Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017

26-05-2017 20:03 907 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!

Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)

Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
[td][/td] [td][/td] [td]kinderen 5 en 1[/td] [/tr]
Naam Leeftijd Kind nr Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Maloe84 33 3 maart 2018 :heart: 22 januari zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18
Nora 37 2 oktober 2017 solomoeder, dochter 2
Koekie27 33 2 :cheer2: 2 augustus 2018 dochter 1
Greys86 30 / 39 2 augustus 2017 :cheer2: 21 mei 2018
WWW7 29 2 mei 2017 zoon 1,5
XBarbabella 29 3 maart 2017 :cheer2: 18 april 2018 zoons 2 en 1, PCOS
Lavendel27 27/29 2 juni 2017 :cheer2: kind 16 maanden
I-Twinkle 33/36 2 juni 2017 zoon 1,5
Zwitsalaap 27 2 juni 2017 dochter 3
Joly1113 33/34 3 maart 2017 :cheer2: 6 april 2018 kindjes van 4 en 6
Tamagotchi 25 2 november 2016 :cheer2: 30 april 2018 zoon 15 maanden
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
Het heeft inmiddels echt doorgezet, op naar de volgende maand! Toch een "gek" idee dat het dit keer niet de eerste ronde raak is, zoals de vorige keer. Ondanks dat we maar één poging hebben kunnen doen. Ik lees het ook bij jou Evda. Teleurstelling is het absoluut niet, ik weet dat we verwend zijn. Ik ben ook aan het afvallen momenteel (veel sporten en gezond eten). Ik ga alweer twijfelen of dit slecht is voor mijn vruchtbaarheid.

Jewel, spannend! Ik zou proberen echt te wachten. Naast wat Evda zegt, kun je ook nog een positieve test krijgen en toch ongesteld worden. Wat heb je eraan om dit te weten? Lijkt mij alleen maar moeilijker.

Evda, ik ga voor de volgende ronde ovulatietesten bestellen. Nu ik ineens een cyclus van 25 ipv 28 heb, vind ik het toch wel fijn om iig één maand te kijken wanneer mijn ovulatie is.
Jammer Lilou! Op naar de volgende ronde!

Bedankt voor het bijwerken van de tabel Maloe. Lekker overzichtelijk zo!
Nou meiden, volgens mij staat iedereen in de tabel :cheer2: Mocht ik je onverhoopt vergeten zijn laat het me dan even weten.

@wicked: welkom terug! hoe gaat het met je?

@ lilou: dat gevoel ken ik, bij ons was de 1e ook in 1x raak, en toen het bij de 2e niet het geval was denk je heeeel eventjes: hm jammer:)
Jij bent mij vergeten in de tabel

Mijn NOD is 26 Juli, dat is dan ronde 6. Ik ben 25 jaar en het zou voor mij het 2de kindje worden.
Zo wat gaat het hard hier.

Welkom alle nieuwe dames.

Thanks voor het updaten van de tabel. Mijn nod is 22 juli

@Lilou op naar de volgende ronde. Ik kan me voorstellen dat het dan lang duurt als het de eerste keer meteen raak was hier duurde het de eerste keer een half jaar al was het na de miskraam wel in 1 keer raak.

@jewel ik zou gewoon wachten tot de 30 dagen het is nog maar een paar daagjes gaat je vast lukken.

@lot lekker nog even op vakantie geniet er maar heerlijk van.

@Evda ik heb voor ons eerste kindje wel ovulatietesten gebruikt omdat mijn cyclus steeds anders was. De ronde na de miskraam geen gebruikt aangezien ik niet dacht dan zwanger te kunnen raken (fout gedacht :)) nu ga ik ze in eht begin nog niet gebruiken als we in oktober nog niet zwanger zijn dan wel weer. Ik vond die van cb het fijnste.

@Malou goed dat je over foliumzuur begint ik was dat compleet vergeten. Pff hoe voorbereid ik voor ons eerste kindje was hoe onvoorbereid ik nu ben haha
Dank Maloe voor de tabel!

Hier nu ook ongesteld geworden... dus net als jou Lilou, korte cyclus van 26 dagen dit keer. Gaat steeds meer lijken op mijn cyclus van voor de zwangerschap.

De 'kop is er weer af' 😉 die eerste maand was toch wel weer spannend, maar misschien scheelt het iets spanning voor de volgende keer. Toch weer instellen op 'even wachten'....
En het voordeel van een korte cyclus is dat we snel weer verder kunnen proberen 😉

Succes Jewell en de andere dames vlak voor nod!
Ah jammer, bij jou dus ook al begonnen I-Twinkle. Precies, zo'n korte cyclus is zo verkeerd nog niet ;). Op naar de volgende, hopelijk iets minder spannende, maand!
Ik heb een vraagje voor de 35 plussers (ben ik namelijk ook over een ruim half jaar) , is er een ander beleid als je boven de 35 zwanger wordt? Krijg je extra testen ofzo?
I twinkel en lilou wat jammer!! Teleurstelling is misschien een groot woord maar jammer is het wel! Wij zitten in ronde 1 en mijn nod is 7 juli. 5 dg na eisprong wat heel licht bloedverlies en kramp gehad. Nu het idee dat ik beter ruik maar kan ook tussen Mn oren zitten :p en moet vaker naar de wc ook opvallend.
Helaas cyclus van 33-34 dagen dus moet juist lang wachten .

Evda2016 nee, dat is vanaf 36 jaar!
83angel, rot hè als je menstruatie onregelmatig is.. hopelijk mag je nu snel zwanger worden! Ook een miskraam gehad lees ik ! Naar zeg! Heb het helaas ook al 2x gehad.. (1 voor zoon en 1 voor dochter)
@ tamagotchi: je staat erin! :-)

@angel: haha toch handig zo'n forum ;) Ik had trouwens nog staan dat je in augustus zou beginnen, nu toch eerder? (misschien heb je dat verteld hoor, maar dan heb ik eroverheen gelezen..)

@evda: vanaf 36 jaar krijg je een combinatietest (of NIPT?) die vergoed wordt. Volgens mij krijg je verder niet veel extra's toch?

Ik heb de afgelopen 10 maanden mijn cyclus bijgehouden en het varieert van 24 tot 34 dagen, maar gemiddeld 27-28 dagen. We gaan het ook eerst zonder ovulatietesten doen,(bij 1e 2 nooit gebruikt) maar mocht het even duren dan kan ik kijken of ik ze ga gebruiken. Vind het wel wat mosterd na de maaltijd omdat je eigenlijk het liefst al wat 'klaar' willen hebben liggen als de eisprong komt, maargoed dat heb je misschien een idee haha
Dank je wel Malou voor het toevoegen aan de tabel!

Wat rot dat ongesteld worden 😔. Ik ken het zelf niet dat het na de eerste keer al raak is. Bij mijn dochter was het na poging 5.

Vraag je voor jullie: Ik heb bij mijn dochter een postnatale depression gehad. Zijn er dames die dit ook hebben gehad bij nummer 1? En was dat bij nummer twee anders? Ik ben best bang om het weer te krijgen...

Wat ovulatietesten betreft ik ken niet anders. Ik test vanaf dag 12 tot het positief is en dan bellen voor een afspraak en duimen dat ik het op mijn werk rond krijg 😉
Het lijkt mij wel lastig een onregelmatige cyclus.

Succes voor iedereen die aan het afwachten is!
Jammer voor diegenen die ongesteld zijn geworden, maar gelukkig zijn de meesten nog maar net echt bezig...

Ik ga ook met ovulatietesten werken, net als SunnySabjes, en inderdaad duimen dat het lukt met werk verschuiven. Ik was vorige keer na 2 pogingen zwanger, hopelijk nu net zo snel, maar ik ben ook drie jaar ouder dus we zullen zien!

Foliumzuur, dat moet 4 weken van tevoren toch? Dan komt het wel snel dichterbij de echte start....spannend! (Dat ga ik nog vaak zeggen denk ik, dat het spannend is :D)
@nora: Ja foliumzuur is inderdaad een aantal weken van te voren. Ik ben ook alweer een tijdje aan het slikken. Heb ik dat in elk geval weer in mijn systeem.
Zijn ze bij jou makkelijk op je werk of is het lastig om te regelen?
En ik ga ook nog vaak zeggen dat het spannend is, want dat is het ook.
@Sunny: Ik wil liever nog niets vertellen op mijn werk, dus probeer het zo te regelen dat ik in de week dat ik mijn eisprong verwacht geen belangrijke afspraken in de ochtend heb. En als het echt niet anders kan, zal ik zeggen dat ik een doktersafspraak heb, dat is ook zo tenslotte. Zo heb ik het de vorige keer tenminste gedaan....
Ik ben ook weer sinds een paar weken begonnen met foliumzuur. Verder nu alle stress van de afgelopen maanden aan het loslaten. Ik sport veel en ben in goede conditie en ik eet zo gezond mogelijk. Drinken doe ik maar heel af en toe en roken gelukkig niet.

Volgens mij kun je verder niet zoveel meer doen, toch?
Gaan jullie trouwens voor de nipt? Sinds dit jaar kun je dit ook in Nederland laten uitvoeren voor een paar honderd euro.

Wij denken er sterk over dit wel te doen.
Jeeje wat een hoop nieuwe reacties te lezen als je 2 dagen niet kijkt!
Hoop teleurstellingen toch ook. & Allemaal korte cyclussen.
Ik ben zo benieuwd wat de gyn zegt van mijn korte cyclus
wel weer gestart met clomid en ook foliumzuur gaan slikken.

Zag het al helemaal voor me om het leuke nieuws in de vakantie te kunnen vertellen enzo en nu denk ik juist jeetje als het in ronde 2 lukt dan 'mag' ik nog niks vertellen in de vakantie maar ook geen wijn meer drinken dat word wat....
Het is toch allemaal wat he dat zwanger worden ;-)
Wij gaan de nipt laten doen vorige keer combinatie test gedaan.

Ik word over 3 kwart jaar 35 hopelijk dan al tegen einde zwangerschap geen idee of je dan extra dingen krijgt. Ik word bij 36 weken sowieso overgedragen aan de gynaecoloog ivm keizersnede bij mijn dochter.

Ik hoop dat ik nu geen suiker heb had ik de vorige keer net op het randje. Nu is mijn startgewicht 5kg lager en wil erop letten dat ik de eerste weken niet teveel aan kom en hopelijk ontspring ik dan de dans.

@malou wij zijn idd eerder begonnen. We waren er wel klaar voor en zijn dus deze maand maar meteen begonnen. Sinds gisteren begonnen met foliumzuur.

@evda ja hier ook 1 miskraam ik hoop dat het ons nu bespaard blijft.
Oh dat is vanaf 36! , Ik dacht 35 .. ik heb zelf de combinatie test nooit gedaan bij beide Kinderen.
Jeetje dames idd een hoop reacties. Ik ben dinsdag tante geworden dus ook even niet gelezen.

Jammer meiden dat jullie ongesteld zijn geworden. Hopelijk mag het snel raak zijn!

Ik slik ook al een tijdje foliumzuur, was het eerst ook vergeten Haha je denkt toch te weten wat er komt he.

Ik ben sinds 2 dagen in de ochtend misselijk.... ben zo benieuwd, we vertrekken straks naar Schiermonnikoog en zondag gaan we testen. Wel iets voor m'n nod :-)

Pff door die misselijkheid dacht ik wel waar begin ik aan.... vorige keer wel 5 maanden misselijk geweest. Misschien houd m'n lijf me ook wel voor de gek nu. Oh al die twijfels he!
Wij gaan wel voor de NIPT. Eigen bijdrage is 175 euro; volgens mij hetzelfde bedrag als de combinatietest.
Vorige keer combinatietest gedaan.
Tegelijk gepost Lavendel. Aaaahhh spannend!! Ik duim voor je! Veel plezier!
superbedankt voor toevoegen bij lijstje, leukleuk

Hier vorige keren nooit combinatietesten of iets dergelijks gedaan. weet nog niet of we dat nu wel willen doen.

lavendel spannend zeg!
hier ook echt in spanning of mijn lijf houd me voor de gek of ik ben gewoon zwanger.
ben er ook echt weer teveel mee bezig dus maak mezelf weer vanalles wijs. ga toch nog echt een paar daagjes wachten.

ik ben bij de eerste 3 kids eigenlijk helemaal niet misselijk geweest maar bij onze jongste wel echt de eerste 3-4 maanden en daarna had ik last van mijn bekken en heb ik bij de fysio gelopen tot een jaar na de bevalling.
hoop echt dat dat deze keer niet weer terugkomt, maar we zullen zien. vind zoiezo dat alle 4 de zwangerschappen heel verschillend waren.
Lavendel, veel plezier en succes dit weekend! Nog 2 nachtjes ;-)
Voor jou ook spannend jewel, denk dat iedereen wel tegen nod er veel mee bezig is toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven