Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017

26-05-2017 20:03 907 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!

Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)

Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
[td][/td] [td][/td] [td]kinderen 5 en 1[/td] [/tr]
Naam Leeftijd Kind nr Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Maloe84 33 3 maart 2018 :heart: 22 januari zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18
Nora 37 2 oktober 2017 solomoeder, dochter 2
Koekie27 33 2 :cheer2: 2 augustus 2018 dochter 1
Greys86 30 / 39 2 augustus 2017 :cheer2: 21 mei 2018
WWW7 29 2 mei 2017 zoon 1,5
XBarbabella 29 3 maart 2017 :cheer2: 18 april 2018 zoons 2 en 1, PCOS
Lavendel27 27/29 2 juni 2017 :cheer2: kind 16 maanden
I-Twinkle 33/36 2 juni 2017 zoon 1,5
Zwitsalaap 27 2 juni 2017 dochter 3
Joly1113 33/34 3 maart 2017 :cheer2: 6 april 2018 kindjes van 4 en 6
Tamagotchi 25 2 november 2016 :cheer2: 30 april 2018 zoon 15 maanden
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
Zo er is inderdaad heel veel geschreven. Leuk om alle verhalen te horen. Knap dat er nog zo veel borstvoeding geven! Toen ik weer slaapdiensten op het werk moest draaien ben ik gestopt met voeden. Zoontje was toen ongeveer 8 maanden. Vond het best veel vragen van lijf etc. Super dat jullie het zo lang volhouden!

Wij zijn in een spannende fase beland nu, we zitten rond mijn eisprong. Vind het wel een gek idee dat we dan misschien een kindje maken. Bij de eerste was het in 1 keer raak ben benieuwd of ik op m'n verjaardag, 2 juli positief mag gaan testen.

Ga er maar niet vanuit dat het nu ook meteen raak is, al spookt het toch door je hoofd heen.
Spannend Lavendel!

Ik ben nu ook aan het wachten. Zit nu op dag 30 en wordt altijd ergens tussen de 29 en 36 dagen ongesteld.
Ik kan niet meer wachten!

Ik ga volgende maand een week op vakantie met vriendinnen en ik wil om die reden nog één maand wachten met zwanger worden, omdat we allemaal best van een feestje houden en dat er normaal gesproken niet vaak meer van komt door al onze drukke levens.

Maar ik vind het zóó lastig om het om die reden uit te stellen. Ik zou het liefst NU zwanger zijn.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 1 maandje wachten en nog lekker van de vakantie genieten. Ik denk dat je anders toch stiekum een beetje baalt dat je niet goed mee kan feesten. Ik heb echt nog zitten bedenken voordat wij de keus maakten om al te beginnen zijn er nog dingen waarvoor het niet handig zou zijn om zwanger te zijn. Dat was alleen de vakantie maar die is pas in oktober en daar wilde ik toch niet op wachten maar 1 maand zou ik nog wel voor wachten
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Een maand vliegt natuurlijk voorbij en dan heb ik echt kunnen genieten van de zomer. Dit jaar was zo belachelijk druk, dat het misschien ook goed is om alle stress los te laten en daarna bewust voor een tweede te gaan. Verstandelijk kan ik dit allemaal wel bedenken, maar gevoelsmatig wil ik NU NU NU zwanger worden.

Toch gek hoe dat werkt. Ik had dit bij de eerste ook zo sterk.
Alle reacties Link kopieren
I-Twinkle schreef:
17-06-2017 13:52
S

Ik heb zelf de ziekte van Graves en de ziekte van Hasjimoto. Deze ziektes hebben impact op de werking van je schildklier. De schildklier is belangrijk bij het zwanger worden. Bij mijn vorige zwangerschap waren de ziektes in remissie :-D dus heb ik eigenlijk een hele normale zwangerschap gehad en een gezond kindje :-D . Nu zijn ze helaas niet meer in remissie, dus gebruik ik medicatie om de werking goed te houden. Als ik niet goed ben ingesteld wordt je eigenlijk niet zwanger, of kunnen er complicaties optreden. Als het ons gegund is om weer zwanger te raken houden ze mij en de baby extra in de gaten. Maar ik ga uit van het goede :-D en voel me verder ook prima hoor!
Fijn I-Twinkle, dat je er zo positief instaat, ik duim voor de juiste instelling van je medicatie!
Alle reacties Link kopieren
Jewel, de vijfde, wauw! indrukwekkend hoor :) Wat jij zegt over de overgang van 1 naar 2, daar ben ik soms nog een beetje bang voor....

Ik heb mijn dochter ook alleen gekregen en kan weer terug bij hetzelfde ziekenhuis voor een broertje/zusje.

Voor de mensen die al druk aan het zwanger worden zijn: succes! :daisy:

Hoe kan ik eigenlijk bij de tabel gevoegd worden?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle succes wensen 😀

Spannend Lavendel en Tamagotchi! Wanneer wil je gaan testen Tamagotchi? Lijkt me lastiger als je een wisselende cyclus hebt... wanneer ben je dan over tijd? 🤔
Mijn cyclus is na de zwangerschap wel anders dan daarvoor. Wisselt ook wat meer, maar had tijdens door de BV ook heel lang geen cyclus 😄 herkent iemand dit ook, dat het na de zwangerschap anders is?
Wel leuk om te lezen alle moeders die nog voeden! Hier was ik (en mijn zoontje trouwens ook) er wel klaar mee na 6 maanden.

En lastig Lot! Ik herken het ook echt. Op de een of andere manier is het Nu, Nu, Nu... 😉 had ik bij de eerste, maar ook nu. Had ik toch minder verwacht. Maar op de lange termijn bezien is 1 maand natuurlijk niet zo lang 😉
Ik had tijdens de bv ook geen cyclus, dit begon bij mij na een half jaar pas weer toen ik de bv ging afbouwen. Daarna wel weer direct een regelmatige cyclus, net als daarvoor. Ik ben niet aan de pil, of spiraal, we gebruiken alleen condooms, dus dat is wel een voordeel. Ik voel mijn eisprong ook altijd precies en hou al een tijdje alles bij in een app, dus mijn verwachting is dat het vrij snel weer raak zal zijn. Maar ergens voelt dat ook weer als een gewaagde uitspraak. Het is zoiets waar je zelf maar heel weinig invloed op hebt, behalve dan op het juiste moment seks hebben natuurlijk. :hyper:
Ik wilde morgen gaan testen, maar ben net ongesteld geworden. Flink de balen in. Nu op naar ronde 6. Is nog steeds niet extreem lang, maar omdat het de eerste keer in ronde 3 raak was had ik verwacht dat ik nu ook wel bijna zwanger zou zijn.
Wicked, welkom terug! Fijn dat alles schoon was en jullie er meteen weer voor mogen gaan!

Lot, ik herken wat je zegt! WIl het liefst ook weer NU NU NU zwanger zijn, maar na de zomervakantie beginnen is verstandiger!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Tamagotchi! Ja, je hebt er geen invloed op hè, maar 6 maanden is gelukkig nog heel normaal. Geen zorgen maken hoor!
Alle reacties Link kopieren
jammer tamagotchi. hopelijk komende ronde.

lot: ik zou ook eerst nog even genieten van je vakantie en daarna ervoor gaan, toch lekker nog even met de meiden
Wat een teleurstelling, Tamagotchi. Ik hoop voor je dat het snel raak is. Een half jaar is nog heel 'normaal', maar ik snap heel goed dat het niet zo voelt.
En over die grote gezinnen: ik moet er zelf echt niet aan denken om zoveel kinderen te hebben. Wij raken er steeds meer van overtuigd dat het hier bij twee blijft, maar ik heb wel veel bewondering als ik ouders zie met 3+ kinderen.

Mijn eerste reactie is altijd: Hoe dan? Haha! Wij hebben onze handen al vol aan 1 :$
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Is er hier nog plek voor 1 erbij...? Ik zou graag meeschrijven! Ik schreef al mee op een ander forum maar dat loopt helaas helemaal leeg...:( heb net jullie hele forum gelezen en het lijkt me gezellig hier! En ik lees een hoop herkenbare dingen!

Ik ben 32 en mijn man 33 en we hebben al 2 kids van 4 en 5. Bij de eerste duurde het meer dan een jaar en heb ik uiteindelijk Clomid gekregen omdat mn cyclus zo raar was en toen raakte ik zwanger! Toen zij 1 werd gingen we voor een 2e en toen was het gelijk raak wat wij niet hadden verwacht! Er zit nu 21 maanden tussen. Mn zoontje was best een onrustige baby en toen hadden we zoiets van we houden het bij 2! Maar toen ging het toch weer kriebelen een paar maanden geleden!!! Wie had dat gedacht! In maart mijn spiraaltje laten verwijderen en we zitten nu in ronde 3! Vind het heel spannend maar heb er zo'n zin in om alles nog een keer mee te maken!

Groetjes Joly
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Joly, welkom!
En welkom terug Wicked!
Jammer Tamagotchi, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Je gaat er toch vanzelf een beetje uit dat het ongeveer even lang duurt als de vorige keer, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben nieuw op het forum. Ik zag ook dat er al aardig wat geschreven is. Ik ben 30 en mijn partner is 28 en vanaf juli willen wij ook weer zwanger gaan raken. Onze dochter is nu 14 maanden. Hopelijk kan ik hier nog mee kletsen.

Onze dochter is verwerkt via IUI met zaad van een voor ons onbekende donor. Na een heftige bevalling en een burn out ging het tegen mijn verwachting in toch weer kriebelen. Na een tijdje wikken en wegen hebben we besloten er toch weer voor te gaan. Ik ga ook dit keer het kindje dragen, omdat mijn vrouw zwanger worden/zijn niet zit zitten en ik nog wel een keer wil.
We hebben wel weer contact gehad met de kliniek en zijn nu in afwachting of de donor nog beschikbaar is. Dus spannende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zocht eigenlijk een clomid forum maar kwam deze tegen. Leuk!
Zou graag meeschrijven.
Hoop herkenbare dingen lees ik wel!
Ik ben nu 7 maanden zonder pil maar werd maar niet ongesteld vandaar dat ik in ziekenhuis terecht kwam en clomid mocht gaan gebruiken, vandaag het positieve nieuws gehad dat ik een eisprong heb gehad! Nu dus 2 weekjes wachten wat deze eerste ronde voor ons heeft betekend..... spannend.
Alle reacties Link kopieren
Ben overigens 27, dochter van 3. Lang gezocht naar het knopje 'ik wil een 2e' ;-)
Net als veel andere hier vraag ik me af hoe 'zwaar' het is. Net nu alles zo makkelijk word en ze bijna naar school kan. Maar goed we zullen zien hoe dit allemaal gaat lopen en of clomid ons kan helpen, hebben onwijs aardige mensen in t ziekenhuis, we vinden het een hele ervaring allemaal. Vorige zwangerschap is gewoon zelf zonder hulp gelukt.
Gezellig nog meer nieuwe dames!


Wil even met jullie delen dat ik denk dat ik zwanger ben. De vorige keer voelde ik het ook al heel snel aan van alles. Heb steeds steekjes in m'n onderbuik en heb vandaag ook erg last van hormonen. Denk gewoon dat het raak is.
Maar denk ook steeds dat ik er echt niet van uit moet gaan, het zijn onzekere tijden.

En nog even over grote gezinnen, ik wil zelf misschien ook wel 4 kinderen, lijkt me heel leuk!
Welkom voor alle nieuwen!

Lavendel, wat spannend! Ik hoop dat het echt zo is, zou geweldig zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Lavendel, spannend!

Welkom zwitsalaap en sunnysabs!

Sunny, ik kort even af hoor, mijn dochter is ook van een onbekende donor. Wanneer weet je of dezelfde donor nog beschikbaar is? En, hoe belangrijk vind jij dit?
nora_recaptcha wijzigde dit bericht op 24-06-2017 13:21
1.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat zou super zijn lavendel!
Wij gingen er relaxed in van zo we zien het wel, maar doordat de gyn nu heeft gezegd dat er mooi resultaat is geboekt met eerste ronde clomid kan ik nu toch niet wachten tot deze 2 weken voorbij zijn.
Hoi,

Mag ik meeschrijven?
Ik ben 34 jaar en we hebben een zoon van 5 en een dochter van 15 maanden.
We zijn al 5 rondes aan het proberen om zwanger te worden van een 3e.
Het gaat dus niet zo snel als bij de eerste (2) in ronde 1 en 2 was ik toen zwanger...het blijft een wonder.
Doordat het langer duurt, heb ik ook veel tijd om erover na te denken.
Meestal denk ik Jaaaaaa, ik heb echt zin in nog zo'n lief kleintje en we hebben nog ruimte en liefde genoeg over voor nog 1 kleintje.
De oudste zit op school en met eentje thuis vind ik het echt een makkie.
Alleen soms twijfel ik heel soms, de oudste is erg temperamentvol en ik heb soms mijn handen echt heel erg vol aan hem.. Dan denk ik whaaaaa ga ik het wel trekken? ..maar de wens blijft ...volgens mijn man moet ik niet zo nadenken .
Succes allemaal ..hopelijk mogen jullie snel zwanger worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven