustig en makkelijk.
Zit echt verschil tussen kinderen..
Maar zal inderdaad zeker wel goed komen!
Fijn dat jouw kindjes zo lief spelen samen.
Mijn kleuter telt voor 10 als hij thuis is, er zit een aardig temperament in..ook wel weer grappig en het is echt een schat, maar soms ook erg vermoeiend..
Mijn dochter is tot nu toe erg rustig en makkelijk.
Zit echt verschil tussen kinderen..
maandag 26 juni 2017 om 15:55
Evda2016; wij hebben een tweeling van 2,5 en gaan nu inderdaad voor een derde. Wij zijn twee weken geleden gestart en 1 juli mijn eerste NOD. Wel helaas maar één poging kunnen wagen, vanwege een lang weekend weg van mijn man. Maar goed, we wachten het af. Bij ons zal ook nog geen kind op school zitten als de derde evt. komt. Vind ik wel spannend, want de tweeling is best intensief en druk. Maar, ze zeggen ook dat een derde na een tweeling er zo bij doet, dus daar ga ik maar vanuit
. Het lijkt me zo heerlijk om "maar" één baby te hebben en écht veel tijd samen te kunnen knuffelen.
Lavendel27; Jouw verhaal had ik ook getypt kunnen hebben. Mijn man zegt ook precies hetzelfde! Afgelopen weekend nog een babyshower gehad; notabene van een vriendin die ook een tweeling krijgt, ja....dan kriebelt het gewoon enorm. Ik kan er niets aan doen. Zo stom, de vorige keer was ik wat dat betreft veel relaxter.
Ineke; wat héérlijk dat ze zo rustig samen kunnen spelen!
Lavendel27; Jouw verhaal had ik ook getypt kunnen hebben. Mijn man zegt ook precies hetzelfde! Afgelopen weekend nog een babyshower gehad; notabene van een vriendin die ook een tweeling krijgt, ja....dan kriebelt het gewoon enorm. Ik kan er niets aan doen. Zo stom, de vorige keer was ik wat dat betreft veel relaxter.
Ineke; wat héérlijk dat ze zo rustig samen kunnen spelen!
maandag 26 juni 2017 om 17:44
Ik werd echt helemaal niet meer ongesteld..
weet niet of het ook anders kan, misschien eens aankaarten bij dokter in het ziekenhuis kunnen ze dat zo checken?!
maandag 26 juni 2017 om 17:45
Ik heb gyn gebeld, en maar met een nieuwe ronde clomid starten. Volfende week afspraak om te kijken hoe we dit volgende maand kunnen voorkomen. Echt bizar 5 dagen na eisprong ongesteld worden.
Van super positief dat ik een eisprong heb naar down omdat er dan weer wat anders is wat t tegenhoud.
Lavendel en Lilou; zullen alle mannen dat niet zeggen
Van super positief dat ik een eisprong heb naar down omdat er dan weer wat anders is wat t tegenhoud.
Lavendel en Lilou; zullen alle mannen dat niet zeggen